Samaa mieltä
Hyvä provo, sillä et kai ole tosissasi Peltosen suhteen? Jos Ville ilmoittaisi palaavansa vaikka kaudelle 2009-2010 IFK:n riveihin, ajaisin välittömästi Ikeaan ostamaan (riittää, kun kestää yhden käyttökerran) pitkän punaisen maton. Operatiivisesti edesmenneen tj:n töpeksintöjen ei tarvitse haitata tulevaisuuden IFK:n hankintoja.
Niin paljon kuin minuakin vitutti silleen ihan aikuisen oikeesti nuo siirrot. Niin nyt on pakko kuitenkin ainakin takin hihat kääntää. Sillä nyt jos IFK:ssa oikeasti lähdetään pöydän putsaus operaatioon, niin koskekoon se myös pelaajia.
Hirso sotku oli aikoinaan varsinainen kämmi ja siihen todellakin taisi osuutensa olla myös Sheddenillä. Mutta kaatui lopulta ainoastaan Pentin syyksi. Tosin sen verran Pentti on kuitenkin sössinyt, ettei nyt anneta yhtään narua sen suhteen.
Mutta nyt on mielestäni Nybondasille anettava mahdollisuus näyttää, miten hän pelaajasopimukset ja velvoitteet hoitaa. Yksi kuitenkin on varmaa, että se mitä Nybondasista tiedän, niin tämä herra on todellinen Hra IFK tällä hetkellä. Eli annetaan kaverin lähteä todella puhtaalta pöydältä, eikä heti yritetä laittaa suitsia suuhun. Jos hän haluaa vanhat IFK:laiset takaisin ja uskoo sillä tuovansa menestyvän ja värikkään IFK:n Suomen jääkiekkokartalle, niin mikä minä olen sanomaan ettei se käy. Eli Pelle ja Hirso ovat tervetulleet takaisin, jos itse haluavat ja motivaatio riittää muuhunkin kuin liksan nostamiseen ja jos Nybondas on sitä mieltä, että näistä kavereista on IFK:lle hyötyä.
Samasta syystä olen myös, ainakin tässä vaiheessa, eri mieltä ANALyytikko Sihvosen kanssa. Että ei IFK:ssa kaiken tarvitse tulla ulkopuolelta. Pieni sisässiittoisuus voi olla hyvästä, sillä hommaa tehdään silloin luultavimmin edes pieneltä osin intohimosta IFK:ta kohtaan, eikä pelkästään bisneslähtökohdista. Tämä näet voit olla se tärkeä momentti, jolla IFK edelleen tulee erottumaan muista, toivottavasti kuitenkin, tällä kertaa, edukseen!
Dinojen kohdalla nyt vaan alkoi aika ja omat motiivit ajamaan sen intohimon ohi, valitettavasti. Mutta nythän tosiaankin näyttäisi siltä, että hiukan ovat valmiit nyöriä hellittämään vallankahvasta. Ja sen myötä, toisin kuin sihvonen tuntuu uskovan, niin minä uskon, että Nybondas on huomattavasti vähemmän ylimielinen pelaajien suhteen, kuin mitä Pentti oli. (Saas nähä koska joutuu tänkin pyörtämään).
Onnea siis valitsemallesi tielle Tom Nybondas! Jään mielenkiinnolla odottamaan tuloksia. Toivottavasti ne ovat loogisempia ja perustellumpia kuin edellisen scouttimestarin aikana.
Ja samalla nyt kuitenkin minunkin puolestani hyvää jatkoa Pentille, olet oikeasti lätkäjätkä vaikkei kaikki ihan putkeen meenytkään. Eli kyllä nyt oli aika vaihtaa linjaa ja miehiä IFK purren miehistössä.