Tuo Carlosin 3-5 pelaajan tarve on reilusti liioittelua. Yksi snaipperi ja yksi kiekollinen pakki, jotka molemmat saisivat mielellään olla righteja, riittäisivät jo pitkälle. Osa faneista elää edelleen 90-luvulla, jolloin SM-liigan taso oli huomattavasti kovempi.
Mun mielestä ei ole. HIFK:lla on tällä hetkellä 8 puolustajaa ja 13 hyökkääjää, ainakaan itse en ole huomannut ilmoitettavan ketään muita. Toki joukkueen mukana pyörii ukkoa enemmänkin ja täälläkin todetaan esim. Honkasen tekevän sitä ja tätä. Mutta eihän missään ole edes ilmoitettu Honkasen olevan ensi kauden jengissä.
Joukkueen muotoutuminen on kuitenkin tällä hetkellä helvetin hyvällä mallilla, ja nimenomaan jos ajattelee pelaajia olevan lukumääräisesti 3+8+13, mutta tarve lisäpelaajille on kuitenkin se mainittu 3-5. Omasta mielestä jengistä puuttuu pelaajia sekä selkeästi eri rooleista että puhtaasti joukkueen syvyydestä. Ihan selkeistä rooleista pelaajia puuttuu kolme:
- 1 yv-puolustaja (itse odotin rightin puolen yv-pakkia, siksi tuo Walshin hankinta ei mene jakeluun. Mutta tarvis olisi mielestäni yhä. Jos taas ei rightin pu9olen yv-pakkia tule vaan se korvataan Walshilla tarvitaan pakistoon syvyyttä Jos taas joku nuorista lunastaa paikkansa syvyyspelaajana niin hyvä. Mutta odotetaan ilmoituksia miten homma etenee)
- 1 jyrä puolustukseen (jos Honkanen lunastaa paikan niin se on siinä.)
- 1 maalintekijä hyökkäykseen Laakkosen/Vescen tilalle (periaatteessa sen paikan voi lunastaa vaikka joku nykyisistä pelaajista tai parhaillaan testattavista, mutta jos ei niin pitäisi hommata muualta)
Näiden hankintojen jälkeen olisi pelaajiston lukumäärä 3+10+14 millä jo voisi kauteen lähteäkin. Mutta todennäköisesti tuossa tapauksessa joutuu HIFK hommaamaan kesken kauden syvyyttä joukkueeseen, enkä siis tarkoita kahta Pärssistä vaan ennemminkin kahta Pöystiä. Siksi parille nuorelle (jotka ovat käsittääkseni nyt testattavina) sopimukset, ns. kaiken varalle. Näin ollen uusien pelaajien kokonaismääräksi tulee se 3-5 avainhankintojen lukumäärän ollessa 3 ja loppujen ollessa syvyyspelaajia.
Mutta hyvää on se että nyt annetaan mahdollisuus jollekin testattavalle lunastaa paikka pelaavasta joukkueesta. Lisäksi kiintiöpaikoillakin on vielä tilaa, eli uskoisin kaiken menevän vielä hyvin. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että lisäpelaajia tarvitaan kokonaisuudessaan 3-5, ellei jopa enemmänkin. Toki joukkueen vahvuuteen voi laskea esim. Honkasen, Melartin, Ramstedtin ja Nyholmin jolloin määrä pienenee. Itse en heitä vielä vahvuuteen mukaan laske, mutta katsotaan mitä mieltä valmennus on. Jos joku heistä lunastaa paikkansa Kuhdan tilalle ykköseen pudottaen Kuhdan kakkosketjuun niin hyvä, jos taas ei niin sitten vaan uutta matoa koukkuun.
Siitä kyllä samaa mieltä Isakssonin kanssa että jos itse the Pena olisi vastaavassa tilanteessa kun Nybondas nyt on niin Broileri olisi jo löytynyt toimiston faksin sisältä Pentille kenkää-lakanaan käärittynä. Mutta sen että tuohon tilanteeseen päädyttiin aiheutti Pentti kyllä aiheutti ihan itse. Nyt katsotaan miten Nybondas (ja Jalonen) klaaraa tilanteen, onhan kyseessä vasta vuosi 1 JP.