Joukkueen rakennus kaudella 2019–2020

  • 312 509
  • 1 680

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Eikös toi X2 eli ykkösketjun sentteri oo Danforth. Ihan selvä juttu ainakin mulle. Kakkossentteriä voidaan etsiä, jos Ilomäki ei halua pysyä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestä Vidgrenin pitäminen olisi tärkeää. Ei sille tietysti mitään voi jos haluja on lähteä ja joku sopimus on jo takataskussa mutta tämmöistä pelaajaa tarvitaan kyllä. Ei näitä luupäitä liikaa Lukossa ole ensi kaudellakaan vaikka Vidgrenkin jatkaisi, kun Liedeskin on osoittautunut ihan joksikin muuksi miksi alunperin luultiin tai suunniteltiin.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös toi X2 eli ykkösketjun sentteri oo Danforth. Ihan selvä juttu ainakin mulle. Kakkossentteriä voidaan etsiä, jos Ilomäki ei halua pysyä.
Tuo mun sinäänsä turha kokoonpano on tehty tämän kauden pohjalta. X1-X2-X3 voivat olla ihan hyvin Koivistoinen, Danforth tai vaikkapa Nymankin. X:t lähinnä indikoivat tarvittavien uusien pelaajien/jatkajien määrää.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
X1 - Danforth - Koivisto
X2 - Koivistoinen - X3
Nyman - Friberg - Saarela
X4 - Laakso - X5

Vielä on epäselvää, miten käy Keräsen ja Ilomäen. Kertsille ehkä soisi jatkosopimuksen. Kausi on ollut vähän hankala, mutta on kuitenkin suht luotettava 20 maalin mies. Playoffseissa naputellut nyt kolmeen peliin viisi paunaa.

Saa nähdä, mikä on Lukon urheilullinen strategia ensi kaudelle. Rosterista löytyy potentiaalisia kärkiketjujen miehiä (Nyman, Saarela, Koivistoinen), mutta jos ja kun lähdetään taistelemaan mestaruudesta, on syytä ostaa kokeneita laatupelaajia.

Vidgren on tämän kauden joukkueen ehkä aliarvostetuin pelaaja. Toivottavasti jatkaa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Itse kuulin että olis menossa Kouvolaan.

Ymmärrettävä valinta olisi, kun joukkueessa on ensi kaudella tunnetusti raumalaista osaamista arvostava valmentaja.

Itse asiassa en kyllä usko tuollaiseen siirtoon hetkeäkään, mutta kaikkea sitä voi aina tapahtua.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos noin on, että on lähdössä, niin ei voi kun ihmetellä miksi jokainen kaurajätti jr. on ryssitty muihin joukkueisiin!
No kun ei ne ole aina niin yksinkertaisia asioita, että tuu pelaan, tossa paaluu. Siellä on sen sata muuta liikkuvaa yksityiskohtaa joihin kummallakin on omat näkemyksensä, sekä tavoitteensa.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
En tiedä Antin tyylistä, mutta Saarelat Pasi ja Aleksi eivät ehkä ole aina olleet niitä helpoimpia luonteita. Hyviä pelaajia kaikki, ei siinä mitään, mutta jos ei synkkaa valmentajan kanssa. Puhdasta spekulointia, myönnän.
 

senilix

Jäsen
Minä en tiedä mistään mitään, mutta
Tällä kaudella liigajoukkueessa esiintyneistä nuorista Nyman teki viime keväänä kahden vuoden sopimuksen, Heinola kolmen vuoden sopimuksen, Reunasen optio käytettiin ja sopimusta jatkettiin vuodella, Kukkonen ja Laitinen tekivät kahden vuoden sopimuksen, molemmat Petmanit, Ruotsi, Ylitalo ja Palojärvi pelaavat akatemiasopimuksella.

Ja 17-vuotias Saarela teki viime kesänä yhden (1) vuoden sopimuksen.
Tämän hetken neuvottelutilanteesta en tiedä mitään, mutta jos olisi ilkeä, voisi tulla kaikenlaista mieleen...
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos noin on, että on lähdössä, niin ei voi kun ihmetellä miksi jokainen kaurajätti jr. on ryssitty muihin joukkueisiin!

Onko se aina automaattisesti ryssiminen, jos joku lähtee? Anttikin on saanut 17v junnuksi vallan hyvin näyttöpaikkoja aina kärkikenttiä ja ylivoimaa myöden. Mitä vielä olisi tehtävä? Lyötävä 200ke lappu kouraan 17v junnulle? Aika moni pelaaja on tällä kaudella mennyt täällä urallaan eteenpäin ja vastuuta on annettu rohkeasti. Mun mielestä seura ei voi kauheasti enempää tehdä.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä en tiedä mistään mitään, mutta
Tällä kaudella liigajoukkueessa esiintyneistä nuorista Nyman teki viime keväänä kahden vuoden sopimuksen, Heinola kolmen vuoden sopimuksen, Reunasen optio käytettiin ja sopimusta jatkettiin vuodella, Kukkonen ja Laitinen tekivät kahden vuoden sopimuksen, molemmat Petmanit, Ruotsi, Ylitalo ja Palojärvi pelaavat akatemiasopimuksella.

Ja 17-vuotias Saarela teki viime kesänä yhden (1) vuoden sopimuksen.
Tämän hetken neuvottelutilanteesta en tiedä mitään, mutta jos olisi ilkeä, voisi tulla kaikenlaista mieleen...

Kyllä tuossa ainakin itellä tulee mieleen kaksi asiaa, että ei luotettu organisaatioon kehityspaikkana tai sitten halutaan hakea parasta mahdollista korvausta. Aika moni Antin tasoinen junnu hakee, uran tässä vaiheessa, sitä parasta paikkaa kehittyä, kun tavoitteet on rahakkaammissa kaukaloissa. Ainakin muiden nuorten sopimukset kielii luottamuksesta täällä kehittymiseen.
 

Foreman

Jäsen
Suosikkijoukkue
LSH - Lämsä sex hockey
Myös jos pyytää kärkipelaajan palkkaa, (huhut niin kertovat) niin näkemiin. En näillä näytöillä jäisi kaipaamaan.
Kiitos kun kerroit enemmän näistä täällä liikkuvista huhuista, selkeyttää tilannetta kummasti.
Otahan @mize oppia ja kerro enempi huhuista seuraavalla kerralla. ;)
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä tuossa ainakin itellä tulee mieleen kaksi asiaa, että ei luotettu organisaatioon kehityspaikkana tai sitten halutaan hakea parasta mahdollista korvausta. Aika moni Antin tasoinen junnu hakee, uran tässä vaiheessa, sitä parasta paikkaa kehittyä, kun tavoitteet on rahakkaammissa kaukaloissa. Ainakin muiden nuorten sopimukset kielii luottamuksesta täällä kehittymiseen.
Eipä tuo paras paikka kehittyä ja paras mahdollinen korvaus välttämättä sulje toisiaan edes pois. Kuvitellaan nyt että Kookoo on tarjonnut selkeän kärkihyökkääjän palkan ja sitä myöten saa varmaan aloittaa kärkiketjuissa, isolla vastuulla, niin onhan se lähtökohtaisesti parempi paikka kehittyä kun pomppia liigan alaketjujen ja a-junnujen välillä. Tuon tasoiselle pelaajalle siis. Mutta onneksi siellä on Kalle, itse ainakin luotan joukkueen rakentamisessa hänen ammattitaitoonsa ja siihen että siellä on suunnitelmat taustalla.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Ei tuo Saarelan mahdollinen ratkaisu nyt sinänsä ole ihmeellinen. Täällä ei kuitenkaan ole nuoret hyökkäjät, varsinkaan omista junnuista tulleet, nousseet turhan usein huipulle, vaikka maalivahteja ja puolustajia tasaisin väliajoin nouseekin. Viimeinen nimenomaan Lukossa ihan pelimieheksi asti kehittynyt "oma" nuori hyökkääjä taitaa olla Petri Lammassaari? Toivottavasti organisaatio menee jatkossa tässäkin asiassa eteenpäin ja onhan siellä tällä kaudellakin juuri Saarela ja Nyman hyvän mahdollisuuden saaneetkin. Taitaa vaan hyökkääjillä olla enemmän se "virheestä vilttiin" pelko persuksissa kuin pakeilla, koska korvaavia pelaajia on kuitenkin se 11-12 vs. Pakkien 5-6...
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta onneksi siellä on Kalle, itse ainakin luotan joukkueen rakentamisessa hänen ammattitaitoonsa ja siihen että siellä on suunnitelmat taustalla.
Saareloiden on varmasti nykyisin hankalampi neuvotella yksivuotisia jättidiilejä kun Kalle on toisena neuvottelena osapuolena. Mieluusti tietysti näkisin Antin jatkavan Lukossa mutta en millään naurettavan isolla kausiliksalla.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Mizen kanssa samaa mieltä että näytön paikkoja on kyllä annettu....mutta pelasi mielestäni sen hetken kun pelasi Danforthin kanssa ja Defazion kanssa ihan hyvin, varsinkin Justinin kanssa löysivät toisensa varsin mallikkaasti. Mutta jos haluaa lähteä muualle niin lähtee, Kouvolaan en kyllä usko, rannikolta kylläkin pois muttei noin kauas???
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tuo Saarelan mahdollinen ratkaisu nyt sinänsä ole ihmeellinen. Täällä ei kuitenkaan ole nuoret hyökkäjät, varsinkaan omista junnuista tulleet, nousseet turhan usein huipulle, vaikka maalivahteja ja puolustajia tasaisin väliajoin nouseekin. Viimeinen nimenomaan Lukossa ihan pelimieheksi asti kehittynyt "oma" nuori hyökkääjä taitaa olla Petri Lammassaari? Toivottavasti organisaatio menee jatkossa tässäkin asiassa eteenpäin ja onhan siellä tällä kaudellakin juuri Saarela ja Nyman hyvän mahdollisuuden saaneetkin. Taitaa vaan hyökkääjillä olla enemmän se "virheestä vilttiin" pelko persuksissa kuin pakeilla, koska korvaavia pelaajia on kuitenkin se 11-12 vs. Pakkien 5-6...
Kyllä mä Jere Fribergin laskisin myös pelimiesten joukkoon, vaikka tämä kausi onkin mennyt vituiksi. Ilman pahaa loukkaantumista saattaisi olla isomminkin otsikoissa. Toni Suuronenkin taitaa liikkua ihan Liiga-pelaajan statuksella, kuten Aaro Vidgrenkin, vaikka eivät ihan Rauman seudulta olekkaan. Mut joo, ymmärrän kyllä pointtisi.... Ei täältä liikaa omia hyökkääjiä ole Lukon paidassa läpi lyönyt isommin. Saarela olisi hyvä pitää, mutta ei silti millä tahansa hinnalla.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saarela olisi hyvä saada pidettyä, mutta ei Antilla ole mitään sellaista näyttöä mikä oikeuttaisi kovaan palkkaan. Potentiaalia on, mutta verrattuna broidiinsa ei sitäkään samassa suhteessa ole. Kakkos-kolmoskentän pelaajalle sellainen liksa on mun näkemys tulevalle kaudelle. Nymanin tasoinen palkka sanoisin pitäisi maksaa.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Eikös Kouvolaan mene valmentajaksi Ahokas, nuorten MM-joukkueen valmentaja? Vetovoimaa ehkä nuorten(kin) pelaajien suhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös