Vapun kunniaksi katsastus pelaajistoon.
Hyökkäys:
Ykköskori:
Luttinen: Ylivoimalla maalinedessä huipputasoa ja yleensäkin maalinedustan kuningas. Rankkariratkoja ja kova työmyyrä.
Hirschovits: Joukkueen paras pelaaja tällä hetkellä.
Haataja: Maalintekijä
Oletusarvoisesti hyvät, mutta viime kaudella epäonnistuneet:
Petrell: Viimekausi todella vaisu ja mies juuttumassa kolmosen työmyyräksi. Odotusarvo ei kovin kummoinen
Loppi: Itse en miestä olisi koskaan IFK:hon halunnut ja miehellä on todella paljon paljon parannettvavaa viime kaudesta. Odotusarvo hiukan Petrelliä parempi, sillä näyttöjä paremmasta löytyy.
Prospektit ja viime kauden yllättäjät:
Ramstedt: Nousi hienosti kakkosen sentteriksi ja näytti epäilijöille. Omat odotukseni on Ramstedtin kohdalla korkealla. Erilainen siinä mielessä, että pää ei jäätynyt edes pudotuspeleissä.
Wärn: Hyvä loppukausi ykkösen laidassa lupaa hyvää ensikaudellekkin. Osaaka luoda itse paikkoja ilman Hirsoa?
Granlund: Kärppien superjunnu joutuu ikävä kyllä leikkaukseen ja mahdollisesti koko ensi kausi voi olla piloilla.
+ynnämuut
Näin hyökkäystä katsottaessa voisi sanoa, että jos halutaan saada kaksi hyökkäävää ja kolmas molempiin suuntiin pelaava ketju, tarvitaan mukaan vähintään yksi ykköskorin laituri ja todella paljon onnistumisia. Wärn tarvitsee kavereikseen kokeneempia pelureita, samoin Ramstedt. Peltonen toki olisi täydellinen loistohankinta tähän paikkaan, mutta ajatuksen tasolla tarvitaan nopea ja peliätekevä kaveri, jolloin kahteen ensimmäiseen kenttään löytyy riittävästi maalintekovoima ja älykkyyttä. Henkilökohtaisesti olen siis sitä mieltä, että hyökkäys on melkeimpä yhtä miestä vaille valmis. Tai ainakaan sentteriosastoa ei enää tarvitse täydentää. Olen sitä mieltä, että nuoriin kannattaa tällä kertaa luottaa ja laittaa kunnolla rahaa kiinni pakistoon ja yhteen hyökkääjään.