En ole missään vaiheessa sanonut, että Kuhdan nettopalkka on 240ke. Satun vain tietämään, että HIFK:n kulu Kuhdasta on 240ke per kausi. Siis bruttokulu. Kuten joku fiksu huomasikin, verotilastot antavat tästä osviittaa ja tulevat verotiedot sitten varmuuden.
tuuski: Nyt on kyllä Hämeenlinnan miehellä ns.negaatiovaihde päällä? Hauhtonen, ja tämän sanoisin jos tulisi meillekin, ei omaa kahdelta edelliseltä kaudelta minkääntasoisia näyttöjä verrattuna Hirsoon, Viitaluomaan ja Loppiin koskien potentiaalia SM-liigassa 08/09. Hänen osaltaan ei edes tarvise miettiä, että oliko rinnalla oikeanlaiset laiturit, jotka nostivat hänen pisteitään. Kun ei ole niitä pisteitä. Hauhtonen tuli Jypin 3-sentterin paikalta meille 1-senaksi ja vastoin kaikkia odotuksia pelasi loistavan yhden yksittäisen kauden ja itseni lisäksi moni muukin on sitä mieltä, että Salmelaisella oli tähän suuri osuus. Eipä silti dissata Hauhtosen pinnoja 05/06, itse hän ne teki. Samoin Loppi teki itse omat pinnansa runkkarissa ja pleijareissa, vaikka kuinka oli Jantunen rinnalla. Tietääkseni Jokerien papereissa Hauhtonen on 3-sentteri. Ja tämä onkin hänen maksimitasonsa odotuksien suhteen. Kumpikaan kaksikosta Hauhtonen & Viitaluoma ei ole erityisen fyysinen pelaaja. Molemmat olen nähnyt riittävän monessa matsissa näin sanoakseni. Viitaluomaa olen seurannut junnusta lähtien. Viitaluoma on siis mielestäni tasokas kotimainen liigasentteri, hän on samalla levelillä Hirson ja Lopin kanssa odotusarvoltaan. Hauhtonen tulee kaukana perässä, eikä Jokerit missään tapauksessa lähde kauteen Hauhtosen liidaamana. Itse asiassa Hauhtonen olisi ollut omasta mielestäni kelpo signaus meillekin samaan kategoriaan kuin Hurme; kokenut kotimainen, mutta tähtien takana.
Kuten jo sanoin, Lopilta selvästi väärin sammutettu tulipalo, eli sattumalta yli pinna per matsi playoffeissa, jepjep ja ilman muuta. Hyvän signauksen merkki, kaverihan vituttaa jo muita. Älkää nyt lähtekö muiden jengien fanien kuljeteltavaksi näissä jutuissa, luottakaa Nybariin ja kumppaneihin. Hirso ja Loppi eivät ole sama asia kuin HIFKin kaksi ensimmäistä ketjua. Onhan meillä heittää Petrell ja -heh- Kuhta nyt jo mukaan vähintään 2-ketjun laidalle.
Pari potentiaalia snaipperia ja ennenkaikkea potentiaalia pakkiakin, niin hyvä paketti tästä tulee. Eli balanssi, hyvät veljet, balanssi. Blues porskutteli runkkarin kakkoseksi ja menee todennäköisesti finaaliinkiin tällaisella runkosarjansentterinipulla:
-Stefan Öhman, 50 ottelua, 12+27 = 39
-Ville Viitaluoma, 50 ottelua, 15+23 = 38
-Ben Eaves, 10 ottelua, 3+4 = 7
-Arto Kuki, 35 ottelua, 3+1 = 4
-Joni Töykkälä, 55 ottelua, 2+2 = 4
(verrokkeina siis Loppi, 55 ottelua, 18+40 = 58, Hirso 54 ottelua, 17+24 = 41)
Olisikohan Blues panostanut hyvään balanssiin? Heillähän on vähiten maaleja päästänyt pakisto + mv tuon senaosaston lisäksi, samoin Kellerin ja Osalan tasoista laitahyökkääjäosastoa höystettynä Rajamäellä. Lisäksi Bluesissa on kovin vähän lassekorhosia = turvallisuusriskejä eli virheitä on minimoitu. Sokerina pohjalla Blues 07/08 on edullisempi jengi kuin HIFK 07/08. Siellä on vain yksinkertaisesti osattu homma paremmin.
Hirsoa ja Loppia on siis vaikea hyväksyä, erityisesti muiden joukkueiden fanien. Kysyn taas, oltaisiinko täällä iloisempia, jos Hirson ja Lopin paikalle olisi saatu Viitaluoma ja Öhman? Bluesin 1- ja 2-sentteri, ei mitään kolmosia ja nelosia. Ja siis meillekin ykköseksi ja kakkoseksi. Kyllä täällä silloin ihmeteltäisiin, minne jäivät Hirso ja Loppi, jonka tasokkuus tuli helvetin hyvin eritellyksi J.Jalosen toimesta Canalilla. Pidän myös Jukka Koivun asiantuntemusta pelaajien suhteen arvokkaana. Hehän eivät ole faneja, vaan ammattilaisia.
Mitä enemmän täällä käydään muualta valittamassa Nokasta ja kumppaneista, sitä parempi merkki se on. Vanha viidakon totuus.