Joukkueen rakennus kaudelle 2009-2010

  • 1 548 720
  • 4 530
Tila
Viestiketju on suljettu.

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
The Pena back, Jere back

JOS The Pena olisi vielä IFKssa (mua vituttaa kun ei ole), olisi Jerellä jo ollut pitkään pitkä diili IFKhon. Jos sinne IFKhon halutaan joku auktoriteetti tai hyvä pukukoppipelaaja, niin mun ratkaisu olisi Wilson Kirwa. Olisi muuten näillä Nössö Lennuilla ja Putte Pikkaraisilla sanoinkuvaamaton kunnioitus Wilsoniin ekojen treenien jälkeen, kun olisivat suihkussa nähneet 'what's all about'.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kuinkas paljon tässä Jeren tulemattomuudessa on kyse (pää)sponsoreiden vastustuksesta? Olen antanut itselleni kertoa, että tämä olisi suurin yksittäinen syy miksi IFK ei ole ollut erityisen aktiivinen Jeren suhteen.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Kuinkas paljon tässä Jeren tulemattomuudessa on kyse (pää)sponsoreiden vastustuksesta? Olen antanut itselleni kertoa, että tämä olisi suurin yksittäinen syy miksi IFK ei ole ollut erityisen aktiivinen Jeren suhteen.

Eli pääsponssit KOFF ja Elisa tykkäävät kyttyrää, kun Jere juo bisseä ja lähettelee helvetisti tekstiviestejä?
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuinkas paljon tässä Jeren tulemattomuudessa on kyse (pää)sponsoreiden vastustuksesta? Olen antanut itselleni kertoa, että tämä olisi suurin yksittäinen syy miksi IFK ei ole ollut erityisen aktiivinen Jeren suhteen.

Jotenkin näin myös itse näkisin asiaa, vaikka tuohis onkin poistunut kuvioista. Kyllä tuon kyseisen herran toilailut, lukemattomat "viimeiset varoitukset" yms vaikuttaa seuran halukkuuteen, i bet...
Ei ole siis varmaa tietoa, mutta jotenkin tuolta tämä tilanne kuulostaa, ja arvaillahan tässä vain pitää kun ei ole varmaa tietoa palkkapyynnöstä, suhteista niin valmennukseen kun muuhun joukkueeseen, pelaajamarkkinoihin yleensäkin, ja vaikka vuoroveden olemukseen.

ainut mistä on edes jotain hajua on se että tuolla pakistolla on ihan turha kuvitella pärjäävänsä nykyliigassa(kaan), ja jotain sinne tarvitaan lisää. Haluaisin uskoa siihen että rakas UTJ myöskin painaa kovasti hommia asian eteen, eikä ole leijumassa sveitsissä kisojen aikana, koska joukkueen kasaamisduuni olisi nyt hoidettava, ja mitään harkkaleiriselityksiä en niele en sitten millään.

Yksi tietysti, jos seuran johto toteaa julkisesti vaan että ei ole millä kilpailla, eli ei rahaa, ei menestystakuita, valmennus floppasi edellisellä kaudella, eli ei siis imua pelaajien suuntaan.. Jerellä taisi olla imua ifk:hon, ainakin lukemani perusteella, mene ja tiedä...
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Haluaisin uskoa siihen että rakas UTJ myöskin painaa kovasti hommia asian eteen, eikä ole leijumassa sveitsissä kisojen aikana, koska joukkueen kasaamisduuni olisi nyt hoidettava, ja mitään harkkaleiriselityksiä en niele en sitten millään.

Eikös se IFKn UTJ tiedotteessaan sanonut, että homma on jo hoidossa ja jengi kasassa? Tällaisen käsityksen mä ainakin sain, ettei enää aktiivisesti ketään haeta/etsitä. Paitsi jotain Kuhta/I.Pikkaraisen jatkodiilejä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jos sinne IFKhon halutaan joku auktoriteetti tai hyvä pukukoppipelaaja, niin mun ratkaisu olisi Wilson Kirwa.

Tämä on myös oma haaveeni! Lisäksi saisimme huikeita pelillisiä etuja, sillä sääntökirja ei tunne ollenkaan tällaisia jäähynaiheita: poikittainen mulkku, slerbakampitus ja koukkaus isolla letkulla.

Nokan suhteen pitää vetää sen verran takaisin, että kyllä hänelle olisi Jere sittenkin kelvannut. Ymmärsin väärin ensi kuulemalla. Koska HIFK ei ole tehnyt edes tarjousta, on päätös tullut luultavimmin muualta kuin Nybalta yksin. Sanotaan Nybasta mitä sanotaan, niin ei se niin pönttö ole, etteikö Jereä kelpuuttaisi pakiksi ihan pelillisistä syistä. Tämä on tieto. Joten korkeammassa kädessä ollaan, jokainen voi itse päätellä minne jäljet johtavat, kuten täällä oikein on pääteltykin.

Kyynikko: Relaa nyt vähän. Meillä on Kojo! Meillä on 3v sitten hyvän kauden Sveitsissä tehnyt Kibe! Ja huomautus Kiben mahdollisesta menemisestä Sveitsin jälkeen muualle: Mikään muu joukkue ei olisi tehnyt hänelle suoraa 3v. diiliä yli 300ke kausiliksalla. Ei siis ollut varsinaista vaaraa, että joku muu olisi käynyt apajilla. Pena otti siinä riskin ja epäonnistui. Mutta olisi voinut onnistuakin ja sinänsä arvostan riskinottoa. Mutta ehdoton maksimi tuolla hillolla olisi ollut suora kakkonen. Ja mitä vitun järkeä näitä pelaajia on ylipäätään arvioida jollain 2000-luvun alun/puolivälin kuntomittarilla? Ensi kausi on siis 09/10 ja jokainen äijä vanhenee samaan tahtiin. Pitäisikö repiä Harkins luistimille 1-senaksi? Se myy varmaan taloja jossain Alaskassa ja ottaa mielellään homman vastaan,
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi tietysti, jos seuran johto toteaa julkisesti vaan että ei ole millä kilpailla, eli ei rahaa, ei menestystakuita, valmennus floppasi edellisellä kaudella, eli ei siis imua pelaajien suuntaan.. Jerellä taisi olla imua ifk:hon, ainakin lukemani perusteella, mene ja tiedä...

En niele. En hetkeäkään. Ensi kaudellakin IFK:n edellä sarjataulukossa tulee olemaan useampi jengi jolla on IFK:ta pienempi pelaajabudjetti. Eli se siitä rahan puutteesta. Ei ammattitaitoinen organisaatio (onko kukaan muuten kuullut tällaisesta) voi itkeä siitä, että meillä on enää 1,2 kertaa niin paljon rahaa kun muilla, kun aikaisemmin oli 1,8 kertaa enemmän. Ei pysty kilpailemaan palkoissa.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli pääsponssit KOFF ja Elisa tykkäävät kyttyrää, kun Jere juo bisseä ja lähettelee helvetisti tekstiviestejä?

Luulen, että ongelmana on pikemminkin tuomio huumerikoksesta. Ihan fiksua liiketoimintaa mielestäni olla assosioitumatta siihen bisnekseen, kun maa on täynnä jarkkoniemisiä ja anssikoivurantoja joista mökin mummokin tykkää.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En niele. En hetkeäkään. Ensi kaudellakin IFK:n edellä sarjataulukossa tulee olemaan useampi jengi jolla on IFK:ta pienempi pelaajabudjetti. Eli se siitä rahan puutteesta. Ei ammattitaitoinen organisaatio (onko kukaan muuten kuullut tällaisesta) voi itkeä siitä, että meillä on enää 1,2 kertaa niin paljon rahaa kun muilla, kun aikaisemmin oli 1,8 kertaa enemmän. Ei pysty kilpailemaan palkoissa.


Tarkoitinkin tuolla aikaisemmin sitä, että seuran johdon mielestäni pitäisi tulla faktoilla esiin, jos ne ovat noita aikaisemmin mainitsemiani kohtia. Okei, raha ei sinällään saa olla syynä, kun sitä budjeoitu on, mutta on siinä myöskin ns. ison seuran ongelma, palkkapyynnöt on toisenlaisia kun pienemmile seuroille esitetään.

Organisaatio, kyvyttömyys, huono imu tähtipelaajien suhteen, ei lupaa kovinkaan hyvää...
 

scholl

Jäsen
Miten olisi Räikkönen. Jurrissa kuten Karalahti, saa huhujen mukaan kenkää kauden päätteeksi, joten olisi vapaa ilman siirtokorvausta ja on nähty tiettävästi luistimillakin. Kannattaa Bluesia, mutta ei kai se haittaa.
Sanoiko joku tosiaan, että Nybari on jo nähty Sveitsissä asian tiimoilta.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Tutkailin aikani kuluksi ilman sopimusta olevia viime kautisia sm-liiga pelaajia, joukossa on mielestäni kokeilemisen arvoisia hemmoja useampiakin.

Puolustajat: Kultanen(ei taida olla mahdollinen), Kuoppala (lopettaa?), Nickersson, Milam, Kantee (narreihin?), Viitanen, Boumedienne, Haakana, Mälkiä (narreihin?), Petre, Klubertanz, Heikkinen ja Halonen.

Hyökkääjät: Johnson, Platt, Tenute, Kariya

Noista vaikka Platt/Kariya ykkösen laitaan, Haakana/Heikkinen/Halonen/Viitanen syvyyttä puolustukseen ja Milam/Klubertanz/Petre kiekolliseksi pakiksi. Nybarin neljästä laatikosta kolme täyttyisi ja tilaa olisi vielä sille "maalivahdille".
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivän iltapulu tarinoi siitä, että Elitserienissä olisi pienimuotoista turbulenssia:

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200904299499175_jk.shtml

Mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako tuo minkä verran pelaajaliikenteeseen ja nimenomaan siihen, että nähtäisiin paluumuuttajia SM -liigaan. Pieniä viitteitä tähän suuntaan on jo olemassa, jos esim. ajattelee Tapparan signaamia Luomaa ja Mäntylää, Ahonen Kalpaan etc.

Toki "huipun veljesten" osalta Ruotsin sarjat, jopa Allsvenskan, vie vielä monesti pidemmän korren SM -liigaan verrattuna, mutta perusvarmoja suorittajia on mahdollisesti vielä liikkeellä ja sellaisia esim. HIFKn pakisto kaipaa.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3

Nyt mennään ihan mutulla ja mielikuvalla, jos Jypin (ex-Lukko) Viitasesta kyse, niin minusta jatkosoppari Jypiin. Mutta niin kuin sanoin, avian oma mielikuva joten ei välttämättä pidä paikkaansa.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Eikös se IFKn UTJ tiedotteessaan sanonut, että homma on jo hoidossa ja jengi kasassa? Tällaisen käsityksen mä ainakin sain, ettei enää aktiivisesti ketään haeta/etsitä. Paitsi jotain Kuhta/I.Pikkaraisen jatkodiilejä.

Ei kai se nyt näin mennyt, sanokaa ettei mennyt...

"Minulla on sellainen tunne, että Granlund pelaa meillä ensi kaudella."

Tuossahan on aikamoinen auktoriteetti Baltic Princess -paatin uumenista itsessään tuon lauseen sanojassa, ettei me muuta tarvita. Tosin lainaus saattaa olla hieman epämääräinen, sillä puoli laatikollista amsterdamia oli hieman kapulana muistin suhteen. Itse en ollut ollenkaan varma Nyban sanavalinnan varmuusluokasta, ja näin ollen koko tapauksesta.

Itse olisin valmis potkimaan Kuhdan helvettiin joukkueesta ja samalla oven avauksella voidaan paiskoa pukuhuoneen peilit. Turha kysyä ja itkeä, että kuka sitten tilalle. Ei se ole mun ongelma, tosin ei mulla myöskään ole valtuuksia potkia Kuhtaa pois.

Tuo Elitserien-turbulenssi taitaa olla melko pitkälti kabinettien kahvitaukohöpinää. Tosin toisaalta ruotsalaisilla on avarakatseisuutta ja munaa kaiken solidaarisuuden lomassa, että jollain aikajänteellä se muuttuu realismiksi. Ja mitä tekee suomalainen, seuraa taas perässä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännä nähdä missä se Jere sitten loppujenlopuksi pelaa. Kelpaisi kyllä meidän puolustukseen, mutta en valita jos ei tule, kunhan se ei tarkoita ettei meille tulisi ketään. Puolustuksen kauttahan tuota jengiä on pakko rakentaa viimekausista viisastuneena.

Haataja - Hirso - Luttinen
Söderholm - Clarke

X - Loppi - Petrell

Heikkinen - "Karalahti"

Wärn - Ramstedt - Granlund

Kankaanperä - "Turunen"

Ahtola - Töykkälä - Liivik

Nieminen
"Oksa"

Väitän silmät kirkkaana että tuolla jengillä oltaisiin neljän joukossa ensikaudella. Ykkösen uskoisin tekevän pisteitä myös pleijareissa, sillä Luttinen on pleijaripelaaja, ja vaikka Haataja ei Kärppä-aikoinaan ollutkaan pisteidentekijän roolissa, olen kuitenkin antanut kertoa itselleni, että miehelle tiukat pelit sopivat. Aika näyttää, mutta Hirsoa silti pidän suurimpana kysymysmerkkinä kevään ratkaisupeleissä tämän ketjun osalta.

Kakkonen myös vaarallinen ketju, kunhan paikka X täytetään huolella. Minulle ainakin kelpaisi tähänkin kohtaan Rem Murray (nimi ei muutettu). Vaikka ei runkosarjassa mikään pistelinko olekaan, niin muut avut ja miehen arvo keväällä ovat jotain, mitä ei voida runkkaripisteissä mitata. Tässä ketjussa paljon on sen varassa, että Loppi pääsee Pelicans-aikojen tasolle myös keväällä. Jos näyttää Lopin paikkojen kestämisen suhteen huonolta, tarvitsemme stuntin.

Ramstedt todisti tällä kaudella olevansa mitat täyttävä kolmossentteri. Luttisen ohella ainoa joka ei hyytynyt pleijareissa. Kolmonen kenttänä muutenkin hyvä paikka tällaiselle halvalle nuorisokentälle, jolla riittää vauhtia ja juonikkuutta. Ei ehkä kovin HIFK:n näköinen kolmoskenttä, mutta kerrankin olisi oikeasti käyttökelpoisia nuoria, ja Ramstedtin ja Granlundin koukeroita voisi olla mukava ihastella. Keväällä ei riittäisi että ykkönen ja kakkonen pidetään, kun välillä voisi heittää nuoret taiturit jäälle energiaa ja vauhtia tuomaan. Ihmeitä en kuitenkaan tältä kentältä odota, mutta uskon vahvasti että tuolla kolmosella voidaan menestyä.

Neloskenttä profiloituu täysin puolustavaksi kentälliseksi, jonka tarkoitus on pimentää vastustajan tähdet. Töykkälässä meillä on liigan eliittiä omalla tontillaan oleva puolustava keskushyökkääjä. Laidoilla Liivik ja Ahtola, mutta en panisi pahakseni vaikka joukkoon eksyisi myös joku kokenut nelosen jyrä.

Puolustus olisi ehkäpä liigan kovin. Ainakin ihan terävintä kärkeä. Söderholm oli tänä keväänä vain varjo siitä, mitä tulee ensikaudella olemaan kun on kunnossa ja pelannut joukkueessa (toivottavasti) ehjän kauden. Clarke ja Heikkinen tuovat liigan parhaimmistoa olevaa kiekollista osaamista alakertaan. Kankaanperä puolustavan peruspakin roolissa on erittäin käyttökelpoinen mies kolmosparissa. Kun tuohon saadaan Karalahti ja Turunen, tai vastaavat X ja X, on puolustus todella hyvässä jamassa.

Maalivahtiosastolla luotto Niemiselle. Ei tietenkään sokeaa luottoa, vaan Oksa tai joku muu kokenut kassari kirittäjäksi. Varmaan tästäkin joku saa surkean jengin "jolla ei voi menestyä", mutta toivottavasti Nybari ottaa vinkistä vaarin ja tällainen jengi näyttää epäilijöille ensikaudella.

Tuossa muuten olisi juuri nuo Nybarin puhumat neljä aukinaista paikkaa joille tulisi uudet pelaajat. Jos ne onnistutaan täyttämään hyvin, on meillä todella kilpailukykyinen jengi kasassa, joten vielä en itse ainakaan suostu toivostani luopumaan. Varsinkin kun tähänastiset hankinnat ovat selvää parannusta viimekauteen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En niele. En hetkeäkään. Ensi kaudellakin IFK:n edellä sarjataulukossa tulee olemaan useampi jengi jolla on IFK:ta pienempi pelaajabudjetti.

Juuri näin. Erinomaisen hyvin kiteytetty. Ei talouden laskukausi koske pelkästään HIFK:ta. Koko liigan pelaajapalkkiot putoavat samassa suhteessa jengien kesken. Pomminvarmasti HIFK lähtee ensi kauteenkin, kuten jokaiseen muuhunkin "välikauteen", vähintään liigan top 5 -budjetilla ja erittäin todennäköisesti top 3 -jengissä. Mikään ei tule muuttumaan tässä ensi kaudellakaan, joten turha niellä sellaista shittiä. Tietenkin totuus on se, että HIFK tarvitsee nykyisellä osumatarkkuudella 5 miljoonaa saadakseen jalkeille jengin, jolla kilpaillaan tasapäisesti hyvin koottuja vajaan 3 miltsin nippuja vastaan. Toisinsanoen HIFK:n 2,8 miljoonan pelaajabudjetilla on viime aikoina kasattu joukkue, joka kamppailee samoista sijoista jopa miljoonan verran halvempien ryhmien kanssa. Kyllä top 3 -budjetin jengi on rumasti ulkona sektoristaan sijoittuessaan yhdeksänneksi.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Nybari ilmoitti, että neljä paikkaa on vielä vapaana. Itse veikkaan, että neljä sopimuspelaajaa täytetään kenttäpelaajilla ja viidentenä täydennyksenä on hankinta maalivahtiosastolle ja tämä riippuu Pitkämäen sopimuskuvioista/sopimustilanteesta. Saadaanko mies sopimuksineen kaupattua muualle ja paikataanko Pitkämäki ja jos paikataan, niin kuka on se korvaaja. Itse toivoisin, että se on mallia Salak/Chiodo, mutta Oksakin olisi parannus nykyiseen maalivahtitilanteeseen.
Ilmeisesti Pitkämäki on uuden Björklöven-luotsi Kari Elorannan mukaan kuuma maalivahtikandidaatti ensi vuoden joukkueeseen.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisinsanoen HIFK:n 2,8 miljoonan pelaajabudjetilla on viime aikoina kasattu joukkue, joka kamppailee samoista sijoista jopa miljoonan verran halvempien ryhmien kanssa. Kyllä top 3 -budjetin jengi on rumasti ulkona sektoristaan sijoittuessaan yhdeksänneksi.
Näin on tehty. Ja isoin syy viime kaudella oli se että HIFK:ssa maksettiin perus-fyysisille hyökkääjäjyrille aivan käsittämättömiä liksoja ja joukkueen kaikki kiekollinen peli ladattiin kolmen pelaajan varaan. Siihen sitten pari loukkaantumista, tosiaankin kaksi riitti, jolloin joukkueessa oli enää yksi kiekollinen hyökkääjä (plus lupaava Ramstedt, ei sovi tietenkään unohtaa). Eli hups, koko kiekollinen peli olikin yhden pelaajan varassa. No vastustajalle tuo on helppoa kuin mikä, jopa minä olisin ymmärtänyt pelata sen yhden kiekollisen palaajan säälipleijareissa pois jonka seurauksena HIFK tekikin enää keskimäärin sen 1 maalin/matsi. Täällä kun on mouhottu Kuhdan ja Lopin liksoista niin mä olen ymmärtänyt niiden olleen yhteensä noin 500000-600000 euroa. Eli muu jengi oli siis 2 miljoonaa. Nyt, katsokaapas säälipleijarimatsin jengiä (http://www.sm-liiga.fi/ottelut/ennakkoraportti/35706.html) ja ottakaa sieltä pois Kuhta ja Loppi. 2 miljoonaa? Tuohon porukkaan?

Niin kauan kun HIFK ei ymmärrä hommata kiekollista leveyttä joukkueeseen näiden fyysisten jyrien sijaan on aivan se ja sama onko ykkösen sentteri Forsberg vai Sakic. Taas tulee joku joka pelaa miesvartointina HIFK:lta yhden pelaajan pois ja "sitämitäjää"- laiturit ihmettevät kun ei enää tulekaan niitä passeja liukuhihnalta. Siellä on Pikkarainen ja Luttinen staga pystyssä venaamassa skodepaikkaa mutta jos näiden sällien pitäisi rakentaa se paikka niin unohdetaan. Tolla mentaliteetilla ja jengin kasamisella pääsee kyllä varmasti pudotuspeleihin, ei runkosarjassa mikään jengi jaksa vetää miesvartiointia, mutta pudotuspeleissä varmasti. Ja hei, paskalla tuurilla se "puolen miljoonan Sakic" loukkaantuu helmikuussa ja siinä se sitten oli, täällä luetaan kuinka fyrkat meni eikä siitä ollutkaan mihinkään. Paska kaveri.

Leveyttä jengiin, HIFK:n resursseilla kasattu jengi ei voi olla sellainen että kiekollinen taito on kahdesta-kolmesta pelaajasta kiinni. Ei vaan voi. Mä väitän että viime kausikin olisi pelastettu jos Hirson laidalla olisi ollut kiekollinen peliä tekevä laituri. Nyt siellä oli Wärn ja Pikkarainen jotka venasivat Hirson pelintekoa. No Hirso pelattiin ulos joten nämä sällit venaa niitä syöttöjä kai vieläkin, ainoa mikä ona varma on se ettei nuo kaksi kyllä kaksistaan tee yhtäkään maalia.

Nyt ihan kuriositeettina, kun fyrkasta täällä jostain syystä aina pauhataan. Baxun HIFK:sta on lähtenyt yläkerrasta Pesonen, Pikkarainen, Kuhta, Laakkonen, Vesce, Murray ja Guolla. Nämä kaikki on ollut ainakin tämän palstan mukaan aivan vitun kalliita, täältä tullutta infoa on mm. seuraavat:

- Kuhta 300000 egee
- Guolla 250000 egee
- Murray 200000 egee

Tekee muuten yhteensä 750000 egeä. Tilalle on tullut Hirso, Loppi ja Haataja, jotka kuitannevat tuon saman. Tämänkin on saanut täältä lukea. Mutta mites nuo muut, kyllä täältä on saanut lukea myös sen kuinka kallis esim. Laakkonen oli. No, ei siinä mitään, hyökkääjistön liksatason erotus näkyy vastaavasti pakiston parantumisessa, vai mitä? No eipäs nyt kuitenkaan. Kenelle siellä oikein niitä liksoja enää maksetaan?

Tämän ketkinen HIFK on jo paperillakin lähes vitsi. Taitoa tarvitaan lisää ja todella paljon. Kaiken huipuksi ja tässäkin tilanteessa tänne haikaillaan Vesa Viitakoskea. Ei vaan ymmärrä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tämä on myös oma haaveeni! Lisäksi saisimme huikeita pelillisiä etuja, sillä sääntökirja ei tunne ollenkaan tällaisia jäähynaiheita: poikittainen mulkku, slerbakampitus ja koukkaus isolla letkulla.

Paitsi että meidän tuurilla Wilson on se ainoa poikkeus, joka vahvistaa säännös: etelän hetelmä (copy: Viivi Avellan), jolla on intialaista kokoluokkaa oleva muna.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta, jos tohon lisätään Ville Peltonen, jolle on tarjottu pitkää diiliä niin entäs sitten ?

Sitten asia on aika lailla eri. Mutta kannattaa pitää mielessä, että diilejä voi aina tarjota vaikka Malkinille.

Olisi se kyllä hieno nähdä Peltonen IFK:ssa. Vaikka on juudas yms. niin huippupeluri, jolla on kuitenkin IFK-taustaa. Peltosen tapauksessa ei vaan pystyisi olemaan valikoiva.

Vähän OT, mutta jotenkin huvittaa, että IFK:kin olisi lähdössä tuonne Euroliigaan. SM-liigassa ollaan huonompaa keskikastia, niin en ihan järkevänä näe lähtemistä paljon kovempien joukkueiden sarjaan. Sitten ymmärtäisin, jos oltaisiin top-3 nippu kotimaisemissa. Mutta kai tuo liiga toisi sitten taloudellisesti paremmat apajat. Mutta toivottavasti siellä päättävät tahot miettivät tarkkaan, että kannattaisiko yrittää rakentaa liigassa menestyvää joukkuetta vielä vähän aikaa, vai lähteä rämpimään kovempaan sarjaan.
 
Viimeksi muokattu:

HemmoP

Jäsen
Mutta, jos tohon lisätään Ville Peltonen, jolle on tarjottu pitkää diiliä niin entäs sitten ?


Entä jos ajatellaan Villen kannalta, miksi ihmeessä tulisi IFK:hon ?

Palkka? ei
Valmentaja? ei
Joukkuekaverit ? ei
Joku "haluaa pelata IFK:ssa" syy ? ei

Voittava organisaatio? älkää viitsikö


IFK:hon ajautuu pelaajia/valmentajia jotka eivät himoitse voittamista a´la Hirso&Heikkinen&Jalonen. Ja niin kauan kuin näin on, niin sama räpellys jatkuu vuodesta toiseen.

Söde on askel oikeaan suuntaan, mutta ennustaisin, että on helpompi vajota muiden tasolle kuin nostaa muut omalle tasolle (=valmentajan tehtävä). Muutenkin IFK:n runko koostuu pelaajista joille isoin juttu urheilu-uralla on, että pääsee IFK:n edariin, nyt kun se unelma on täyttynyt, niin on masukin täynnä.

Ja miksi meno ei jatkuisi samanlaisena: EI OLE HALUA VOITTAA .


edittinä, samaa mieltä Wiltordin kanssa, mitä edellytyksiä on pärjätä vielä kovemmassa liigassa ? Euroliiga olisi IFK:lle todellinen rasvattu tanko divariin.
 

Viljuri

Jäsen
(snips) Vähän OT, mutta jotenkin huvittaa, että IFK:kin olisi lähdössä tuonne Euroliigaan. SM-liigassa ollaan huonompaa keskikastia, niin en ihan järkevänä näe lähtemistä paljon kovempien joukkueiden sarjaan. Sitten ymmärtäisin, jos oltaisiin top-3 nippu kotimaisemissa. Mutta kai tuo liiga toisi sitten taloudellisesti paremmat apajat. Mutta toivottavasti siellä päättävät tahot miettivät tarkkaan, että kannattaisiko yrittää rakentaa liigassa menestyvää joukkuetta vielä vähän aikaa, vai lähteä rämpimään kovempaan sarjaan.

Nyt on kyllä virhe jossakin muualla, ehkä toimintaympäristön tuntemuksessa?

Nykyisessä SM-liigassa toimintaa voi toki kehittää kasvattajaseuraksi muiden maakunnallisten kasvattajaseurojen jatkoksi, ja samalla hioamalla hioa marginaaleja viimeiseen siipimutteriin asti talouspuolella, mutta ei se homma siltikään olisi urheilullisesti tai taloudellisesti kovinkaan kunnianhimoisella tasolla.

Nuhjuinen hökkeli muiden jatkona, eikä sen ehostaminen Pinotexilla aina silloin tällöin muuttaisi mitään, eikä edes vanhojen IFK-starbojen ryyppyputki aina silloin tällöin keväällä saisi asioita sen kummoisemmalle tolalle. Mitään korrelaatiota tällä hökkelillä ja siinä vietettävällä elämällä ei ole aivan kivenheiton päässä sijaitsevaan nukkumalähiöön, puhumattakan merellisillä näköaloilla siunatuista arvotaloista. Kaikenpuolinen toimintalogiikka puuttuu koko hommasta, kuilu realiteettien ja mahdollisuuksien välillä kasvaa päivä päivältä.

Kärjistäen on aivan sama, että voittaako 12 SM-liigamestaruutta putkeen, parhaat pelaajat viedään silti kauden jälkeen käsistä ja keskinkertaisuuksille maksetaan liikaa. Urheilullisesti ja taloudellisesti parempi setti on kehitettävä, ja kyllähän se kehittyykin, tavalla tai toisella, joko aktiivisin tai passiivisin toimin.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kärjistäen on aivan sama, että voittaako 12 SM-liigamestaruutta putkeen, parhaat pelaajat viedään silti kauden jälkeen käsistä ja keskinkertaisuuksille maksetaan liikaa. Urheilullisesti ja taloudellisesti parempi setti on kehitettävä, ja kyllähän se kehittyykin, tavalla tai toisella, joko aktiivisin tai passiivisin toimin.

Voipi olla. Mietin vain, että onko silti ihan heti kannattavaa lähteä tuonne. Urheilullisestihan menestystä ei ainakaan tulisi, mutta taloudellisesti voisi tulla. Eli pointtini on siinä, että tienaako Euro-sarjassa jumbojoukkue paljon enemmän mitä kotosarjan keskikastin joukkue. Niin, ehkä sieltä jumbopaikaltakin voi sitten kehittyä ja nousta hieman kovemmaksi nipuksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös