Joukkueen rakennus kaudelle 2010-11

  • 1 132 164
  • 3 357
Tila
Viestiketju on suljettu.

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nykyiset ketjut, jatkosopimuksen jo varmistaneet tummennettuna:

MG - Hirso - Haataja
Kurvinen - Clarke

Ahtola - Ramstedt - Petrell
Järventie - Kanki

Luttinen - Wirtanen - Kuhta
Lupaschuk - Söderholm

Liivik - Töykkälä - Järvinen

Näistä ainakin Haatajalle ja Luttiselle jatkot, Kibeltä haluan nähdä vielä muutaman matsin mutta eiköhän sekin kolmosen laiturina kelpaa oikein hyvin ens kaudellakin, jos palkka on sen mukainen (80-90k max). Järventien ja Järvisen optiot käyttöön, tottakai. JHag muuten, muistaakseni väitit syksyllä että Maran optio on jo otettu käyttöön... Ehkä muistan väärin. Tai ehkä Maralla onkin jo jatko, mutta nyt laitetaan tahallaan liikkeelle tällaista huhua, jotta Nybari voi taas kerätä pointsit himaan faneilta julkasemalla Maran jatkon ;) "Me pyydettiin Lupaa ja se hankki Lupan. Me pyydettiin Norosta ja se hankki Nortin! Me pyydettiin Maran jatkoa ja Nyba hoiti taas! Hyvä Nyba!" ;) Liivik ja Nyholm ovat myös ansainneet jatkot, kai Vilkmankin menisi joukon jatkona. Ei nämä nyt niin kalliitakaan ole.

Hirso saisi mun puolesta jatkaa, joskin palkkaa voisi korjata alaspäin. Mutta kun Mickeä ois tarkotus ajaa sisään sentterinä, ja sekä Ramu että Töykkälä ovat umpisenttereitä. Se neljäs ketju ois sitte joko Hirsolle tai PW:lle. Kumpi laitaan? Vai skulaako Micke meillä molemmat kaudet laidassa? Mä oon puolustellut Hirsoa kohtuuttomilta hyökkäyksiltä ja digannutkin sitä, mutta ei mulla silti vaikee ois sitä luopua. Jos tohon sentteritaitoa halutaan MG-Ramu-PW-Töykkälän lisäksi, olisin valmis mielummin ottamaan Vescen tai Kellerin tapaisen (miel. right) laituritaiturin, joka osaa pelata keskelläkin. Oiskohan Keränen hyvä tähän laatikkoon? Ja pari hymiötä perään..

VP on ollut vahvasti huhuissa mukana, ja mielestäni hän olisi erittäin hyvä kokenut laituri Mikelle ykköseen. Ylipäänsä hän toisi vielä lisää voitontahtoa ja ammattiylpeyttä koko jengiin. Enlundista en ole yhtä innoissani, vaikka hän kieltämättä taitava pelaaja onkin. Mä niin mielelläni näkisin kaksi rightin sniperiä, ihan jo YV:tä silmällä pitäen. Hyökkäyksen osalta ihannekokoonpano esimerkiksi näin:

VP - MG - Haataja
Ahtola - Ramstedt - "Vesce"/"Keller"/Enlund
Luttinen - PW - Kuhta
Petrell - Töykkälä - Liivik/Järvinen
+Nyholm, Pöysti, Vilkman, Tallberg

Ulos: Hirso
Sisään: VP, Enlund
Kalliiksi tulee, ellei VP:n palkka kaiveta siitä erilliskassasta. Enlund lienee hieman Hirsoa edullisempi, mutta jatkosopimusten lisäykset tekevät hyökkäyksestä kalliimman.

Puolustukseen ollaan tarjottu paluumuuttajina Jereä, Laaksoa ja Bonoa, sekä heitetty ilmaan nimiä kuten Majesky, Seikola, jopa utopioita kuten Murhphyä ja Niskalaa ehdotettu.. Tällä hetkellä pakisto näyttää suunnilleen tältä, jos Maran optio käytetään:

X - Kurvinen
Mara - Kanki
Y - Söde

Söden pariksihan sopisi Jere, ainakin pelasivat hyvin yhteen joskus 5v sitten. Miten nyt, sitä ei kukaan tiedä. Toisaalta Söden parina toimisi varmasti lähes yhtä hyvin Ilari "Bob" Melart, meidän oma Halkidis. X:n paikalle haluisin jonkun sellaisen, joksika Clarkea luulimme. Vrt. Z, R, M. Murphy itse on kyllä utopiaa, kuten Niskalakin, Seikola ei taas miellytä eikä vakuuta. Mutta joku maalipyssy joka on omassakin päässä varma. Niin sanottu ykköspakki, jota meillä ei tällä hetkellä ole. Bono kelpaisi ilman muuta pelillisiltä ominaisuuksiltaan, fleguilua ja leijailua ei toivon mukaan kuuluisi samaan pakettiin. Laakso ilman muuta kelpaisi myös, ottaisi Kurvisen paikan jolloin Kurvinen olisi Y:n paikalla tai seiskapakki. Ihannekokoonpano vois olla joku tällanen, joskin ihan siihen tuskin päästään:

Bono - Laakso
Mara - Kanki
Melart/Kurvinen - Söde
+Kurvinen/Melart, Ahonen, Purolinna

Ulos: Clarke, Lupaschuk
Sisään: Bono, Laakso
Aika +-0 kustannuksissa

Maalivahtiosasto kaipaa eniten remonttia, tästä tuskin kovin moni on eri mieltä. Bäckströmin rahoilla voisi perustaa maalivahtiakatemian, jota voi maskottimaisesti johtaa Sakke. Maalivahtien päävalmentajaksi Jukka Ropponen, apuvalmentajaksi Jan Lundell, ja maalivahtien rinkiin ainakin Olkinuora, Tuohimaa, Niemi, Ullberg ja miksei Nieminen tai joku muu lupaava junnu, joka voisi pelata noin 30% liigajengin peleistä. Ykköseksi Noronen tai vastaavan tason veska. Ite oon kyllä tykästynyt Norttiin, ja oon sitä mieltä että Noronen täytyy pitää.

Sisään: potentiaalinen junnu?
Ulos: Lundell, Ahlqvist, Nieminen?
Kustannukset pysynevät about samoissa, vaikka ukkoa vähenee.

Tulisi hieman kalliimpi rosteri kuin tällä kaudella, vaikka laskisi VP:n erilliskassaan, mutta saataispahan nakkeja ja tissitifoja :)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mara tuli mun mielestäni 1+1 -diilillä, mutta siis mies itse vielä 2 vkoa sitten aidosti ihmetteli, miksei tule tarjousta jatkosta. Olen ymmärtänyt väärin, pakko olla 1 vuoden pahvi tai sitten HIFK ei halua käyttää optiotaan
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Lukematta millaisia koostuksia täällä suunnitellaan, niin minä näen tärkeänä sen, ettei tehtäisi liian rajuja muutoksia. Monet huippuvalmentajat ovat maininneet, että liian suuri vaihtuvuus on suuri riski. Hakisin siis lähinnä muutamaa täsmähankintaa. Mikäli nykyinen kokoonpano kestäisi kasassa etsisin vain 1-2 vahvistusta joukkueeseen.

Hirson pitäisin joukkueessa, sillä Mikke saattaa lähteä pois. VP olisi paras mahdollinen vahvistus ja Enlund on tietysti kokeiltava. Mikäli nämä kaksi tulisivat, niin jostain on luovuttava, pitäisikö Wärnin antaa kehittyä muualla vuosi tai kaksi? Puolustukseen hakisin yhden fyysisemmän vaihtoehdon (en ota Jereä nyt esille) ja jättäisin toiselle ulkolaisista ainakin sopimuksen tarjoamatta. Maalille Noronen tai vastaava, Suomesta tai ihan mistä hyvänsä, selkeä ykkösmaalivahti. Siinä kaikki, kuten JHag on maininnut, nyt ei pidä korjata jo toimivaa kokonaisuutta, rasvata vain vähän laakereita, jotta pyörät pyörivät vielä paremmin.
 

katariina

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NCAA
Hirson pitäisin joukkueessa, sillä Mikke saattaa lähteä pois.

En mitenkään näe Miken lähtevän rapakon tuolle puolelle vielä ensi kaudella. Eiköhän jokainen U20- kisat nähnyt tiedä, ettei Miken luistelu riitä mitenkään NHL:ään. Kesä tietysti merkkaa paljon, mutta jos Mikke huhujen mukaan menee lekurin veitsen alle kauden loputtua niin luulen, että pelaa ensi kaudella Hifkissä. Tietysti P-Amerikasta ja hänet varanneesta NHL seurasta saatetaan tarjota WHL/OHL paikkaa junnuista tai mahdollisesti AHL- kokemusta, mutta en näe mitään syytä lähteä pelaamaan mitään junnusarjaa kun kotimaassa voi pelata ammattilaisia vastaan. Myös Toni Rajalan tapaus on suhtkot tuoreessa muistissa, ei ole hirveästi vienyt P-Amerikan junnusarja pojan peliä eteenpäin (based on U20).

Jos Mikkeä kaavaillaan sentterin tontille ensi kaudeksi, niin Hirsolle kiitos ja hei hei, mutta jos Mikkeä aiotaan peluuttaa vielä laiturina ensi kaudella (=jos luistelu ei kehity tarpeeksi) niin joko Hirso tai muu kovan kaliiberin ykkössentteri täytyy ensi kaudeksi signata.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
...mutta jos Mikke huhujen mukaan menee lekurin veitsen alle kauden loputtua niin luulen, että pelaa ensi kaudella Hifkissä.

Niin ja mietin tuossa tuota lukiessani, että eiköhän hoida myös sen intin pois alta? Ainakin luulisin niin, ettei tarvi tulla takaisin kultaa vuolemasta. Meinasin laittaa esimerkin huonosti hoidetusta hommasta, mutta antaa olla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mitä enemmän katson nykyistä menoa, sitä mieluummin pitäisin nykyisen 1-ketjun sellaisenaan: Hirso - MG - Haataja. Kuvitelkaa kuinka makeasti kokenut, peliätekevä VP täydentäisi Ramun ja Ahtolan. Edelleenkin muistutan, että on vaarallista luopua nykyisistä 1- ja 2-kentän pelaajista, jos tilalle ei ole tulossa relevanttia vaihtoehtoa. Hirso - MG - Haataja - Ramu - Ahtola, joista ainakin 2 jatkaa HIFK:ssa, on sen luokan nippu tähän liigaan, että paha on paremmaksi vetäistä. Nortti jatkakoon maalissa ja Clarkelle ainakin ryhtyisin sorvaamaan jatkoa. Peli on parantunut huomattavasti viime aikoina ja mikä tärkeintä, myös maaleja on syntynyt. Stigaukkoilu on kivaa, mutta järjetöntä puuhaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mara tuli mun mielestäni 1+1 -diilillä, mutta siis mies itse vielä 2 vkoa sitten aidosti ihmetteli, miksei tule tarjousta jatkosta. Olen ymmärtänyt väärin, pakko olla 1 vuoden pahvi tai sitten HIFK ei halua käyttää optiotaan

Voisiko olla niin, että koska Maralla on se optio, hän ei ole "kiireellisyysjärjestyksessä" ykkösenä? Jospa tässä tutkaillaan joitakin muita, mahdollisesti ainakin oletusarvoisesti kovempien kaiffareiden sopimusneuvotteluiden etenemistä. Eikös se kuitenkin mene niin, että IFK:lla on suhteessa kaikkii muihin tiettyyn päivämäärään asti "yksinoikeus" pelaajan jatkosopimukseen? Ei tässä välttämättä tarvitse mistään dramaattisesta dissauksesta olla kysymys, vaan ainoastaan ollaan aktiivisemmin anturit esillä juuri nyt jossain muualla, jos ja kun kiirettä Maran suhteen ei vielä ole.

Ja itsekin antaisin Martti-sedälle jatkopahvin. Toisaalta, juuri nyt minullapa ei olekaan tietoa, kuka IFK:n papereissa tällä hetkellä Martin korvaajana kummittelee, joten pidättäydyn toistaiseksi kritisoimasta Järventien "tilannetta".
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Voisiko olla niin, että koska Maralla on se optio, hän ei ole "kiireellisyysjärjestyksessä" ykkösenä?

Tätä minä en ole ikinä ymmärtänyt. Voiko pelaajalla oikeasti olla seuran kanssa niin huono keskusteluyhteys, että mitään tietoa ei saa, jos pari muuta asiaa on tärkeysjärjestyksessä edellä?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Voiko pelaajalla oikeasti olla seuran kanssa niin huono keskusteluyhteys, että mitään tietoa ei saa, jos pari muuta asiaa on tärkeysjärjestyksessä edellä?

Kyllä voi, tämä on vanha kunnon HIFK.

Mä uskon BOL:n tapaan, että ensi kauden säädöt ovat täydessä vauhdissa ja kenties Maran kuvio on jo hoidossa. Tavalla tai toisella. Pidän ainoastaan hyvänä merkkinä sitä HIFK:n kannalta, että MJ itse mietiskeli miksei tule kyselyitä tulevasta kaudesta. Mies ei mitenkään peitellyt sitä, että viihtyy loistavasti HIFK:ssa ja Kangen parina. Pelaajana Mara kuuluu niihin, joita on kuitenkin äärimmäisen vaikea korvata. Ehdottomasti jatkopahvia mun puolestani.

Olen nykyään äärimmäinen nössö, ennen olin heittämässä yli kymmentä jätkää ulos joka kevät. Onneksi liigan tason putoaminen on tuonut tähän kuuppaan ainakin jotain järkeä. Nyt taitaa olla kolmas kevät peräkkäin, kun katselen pelaajia sillä silmällä, että vähänkin rajatapaus mieluummin jää kuin lähtee. Marassa ei pitäisi plusmiinuslukujensa ja soveltuvuutensa Kangen pariksi puolesta olla juuri mitään miettimistä. Luulen, että yksi asia, joka vaikuttaa koko pakistoon on Kurvisen jatkaminen / jatkamattomuus. Kurvisellahan on sopppari ensi kaudeksi, mutta loukkaantumisalttius + ikä ? En haluaisi olla pessimisti, mutta en usko, että Kurvisen ura jatkuu enää pitkään. Mulle olisi kelvannut HIFK-pakiston täydennykseksi Kudroc. Yksi äijä sinne vielä lisää, niin hyvä homma. Lihaosaston vahvistukseen tiedän KJ:lla ja Nyballakin olevan halua, joten caseen Karalahti palataan 100% varmuudella, halutaan sitä tai ei. Kudrocilla olisi voinut kuitata tuon.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi äärettömän mielenkiintoista tietää Nyholmin tilanne. Mielestäni tässä kaverissa olisi ainesta 2nd sukupolven 'luttiseksi'. Iso, voimakas ja mailallakin osaa tehdä jotain. Puuttuu ehkä sitä rauhallisuutta kaukalossa, enkä siis tarkota mitään buddhalaisuutta vaan sitä, ettei höntyile joka vitun tilanteessa eri suuntaan. Luttinen on mun mielestä saavuttanut tämän Baxterin kauden jälkeen.

Nyt kun tietyt sopparit on jo klaarattu, katselen joukkuetta hieman eri kantilta. Nelos-kolmos kenttää, potentiaalisia ykkös-kakkoskenttäläisiä: Wärn, PW, Petrell, Tallberg, Töykkälä. Nämä kaverit ovat jo liigatasolla sellaisia, kenellä pystyy menemään eteenpäin häpeilemättä. Tarvittaessa(ja miksei jopa läpilyödessä) voivat stuntata ykköskentän kavereita. Nyholm olisi tässä ryhmässä vielä se puuttuva lenkki. En missään nimessä haluaisi menettää minnekään tampereelle tai turkuun tätä kaveria. Liivikistä muuten samat sanat.

Saadaan variaatioita:

Petrell-PW-Wärn, Tallberg-Töykkälä-Liivik. Tai Lennu-PW-Liivik, telaketju anno domini 2011.

Nämä siis kolmos-neloskentän miehiä, ketkä voivat oikealla hankinnalla(VP, Enlund, X) muodostaa hyvän ja toimivan kakkoskentän eri variaatioita. Niin, Luttinen on muuten saman korin miehiä, mutta omaa mielestäni parhaimman potentiaalin olla ykkös-kakkoskentän kamaa. Hänelle ilman muuta jatkoa. Järvisen jatkon suhteen mulla on neutraali fiilis. Ei haittaa yhtään vaikka jatkaa, toisaalta ei me kaaduta jos ei jatka.

Selkeitä ykköskentän jätkiä: Granlund

Tuo onkin sitten jo kinkkisempi juttu. Hirsolla ei ole jatkoa joten ei lasketa vielä sitä tähän. Sama juttu Haatajan kohdalla. Jos HIFK luopuu jommastakummasta, toivon sen olevan Hirso. Meillä on tarvittavat palikat pelinrakennukseen Granlundin ja Ramun kera+Hirson korvaaja. Haatajaa olisi maalintekijänä paljon vaikeampi korvata.

Ramstedt ja Ahtola eivät mielestäni vielä ole selkeitä ykköskentän kavereita. Mutta voivat helposti lyödä itsensä sinne. Kuitenkin, meidän selkeät ykköset ovat Miken varassa tällähetkellä. Eli sinne on pakko hoitaa joko Hirso+Haataja, Haataja+X tai Hirso+X. Henk.koht. toivon Haatajalle jatkoa ja Hirson vaihtamista uuteen kaveriin. Ei mulla antipatioita ole, mutta mielestäni HIFK ei saa Hirsossa tarpeeksi rahoilleen vastinetta. Joo, luin kyllä noi Jhagin tilastot. Hyvin mennyt+viimekaudella vielä helvetin paljon paremmin. Silti, Hirso ei mielestäni ole sellainen ykkössena joka sytyttää tai nostaa joukkueensa tasoa, sellainen joka olisi vaarallinen enemmän kuin 25% kaudesta. No, enemmän herran omaan ketjuun kuuluu.

Pointtina se, että HIFK:lla on hyvin työkenttien+leveyden kanssa pullat uunissa miinus muutama jatkolappu vielä. Terävin kärvi on jo selvillä, Boy Wonder:han se on. Mutta terävinkin kärki tarvitsee apuja ja niiden varmistaminen on se seuraava iso askel.

Haataja-Granlund-Ahtola(kokeilu) <- Staraketju
VP/Enlund-Ramstedt-Luttinen <- Maaliketju
Petrell-Töykkälä-Liivik <- Telaketju
Nyholm-PW-Wärn <- Työketju
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lihaosaston vahvistukseen tiedän KJ:lla ja Nyballakin olevan halua, joten caseen Karalahti palataan 100% varmuudella, halutaan sitä tai ei. Kudrocilla olisi voinut kuitata tuon.

Näinpä. Uskon Karalahden paikkaavan ensi kaudella Lupaschukin joka on ollut suuri pettymys. En hänestä nyt mitään pistenikkaria odottanut, mutta ei hän kyllä sitä korvaa omassa päässä millään tavalla. Omissa tuntuu miehet olevan hukassa ja ongelmia on kaverilla jatkuvasti.

Joulutauolla olin vielä ehdottomasti sitä mieltä, että Clarke on ulostettava välittömästi, mutta nyt asiat ovat toisin. Clarken peli on parantunut paljon ja jos käyrä on samanlainen koko kevään niin näkisin hänet mielellään myös ensi kauden HIFK:ssa. En kyllä vastustaisi, vaikka Clarke lähtisi ja tuohon Clarken tilalle olisi yhtenä hyvänä vaihtoehtona tarjota Teemu Laaksoa. Hän oli kelpo pelaaja jo ennen lähtemistä Pohjois-Amerikkaan ja eiköhän kehitystä sielläkin ole tapahtunut.

Mielestäni tuo yhden pelaajan vaihto riittää loistavasti ja se olisi kannatavaakin. Yleensä meillä vaihtuu koko puolustus uusiksi ja siinä on taas hirveä duuni saada se kuntoon. Nyt vain yksi pieni muutos ja homma helpottuu huomattavasti.

Söderholm - Karalahti
Järventie - Kankaanperä
Kurvinen - Clarke

Hyökkäys onkin sitten monimutkaisempi juttu. Hirschovitsin kohdalta ei hirveästi osaa sanoa mitään, koska playoffsit on katsottava ensin. Alkukausi on ollut tahmeaa, mutta Clarken tavoin Hirsonkin peli on parantunut, mutta kuten totesin: Playoffsien jälkeen olemme viisaampia. Case Haataja oikeastaan sama, mutta Haataja voitaisiin kyllä pitää. JHagia lainaten: "Vaisu" kausi ollut, mutta silti HIFK:n toisiksi paras maalintekijä ja maalikeskiarvo ottelua kohden yli 0,4.

Sitten.. Miten käy esimerkiksi Kuhdan ja Luttisen? Luttisen kohdalla aivan sama kuin Hirson ja Clarkenkin kanssa, alkukausi tahmeaa, mutta loppukautta kohden parantunut. Ilmeisesti nivuset taitavat vielä olla siinä kunnossa, että leikkauspöytä odottaa heti kauden päätyttyä? Mikäli hintalappu ei ole hirveän kova - pitäisin. Kuhta, hmm. Mielestäni Kuhdan voisi päästää, hieno pelaaja ja näin, mutta Enlund on kirjoittanut HIFK:n kanssa sopimuksen ja johonkin hän on sijoitettava. Uskon, että Kuhta oli vain tämän kauden täydennyshankinta, mutta ensi kausi jossain muualla. Nuorempaa kaveria tilalle (Enlund).

Peltosenkin siirto taitaa olla varma ja olen JHagin kanssa samaa mieltä siitä, että hänet pitäisi sijoittaa Ahtolan ja Ramstedtin ketjuun.

Granlund - Hirschovits - Haataja
Ahtola - Ramstedt - Peltonen
Enlund - Wirtanen - Luttinen
Petrell - Töykkälä - Järvinen

Tuo olisi kyllä jo liian hyvää ollakseen totta. Uskon, että Hirso lähtee ja nippu näyttää tältä:

Enlund - Granlund - Haataja
Ahtola - Ramstedt - Peltonen
Petrell - Wirtanen - Luttinen
Liivik - Töykkälä - Järvinen

Maalivahtina saisi jatkaa ehdottomasti Mika Noronen. Kyllähän mies on todistanut olevansa voittava maalivahti. Toki, jos playoffseissa romahtaa täysin niin perun puheeni, mutta en tuohon kuitenkaan jaksa uskoa. Kakkosena aivan sama kuka on. Olkoot sitten Janne tai "Strömberg", mutta monille tiedoksi: Nieminen kannattaa unohtaa. Ei häntä kiinnosta istua HIFK:n vaihtopenkillä ja katsoa kun Noronen pelaa, vaan haluaa pyrkiä urallaan eteenpäin.

Noronen
Lundell

Näin. Kyllähän tuossa olisi ihan kelpo paketti ensi kaudelle.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mielestäni Hirso & Haataja molemmat ulos olisi älyvapain tempaus aikoihin. Todellista penailua! Siinä lähtisi varovaisesti arvioiden 40 maalia ja aika pirusti syöttöpisteitä. En ole Hirsosta missään sanonutkaan, että hän olisi klassinen henkisesti kova 1-sentteri. Mutta viitaten peliesitykset-ketjun debattiin, kysyn näin: Eikös luunkovien 1-ketjujen / 1-senojen aika ole jo ohi ? HIFK:ssa oli viime kaudella pistepörssin kärkimies 1-senana ja HIFK:n joukkue oli ainutlaatuisella tavalla Hirson pisteiden varassa. Koko joukkueen runkosarja- ja loppusijoitukset olivat aivan scheissea. Tappara näyttää mallia tällä kaudella. Kivat heille Lehterästä (ja Enlundista), mutta kyllä lätkä on taas muuttunut joukkuelajiksi.

HIFK:n pitäisi ensi kaudeksikin saada 2-3 tasaisen tappavasti maaleja tekevää ketjua ja olisi sulaa hulluutta lipsauttaa Hirso JA Haataja ulos tällaisesta rosterista, jossa ei itse asiassa haetakaan mielettömän kovaa 1-ketjua. VP sisään ja toinen voi lähteä - näin se kannattaa ajatella.

Ja Enlundilla on / oli allekirjoittaneenkin mielestä sopimus HIFK:n kanssa, mutta eilen kuulin, että ei olisi kuitenkaan tulossa. Epäilen ulkomaita. Kenelläkään päivitettyä tietoa tästä? Jos pitää paikkansa eli Enlund ei tule, ei ole mitään järkeä nakata Hirsoa ja Haatajaa menemään. Kaksi hyvin hyökäävää ketjua = 6 hyökkääjää. Mahtuvat molemmat ihan heittämällä. Korostan, että jos lähtevät ja korvikkeet tulevat tilalle, en todellakaan kaipaa heitä. Mutta pidän kahden korvikkeen yhtäaikaista onnistumista melko epätodennäköisenä kuitenkin. Haatajan adoptoin jo, joten pidän hänestä kiinni. Silti muistutan, että Hirso on monipuolisempi ja pelaa tarvittaessa myös laidassa. Mutta Haatajan laukaukselle saadaan hakea verrokkia Hannes Hyvösestä - aivan maailmanluokkaa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
En mitenkään näe Miken lähtevän rapakon tuolle puolelle vielä ensi kaudella. Eiköhän jokainen U20- kisat nähnyt tiedä, ettei Miken luistelu riitä mitenkään NHL:ään.

Olen täsmälleen samaa mieltä ja Miken kannalta olisi järkevää pelata vielä vuosi, miksei kaksikin SM-liigassa, voimaa pitää saada paljon lisää ja sanoit ei myöskään riitä luistelu vielä NHL:ssä. Kuitenkin Miken varaava seura päättää, kuinka ura etenee ja emme todellakaan voi tietää, mitä siellä halutaan.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuitenkin Miken varaava seura päättää, kuinka ura etenee ja emme todellakaan voi tietää, mitä siellä halutaan.
Kyllä nyt pelaaja itse kuitenkin päättää missä pelaa. Lisäksi Mikke on varsin selväsanaisesti todennut pelaavansa vielä ensi kauden Suomessa ja syytkin ovat selkeät: pelillinen kehittyminen, ylioppilaskirjoitukset ja varusmiespalvelus. MG ei ole kuitenkaan mikään Olli Jokinen, joten kahdella viimeksimainitulla asialla on erittäin suuri merkitys.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jhag: Missään nimessä ei molempia, Hirsoa ja Haatajaa, ulos jengistä ja tilalle uusia. Siinä on liikaa stiga-ukkoilua. Lähtökohtaisesti pidän kuitenkin, jos on pakko, Haatajasta kiinni. Tähän olet itse(kin) antanut aivan loistavat perustelut. Hieman pelkään, että Haataja tullaan menettämään jokatapauksessa rahalle ts. KHL. Siinä vaiheessa Hirsoa ei saa enää päästää ulos, ellei ole jo liian myöhäistä tietty.

Luunkovat 1-sentterit/ketjut..no joo, onhan se aika seilannut ohi. Tässä kohdin otan myös huomioon tuon Hirson monipuolisuuden, eli laidassapelaamisen. Kuinka monta kertaa KJ on tätä käyttänyt? Oletettavasti hän kuitenkin valmentaa HIFK:ta ensikaudella. Viimekaudella yyvessä oli Piku viivalla ja tämähän oli nerokasta, Hirso löysi sonnin monta krt ja tuloksena oli hirmulämärillä maali. Tällä kaudella hyökkääjiä ei ole viivalla näkynyt. Eipä meillä(poislukien Haataja) sellaista olisikaan. Enemmän Hirso on pelannut yyveessä joko keskelle(Luttinen/Haataja) tai maalintolpalle -> Granlund.

Paras skenaario ensikaudelle(KJ siis jatkaa) olisi molempien Hirson+Haatajan jatko JA siihen sitten vielä VP/Enlund/Hra X.

Jos käy niin, että Haataja menetetään/penaillaan muualle ja Hirso jatkaa, tarvitaan tilalle se kova maalintekijä 'hyvönen/hra x'. Tällöin meillä olisi(taas) Hirso, Granlund, Ramu ja PW senttereinä hyökkäysarsenaalissa(Töykkälää en laske hyökkääväksi).

Mä katson pelaajaliikenteessä ja stigailussa myös sitä penkin takana seisovaa hahmoa. KJ ei mielestäni käytä pelaajien monipuolisuutta hyväkseen tarpeeksi, ei ainakaan HIFK-aikanaan. Tässä mielessä esim. Hirso ei välttämättä ole se ratkaisu. Mutta kuten kärppä-aikoinaan, mun silmistä katottuna KJ tarvitsee sen luunkovan ykkösmiehen joka nostaa jengiä kun pelataan KJ:n neljän-kentän-tasasta-rullausta. Ensikaudella Granlund antaa toivoa tähän koska tämä nuori jässikkä kun parantaa ketjukavereitaan minne tahansa meneekin. Mutta sekään ei riitä, kuten tälläkaudella on nähty: liian monta kertaa Miken namupassit ei päädy verkkoon laukaisijoiden toimesta. Jos Mikke asetetaan sentteriksi, hänellä on syytä antaa ainakin yksi huipputekijä vierelle niitä maaleja latomaan. Haataja-Granlund akseli, why not? Tai sitten Hyvönen.

KJ:n ollessa penkin takana liian hyökkäyspainotteinen ketju muuttuu helposti myös riskiksi omassa päädyssä. Tämä on kuitenkin mun mielestä se 'hinta', minkä KJ-pelikirja vaatii. Viisikkopelin toimiessa ei tietysti tarvi maksella niin usein.

VP-Granlund-Haataja
Luttinen-Hirso-Ahtola

Kaksi hyökkäyspainoitteista ketjua. Hirso-Granlund yhdistelmää ei tälläkaudella kannata rikkoa kuin ääritilanteissa, mutta ensikautta ajatellen sitä ei ole pakko pitää enää yhdessä. Ajatusleikkiä tosin kaikki vielä. Mielestäni tälläkaudella on todistettu kuitenkin Hirso-Haataja akselin toimimattomuus. Ei sitä kannata enää uudenkauden vertaa 'todistella'. Granlund on tuonut tohon ketjuun elämän takaisin, sen näkee kaikki.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mielestäni Hirso & Haataja molemmat ulos olisi älyvapain tempaus aikoihin. Todellista penailua! Siinä lähtisi varovaisesti arvioiden 40 maalia ja aika pirusti syöttöpisteitä. En ole Hirsosta missään sanonutkaan, että hän olisi klassinen henkisesti kova 1-sentteri. Mutta viitaten peliesitykset-ketjun debattiin, kysyn näin: Eikös luunkovien 1-ketjujen / 1-senojen aika ole jo ohi ? HIFK:ssa oli viime kaudella pistepörssin kärkimies 1-senana ja HIFK:n joukkue oli ainutlaatuisella tavalla Hirson pisteiden varassa. Koko joukkueen runkosarja- ja loppusijoitukset olivat aivan scheissea. Tappara näyttää mallia tällä kaudella. Kivat heille Lehterästä (ja Enlundista), mutta kyllä lätkä on taas muuttunut joukkuelajiksi.

Nhl:ssä on esimerkkejä pelaajista kuten Crosby ja Ovy jotka yksin ratkovat pelejä. Mielestäni Granlund voisi olla tälläinen pelaaja sm-liigassa ensi kaudella. Se että Hirsosta ei tähän rooliin ole ollut ei todista mitään. Hänen uransa on tyyppi esimerkki pelaajasta joka hyytyy ratkaisuhetkillä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jhag: Missään nimessä ei molempia, Hirsoa ja Haatajaa, ulos jengistä ja tilalle uusia. Siinä on liikaa stiga-ukkoilua. Lähtökohtaisesti pidän kuitenkin, jos on pakko, Haatajasta kiinni.

Aivan samaa mieltä olen edelleenkin. MG voisi nousta SM-liigassa parissa kaudessa tähdeksi, joka voittaa yksin otteluita, tästä ei kahta sanaa. Mutta SM-liiga ei ole NHL, missä tähtiä riittää ja usein samassa joukkueessakin heitä on enemmän kuin yksi. Ylimaallinen tähti SM-liigassa syö tahtomattaan muuta joukkuetta. Tämä on nähty moneen kertaan. Kun Caloun / Metropolit / YouNameIt loukkaantuu, on muu jengi täysin tumput suorana.

Yritän kauniisti sanoa, että kun pelaaja on liian hyvä SM-liigaan, hänen kannattaa oikeasti vaihtaa liigaa. Mitä tulee runkosarja / playoff -pelaajiin, niin joukkueessa pitää olla molempia. Ei ole periaatteessa syytä halveksua pelaajia, jotka mättävät runkosarjassa paljon pisteitä. Niillä pisteillä mennään sinne playoffeihin. Joltain joukkueesta pitää löytyä playoffosaamistakin ja kiellettyähän se ei ole, että runkosarjan parhaat pistemiehet ovat sitä myös playoffeissakin. Näin ei kuitenkaan läheskään aina käy. 97/98 kaudella eräs Jarkko Ruutu taisi voittaa HIFK:n playoffien pistepörssin? Tätä kutsutaan joukkueen syvyydeksi, eikä kenelläkään ollut aihetta ilkkua Calounia ja Davidsonia vain runkosarjaonnistujiksi. Mitä väliä sillä ylipäätään on, ketkä loistavat runkosarjassa ja ketkä pleijareissa? Tämä on joukkuelaji ja hyvällä silmällä koottu joukkue sisältää molempien osa-alueiden osaamista.

Nyt jo on syytä muistaa sekin, että rikkominen on helpompaa kuin rakentaminen. Liki kaikki kovat 1-ketjut tässä liigassa pystytään pelaamaan pimentoon playoffien alkaessa. Silloin tulevat altavastaajat isolla sydämellä, virtaa täynnä. Mutta kuten runkosarjassa, myös playoffeissakin aika tekee tehtävänsä. Kun jauhetaan neljän voiton sarjaa, tulevat joukkueiden erot esiin ja yleensä juttu päättyy kuten Jyp-TPS -sarjassa viime keväänä. Aluksi Immoset ovat Suikkasen sotureiden pimennossa ja lehdet rupeavat horisemaan jättiyllätyksestä. Kahden matsin jälkeen on altavastaajaan eväät syöty ja takki tyhjänä ja samat jätkät, jotka runkosarjassakin olivat parempia, nousevat taas esiin. MG:n ketjun aloitus playoffeissa ei tule olemaan ruusuilla tanssimista, sen voin luvata jo nyt. Mutta malttia...
 

Greffin

Jäsen
97/98 kaudella eräs Jarkko Ruutu taisi voittaa HIFK:n playoffien pistepörssin? Tätä kutsutaan joukkueen syvyydeksi, eikä kenelläkään ollut aihetta ilkkua Calounia ja Davidsonia vain runkosarjaonnistujiksi. Mitä väliä sillä ylipäätään on, ketkä loistavat runkosarjassa ja ketkä pleijareissa? Tämä on joukkuelaji ja hyvällä silmällä koottu joukkue sisältää molempien osa-alueiden osaamista.

Ymmärrän toki pointtisi, mutta pakko viilata pilkkua.

Caloun ja Davidsson eivät olleet 98 keväällä ainakaan pelkkiä runkosarjaonnistujia. Caloun teki yhdeksässä matsissa 6+11 ja Davidsson 3+10 (molemmat itseasiassa nostivat piste per ottelu -keskiarvoaan pleijareissa). Toki Ruutu pelasi vahvat pleijarit ja voitti maalintekijätilaston, tehopisteet yhteensä 7+4.

Mutta kyllä niitä tarvii tosiaan runkosarjajyriäkin. On huomattavasti helpompi lähteä kolmostilalta kotiedun kanssa pelaamaan pleijareita, kuin sääleistä, vaikka joukkueessa olisi kuinka hyviä pleijaripelaajia.

Itse näkisin, että tuohon hyökkäykseen ei tarvitse muutoksia kummemmin tehdä. Hyökkäystä voisi toki syventää yhdellä kokeneella huipputekijällä, kuten Peltosella. Suuria puutteita hyökkäyksessä ei kuitenkaa ole. Nykyinen hyökkäyksemme on takonut liigan eniten maaleja, vaikka kukaan heistä ei keikukkaan pistepörssin top-10 sijoilla, tosin MG olisi siellä jos olisi pelannut kaikki pelit.

Puolustuksessa olisin valmis silti heittämään pihalle Lupaschukin ja Clarken. Clarke on ollut viime aikoina hyvä, mutta jotenkin oli niin käsittämätöntä peliä välillä ja historia tietäen, en luottaisi mieheen. Lupaschuk voi huippukeväällä pelastaa paljon. Tilalle Karalahti ja joku kova tekijä, niin pakistokin olisi kuosissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jopas jotakin. Täällä ollaan adoptoimassa tuhlaajapoika Clarkea, jota vielä pari viikkoa sitten oltiin vaihtamassa ämpärilliseen kiekkoja, eikä niistä kiekoistakaan niin väliksi - tyhjä ämpärikin olisi riittänyt monelle. Nyt äijälle ollaan valmiit rustaamaan jatkopahvia. Onhan Dale parantanut peliään paljon, mutta silti ottaisin mieluummin Lupaschukin, jos pitäisi valita Lupan ja Clarken välillä. Perusteluni: Clarken poff-tilastot eivät huimaa päätä: Bleg-kausilla pisteiden perusteella hyvää peliä, mutta sitä ennen pelkkää kiikaria tai minimitehoja. Lupa sen sijaan ei ole kadottanut tehojaan kevään tosipeleissä ja kirkkaimpana kruununa on tietysti mestaruusmaali Kärppien paidassa pari vuotta sitten. JOS The Jereä ollaan hankkimassa ensi kaudeksi, niin sitten ehkä olisin valmis luopumaan jopa molemmista, mutta muuten... hmm, no niin, enpä tiedä...

Kurvisen loukkaantumisalttius taas... Älkää viitsikö, aikuiset ihmiset! Mikon runkosarjapelien lukumäärä kaudesta 2004-2005 alkaen: 26, 46, 47, 55, 49, 22 (tähän mennessä). Edellisestä loukkaantumisten rikkomasta kaudesta on aikaa jo viisi vuotta. On melkoista liioittelua sanoa, että Kurvinen on AINA telakalla, eikä KOSKAAN pelaa täyttä kautta. Ikää Mikolla on vasta 30 vuotta (ensi kuussa 31), joten mikä ikäloppu se nyt yhtäkkiä on? Eihän tuo ole jääkiekkoilijalle ikä eikä mikään. Mä näkisin Mikon paljon riskittömämpänä kuin vaikkapa Jerguksen. Miksi muuten Jeren kohdalla ikä ei ole mikään kriteeri, mutta Kurvisen tapauksessa on? Tietysti, jos halutaan värikkäitä, räiskyviä persoonia, jotka täyttävät Nordiksen lehterit ja iltapäivälehtien sivut, niin sitten Jere ajaa Mikon ohi.

Kun nyt tuli tämä ikäpolitiikka puheeksi, niin Lupa on muuten kolme vuotta Clarkea nuorempi. Clarke on jopa Kurvista vanhempi ja jos Mikolla on "liikaa" ikää, niin ei kai meillä ole Clarkellekaan käyttöä. Vai onko?
[/PROVO]

Nykyisistä miehistä Maralle tietysti ensi tilassa jatkopahvi käteen ja sitten meillä olisi ensi kaudeksi jo: Mara-Kanki sekä Söde-Kurvinen. En jaksa uskoa, että ainakaan Amerikasta tulisi vielä ensi kaudeksi paluumuuttajia. Bono nyt ei varmasti halua vielä palata, eikä ehkä Laaksokaan ihan vielä. Hank pysyköön myös Ruotsissa vielä ensi kauden opettelemassa huippu-urheilijan elämäntapoja. Vuoden kuluttua aika voi olla kypsä talonmiehen paluulle, jos puseroon on tarttunut riittävästi nöyryyttä.

Noh, nyt sorrun itsekin säälittävään nössöilyyn. Ainoa oikea tapahan koota joukkue on antaa kaikille kenkää ja aloittaa sen jälkeen joukkueen kokoaminen puhtaalta pöydältä. Ei kuitenkaan missään tapauksessa ennen faniristeilyä.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Pakko kyllä laittaa omia mietteitä/toiveita ensi kauden hyökkäyksestä:

Peltonen-Granlund/Hirso-x/Granlund

Ahtola-Ramstedt-Enlund

Luttinen-Wirtanen-Petrell

Järvinen-Töykkälä-Wärn/Tallberg

Pari kysymysmerkkiä:

Hirso. Aika kaksijakoiset fiilikset. Aina kuulunut lemipelaajiin, mutta toisaalta jossain vaiheessa se yhteinen tie katkeaa. Loppukausi näyttää suunnan. Olisi kyllä hyvä, jos Mikke ottaisi ykkössentterin tontin ja Hirsosta säästyneet rahat iskettäisiin kovaan laituriin esim. Hyvönen(eli ykköskenttä Peltonen-Granlund-Hyvönen).

Peltonen/Mikke.Jostain kumman syystä pidän Peltosta jo lähes varmana tulijana. Ainakin hetki olisi oikea. Myös Miken jatkaminen meillä tuntuu luonnolliselta. Olisi suuri virhe jättää liiga ja lähteä pyörimään jonnekin kanadan junnusarjoihin.

Haataja/Luttinen. Molemmilla loppuu sopimus, mutta joukkueessa ei välttämättä ole tilaa molemmille. Kallistuin Luttiseen monestakin syystä. Ilmeisesti kuuluu Jalosen luottopelaajiin ja nauttii joukkueen sisällä oletettavasti enemmän arvostusta kuin Haataja. Muutenkin Luttinen on meidän jätkiä, joten jatkosoppari Haatajalle olisi perseen näyttöä, jos Luttinen saisi etsiä uutta seuraa. Perheenjäsenet kuuluvat perheeseen. Luttisen koti on stadissa, Haatajan ei. Lisätään tähän vielä se, että Saarenheimon sopimus Kärpissä jatkuu, joten en ihmettelisi jos häntä yritettäisiin herätellä hommaamalla Haataja vierelle.

Minusta tuo hyökkäys olisi aika kova. Ei liikaa muutoksia, mutta pari täsmähankintaa pitää tehdä. Rahaakaan tuohon ei kuluisi liikaa. Luotto Nybariin on kova.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kelasin tässä miehistöä ns. Stigaukko-mittarilla ja pakko sanoa, että sinänsä on aika hyvät fiilikset. Joukkueessa ei ole ketään pelaajaa, jonka kaikki olisivat yksimielisesti heittämässä ulos. Aika huikea tilanne oikeasti! Clarke, Lupa, Hirso, Haataja, Arttu, Kurvinen...on toki pelaajia, jotka herättävät keskustelua, mutta siltikin jokaisella on puolustajansa, eivätkä perustelutkaan ole hullumpia. Luulen, että loppujen lopuksi kukaan ei hirveästi itkisi, jos ensi kauteen lähdettäisiin täsmälleen samalla miehistöllä kuin nyt. Siis Noronen olisi maalissa. Kelatkaa sekunti tuota vaihtoehtoa - ei se niin pahalta tuntuisi.

Tämä on hyvä mittari verrattuna viime kauteen, jolloin esimerkiksi Walsh, Hacker, Keränen ja Hank Pikkarainen olivat jokaisen lähtölistalla. Kuhdan ja Pessin peräänkään ei pahemmin itketty. Ei oikeasti, kävin katsomassa. Nyba on siis kiistatta parantanut otettaan - liekö tätä vaikea jonkun yhä myöntää ? Allekirjoittaneelle suurin kysymysmerkki on yhä valmennus / pelikirja. Pelimerkit ovat kunnossa. Ja toivon koko sydämestäni isonenäisen kaverin onnistumista jo tänä keväänä, jolloin ensi kauden ennestäänkin laimea stigaukkoiluinto lopahtaakin täysin. Ja erittäin positiivisella tavalla siis.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kelasin tässä miehistöä ns. Stigaukko-mittarilla ja pakko sanoa, että sinänsä on aika hyvät fiilikset. Joukkueessa ei ole ketään pelaajaa, jonka kaikki olisivat yksimielisesti heittämässä ulos. Aika huikea tilanne oikeasti!

Onhan se huikeaa oikeesti, ja tässä alkaa oma kuppi kääntymään myös esimerkiksi Clarken ja Södenkin suhteen, joita en ole onnistunut "douppi-pihdeistä" päästämään pitkiin aikoihin. jos DC pystyy jatkamaan samanlaisia otteita, kun on viimeaikoina nähty, niin hän on kova luu. Hyvää Clarkea on vaikea korvata. Joulukuun Clarken taas korvaisi vaikka eläkkeellä oleva Nikke Hedberg. Hieman valoa myös Söden kohdalla. Äijämäisiä esityksiä viime viikon peleissä, ja uskotaan nyt että tahti on lopullisesti parantunut. Södestä en luopuisi senkään takia, että uskon vakaasti muuan Jere Karalahden olevan kyllä meidän miehiä ensi kaudella (kun suomeen palaamisesta puhui), ja olisi vähintään mielenkiintoista nähdä Söderholm-Karalahti taas kimpassa pitkästä aikaa :)

Taitaa Sakke olla ainoa henkilö, jonka kannatus jatkamisen suhteen on aika lailla 0%:n luokkaa kaikkien kohdalla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kelasin tässä miehistöä ns. Stigaukko-mittarilla ja pakko sanoa, että sinänsä on aika hyvät fiilikset. Joukkueessa ei ole ketään pelaajaa, jonka kaikki olisivat yksimielisesti heittämässä ulos. Aika huikea tilanne oikeasti! Clarke, Lupa, Hirso, Haataja, Arttu, Kurvinen...on toki pelaajia, jotka herättävät keskustelua, mutta siltikin jokaisella on puolustajansa, eivätkä perustelutkaan ole hullumpia. Luulen, että loppujen lopuksi kukaan ei hirveästi itkisi, jos ensi kauteen lähdettäisiin täsmälleen samalla miehistöllä kuin nyt. Siis Noronen olisi maalissa. Kelatkaa sekunti tuota vaihtoehtoa - ei se niin pahalta tuntuisi.

Äläs nyt, kyllä se keuhkoaminen saadaan vielä käyntiin tuossa keväämmällä kunhan tämä kausi saadaan vain ensiksi pakettiin. Fantasiat alkavat jylläämään ja eliteprospects-sivuilta tupsahtelee jos jonkilaista pelimannea tänne näytille, kuinka hyvin sopisi joukkueeseen jne.

Tällä hetkellä joukkueen peli kulkee niin hyvin, että ei ole mitään tarvetta edes miettiä ensi kauden joukkueeseen suuria muutoksia. Mielestäni muutenkin joukkue on rakennettu hyvin tälle kaudelle ja jatkuvuudella tulee menestystä suuremmalla todennäköisyydellä kuin pelkästään rahalla. Vielä on kuitenkin tärkeitä palikoita tämän kauden joukkueesta kiinnittämättä (mm. sun favorite Haataja, itse pitäisin myös ehdottomasti) ja siinä on Nybondaksella vielä paljon töitä tehtävänä.
 
Haataja/Luttinen. Molemmilla loppuu sopimus, mutta joukkueessa ei välttämättä ole tilaa molemmille. Kallistuin Luttiseen monestakin syystä. Ilmeisesti kuuluu Jalosen luottopelaajiin ja nauttii joukkueen sisällä oletettavasti enemmän arvostusta kuin Haataja. Muutenkin Luttinen on meidän jätkiä, joten jatkosoppari Haatajalle olisi perseen näyttöä, jos Luttinen saisi etsiä uutta seuraa. Perheenjäsenet kuuluvat perheeseen. Luttisen koti on stadissa, Haatajan ei. Lisätään tähän vielä se, että Saarenheimon sopimus Kärpissä jatkuu, joten en ihmettelisi jos häntä yritettäisiin herätellä hommaamalla Haataja vierelle.

Meidän joukkueessa on laituri, joka tekee maaleja n. 0,39/ottelu (joka 56 ottelun runkosarjassa piirun päälle 20 maalia), mutta kerkeää silti myös tuhlaamaan todella paljon paikkoja. Hän on myös joukkueen selvästi kallein laitahyökkääjä (kausipalkkio 250-300k€/kausi) ja ykkösketjun snaipperi. Pudotuspeleissä ei ole menestystä tullut. Kuulostaako tutulta? Aivan, Ennen kyseistä virkaa toimitti Kuhta, joka oli monesta suunnasta parjattu pelaaja, nyt vastaavaa virkaa hoitaa Haataja ja hän onkin juhlittu sankari ja jo keretty adoptoimaankin tiettyjen tahojen toimesta. Kuhdan suurin vika hänen "ykkössnaipperiaikoinaan" taisi olla se, että joukkueessa oli niin helvetin kyvytön kokoaja, että kaikki maalintekeminen jäi pelkästään Kiben harteille. Nyt lähes identtisillä tilastoilla veivaava pelaaja onkin suuri ja mahtava. Ja ei, mulla ei ole mitään Haatajaa vastaan, mutten ymmärrä oikein tätä hehkutusta. Mies, joka ei ole ikinä jatko-otteluissa kantanut joukkuettaan yhtään mihinkään, ollaan signaamassa jatkoon jo ennenkuin mitään pudotuspelinäyttöjä ollaan nähty. Ja nyt täytyy sanoa, että sen verran monta maalipaikkaa Hade ajoittain tarvitsee, että saa limpun maaliin (Ässäpelissä sai kaksi kertaa vähintään 1000$ paikan, myös Blues -ottelussa sai ainakin huippupaikat viiteen maaliin, onnistui vain kerran). Mitä tapahtuu, kun joukkueet virittävät puolustuspelinsä tappiinsa ja ne paikat vähenee? Tuskin ainakaan maalimääränsä lisää. Ja tämä ei ole mikään puolustuspuhe Kibelle ja en häntä haluaisi ykkössnaipperiksi, mutta näillä näytöillä en halua Haatajaakaan. Ja toistetaan vielä kerran, Haatajaa vastaan mulla ei ole mitään ja toki on hienoa, jos mies osoittaa epäilykseni vääriksi, varmasti olen ensimmäisenä täällä hattu kourassa pahoittelemassa tylyjä puheitani. Hade - Näytä minulle että olen väärässä!
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Haataja/Luttinen. Molemmilla loppuu sopimus, mutta joukkueessa ei välttämättä ole tilaa molemmille. Kallistuin Luttiseen monestakin syystä. Ilmeisesti kuuluu Jalosen luottopelaajiin ja nauttii joukkueen sisällä oletettavasti enemmän arvostusta kuin Haataja. Muutenkin Luttinen on meidän jätkiä, joten jatkosoppari Haatajalle olisi perseen näyttöä, jos Luttinen saisi etsiä uutta seuraa. Perheenjäsenet kuuluvat perheeseen. Luttisen koti on stadissa, Haatajan ei. Lisätään tähän vielä se, että Saarenheimon sopimus Kärpissä jatkuu, joten en ihmettelisi jos häntä yritettäisiin herätellä hommaamalla Haataja vierelle.

Jos tulopuolella olisi tosiaan Peltonen ja Enlund, niin lienee itsestäänselvää ettei kaikille kolmikosta Haataja/Luttinen/Kuhta löydy pelipaikkaa HIFK:sta. Tällöin itse pitäisin kiinni ainakin Luttisesta (juurikin ylläolevista syistä) ja päästäisin Haatajan jatkamaan matkaa. Ylläolevan lisäksi Luttinen on varmasti edullisempi jätkä kuin Haataja. Maalintekijänä toki Haataja on asteen kovempi, mutta jos tulopuolella on VP ja Enlund, niin en jäisi itkemään Haatajan maalimäärien perään. Kuhta taas näytti tänään miksi jätkästä on vaan pakko digata, toivottavasti soppariin löytyy organisaatiolle ja Kibelle kelpaava euromäärä ja Kille tuo kokemusta ensikin kaudella alempiin kenttiin HIFK:ssa.

Toki jos Enlund eikä VP ole tulossa menee koko kuvio uuteen harkintaan.

Huikeaa kyllä jos koko tämän kauden sentteriosasto jatkaa ensikin kaudella. PW:n jatko tuntui todella kaukaiselta haaveelta vielä hetki sitten. Hirsolle tarjoaisin ehdottomasti jatkoa, oikeasti ei tuon tason jätkiä löydy kovin helposti liigaan. Noilla senttereillä ei paljoa tunnu vaikka yksi olisikin vaikka vähän pitempääkin poissa.

MG-Hirso-VP
Ahtola-Ramu-Enlund
Kuhta-PW-Luttinen
Petrell-Töykkälä-Turre/Liivik

Tuolla hyökkäyksellä ei kyllä Haatajaa tulisi ikävä, vaikka ns. "pomminvarma" jätkä liigassa onkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös