Ja kun minä sanon, että mikään ei parane, kun mikään ei tällä hetkellä siihen viittaa, sinä lyttäät ja pidät pahana. Väität, että en pysty perustelemaan sitä, miksi Ässät ei menestyisi ensi kaudella. Ei tässä tarvitse katsoa kuin 15v taaksepäin, sieltä se vastaus löytyy.
Nyt toivonkin, että selität ne seikat, millä Ässät pääsee vaikkapa sinne 10 parhaan joukkoon enskikaudella? Ja ei, se ei riitä että meillä on potentiaalia ja hyviä junnuja tulossa. Se selitys on kuultu. Millä päästäisiin sinne missä JYP on nyt?
Sinähän et pysty perustelemaan väitteitäsi, sehän se on ongelma. Jauhat vaan että pitäisi katsoa vuoteen 95. Mitä siellä sitten näkyy? Ässillä oli silloin kova ostojoukkue mutta niin oli kaikilla muillakin, koska silloin pelattiin eri liigaa kuin nyt. En ymmärrä mitä tekemistä 15 vuoden takaisella joukkueella on Ässien tulevaisuuden kanssa.
Ja millä perusteella omat nuoret eivät riitä? Minulle he eivät ole selitys vaan fakta joka on noteerattu muuallakin kuin Porissa. Meillä on nyt käsissämme ehkä lahjakkain omien kasvattien ikäluokka koskaan
eikä sitä saa hukata. Nyt pitää keskittyä pelaajien kasvattamiseen eikä ostamiseen, sillä emme kuitenkaan pysty ikinä kilpailemaan markkinoilla oikeasti rikkaiden seurojen kanssa.
Tietenkään omat nuoret eivät ole ainoa optimistisuuden peruste. Meillä on vihdoin vakaa (joskin niukka) talous, taustaorganisaatio on putsattu sekopäistä, valmennus on aidosti sitoutunut työhönsä ja haluaa kehittää seuraa pitkällä tähtäimellä, joukkueessa on muitakin nuoria nousevia pelaajia kuin nämä omat kasvattimme, muuan pitkäaikainen häiriötekijä on ulostettu joukkueesta, tulevan joukkueen kasaamisesta on pitkästä aikaa joku selkeä konkreettinen visio...Painotan nyt vielä että olen optimistinen, en tämän pohjalta väitä että olisi ensi kaudella täysin varmasti esim. kymmenen sakissa. En voi väittää sellaista koska joukkue ei ole valmis, mutta luottavainen olen jo nyt.
Sinulle mitkään perusteet eivät tietenkään riitä, koska katsot aina ensin sitä mitä ei ole kuin sitä mitä on.