vastaan lyhkäisyydessä seuraavasti: Kimmo Kuhta ei ole suostunut tiputtamaan palkkaansa lainkaan niin paljon kun HIFK haluaa, joten elämme pattitilannetta. Miksi HIFK siis näyttää persettä Kuhdalle palkkaamalla täysin eri roolin/hinnan Järvisen, joka suosutui HIFK:n ehtoihin? En ymmärrä.
Poimitaan toisesta ketjusta Renegaden vastaus mulle tänne ja jatketaan tarvittaessa täällä, koska kuulunee enemmän tähän ketjuun.
Tarkoitin perseennäyttämisellä sitä, että oletan kaiken liittyvän jossakin määrin kaikkeen ja jo nyt käytettyjen rahojen vaikuttavan mahdollisiin tuleviin hankintoihin. Tätä olettamusta vasten, kuvittelin Järvisen hankinnan vaikuttavan jossakin määrin myös Kimmo Kuhdan hankintaan, koska rahaa ei edelleenkään ole liikaa. Jos kerran näin ei ole asiain tila, erinomaista. Ehkä perseennäyttö sanana on liian voimakas. Kuitenkin Kimmo Kuhta on pelaajatyypiltään enemmän sellainen pelaaja, jolle ainakin itse näkisin käyttöä Turren tyylistä pelaajaa enemmän. Joukkueessa kun on kuitenkin näitä nuorempia duunareita ja Turren kokemus ei mene ihan yksi yhteen sen kokemuksen kanssa, minkä puutteen minä koen IFK:ssa olevan.
Kuhdan tilanne ei ole helppo, ainakaan IFK:n kannalta. IFK on tässä mielestäni se, jolla on enemmän hävittävää kuin Kuhdalla. Imagotappio Killen mennessä muualle on aika suuri, miehen potentiaali on olemassa, huolimatta loukkaantumisesta ja siitä toipumisesta. Mistä saadaan korvaaja, joka onnistuu ja istuu jengiin edes lähellekään yhtä hyvin kuin Kuhta jne? Killelle löytyy ottaja aivan varmasti, vaikka sitten jo kauden pyörähdettyä käyntiin. Yhtä varmasti toki IFK:kin löytää pelaajan, jos haluaa. Mutta aiemmin mainitsemani "uhat" ovat olemassa. Hyvällä tsägällä kaikki menee toki putkeen, mutta rouva Fortuna on viime vuosina näyttänyt persettä IFK:lle niin sujuvasti, että sen varaan en itse uskalla laskea kyllä ollenkaan.
No, pyöritelkööt tarjouksia puolin ja toisin vielä, jos siltä tuntuu. Niin kauan kuin ollaan edes neuvotteluyhteydessä, toivoa on. IFK tehköön korotustarjouksen Kuhdalle ja Kille tarttukoon siihen, pukekoot kamat päälle ja menköön jäälle muiden kanssa pörräämään. Helppoa ;).