Aivan mutta mikä sun kantasi oikeasti on kun se tuntuu muuttuvan jatkuvasti?
Nyt kelpaa taas Murray mutta juuri sanoit että "Samaa mieltä siitä, että Guolla ja Murray ulos. Eivät täytä ulkomaalaisvahvistuksen kriteereitä" ja tässä saman otsikon alla kirjoitit hyvän kirjoituksen Hirsosta jos 18 päivän paikkeilla. Nyt samat herrat ovatkin liigan eliittiä ensi kaudella. Ihan kivasti säkin vedät:)
Oma kantani elää reaaliajassa, kyllä se sieltä löytyy.
Hirso: Olisin
mieluummin ottanut Viitaluoman, laita hakuun vaikka "JHag-Viitaluoma". Olin btw. ensimmäinen täällä, joka kertoi Viitaluoman livenneen Kerhoon (Tommy veikkasi, että spekuloin playoffien takia..) ja siinä yhteydessä totesin, että nyt Hirsokin kelpaa. Jos joku pelaaja menee kerta kaikkiaan ohi, kannattaa taas pelata niillä korteilla, joita on vielä jäljellä. Näin joukkueen kokoajatkin tekevät. Jos jää itkemään maahan kaatunutta maitoa, jää käsiin pelkkiä Lundelleja ja Korhosia.
Murray: Ehdottomasti koko kautta koskien pidän hänen hintaansa, +200ke, sairaan kovana saatuun hyötyyn. Piste. Vaihtaisin Murrayn
nanosekunnissa Metropolitiin tai vastaavaan. Nykyisistäkin ulkkareista pitäisin
Vescen Murrayta mieluummin. Mutta jälleen kerran, mennään reaaliajassa: Hirso ja Loppi ovat in ja tietääkseni Vesce menetetään, joten kannattaa katsoa olisiko nykyisistä ulkkareista Murray sitten kuitenkin varmempi vaihtoehto kolmanneksi sentteriksi kuin Guolla? Koska ei niitä Metroja ole tottapuhuen jonoa oven takana. Sanoisin, että Murray on erittäin ok tilanteessa, jossa olemme nyt: kaksi kotimaista aidosti kovatasoista sentteriä on signattu ja omasta takaa löytyvät Porthen ja Keränen päälle. Jos kuulen ylihuomenna, että Murray ei missään tapauksessa jatka, toivon että HIFK pitää Guollan. Nyt en toivo. Ei voi olla kovin monimutkaista käsittää?
Olisin valmis myös
nanosekunnissa korvaamaan Murrayn Hurmeella,
jos tämä johtaisi Norosen/kovan ulkkariveskarin, Bumen, Lupaschukin tai Salmelaisen hankintaan. Tiedän nimittäin Murrayn hinnan olevan aikamoinen peikko HIFKille. Hankkisin tässä skenaariossa härreguud Hurmeen
lisäksi jopa vielä yhden varman, mutta ehkä tylsän kotimaisen senan mallia Uusikartano. Fyrkathan olisivat menneet veskariin / profiilipakkiin.
Kun kommentoi reaaliajassa, kaikki ei aina reaalimaailmassa tapahdu niinkuin toivoo. Maalivahtitoiveeni on siis Noronen, Riksman on erittäin vastenmielinen vaihtoehto hänelle. Mutta
jos luemme kuukauden päästä, että Kärpät on napannut Norosen, haluan HIFK:lta edes Riksmanin AA:n ja Niemisen kaveriksi. Silloin mulle voi tulla sanomaan, että kuinkas se Riksman nyt kelpaa. Näin se vaan menee. Samat Kovasesta. Olen koko kauden ollut tyytymätön hänen hinta/laatusuhteeseensa, mutta jos ei rupea kuulumaan näitä Bumeja, kannattaisi Kovanen ehdottomasti pitää. Hänhän olisi ilmiselvästi mainio 3-parin pakki liigan parhaassa pakistossa ja pääsisi siellä enemmän oikeuksiinsa. Joten näin pystyy yhtä aikaa toivomaan Kovasen korvaajaa ja olemaan silti valmis pitämään hänet, jos markkinat eivät etene omien toiveiden mukaan. Jos sinulla on salkussa firma X:n osakkeita ja haluat päästä niistä eroon hintaan X, mutta et saa sitä hintaa, saatat silti päättää pitää kyseiset osakkeet mieluummin kuin ottaa tilalle firma Y:n epävarmempia osakkeita. Tunteet sivuun, järjellä voittaa enemmän.
Kaikkiaan koetan välttää virtuaalifantasiamaailmaa ja yrittää koota ihannejoukkuettani niillä pelimerkeillä ja niillä pelaajilla, joiden tiedän nyt oikeasti olevan mahdollisia. Olenkin siksi
eräs fanisaittien tylsimmistä joukkueenkokoajista, koska minulla on pokkaa sanoa Markku Hurmetta hyväksi sijoitukseksi nykyisillä näytöillään. Samoin minulla on ollut pokkaa ehdottaa käyntiä Kärppien menestysrosteria tutkimassa. Monilla täällä on juuri sellainen käsitys, että KJ + Kärpät liidaavat liigaa, koska heillä on niin maan perusteellisemman paljon paremmat pelaajat kaikilla tonteilla kuin meillä, yhyy...Totuus sisältää kuitenkin paljon HIFK-osion inhokkeja: Paakkolanvaaraa, Sahlstedtia, Korpikaria, Haakanaa. Joten olisiko mahdollista, että a) Kärpät on tasapainoisemmin koottu samalla fyrkkamäärällä kuin HIFK ihan reaalimaailman jätkistä tai sitten b) Kärppien valmennus on huikeasti HIFK:n vastaavaa edellä. Oikea vastaus on a) ja b). Varmaan täällä oltaisiin todella innoissaan Paakkolanvaarasta ja Sahldstedtista verrattuna Hirsoon ja Loppiin, eikös vaan? Siinähän olisi jumalauta mestaruusjoukkueesta kaksi (2 kpl!!) sentteriä. Mitä, eikö tulekaan hurraahuutoja Paakkolanvaaralle ja Sahldstedtille?
Kohtaan b) eli valmennukseen liittyen minulla on pokkaa sanoa, että HIFKin materiaali olisi riittänyt Baxteria osaavammissa käsissä liigan neljän parhaan joukkoon. Ei mestaruuteen asti toki tuolla mv+pakistolla, mutta paljon ylemmäs kuin nyt päädyttiin. Meidän jätkät eivät häpeä yhtään paakkolanvaarojen ja sahlstedtien rinnalla kun puhutaan hyökkäyspäästä
Tässä on vielä muutama pelaaja, jotka eivät kelpaa mulle nyt, eivätkä MYÖSKÄÄN kuukauden päästä, vaikka koko muu markkina olisi tyhjennetty:
-Lundell
-Korhonen
-Samuli Jalkanen
-Puurula
-Oksa
-Kimmo Kapanen