Joukkueen rakennus kaudelle 2008-2009

• 1 684 767
  • 5 074
Tila
Viestiketju on suljettu.

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Periaatteessa olen samaa mieltä JHagin kanssa. Tosin hieman eri ukoista. Mielestäni Korhosta tai Kovasta ei ole "adoptoinut" oikein kukaan. Aika vahva yhteisymmärrys mielestäni on fanien kesken kyseisen duon tarpeettömuudesta. Ja todella Dennisin kanssa samaa mieltä olen siitä, että aikasen tarpeettomia ovat nämä "Korhonen on kautta aikain paskin"-ketjut juuri nyt. Ei kai se Nybondas Lasselle jatkoa harkitse kuitenkaan? Sitä paitsi Nicce Hedberg oli oikesti paskempi. Ja Poro Rajala vielä Nicceäkin paljon paskempi.

Lunkkaa kyllä on jonkin verran paapottu, ei siinä mitään eikä hästä tässä enempää, mv-ketjussa on Lunkka jo ruodittu sadasti meidän kaikkien toimesta.

Sen sijaan kaikista ilkeimmin tämä "adoptointi" on HIFK-fanien kesken vuosien varrella näkynyt näissä joissakin brandy-pelaajissa: räikein esimerkki Vopat, joka taisi olla vuosikausia liigan palkkatilaston TOP10-listalla, vaikkei pelaajana ollut koskaan edes lähellekään TOP50, tuskin TOP100:kaan. Ja meriitit HIFK:ssakin jäivät aina perin vaatimattomiksi. Silti 4 kautta piti tuotakin mustalaista katsella.
Nyt ollaan Ustrnulista rakentamassa samanlaista toteemia, jota ei saa arvostella, vaikkei mitään kaukalossa näkyisi. Korostan tähän väliin, että Ustrnulin arvoa joukkueelle ei voi tässä vaiheessa oikein vielä todistaa kumpaankaan suuntaan, pelejä on yhä niin vähän. En siis itse vielä tuomitsekaan Liboria, mutta tuo henkilöpalvonta (ULUVFC jne.) on jo nyt jostain sieltä...

Myös Nielikäinen, Levokari, Jani Honkanen, Lostedt sekä moni muu "hidas ja kankea, mutta iso ja puukätinen"-pelaajatyyppiä edustava sälli on jostain mystisestä syystä nähty taitavampaa pelaajaa paremmaksi ja aivan älyttömän tärkeäksi osaksi HIFK:ta. Kuka useammin, kuka harvemmin.

Suosikkijoukkue
HIFK
Oikeastaan palopostin "adoptoimisen" hyväksyn ja toivon hänen jatkavan ensi kauden jengissä - vaikka sitten pienemmällä roolilla. Kyseessä on kuitenkin pelaaja joka tekee huononakin kautena surkealla sentterillä 20 maalia, on HIFK:n kaikkien aikojen seitsemänneksi paras pistemies ja kuudenneksi paras maalintekijä eikä vielä edes mikään ikäloppu. HIFK:n menestys tai sen puute ei ole koskaan ollut hänestä kiinni.

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Kuten fiksut ovat todenneetkin, pelaajan hinta/laatusuhde on tärkein mittari ja sillä perusteella Guolla ja Kuhta ovat olleet vähintään yhtä paskoja hankintoja kuin Lasse Korhonen. Ihan turha selitellä, että kuitenkin 20 maalia syntyy kaudessa, kun yhden maalin / pinnan tekemiseen menee näiltä jätkiltä miljoona minuuttia.

Guolla ja Kuhta ovat joukkueensa kolmen parhaan pistenmiehen joukoissa lasketaan sitten suoraan pisteitä tai suhteutettuna aikaan, jota pelaajat käyttävät pisteiden tekemiseen. Näin oli myös viime kaudella.

Baxterin peruutteleva pelityyli vei heiltä mahdollisuudet parempaan sijoitukseen liigan pistepörsissä. Asia jolla ei minusta ole mitään merkitystä. Minulle on ihan sama miten joukkueen pelaajat sijoittuvat pistepörseissä tai muissa listauksissa. Joukkueen sijoittuminen sarjataulukossa on huomattavasti tärkeämpää.

Mitä tulee hinta/laatu suhteeseen Kuhdan kohdalla on kyse myös paljon muusta kuin jäällä näkyvästä suorituksista. Karalahtea kun ei enää ole, niin mediaa, sponsoreita ja tavallisia kadun tallaajia kiinnostavat pelaajat ovat vähissä. (varsinkin ns. positiivisesti kiinnostavat (Osa syylisiä tähän ovat myös HIFKin markkinoinista vastaavat henkilöt.)) Kuhta on kumminkin tämän päivän Mika Kortelainen. Ei ehkä enää kannata odottaa ykkösmaalin sylkijän otteita ja miehen vanhetessa peliaikaa ja palkkaa kannataa korjata alaspäin. Mutta ikiHIFK mies on, niin kauan kun jaksaa luistimet jalkaan vetää. NHL:ssä tällaisten pelaajien arvo ymmärretään, eikä viimeaikaiset isot sopimukset yllätä minua ollenkaan, sillä siellä pelaajat osataan hyödyntää muaallakin kuin jäällä.

Jos pitää arvuutella Kekäläisen toimia, niin ihan ensimmäiseksi olisi Vesce ja Cook lähteneet. Kumpikaan ei esittänyt mitään kauden alkupuoliskolla. Murray ei ole esittänyt mitään koko kautena, joten olataisiinko hänen kohdallaan odotettu pleijareihin asti? Guollan musta hetki tuli tuohon vuoden pimeimpään aikaan, kun Vescellä lähti peli toimimaan. Olisi toki ollut kauppatavaraa tammikuun lopussa, mutta silloin olisikin jo ollut aivan muut ulkkarit kuin kauden alussa.

Lunkkaa on paapottu ja syylistyn siihen usein minäkin. Luulen, että Janne on suojeltu korkeimmilta tahoilta ja ei edes UTJ saa häntä potkittua joukkueesta.

Viimeksi muokattu:

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
HIFK-fanit ovat järisyttävän kovia paapomaan omia jätkiään. Ymmärrystä löytyy Lundellin pitkälle diilille, Korhoselle, Kovaselle, Kuhdalle, Guollalle. Kukaan näistä pelaajista ei olisi mahtunut nykyisellä palkallaan nykyiselle paikalleen Kekäläisen HIFK:ssa. Siis siinä HIFK:ssa, jota kaikki kaipaavat.

Kekäläinenhän on todennut, että joukkue on juuri niin vahva, kuin on sen heikoin lenkki. En tiedä pitääkö jääkiekkoilussa ihan yhtä hyvin paikkansa, kuin monessa muussa lajissa, mutta kyllä siinä on paljon totuutta mukana. Myös tässä paapomisessa on HIFK:n fanien/ kautta joukkueen suhteen paljon faktaa takana, osin ymmärrettävääkin, sillä monet omista kasvateista voivat olla henkilökohtaisia tuttavia. Silti jääkiekko on tulosurheilua ja etenkin pääkaupunkiseudulla pelattaessa joukkueen pitää myös menestyä, joten itse hyväksyn/ hyväksyin täysin esimerkiksi Viitaluoman, Grunnin, Vihkon, Häppölän jne. poistumiset/ poistamiset joukkueesta. Mikäli näitä ei ole hoidettu tyylikkäästi, niin se on toinen asia, mutta on jo pelaajien etu hakea ympäristönvaihdoksen kautta suurempaa roolia ja samalla kehittymistä omalla urallaan. Toisaalta, mikäli HIFK haluaa jääräpäisesti pitää vain kiinni omista kasvateistaan, niin voimme unohtaa menestyksen tulevaisuudessakin, ei edes Kärpät ole voittanut mestaruuksia omilla "puolen Suomen" junnuillaan, vaan ovat hakeneet tärkeitä vahvistuksia ympäri maailmaa.

Moni on täällä jo todennutkin , että jatkossa pitää HIFK:n olla osittain omilla kasvateilla rakennettu, mutta jos ja kun näillä ei pystytä pelaamaan mestaruudesta, niin puuttuvat miehet hankitaan muualta, sieltä mistä tulevat ei ole juuri merkitystä, ehkä Jokereiden kasvatteja en juuri haluaisi joukkueeseeni ja uskon tämän tunteen olevan naapureiden leirissä samankaltainen. Edellinen lause kuitenkin Jokereita kunnioittaen, mutta silti pysykäämme omissa leireissämme. Hinta-laatusuhde pitää tietysti olla menestyvässä joukkueessa kunnossa ja ei me oikeasti voida maksaa kolmoskentän pakille ykköskentän palkkoja, ehkä Venäjällä tämäkin on mahdollista, mutta ei HIFK:lla ole varaa siihen. Tämä ei ollut Pentin vahvuus, kuten miehen heikkouksia olivat esimerkiksi Vopatin pitäminen joukkueessa todella kovalla palkalla. Tämänkin olisin ymmärtänyt, jos muu joukkue olisi sitten ollut riittävän hyvä ja varaa edelliseen, mutta kun näin ei ollut. "Poliisin" olisi saanut halvemmallakin. Romanin vika se ei kuitenkaan ollut, joten hänen syyttäminen siitä olisi turhaa, vaan miinusmerkintä siitä Pentille, joka pätee myös esimerkiksi tässä Kovasen tapauksessa, Tommi ei nyt vain ole muuta kuin kolmoskentän pakki ja jos sitäkään mestaruutta havittelevassa joukkueessa ja silloin palkan pitää olla myös sitä tasoa. Tomin on tästä helppo ainakin parantaa, se on varma.

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Korhosella on nähtävästi sopimus ensi kaudeksi. Tiedä sitten minne.

http://www.3goals.com/hockey/list/

Muita kiinnostavia nimiä listalla:

Ahlqvistilla sopimus. Lopilla myös, kohta alkaa varmaan tippua "varmaa tietoa" minne. Jouhkimaisella, todennäköisesti ja toivottavasti HIFKiin, sillä Fagu on ilman sopparia, mikä viittaa siihen, että loukkaatumiset ovat esteenä uran jatkolle.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Thanx, tulipa hyvää settiä tänne monelta taholta! Kommentoin muutamia juttuja:

-Vopatin suhteen olen aivan samaa mieltä, hän oli järjetön sijoitus sillä palkalla. Olin myös itse tästä syystä ulostamassa Vopatia jengistä joskus kolme kautta sitten ja sain muun muassa bröder mixun kurkkuuni kiinni heti :). Brändi on aina brändi. Mutta nyrkkimies ei saa maksaa 150ke, ellei hän samantien ole huikea pistemies. Tämähän on mahdottomuus.

-Ustrnul on aivan eri asia kuin Vopat. Hän ei ole meillä huippuliksalla. Schnabelistakin maksettiin huikeasti. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että HIFK:sta pitää löytyä yksi pelottava lihamylly ja Ustrnul, joka on Cookin hintaluokkaa eli reippasti alta 100ke ja lähellä liigan keskipalkkaa, on tällä hintalaatusuhteella loistava sijoitus The Brändiin. Muuten brändi pitää rakentaa ilman yhtä lihamyllyä ja mulle se ei ainakaan ole silloin The Brändi. Jos Ustrnul maksaisi yli 100ke, olisi hän huono sijoitus. Ja silloin toivoisin tietenkin kotimaista nyrkkeilijää tilalle. Näillä säädöillä Ustrnul olisi ehdottomasti jatkosopimuksen arvoinen. Libor-ketjussa totesinkin, että hänen jälkeensä on +20 muuta paikkaa täytettävänä ja ne ratkaisevat mestaruuden. Lisäelementtinä todettakoon, että Ustrnul pelkällä olemassaolollaan tuo faktisesti lisää katsojia HIFKin kotiluolaan kauden mittaan ja siitäkin kilahtaa pennosia kassaan.

-Se miten joukkueen parhaat pelaajat ovat sijoittuneet pistepörssissä luonnollisesti korreloi sen kanssa, miten joukkue on sijoittunut sarjassa. Kuhta ja Guolla voivat olla vaikka kuinka hyviä HIFKin sisäisessä pistepörssissä, mutta he ovat naurettavan huonoja liigan pistepörssissä ja dominoivat siis liigan 7. joukkueen sisäistä pinnapörssiä. Ei riitä minulle ainakaan. HIFKin pitäisi olla sarjassa sijoilla 1-3 ja HIFKin ykkösketjun pitäisi olla top kympissä. Eihän tästä ole kuin kolme kautta: Luttinen-Hauhtonen-Salmelainen. Kuhta ja Guolla ovat silti yhtä kalliita kuin liigan 1-4 -sijojen ykkösketjun kaverit, ikävä kyllä keskimäärin kalliimpiakin kuin he. HIFK alisuorittaa ja vastuu tästä menee tässä järjestyksessä: 1. HIFKin valmennus 2. HIFKin avainpelaajat. Kummatkaan eivät ole olleet liksansa arvoisia. Väitän, että Kuhtaa ja Guollaa paremmat pelaajat, vaikkapa Leino ja Janne Pesonen, olisivat tehneet meidän ykkösessä helvetin paljon enemmän pisteitä kuin tämä kauhukaksikko, jolle Baxter on luoja nähköön antanut riittävästi minuutteja. Lisäksi Baxter on temponut joulun jälkeen Kärppien veroisen pinnakeskiarvon eli ei hänkään nyt aivan perseestä ole, eikä HIFK ole tehnyt yhteensä säälittävän vähän maaleja. Kuhdan ja Guollan paikalla ja minuuteilla Leino ja Pesonen kamppailisivat varmastikin pistepörssin voitosta, kuten nyt. Pesosella on vähemmän nettominuutteja kuin Kuhdalla ja Guollalla, Leinosta en ole varma, mutta näin oletan myöskin. En paapo Kuhtaa ja Guollaa yhtään.

-Lasse Korhonen -ketju on täysin yhtä ajankohtainen kuin kenen tahansa pelaajan ketju. On naurettavaa paapomista ajatella niin, että pelaajista saa avata kehuketjuja reaaliajassa (Lennu esimerkiksi), mutta ei negaatioketjuja...hohhoijaa sentään! Nämä ovat ammattiurheilijoita ja niin demariksi en rupea, että hyssyttelen omia paskoja pelaajia, koska ne ovat omia. Vasta kauden jälkeen sitten ilmestyn jälkiviisaana piipittämään, että olivat ne huonoja. Jokainen jätkä toimii julkisessa ammatissa tulosurheilun parissa kohtuupalkalla ja on säälittävän sisäsiittoista 70-luvun Suomelta haiskahtavaa meininkiä painaa päätä pensaaseen, koska tiettyjä tahoja ei saa arvostella. Siis reaaliajassa. Lasse Korhonen on paskin pakki HIFKissä ikinä, sori vaan, jos jollekin tuli nyt paha mieli tästä, mutta tätä mieltä olen. Ja olen kaiken lisäksi mielelläni väärässä. Mutta maksan osittain Lasse Korhosenkin palkan ja minua vituttaa nähdä hänet kentällä. Toistan. Minua vituttaa koko saatanan jätkä, niskasta ulos tuollaiset.

Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Kaikilla edellisillä kausilla ykköskenttä on tehnyt todella paljon ylivoimamaaleja ja osittain sitä kautta olleet pistepörssissä korkealla (toki Salmelainen teki paljon maaleja nopeutensakin ansiosta). Tällä kaudella IFK:n yv on kai 11. paras liigassa ja se on se ongelma. Pakkopeliä ei saada käyntiin ja jos saadaan niin pelaajat pyörivät liikaa kulmissa, eikä kiekko liiku nopeasti. Pakeista ei ole mitään apua siihen tapaan kuin Murphysta on ollut tai Karalahdesta parhaimmillaan. Se johtaa siihen, että jostain syystä roolit ovat väärät. Kuhta tekee peliä vaikka hänen pitäisi hakeutua suoriin vetopaikkoihin ja usein ratkaisut ovat epätoivoisia poikittaissyöttöjä maalin eteen tai vetoja pienistä kulmista.

Vesce olisi ollut korkealla pistepörssissä, jos hänen ja joukkueen alkukausi ei olisi ollut niin huono. Kukaan muu ei ole ollut tähtipelaaja. Hyvää tosin se, ettei olla oltu yhden kentän varassa, mutta osa pelaajista olisi saanut tehdä suuremmat tehot ja ylivoiman olla suurempi pelote.

Tuntuu, että Guollalla ja Kuhdalla on pelihuumori ollut koko kauden kateissa ja kunnollista kolmatta lenkkiä siihen ketjuun ei ole löytynyt samalla tavalla kuin mitä Petrell oli vuosi aiemmin.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä ei ollut Pentin vahvuus, kuten miehen heikkouksia olivat esimerkiksi Vopatin pitäminen joukkueessa todella kovalla palkalla. Tämänkin olisin ymmärtänyt, jos muu joukkue olisi sitten ollut riittävän hyvä ja varaa edelliseen, mutta kun näin ei ollut.

Katsojia kyllä riitti niillä kausilla kun Romppo oli rosterissa, joten lipputulojakin tuli. Huolimatta siitä, ettei joukkuemenestys ollut kehuttava. Sattuneesta syystä muistan montakin kohokohtaa niiltä kausilta :) Kankaanperän mätkiminen, Helenius-Vopat -väännöt, jäähyjen seisominen, päänirtiruuvausepisodi. Ja eihän IFK ole IFK, jos ei siellä ole kunnollista testosteronipläjäystä! Tämän kauden joukkue oli ennätys persoonattomuudessa ja harmaudessa siihen asti kunnes Libor tuli.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Näillä säädöillä Ustrnul olisi ehdottomasti jatkosopimuksen arvoinen.

Niin, aika vaikeaa, varsinkin kun ulkomaalaisten paikat supistuvat kolmeen.
Mutta mikäli Ustrnul on suht pienipalkkainen, niin minun joukkueeseni mahtuisi.
Pudottaa tarvittaessa hanskat, eikä pakittele turhia. Muiden kumartelu on nöyryyttävää...
Mutta ennenkaikkea, tämä isokokoinen ukkeli haluaa kehittyä. Haluaa muutakin, kuin olla ja aiheuttaa härdelliä, mikä on iso plussa. Monesti vain hanskaajat ja häröilijät jäävät maineensa ja roolinsa vangiksi.
Kukapa olisi btw uskonut Mcvävystä IFK aikoina, että heppu paukuttelee joskus kunnolla maaleja, on hoikassa kunnossa ja ei niinkään kiinnostunut tappelemisesta. En tarkoita, että vävy nyt sitten olisi joku neitikiekon ystävä, mutta muutos on ollut iso.
Mikäli Libori haluaa saada pelillistä taitoaan paremmaksi, auttaa joukkuetta muutenkin, kuin olla iso ja paha, niin teretulemast ensikaudenkin rosteriin.

Edit: Siis yhden ulkkaripaikan uhraaminen palkästään hanskaajalle on turhaa. Jos menee siihen, niin ihmiskuula takaisin.

Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta maksan osittain Lasse Korhosenkin palkan ja minua vituttaa nähdä hänet kentällä. Toistan. Minua vituttaa koko saatanan jätkä, niskasta ulos tuollaiset.

Voehan whittu, mitä paskaa! Helpottiko? Tätä samaa paskaa kuulee lähes jokaisessa duunissa, missä ollaan ihmisten kanssa tekemisissä. Mutta mullapa on uutinen, Lasse Korhonen saisi palkkansa täysin riippumatta siitä, kannatko sinä IFK:n kolehtiin jenin pesoa, vai et. Maksavana asiakkaana ei edes JHagille anneta oikeutta määrittää, mihin hänen käyttämiään rahoja saa tai ei saa tuhlata.

Ymmärrän erinomaisesti sen, että jengi ei Lassesta diggaa. Enpä minäkään herran pelitaidoista mitenkään häikäistynyt ole. Ehkäpä minä sitten paapon Lassea, kun olen ollut näkevinäni ihan onnistuneitakin ratkaisuja kentällä. Ja ei, en nyt ole tässä ylistämässä Korhosta millään tavalla, vaan mua ainakin vituttaa tollanen suoranainen ajojahti, jota sinäkin täällä käynnistelet, milloin ketäkin vastaan. Jos sulla on Lassea kohtaan jotain henkilökohtaista, hoida se Lassen kanssa suoraan, niin kuin suoraselkäiset ihmiset tekevät.

Taitaa joillakin olla omassa elämässä nyt heikompi jakso meneillään, kun on aikaa ja halua purkaa aggressioitaan Lasse Korhonen-nimiseen pelaajaan. Lasse on ollut IFK:ssa kohta kaksi kautta ja nyt vasta on aiheellista avata ketju Korhosen edesottamuksista? Jeejee. Reilu meininki. Kannattais varmaan JHaginkin joskus hengittää syvään ja "take a moment there" ennen kuin painaa sitä lähetä-nappulaa.

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Voehan whittu, mitä paskaa! Helpottiko? Tätä samaa paskaa kuulee lähes jokaisessa duunissa, missä ollaan ihmisten kanssa tekemisissä. Mutta mullapa on uutinen, Lasse Korhonen saisi palkkansa täysin riippumatta siitä, kannatko sinä IFK:n kolehtiin jenin pesoa, vai et. Maksavana asiakkaana ei edes JHagille anneta oikeutta määrittää, mihin hänen käyttämiään rahoja saa tai ei saa tuhlata.

Ymmärrän erinomaisesti sen, että jengi ei Lassesta diggaa. Enpä minäkään herran pelitaidoista mitenkään häikäistynyt ole. Ehkäpä minä sitten paapon Lassea, kun olen ollut näkevinäni ihan onnistuneitakin ratkaisuja kentällä. Ja ei, en nyt ole tässä ylistämässä Korhosta millään tavalla, vaan mua ainakin vituttaa tollanen suoranainen ajojahti, jota sinäkin täällä käynnistelet, milloin ketäkin vastaan. Jos sulla on Lassea kohtaan jotain henkilökohtaista, hoida se Lassen kanssa suoraan, niin kuin suoraselkäiset ihmiset tekevät.

Taitaa joillakin olla omassa elämässä nyt heikompi jakso meneillään, kun on aikaa ja halua purkaa aggressioitaan Lasse Korhonen-nimiseen pelaajaan. Lasse on ollut IFK:ssa kohta kaksi kautta ja nyt vasta on aiheellista avata ketju Korhosen edesottamuksista? Jeejee. Reilu meininki. Kannattais varmaan JHaginkin joskus hengittää syvään ja "take a moment there" ennen kuin painaa sitä lähetä-nappulaa.

Sen enempää JHagin tai kenenkään muun persetta nuolematta on pakko todeta, että JHag puhuu mielestäni suuren enemmistön suulla (tai ainakin niiden, jotka kiekosta edes vähänkään jotain ymmärtää). Korhonen on huonoin pelaaja, jota olen nähnyt koskaan IFK:ssa pelaavan. Korhonen aiheuttaa pelaamisellaan jatkuvasti vaaratilanteita IFK:n maalille huolimattomien purkujen/syöttöjen/syöksyjen yms. takia. Itse en pysty käsittämään, että miten kyseinen savolainen saa edes pukea yhteenkään otteluun, kun niin käsittämättömän surkeaa Korhosen peli on. Lopuksi itse Mr. Baxterin suusta "Lasse? He's a great player"...niimpä

Lasse ainakin itsellä aiheuttaa jo niin käsittämätöntä vitutusta kentällä ollessaan, että ei mitään rajaa. Luulisi, että mies tietää vahvuutensa (onko niitä?) ja pelaisi niiden mukaan, mutta kun ei niin ei. Pakko yrittää jotain paulcoffeymaisia suorituksia, niihin kun Lassella ei riitä peliäly- ja taito.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Thanx, tulipa hyvää settiä tänne monelta taholta! Kommentoin muutamia juttuja:

-Vopatin suhteen olen aivan samaa mieltä, hän oli järjetön sijoitus sillä palkalla. Olin myös itse tästä syystä ulostamassa Vopatia jengistä joskus kolme kautta sitten ja sain muun muassa bröder mixun kurkkuuni kiinni heti :). .
Muistan kyllä että se oli JHag joka aina Vopatia puolusti:)..Näissä Pentin joukkuiessa oli aina sellainen juttu että kun homma meni muutenkin aina mönkään niin sitä ajatteli että on kiva kun siellä on sitten jotain persoonia edes mukana vaikka ei niiden mukana pitämisessä järkeä ollutkaan. Keklun joukkueiden ja Kärppien tilanne on aika eri kun joukkue saadaan muutamalla hienosäädöllä valmiiksi.

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Katsojia kyllä riitti niillä kausilla kun Romppo oli rosterissa, joten lipputulojakin tuli. Huolimatta siitä, ettei joukkuemenestys ollut kehuttava. Sattuneesta syystä muistan montakin kohokohtaa niiltä kausilta :) Kankaanperän mätkiminen, Helenius-Vopat -väännöt, jäähyjen seisominen, päänirtiruuvausepisodi. Ja eihän IFK ole IFK, jos ei siellä ole kunnollista testosteronipläjäystä! Tämän kauden joukkue oli ennätys persoonattomuudessa ja harmaudessa siihen asti kunnes Libor tuli.

En voisi olla enempää samaa mieltä asiasta ja jos joukkue menestyy myös pelillisesti ja sillä on sen jälkeen varaa maksaa ylihintaa Vopatin tasoisesta pelaajasta, niin ei se minua häiritse, mikäli mies olisi edelleenkin meillä. Noista mainituista asioista monet olivat oikeasti harmaiden kausien kohokohtia ja omassa joukkueessani (kuten olen jo monesti sanonut) olisi aina tilaa ainakin yhdelle ns. tällaiselle profiilipelaajalle/ viihdyttäjälle. Samaan aikaan vaan pitää rakentaa myös se voittava joukkue ja ensisijaisesti suuret rahat tahtovat mennä sinne, jonka jälkeen etsitään hiukan halvemmalla tähän rooliin pelaajia. Ja kuten sanoin, niin minä en hirveästi jaksa arvostella yksittäisiä pelaajia, vaan niitä, jotka tekevät vääriä rekrytointeja. Se ei tarkoita sitä, että pitäisin Lundellia edelleenkään ykkösmaalivahtina jne.

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Hetkinen, nyt ei ihan minulle avautunut tämä viesti? Olen nimittäin myös sitä mieltä, että LKorhonen on huonoin näkemäni puolustaja HIFK:ssa ja minua myös vituttaa joka kerta kun herra HIFK:n paidassa viipottaa. Minulla ei ole mitään henkilökohtaista Lassea kohtaan (varmasti eri kiva kaveri), mutta herran peliesitykset ovat järjestäen perseestä ja niitä kai tässä nyt arvostellaan. Voisihan sitä toimia kuin suoraselkäiset ihmiset ja etsiä vaikka Finderista Lassen puh.numeron ja sitten pirauttaa kertoakseen kuinka huono puolustaja hän on. Jotenkin kuitenkin itse koen, että hoidan sen mielummin täällä keskustelupalstalla. Täällä kun on käsittääkseni tapana kirjoitella mielipiteitä esim. siitä kuka pelaaja on maailman huikein ja kuka taas paskaakin paskempi.
Jos tälläistä kutsutaan ajojahdiksi, niin hohhoijaa! Perustetaan sitten jatkossa ainoastaan Aleksi Holmberg - HIFK:n näköinen pakki! tai ULUVFC - Uskomattoman Libor Ustrnulin Virallinen Fan Club ketjuja ja ainoastaan ylistetään pelaajia niin ei tule kenellekään pahamieli. Haukutaan sitten yhdessä niitä vitun Leinoja jne...

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertausta tietoihin?

Kun en ole joukkueen rakennusta hirveästi seurannut, ja kun ketjun lukeminen on raskasta "fantasia/toivotaantoivotaan" -kokoonpanoineen, toivoisin jonkun päivittävän ensi kauden pelaajalistan a) varmoilla jo sopparin tehneillä pelaajilla, b) lähes varmoilla (sopparia ei julkistettu, mutta ihme on, jos meille ei tule), ja c) vahvoilla ehdokkailla, joiden perässä Hifk varmasti on, mutta saattavat päätyä muuallekin. Pelaajien yhteydessä voi mainita NHL-pykälästä, mikäli sellainen on.

Jatkoajan pelaajaesittelyissä sopparit ensi kaudelle on vain neljällä pelaajalla (Hifk:n sivuilta en tietoja löytänyt -mahtoiko johtua omasta osaamattomuudesta, vai joukkueen niukasta tiedotuspolitiikasta?):

Puolustajat:
H. Pikkarainen
I. Heikkinen

Hyökkääjät
J. Pesonen
K. Kuhta

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottakai saa antaa kritiikkiä, eihän tässä nyt ole siitä kysymys. Mun mielestä oli vaan niin pöyristyttävää, että jollain voi oikeasti keittää niin pahasti yli tässä Lasse-vihassaan, että kirjoittaa:" Minua vituttaa koko saatanan jätkä, niskasta ulos tuollaiset". Minusta tuossa ei enää kritisoida peliesityksiä, vaan kyse on jostain ihan muusta. Minusta tuo on jo vähän pelottavaa, että Lasse Korhonen saa jonkun päässä noin paljon tilaa.

IFK:n ongelmat on jossain ihan muualla kuin Lasse Korhosessa. Jos Pentti olisi hankkinut kunnon pakit, en usko, että Lasse meillä viipottaisi. Ja siksi en ymmärrä tätä Lasse Korhosen saamaa huomiota lainkaan. Mutta tämä tästä. Jatkakaa, kivempihan se on omia haukkua kuin etsiä vaikkapa jotain positiivista näin juuri ennen tärkeimpien pelien alkua. Kiitos ja anteeksi.

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
-Se miten joukkueen parhaat pelaajat ovat sijoittuneet pistepörssissä luonnollisesti korreloi sen kanssa, miten joukkue on sijoittunut sarjassa. Kuhta ja Guolla voivat olla vaikka kuinka hyviä HIFKin sisäisessä pistepörssissä, mutta he ovat naurettavan huonoja liigan pistepörssissä ja dominoivat siis liigan 7. joukkueen sisäistä pinnapörssiä. Ei riitä minulle ainakaan.

Muuten oon pitkälti kanssasi samaa mieltä, mutta Kuhdan dissaamista kaudesta toiseen en ymmärrä. Kuhta kuitenkin maalintekijä ja saa liksaa siten maalien tekemisestä. Niitä tuli tällä kaudella taas 20 ja naurettavan huono sijoitus liigan maalipörssissä oli 10. Kun vielä muistaa, että Kibellä jäi treenikausi väliin loukkaantumisen takia ja joutui puolikuntoisena kehiin niin varsin kova saldo. Viimeksi jääny alle 20 maalin liigassa kaudella 2001-2002.

Totta kai Kibe olisi voinut paremminkin pelata, mutta 20+ maalia Kibeltä odotetaan ja 20+ maalia Kibeltä saa.

Korhoset ja Kovaset saa mun puolesta heivata mahdollisimman kauas, eikä heitä kukaan ookkaan adoptoimassa, mutta kyllä jo Kekäläinen aikoinaan tiesi, että Kuhdasta kannattaa pitää kiinni. Toivottavasti ymmärtää myös nykyinen johto, sillä pomminvarmoja maalipörssin kärkinimiä ilman NHL-peikkoa ei joka puussa kasva.

scholl

Jäsen
Vopat oli väriläiskä, mutta ei missään nimessä palkkansa arvoinen. IFK:lla oli yhdellä kaudella 5 sm-liigan top 10 jätkää palkkojen mukaan. Niiden joukossa mm. Stathos ja Vopat, eikä menestystä tullut. Vopatin tyylisiä jätkiä saa paljon halvemmalla kuin vain jaksaa etsiä. Jollain max Cook-liksalla siis. Vopatin hinnalla pitää hankkia Vescen tyyppisiä pisteiden tekijöitä.

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Kuhdan ja Guollan paikalla ja minuuteilla Leino ja Pesonen kamppailisivat varmastikin pistepörssin voitosta, kuten nyt. Pesosella on vähemmän nettominuutteja kuin Kuhdalla ja Guollalla, Leinosta en ole varma, mutta näin oletan myöskin. En paapo Kuhtaa ja Guollaa yhtään.

Jossittelua tietty kaikki, mutta korjataan nyt sen verran, että sekä Pesosella että Leinolla on nettominuutteja enemmän kun Kuhdalla ja Guollalla. Jos nyt ihan matemaattisesti lasketaan niin Guollan matsimäärällä ja peliminuuteilla Leino olisi päätynyt runkosarjassa 63 pisteeseen, mikä on 14 vähemmän kun nyt Jokereissa. Silti toki kamppaillut pistepörssin kärkipaikoista.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vopat oli väriläiskä, mutta ei missään nimessä palkkansa arvoinen. <clip> Vopatin hinnalla pitää hankkia Vescen tyyppisiä pisteiden tekijöitä.

Se mistä minä puhuin, on viihdearvo, ja minusta on aliarviointia puhua Romposta vain hanskaajana. Sytytti jengin aika monta kertaa myös pelillisesti, mm. Tappara-klassikko kääntyi, kun Romppo tuli jäähyltä ja punnersi väkisin 1-6 maalin. Blues-matsin tuuletukset ovat myös jääneet mieleen. Eihän se nyt mikään pistelinko ollut, mutta ei mikään 0+1 -äijäkään. Palkasta mie en puhu mittää :)

Kaikella kunnioituksella Vesseliä kohtaan... kuinka moni on mahtanut ostaa kausarin Vesselin takia?

No mutta se Romposta. Toki viihtyisin aiheen parissa vaikka kuinka pitkään, mutta tikulla silmään sitä, joka vanhoja muistaa, eiks nih? Keskitytään ensi kauden hankintoihin :)

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Kuhta kuitenkin maalintekijä ja saa liksaa siten maalien tekemisestä. Kun vielä muistaa, että Kibellä jäi treenikausi väliin loukkaantumisen takia ja joutui puolikuntoisena kehiin niin varsin kova saldo.

Totta kai Kibe olisi voinut paremminkin pelata, mutta 20+ maalia Kibeltä odotetaan ja 20+ maalia Kibeltä saa.

Tämä on kanssa tämän "Kibe-Fanin" kohdalla vaikea ymmärtää. Kibe on puhdas maalintekijä jolta jostain syystä IFK- fanit odottavat jotain ihan uskomatonta. Jos tekee alle 30 maalia ja 60 pistettä niin on ollut ihan paska. Jos kuka tahansa muu IFK pelaaja tekisi tuon 20 maalia niin mies on aivan jumalan asemassa. Otetaan nyt esim. Vesseli. Sai lähteä terveenä kauteen ja pelasi kaikki matsit ja maaleja tuli hiukka enemmän ja miestä hehkutetaan joka puolella. Kibe kuten sanottiin lähti kauteen ilman kesätreeniä, piti missata kauden alkukin mutta oli heti mukana. Silti tuo 20 maalia taas tuli. Toivottavasti tulee taas ensi kaudellakin ja IFK:lle.

ps. Missään tapauksessa en siis halua Vesceä haukkua, kova pelimies joka kelpaisi minulle ensi kaudella loistavasti, olisi sitten tuossa kaksikossa pommin varmasti jo kaksi 20 maalin miestä meillä, jos ensi kauden kuviot toteutuvat niinkuin täällä nyt mehustellaan ja saadaan molemmille kova kaveri vieraan ruokkimaan niin potentiaalisia 30 maalin miehiä.

scholl

Jäsen
Sama viihdearvo tuli Häppölästä kuin Vopatista. Tuuletukset viime kauden playoff-maalin jälkeen kuvastavat sitä. Ei silti tuosta viihdearvosta viitsitä maksaa Häppölälle ykkösketjun palkkaa, vaan mies pelaa Porissa.

Jos pitää luetella sellaisia pelaajia, keiden esiintyminen on saanut ostamaan lippuja viime vuosina niin ne voisivat olla Rafalski, Zidlicky, Murphy (ehkä suurin) ja nyt Vesce (ainoa tämän kauden onnistuja). 98 sellaisia nimiä oli vähän enemmänkin. Kertaakaan en ole hallille mennessäni edes muistanut, että kokoonpanossa olisi joku Vopat. Se on sellaista niinkuin detalji, mikä ei ole olennainen ja mitä ei sillä tavalla edes noteeraa.

edit. ehkä Söden voisi lisätä listaan. Yliopiston käynyt, fiksunoloinen ammattimies hänkin

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama viihdearvo tuli Häppölästä kuin Vopatista.
Häbä on mainio kaveri, ei siinä mitään. Ja meillä on tyystin eri mielipide :)
...ostamaan lippuja viime vuosina...
Nokitan noin kymmenen viime vuoden yhtäjaksoisella kausarilla.

Mutta siirrytäänkö nyt vanhojen sijasta uusiin prospekteihin? Hyvissä kyttäysasemissä ensi kautta silmällä pitäen :)

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jatkakaa, kivempihan se on omia haukkua kuin etsiä vaikkapa jotain positiivista näin juuri ennen tärkeimpien pelien alkua. Kiitos ja anteeksi.

Sorry beibe, tuo meni ohi meikäläisen suhteen. En ole pelkästään negatiivinen, osaan olla myös ääripositiivinen. Olen avannut myös "Ilokaasu" -ketjun sekä "Aleksi Holmberg" -ketjun. Ihan täydestä sydämestä molemmat. Joten miksi en saisi avata ketjua pelaajasta, joka minua vituttaa? Sinnehän voi tulla sanomaan, että minua ei vituta ja perustellakin vähän. Sitä kutsutaan keskusteluksi. Täällähän on ilman äärimielipiteitä pelkkää ällöttävää konsensusta. En muista, että kukaan vielä 3-5 kautta sitten hirveästi itki, kun Rajalaa ja kumppaneita haukuttiin.

Jos ja kun suhtautuu tunteella lätkään ja HIFK:hon, niin kertokaa missäpäin aivoja on se nappi, jota painamalla pystyy tuntemaan vain ultrapositiivisia fiiliksiä, kun joku oma jannu sytyttää kentällä. Esimerkiksi Allu. Tämä nappi siis sulkee pois sellaisen mahdollisuuden, että Lasse Korhosen säälittävä kiekonmenetys tai harhasyöttö omalla maalilla vituttaisi yhtä rankasti. Eihän se ole kivaa, paljon positiivisempaa on katsella mokia ihan kliinisesti vaan. Heja Sverige och SDP. Voin vakuuttaa, että pelaajilla kentällä keittää aivan vitusti enemmän kuin meillä täällä, eivät ne mitään sokeria ole.

Eniveis, kiitos keskustelusta ja mielipiteestä, mutta tulista luonnettani en pysty muuttamaan. Jos lohduttaa, olen myös nopea leppymään ja koska kommentoin reaaliajassa, huomaan usein jälkikäteen, että olinkin pitkässä juoksussa väärässä. En silti halua editoida mitään reaaliajan fiiliksiä ja yritän jopa perustella ne. Jossain Bluesin (eikös sen pitänyt olla HMV....) osiossa Daespoo ja kumppanit moukaroivat ja kehuvat omiaan helvetin paljon isommalla tunteella kuin täällä keskimäärin. Käykää tsekkaamassa. Samoin Jokerien osiossa. Siellä voisi tulla vaikka Wadelle paha mieli, kun katsoo mitä hänestä heitetään. Ei kai täällä nyt perkele tarvitse olla ihan marcobjuurström ja hymyillä naminamina vain positiivisille asioille.

Kiitokset myös RustEnuffille ja Bigredsille, hauska kuulla, että en ole yksin fiiliksieni kanssa. Itse asiassa tiesin sen jo muutenkin, sillä itse matseissa kuulee ainakin aaseiskassa ihan tasapuolisesti omien kehumista ja haukkumista. Moni ei vaan kehtaa myöntää ääneen tai täällä matsin jälkeen, miten tuli "riehuttua". Sama kuin lätkätappeluissa. Täällä vastustetaan pelkkien tappelijoiden mukana roikuttamista. Tarkoitan siis muutakin kuin HIFK-osiota. Siltikin tappelun koittaessa 99% tappelijoiden dissaajista nousee ylös toivoen kybällä oman voittoa. Se on hienoa, ei siinäkään tunteessa ole mitään häpeämistä. Kuten ei myöskään negatiivissa tunteissa. Lätkä on viihdebisnestä ja perustuu suurelta osin siihen, että se tarjoaa isoja tunnetiloja. Ihan vuoristorataa voi mennä yhdenkin matsin sisällä. Miksi siitä saisi muistaa jälkikäteen vain huippukohdat?

Peliä pelaavat pelaajat. Ja juuri he herättävät niitä tunteita. On suunnatonta älyllistä epärehellisyyttä edes ajatuksen tasolla syyttää jotain siitä, että hän joukkuelajeista jotain tietävänä nostaisi esiin yhden kehuttavan tai haukuttavan olettaen samalla, että juuri tämän sällin syytä / ansiota on koko joukkueen menestys. Rautalangasta: Lasse Korhonen ei ole yksin syypää siihen, että HIFKin kausi on mennyt alakanttiin. Lasse Korhosella on yhtä vähän vaikutusta HIFKin paikkaan sarjataulukossa kuin Libor Ustrnulilla tai Janne Laakkosella. Kyseessähän on joukkuelaji. Pelaajista tämä paletti kuitenkin koostuu ja pelaajista puhutaan paljon. Yhtä hyvin joku voisi mennä jeesustelemaan Lennu-ketjuun, että älkää nyt yhden pelaajan ansioksi lukeko HIFKin hyviä hetkiä. Tällainen kirjoittaja naurettaisiin ulos Lennu-ketjusta. Silti jollain on pokkaa tulla kertomaan Lasse Korhonen -ketjuun, että älä nyt yhden pelaajan syyksi laske HIFKin alisuorittamista. En laskekaan, lukeeko ketjun otsikossa: Lasse Korhonen - suurin syyllinen HIFKin lamaan? Ei, se ketju käsittelee vain yhtä pelaajaa. Missään viestissäni en ole koskaan sanonut, että Lasse Korhonen on yksin syyllinen johonkin. Hän ei ole syyllinen muuhun kuin avuttomuuteensa kentällä. Olen avannut myös Janne Laakkonen -ketjun. Keskustellakseni Janne Laakkosesta. Ei tämän nyt niin vaikeaa pitäisi olla.

edit: Pakko lisätä, että nauroin ääneen ilmaisulle "ajojahti" Korhoseen liittyen. Luulen, että Korhosella on muutakin tekemistä kuin lukea jotain fucking nettipalstoja. Jos lukee, niin tuskin välittää. Vai onko Lasse huomenna itkemässä treeneissä: "Yhyy, Jhag haukkui mua Jatkoajassa..". Ei jumalauta sentään, Jatkoajan keskustelut ovat niin kaukana lätkäpelaajan arjesta, etten löydä sanoja kuvailemaan sitä. Ainoa paikka, missä Lasse voi oikeasti joutua ajojahdin kohteeksi on jääkiekkokaukalo. Ei kai kukaan vakavissaan luule, että Jatkoajan keskusteluilla on jotain painoarvoa jääkiekkobisneksessä? Jos tällaisia luulee, niin kehotan hankkimaan suhteellisuudentajua.

Viimeksi muokattu:

Pasi77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Kyllähän Rajala sentään oli EHT-tason pelaaja:) Ei sillä että mikään huippupelaaja, mutta löytyi sentään käyttöä kentällä useana vuonna melkein joka matsissa, joten oli kuitenkin eri planeetalta kuin esim. Nielikäinen ja Honkanen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.