Niin ja tuo maksimipalkka pitää siis sisällään allekirjoitusbonuksen kuten kirjoitit. Eli maksimibonus on 87 500 dollaria ja palkka plus bonus saa olla yhteensä maksimissaan 875 000 dollaria. Ei noista bonuksista maksella mitään täällä haikailtua kuusinumeroista euromäärää sopimuksen purkuna.
Ihan vaan sivuhuomautuksena asiaan, että jos et ole Heikkisen sopimusta ja siihen määriteltyjä NHL- taikka muita siirtopykäliä lukenut, niin kaikki yllä esitetty on pelkkää teoriaa, ja olettamuksiin perustuvaa spekulaatiota.
Toki NHL:n sääntöviidakko, jota täällä on ansiokkaasti selvitelty, on fakta, mutta pykälien hienovaraiseen kiertoon löytynee myös keino, jos toinenkin.
Heikkinen ei myöskään ole millään tavalla "mediaseksikäs kaappaus" jota retosteltaisiin pitkin iltapulujen sivuja, ja ei täten herätä mitään sen ihmeempää mielenkiintoa missään. Mahdollisen "siirtokorvauksen" ollessa vielä aika pähkinöitä jollekin NY Rangersille, niin en epäile yhtään, etteikö asiasta olisi saatu sovittua konstilla tai toisella. Teknisesti Bono varmaankin ostaa itse sopimuksensa ulos.
Ihan mielenkiintoisia asioita, mutta näistä voisi toki keskustella vaikkapa omassa topicissaan.
Onnea kuitenkin Bonolle P-Amerikkaan, fleguilu pois ja asenne kohdalleen, niin uskon, että jätkä pystyy ottamaan vielä sen yhden ratkaisevan askeleen eteenpäin pelaajana. Ominaisuudet olisivat kyllä muuten ihan kohdallaan - hyvä pelikäsitys, kokokin riittää hienosti ja lämäri on kova, vaikkakin vähän epätarkka. Ikä on juuri siinä hujakoilla, että jos meinaa mennä, niin nyt on mentävä.
Otsikkoon viitaten täytyy sanoa, että aika ison aukon Heikkinen jättää HIFK:n puolustukseen ja vastaavan korvaajan löytäminen (käytettävissä olevilla rahavaroilla) tulee olemaan aika vaikeaa. Sikäli, kun Bono meinataan paikata yhdellä pelaajalla, tulee paikkaajan olla mallia "Lupaschuck", ja tähän en itse jaksa uskoa.
Tämän johdosta itse panostaisinkin pakiston leveyteen, ja lähtisin hakemaan kahta ylemmän keskitason liigapuolustajaa tyyliin "Majesky" ja "Turunen". Turusen tilalla voi olla joko Mikko itse, taikka "Turunen". Majesky itsessään lienee kuitenkin aika hintava puolustaja, noin puolustustavaksi pakiksi, mutta voisi kuvitella, että vastustajasta ei ole kiva tulla maalille, kun pakkiparina heiluvat vaikkapa Majesky & Kanki. Söde ja Clarke pystynevät hoitamaan kiekollisen pakin tehtävät. Kyllä se täällä mainostettu Kudroc kelpaisi myös.
Aluksi Clarken hankinta vähän epäilytti, mutta aikansa asiaa pureskeltuani olen tullut siihen tulokseen, että hankinta oli varsin ok tasoa. Takuuvarmoja kiekollisia pakkeja on kuitenkin markkinoilla aika vähän. Loukkaantumishistoria kyllä hieman epäilyttää.
PS. Turusen hehkutus on taas samaa luokkaa, kun mitä "Kovasen korvaajan". Suurin osa toivotti Kovasen Hevon v*ttun jätkän vielä pelatessa meillä, mutta sitten Tommi sai mystisen "pleijareiden paras pakki" -arvonimen, jonka jälkeen kirjoittajien fantasiarostereissakin alkoi vilisemään jotain "Kovasta".
Sama tilanne Turusen suhteen; vuosi sitten aika moni olisi suonut Turuselle menolipun, kauniisti sanottuna, jonnekin muualle, mutta nyt taas yhden kauden hyvän +/- -saldon perusteella miestä ollaan (Jhagin sanoin) adoptoimassa. Itsekin olisin laittanut vuosi sitten Mikon jonnekin muualle, lähinnä sen takia, että kehitys tuntuu jumittaneen paikalleen, ja maiseman vaihto voisi tehdä ihan hyvää. Olen samaa mieltä vieläkin. En toki valita vaikka jääkin.