Ramstedt, Porthen ja Ahtola eivät ihan yllä ykkös- ja kakkosketjujen sentterien pelitasolle, vaikka kehitystä onkin tapahtunut.
Asiaa voi kelailla tuolla tavalla ja haluta siksi jotain "murrayta" mutta mä olen viime aikoina alkanut kääntymään toisenlaisen ajatusmallin kannalle. Kuvitelkaa seuraava hyökkäys: (Ja ennenkuin tuomitsette ihan tyystin niin lukekaa lyhyt peruste).
Wärn - Hirso - pikkarainen
Haataja - Ramstedt - Luttinen
Kuhta - Loppi - Petrell
XXX - Porthen - XXX (laiturit joukosta Ahtola, Liivik, Honkanen/intiaani, jopa Hacker)
HIFK:n ykkönen on toiminut hyvin, miksi siis hajottaa se? Haatajaa on huhuiltu sisään mikä olisi loistava veto ja itse ainakin uskoisin Ramstedtin taidot riittävän jos vierellä olisi Luttinen ja Haataja. Itse asiassa, nyt on vieressä ollut Luttinen ja Pesonen ja mun mielestä tuon kolmikon heikoin kohta on kiekollisen pelitaidon niukkuus, pelintekovastuu on liiaksi Ramstedtilla. Jos asioita kuitenkin kelailee tehojen muodossa niin yllättävän hyvinhän tuokin kolmikko on pelannut. Mutta, Haataja Pesosen tilalle niin kolmikon balanssi olisi paljon parempi, voisi hyvinkin natsata. Lisäksi, mä olen sitä mieltä että Ramstedtilla HIFK ei tee paljonkaan joidenkin Brennaneiden ja Hackereiden kanssa, siinä menee pelikäsitys täysin hukkaan. Yksi huomionarvoinen seikka olisi lisäksi nuorten sisäänajo, Wärn ja Ramstedt saisivat todelliset näyttöpaikat, kärjistäen voisi sanoa että nyt ei jäisi läpilyönti ainakaan pelikavereista kiinni. Kolmantena olevaa ketjua ei varmaankaan tarvitse perustella, mun papereissa toi oli elokuussa tämän kauden ykkösketju. Neloseen Porthen ja laidoille suluista sopivia. Huomioikaa muuten rooleja, Ahtola kykenee pelaamaan keskellä ja Honkanen pakkina.
Kelataas seuraavaksi liksoja. Tuo tilanne vaatisi ulkopuolelta ainoastaan Haatajan, ja joukkueesta lähtisi Pesonen. Jäänee vielä maksettavaa mutta toisaalta Kuhdan huhuttu liksanalennus kompensoisi tuon. Lisäksi poissa olisi mm. Bates eli en usko että tuo hyökkäys olisi tämän talven hyökkäystä kalliimpi.
Otetaas loukkaantumisnäkökohtia seuraavaksi. Loukkaantumisten suhteenhan pelivaraa olisi yllättävänkin paljon. No mietitään nyt ensiksi senttereitä.
Hirso sivuun niin paikan ottaa Loppi ja Lopin kolmosen paikan voi ottaa vaikka Ahtola. Mutta nyt tulee uusi näkökulma: kun sitä "markkuhurmetta" on huudeltu jengiin, niin voisiko K. Kuhta alkaa pikkuhiljaa ottamaan tuota roolia? Olisi mun mielestä pykälää taitavampi ja menisi kyllä heittämällä tilapäisesti kolmosen keskellä jos vaan itse olisi asian kanssa sinut. Eli periaatteessa sentteriosasto olisi: Hirso, Ramstedt, Loppi, Porthen ja tarvittaessa Ahtola, Kuhta, Liivik.
Laidalla taas olisi taitoa ja kovuutta ja mun mielestä paremmassa suhteessa kuin tällä kaudella. Ja jos korvaavuuksia kelailee niin riittää kun mainitsee kolmosketjun laitureiden olevan Petrell ja Kuhta. Eiköhän noilla tarvittaessa korvata jo parikin loukkaantumista.
Pakeista myöhemmin.