ultrar: Tässähän on se ongelma, että jos maalivahti ongitaan "1-korista" tyyliin Riksman/Markkanen/Toivonen/Pitkämäki, tulee hän kyllä selkeästi ykköseksi ja Niemisen asema joukkueessa putoaa. Jos veskarista ruvetaan maksamaan yli 200ke, niin pakkohan sitten on lähteä siitä, että kaveri tulee pelaamaan. Niinpä HIFK ottaisi kyllä helvetinmoisen riskin lähtiessään tähän leikkiin toista kautta peräkkäin. Tosin nostaisin hattua, sillä se ei pelaa, joka pelkää. Mutta kun tässä kliinisesti funtsin isojen satsauksien todellista panosta, niin kyllähän Markkanen (lievästi) ja Toivonen & Pitkämäki menevät kaikki pettymyksen puolelle ja vain Riksman on onnistunut. Viime kausina liigaa ovat hallinneet täällä pidempään pelanneet veskarit. Mun hunchi sanoo, että Ahlqvistiä ei jaksa enää katsella, jotain siitä puuttuu. Niinpä HIFK tarvitsee Niemiselle sopivan kakkosen. Mutta kuitenkin siis jokatapauksessa pelaamaan tulevan kakkosen. Haen näköjään edelleen meille Askey-Lundell -tyyppistä tilannetta. Ässien Kilpeläinen olisi ollut mainio hankinta tähän saumaan.
Nyt kun meillä olisi pleijareihin heittää jäälle nelonen Brennan-Porthen-Hacker, niin kyllä olisi aika makea fiilis katsella vastustajan 1-ketjun pelinrakentelua. Täytyy muistaa, että (tamismi) myös nelonen vs. nelonen on playoffeissa yksi ratkaiseva alue. Meillä ei oikeasti voi pörrätä Kuhta tai Loppi nelosessa, kun ruvetaan pelaamaan kovaa. Luulen, että Wärn uhrataan sinne. Hackerin olisin laittanut neloseen jo aikaa sitten, sinne mies istuu kuin nenä päähän. Lisäksi Honkasta voisi vakavissaan kokeilla ketjussa. Hänen kiekollinen panoksensa ei todennäköisesti riitä pleijareissa ja nyt olisi KJ:lla paikka kaivaa hänestä niitä muita avuja.
Nyt kun meillä olisi pleijareihin heittää jäälle nelonen Brennan-Porthen-Hacker, niin kyllä olisi aika makea fiilis katsella vastustajan 1-ketjun pelinrakentelua. Täytyy muistaa, että (tamismi) myös nelonen vs. nelonen on playoffeissa yksi ratkaiseva alue. Meillä ei oikeasti voi pörrätä Kuhta tai Loppi nelosessa, kun ruvetaan pelaamaan kovaa. Luulen, että Wärn uhrataan sinne. Hackerin olisin laittanut neloseen jo aikaa sitten, sinne mies istuu kuin nenä päähän. Lisäksi Honkasta voisi vakavissaan kokeilla ketjussa. Hänen kiekollinen panoksensa ei todennäköisesti riitä pleijareissa ja nyt olisi KJ:lla paikka kaivaa hänestä niitä muita avuja.