Joukkueen rakennus 2021–2022 – ”Veltsun” ensimmäinen

  • 429 447
  • 2 782

Latzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei palstalla kukaan ole toivonut että hankitaan vaan joku äkkiä, tosin viikko sitten Kallen olikin pakko ottaa lainapelaajia mistä vain sai. Sitä ajatusta on vaikea ostaa että vuoden aikana, siis viime syksystä kun sopimuksia aletaan tekemään tähän päivään ei ole ollut riittävän hyviä pelaajia saatavilla, tilanne nyt on varmasti vaikea ja vaikeutuu kokoajan kun muutkin vahvistaa joukkuetta, mutta mutta jäikö jotain tekemättä jo viime syksystä kevääseen/kesään kun varmasti tiedettiin ne pelaajat joiden sopimus loppuu ja markkinat oli auki ?

Juuri tämä on se ongelman ydin. Ei Kallea siitä voi syyttää, että markkinat ovat nyt hiljaiset, mutta siitä voi, että Kalle ei osannut nähdä tällaista tapahtuvan. Otettiin iso riski kauteen lähdettäessä ja haluttiin antaa junnuille peliaikaa (tämä tietenkin myös hyvä asia pitkässä juoksussa). Olisiko kuitenkin kannattanut koota joukkue valmiiksi tai ainakin valmiimmaksi jo viime talvena/keväällä, kun markkinoilla vielä oli paljon enemmän tarjontaa? Kalle ei sitä halunnut tehdä, joten aika turha joka haastattelussa kertoa, kuinka markkinat on tyhjät, kun on itse itsensä tähän tilanteeseen ajanut. Varsinkin hallitsevalta mestarilta jopa aika erikoista lähteä kauteen sellaisella toivotaan-toivotaan -mentaliteetilla, kun kuitenkaan raha ei Lukon suhteen ole meidän kotoisessa Liigassa iso ongelma.

Tällä hetkellä ero esimerkiksi yhdeksänteen sijaan on jo 13 pistettä. Ja ennenkuin kukaan sanoo mitään siitä, että Lukko on pelannut paljon vähemmän otteluita kuin edellä olevat, niin vaikka Lukko voittaisi esimerkiksi sijalla 7 olevaan, 4 peliä enemmän pelanneeseen Jukureihin verraten rästipelinsä puhtaasti (eli seuraavasta 4 ottelusta 12 pistettä), niin silti ei oltaisi 29 pelin jälkeen millään matematiikalla kuin parhaimmillaan sijalla 10. Kausi on siis puolessa välissä ja Lukko tulee siinä vaiheessa kaikella todennäköisyydellä olemaan top-10 -sijojen ulkopuolella. Ja kun esimerkiksi viimeisestä 10 ottelusta Lukko on saanut vain 9 pistettä (viimeisestä 8 ottelusta vain 6 pistettä), niin aika kiire alkaa kohta tulemaan jopa säälipaikasta taisteluun.
 
Juuri tämä on se ongelman ydin. Ei Kallea siitä voi syyttää, että markkinat ovat nyt hiljaiset, mutta siitä voi, että Kalle ei osannut nähdä tällaista tapahtuvan. Otettiin iso riski kauteen lähdettäessä ja haluttiin antaa junnuille peliaikaa (tämä tietenkin myös hyvä asia pitkässä juoksussa). Olisiko kuitenkin kannattanut koota joukkue valmiiksi tai ainakin valmiimmaksi jo viime talvena/keväällä, kun markkinoilla vielä oli paljon enemmän tarjontaa? Kalle ei sitä halunnut tehdä, joten aika turha joka haastattelussa kertoa, kuinka markkinat on tyhjät, kun on itse itsensä tähän tilanteeseen ajanut. Varsinkin hallitsevalta mestarilta jopa aika erikoista lähteä kauteen sellaisella toivotaan-toivotaan -mentaliteetilla, kun kuitenkaan raha ei Lukon suhteen ole meidän kotoisessa Liigassa iso ongelma.

Tällä hetkellä ero esimerkiksi yhdeksänteen sijaan on jo 13 pistettä. Ja ennenkuin kukaan sanoo mitään siitä, että Lukko on pelannut paljon vähemmän otteluita kuin edellä olevat, niin vaikka Lukko voittaisi esimerkiksi sijalla 7 olevaan, 4 peliä enemmän pelanneeseen Jukureihin verraten rästipelinsä puhtaasti (eli seuraavasta 4 ottelusta 12 pistettä), niin silti ei oltaisi 29 pelin jälkeen millään matematiikalla kuin parhaimmillaan sijalla 10. Kausi on siis puolessa välissä ja Lukko tulee siinä vaiheessa kaikella todennäköisyydellä olemaan top-10 -sijojen ulkopuolella. Ja kun esimerkiksi viimeisestä 10 ottelusta Lukko on saanut vain 9 pistettä (viimeisestä 8 ottelusta vain 6 pistettä), niin aika kiire alkaa kohta tulemaan jopa säälipaikasta taisteluun.
Kiitos kun puit asian kiihkotta sanoiksi.
Tämä on 100% totta.
Tuo jahkailu/oletus/riskinotto käy hyvin, hyvin kalliiksi.
(13 pistettä kiivettävää sijalle 9!)

Mutta tavallaan on turha enää palata siihen jossitteluun. Nyt pitää jostakin onkia useampi kala ja taikoa Slovacekin kaltaisia miehiä tutkan alta. Ja sanon myös sen, mitä moni ei halua kuulla. Ei tässä voi alkaa odottelemaan "sopivia". Laatua on varmasti tarjolla jos on hintaa. Lukon kassakaappi ei mahdu enää kunnolla kiinni kun ollaan säästetty keväästä asti useamman pelimiehen palkka ja pistettiin yks vielä pihalle.
(Valmentajavalinnasta en halua tässä yhteydessä sanoa tätä lausetta enempää. Tai ehkä sen, että Huolestunut ei tuu tekemään yhtään maalia tän kauden aikana.)
 
Viimeksi muokattu:

Kölssi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ehkä yhtään kuulu tähän, mutta oman elämän haave oli saada yritykselle kausikorttipaikat. Tälle kaudelle tämä saatiin toteutettua ja kolme kappaletta.

Kiitos mukavan Virtasen Markon kiekon, ei juuri kiinnosta lähteä paikalle.

Ensi kaudelle ei tule, paikkoja eikä tukea.


Mietinnässä oli myös paitamainos, saa odottaa seuraavaa projektia
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ehkä yhtään kuulu tähän, mutta oman elämän haave oli saada yritykselle kausikorttipaikat. Tälle kaudelle tämä saatiin toteutettua ja kolme kappaletta.

Kiitos mukavan Virtasen Markon kiekon, ei juuri kiinnosta lähteä paikalle.

Ensi kaudelle ei tule, paikkoja eikä tukea.


Mietinnässä oli myös paitamainos, saa odottaa seuraavaa projektia

Teitä menestyksen perässä juoksevia riittää aina, jotka tukevat seuraa vain hyvällä hetkellä.

Onneksi Peksi Virran kiekko oli silkkaa seksiä ja voitosta voittoon marssimista päivästä yksi alkaen. Vai oliko?
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Ei ehkä yhtään kuulu tähän, mutta oman elämän haave oli saada yritykselle kausikorttipaikat. Tälle kaudelle tämä saatiin toteutettua ja kolme kappaletta.

Kiitos mukavan Virtasen Markon kiekon, ei juuri kiinnosta lähteä paikalle.

Ensi kaudelle ei tule, paikkoja eikä tukea.


Mietinnässä oli myös paitamainos, saa odottaa seuraavaa projektia

Itse pitää varmaan ostaa jatkossakin useampi kausikortti sitten.

Minulla on sen verran suuri rakkaus seuraa kohtaan, että joka vuosi tuetaan ja ostetaan.

Jatkossakin seura rakkaus on suurempi kuin yksi kausi tai valmentaja.

Nimim. Mm yli 30 Game worn paitaa huutanut ja useamman kausikortin yli 15v (mm. Forsters pöytäpaikat 4 kautta) omistanut.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ok minullakin ollut kausikortti yhteensä varmaan 15 vuotta ja on myös parhaillaankin, mutta hallilla olen käynyt viimeksi Pelicans ottelussa, jolloin tuli poistutta hyvissä ajoin ennen summeria.

Tällä hetkellä kynnys lähteä hallille on suhteellisen iso mutta samalla en kyllä pidä itseäni mitenkään vääränlaisena seuran kannattajana. Ainakin toistaiseksi olen kuvitellut, että jokainen on samanarvoinen, vaikka ei sinikeltaisessa pumpulissa aina jaksaisi elää.

Tuote kuntoon, niin palaan lehtereille. Tällä hetkellä se ei sitä ole.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Ok minullakin ollut kausikortti yhteensä varmaan 15 vuotta ja on myös parhaillaankin, mutta hallilla olen käynyt viimeksi Pelicans ottelussa, jolloin tuli poistutta hyvissä ajoin ennen summeria.

Tällä hetkellä kynnys lähteä hallille on suhteellisen iso mutta samalla en kyllä pidä itseäni mitenkään vääränlaisena seuran kannattajana. Ainakin toistaiseksi olen kuvitellut, että jokainen on samanarvoinen, vaikka ei sinikeltaisessa pumpulissa aina jaksaisi elää.

Tuote kuntoon, niin palaan lehtereille. Tällä hetkellä se ei sitä ole.
Mielestäni et ole vääränlainen kannattaja, vaan olet erilainen kannattaja. Jokainen taaplaa tyylillään. Itse pidän kannattamisessani hyvin pitkälle samaa periaatetta kuin avioliitossa. ”Niin myötä- kuin vastoinkäymisessä”. Vaikeina aikoina seura ja joukkue sitä tukea tarvitsee. Silloin kun menee hyvin, menestys itsessään antaa joukkueelle lisävoimaa ja uskoa. Tämä siis minun filosofiani. Toivottavasti intoudut hallille taas mahdollisimman pian.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielestäni et ole vääränlainen kannattaja, vaan olet erilainen kannattaja. Jokainen taaplaa tyylillään. Itse pidän kannattamisessani hyvin pitkälle samaa periaatetta kuin avioliitossa. ”Niin myötä- kuin vastoinkäymisessä”. Vaikeina aikoina seura ja joukkue sitä tukea tarvitsee. Silloin kun menee hyvin, menestys itsessään antaa joukkueelle lisävoimaa ja uskoa. Tämä siis minun filosofiani.

Kannattaminen ja kannustaminen on mielestäni kaksi eri asiaa. Minä kannatan Lukkoa aina, vaikka tapahtuisi mitä. Sitä suhdetta ei pysty rikkomaan mikään.

Mitä tulee kannustamiseen, niin kyllä sekin mielestäni pitää ansaita, eikä pitää itsestäänselvyytenä. Lukon viime viikon otteet olisivat ansainneet minun kannustamisen, sillä repaleisena joukkue taisteli älyttömän hienosti. Samaa meininkiä en ole nähnyt koko alkukauden aikana oikeastaan kertaakaan. Siihen olen pettynyt, että hallitsevana mestarina joukkueen rakentaminen on jätetty ihan vaiheeseen ja kuin kruunuksi, yksi ykköshyökkääjä päästettiin pois ja "hankitaan jos hankitaan" ajatusmaailmalla kerrotaan kannattajille toimintatapa.

Lukko ja Sahlstedt varmasti haluavat menestyä tällä(kin) kaudella, mutta silti toiminta on ollut minun mielestäni vähän pöhöttynyttä ja vedetty vasurilla sinnepäin, sen sijaan että oltaisiin parin viime kauden tapaan panostettu kunnolla joukkueeseen. Kun puhutaan ja ilmoitetaan budjetin olevan koko Liigassa 2. suurin, niin kyllä silloin sen rosterinkin pitää näyttää aivan toiselta mitä se nyt on. Koronalle ei tietenkään edes Keisari Sahlstedt voi mitään, mutta ilman koronaakin on joukkueen vahvuus ohut kuin omenankuori. Silloin ei mielestäni voi vaatia saati olettaa, että ihmiset löytävät itsensä hallille normaalin sijaan. Tämän lisäksi kun oma henkilökohtainen aika on niin kortilla, niin kotisohva on ollut valitettavasti kivuttomampi ja helpompi vaihtoehto hallille lähtemisen sijaan.


Toivottavasti intoudut hallille taas mahdollisimman pian.

Eihän Lukon tarvitse muuta, kuin pitää sama tekemisen meininki kentällä mitä viime viikon ajan sekä panostaa joukkueeseen (paikata puutteet), niin silloin minä sinne jälkeen eksyn. En pidä itseäni tässä asiassa erilaisena, vaan itseasiassa hyvinkin normaalina kannattajana ja siitä kertoo yleisömäärät tällä hetkellä.

Uskon, että fiksuna ihmisenä ymmärrät minun pointtini tästä viestistä.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
En minäkään koe, että on väärin jättää tulematta, jos ei se peli kiinnosta. Se on jokaisen oma asia, mihin sen oman vapaa-aikansa käyttää. Elämässä on kumminkin paljon muitakin tärkeitä asioita, kuin rakas kalastajakylämme seura.

Sen sijaan heidän puolestaan hävettää, jotka ilmoittavat etteivät tule katsomaan peliäkään nyt, kun yksi pelaaja heitetään joukkueesta pihalle. Ei ne yhteiset seuran säännöt ja arvot ole mikään ohjenuora, jota voi noudattaa miten tykkää, vaan ne ovat oikeasti merkityksellisiä asioita. Jos tämän takia ei hallille saavu, niin saa minun puolestani myös pysyä poissa, vaikka sitä menestystä alkaisikin tulla.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuskinpa jättää Kalle toiste joukkuetta vajaaksi. Kyllähän tää vähän on sellasta oppirahojen maksamista. Koronallehan kukaan ei tietty voi mitään. Aika paljon helpompaa rakentaa joukkue ennen kautta kuin toivoa kauden aikana, että helmiä tulisi tarjolle. Ja varsinkin sellasia joita kiinnostaa jämäsijoilla rimpuileva joukkue. Tps porskuttaa kärjessä ja hankkii silti vahvistuksia. Näin sen kuuluu mennäkin. Hyvä runko ja siihen sitten täsmähankintoja. Ei sillain et lähetään etsimään ykköspakkia kesken kauden. Pidän Kallea erittäin fiksuna mutta kyllähän tämä kausi on jättäny vähän mietittävää..
Saattaa olla että Bumen apu + koronan vaikutus hieman hämäsi Kallea. Viime kauden sopimukset sai tehtyä aika myöhään ja nyt tuntui että alkuvuonna oli pelaajilla jo sopimuksia uusiin seuroihin. Nyt sinänsä sitten uusi tilanne, yksi luottohenkilö ei ole käytettävissä ja tilanne "normalisoituu".

Tämä koronakaranteeni ei tietenkään liity joukkueen laajuuteen, vaan jos 10 pelaajaa on yhtäkkiä poissa, niin pakko sen on näkyä kokoonpanossa. Mutta tuo alkukauden joukkue oli sinänsä tosi "kapea".

Hakulinen-Ilomäki-Repo
Saarijärvi-Piipponen
PoMaSka
Gregoire-Abt
Nyman-Haga-Pooley
Kukkonen-Laitinen
Ylitalo-Kainulainen-Petman

Tuohon onneksi Päivärinta päälle, mutta en ainakaan itse osannut odottaa että murtautuu näin hyvin pelaavaan kokoonpanoon. Mutta pakistossa ei särkymävaraa oikeastaan lainkaan (tai no, Pietilä reservissä) ja hyökkäyksessä kärki on heikompi kuin viime vuonna, mutta sitten taas hyvin tasaiset kentät, eli käytännössä kolmesta ensimmäisestä ketjusta mikä tahansa voisi olla nimellinen ykkösketju (eikä tämä oli positiivisesti sanottu). Juuri ja juuri yhden loukin hyökkäys kestää, mutta lähtökohtaisesti siinäkin pieni vajaus.

Ensi kaudeksi vahva toivonkipinä että Kalle myös petraa ja tämä meni oppirahojen makseluksi.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Saattaa olla että Bumen apu + koronan vaikutus hieman hämäsi Kallea. Viime kauden sopimukset sai tehtyä aika myöhään ja nyt tuntui että alkuvuonna oli pelaajilla jo sopimuksia uusiin seuroihin. Nyt sinänsä sitten uusi tilanne, yksi luottohenkilö ei ole käytettävissä ja tilanne "normalisoituu".

Tämä koronakaranteeni ei tietenkään liity joukkueen laajuuteen, vaan jos 10 pelaajaa on yhtäkkiä poissa, niin pakko sen on näkyä kokoonpanossa. Mutta tuo alkukauden joukkue oli sinänsä tosi "kapea".

Hakulinen-Ilomäki-Repo
Saarijärvi-Piipponen
PoMaSka
Gregoire-Abt
Nyman-Haga-Pooley
Kukkonen-Laitinen
Ylitalo-Kainulainen-Petman

Tuohon onneksi Päivärinta päälle, mutta en ainakaan itse osannut odottaa että murtautuu näin hyvin pelaavaan kokoonpanoon. Mutta pakistossa ei särkymävaraa oikeastaan lainkaan (tai no, Pietilä reservissä) ja hyökkäyksessä kärki on heikompi kuin viime vuonna, mutta sitten taas hyvin tasaiset kentät, eli käytännössä kolmesta ensimmäisestä ketjusta mikä tahansa voisi olla nimellinen ykkösketju (eikä tämä oli positiivisesti sanottu). Juuri ja juuri yhden loukin hyökkäys kestää, mutta lähtökohtaisesti siinäkin pieni vajaus.

Ensi kaudeksi vahva toivonkipinä että Kalle myös petraa ja tämä meni oppirahojen makseluksi.

Ja Päivärinnasta ei hetkeen isoja apuja ole, kun lähtee useammaksi viikoksi Edmontoniin pellailemaan.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Näyttää hieman kaikki ketjut nyt kääntyvän yhden pelaajan poislähtöön ja huonompaan jaksoon Lukon peleissä ja sen myötä ns. kannattajien ja kannustajien kummallisiin kommentteihin. Minä kysyisin onko hän joka "kannattaa ja kannustaa" vain menestyvää joukkuetta, koko sydämellään Lukon mukana? Heitä sanotaan yleensä glory hunttereiksi.
Minut isäni vei Lukon pelejä katsomaan 1957 talvella kun olin 6-7 -vuotias. Sen jälkeen olen nyt kokenut kaksi mestaruutta, putoamisena sarjatasoa alemmaksi, naapurinpoika Möllin lähdön Poriin yms, Esa Isakssonin ja Juhani Jylhän lähdön pääkaupunkiin yms. Minua ei yksi slovakki heilauta mihinkään suuntaan. Olen nyt ollut 50 vuotta pois Raumalta, mutta LUkko on ja pysyy. Ymmärrettävästi Lukon kotipeleihin olen harvoin ajanut - vallankin kun Telia ja nyt C-more näyttävät pelit. Lukko-tuotteita tulee hankittua.
Edellä on mielipiteitä, joista voisin lukea olevani "väärinkannattaja" kun en käy kotipeleissä huutamassa, enkä vaadi valmentajan eroa yms.siksi että joukkueella menee nyt alavireisesti. Toki ilokseni on enemmän niitä, jotka varmaan ovat kanssani samaa mieltä, heitä on täällä ja vielä enemmän ei-palstalaisissa. Tätä palstaa luen, mutta surullisena siinä miten ala-arvoista tekstiä tänne tietyt nimimerkit suoltavat. No he varmaan aikuistuvat ajan saatossa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen peleissä käynyt lähes aina mahdollisuuden tullen vuodesta 1986. Pelejä on viime vuosina paikanpäällä tullut katsottua n. 15-20, mutta lippua tulee todella harvoin ostettua. Toki siellä hallilla silti saa menemään sen 25-80€ pelipäivästä/janosta/nälästä/muista tarpeista riippuen. Viime pelissä tuli ostettua esimerkiksi pipo, koska tyhmänä jätin vanhan kotiin ja sitä edeltävän pelin jälkeen tuli tilattua pojalle fanipaita, koska hän sellaisen joulupukin konttiin yhtäkkiä toivoi, nähtyään muillakin saman ikäisillä vastaavia. Voisi kai sanoa, että tällä ja viime kaudella on pelejä paikan päälle päässyt katsomaan yhteensä n. 15 ja yhteenkään en ole lippua ostanut, mutta rahaa on mennyt varmasti kaiken kaikkiaan yhden keskihintaisen kausarin verran.

E: Ja huomenna menen hallille taas, jos lippu tulee tarjolle. Muuten tyydyn C-Moreen.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Kannattaminen ja kannustaminen on mielestäni kaksi eri asiaa. Minä kannatan Lukkoa aina, vaikka tapahtuisi mitä. Sitä suhdetta ei pysty rikkomaan mikään.

Mitä tulee kannustamiseen, niin kyllä sekin mielestäni pitää ansaita, eikä pitää itsestäänselvyytenä. Lukon viime viikon otteet olisivat ansainneet minun kannustamisen, sillä repaleisena joukkue taisteli älyttömän hienosti. Samaa meininkiä en ole nähnyt koko alkukauden aikana oikeastaan kertaakaan. Siihen olen pettynyt, että hallitsevana mestarina joukkueen rakentaminen on jätetty ihan vaiheeseen ja kuin kruunuksi, yksi ykköshyökkääjä päästettiin pois ja "hankitaan jos hankitaan" ajatusmaailmalla kerrotaan kannattajille toimintatapa.

Lukko ja Sahlstedt varmasti haluavat menestyä tällä(kin) kaudella, mutta silti toiminta on ollut minun mielestäni vähän pöhöttynyttä ja vedetty vasurilla sinnepäin, sen sijaan että oltaisiin parin viime kauden tapaan panostettu kunnolla joukkueeseen. Kun puhutaan ja ilmoitetaan budjetin olevan koko Liigassa 2. suurin, niin kyllä silloin sen rosterinkin pitää näyttää aivan toiselta mitä se nyt on. Koronalle ei tietenkään edes Keisari Sahlstedt voi mitään, mutta ilman koronaakin on joukkueen vahvuus ohut kuin omenankuori. Silloin ei mielestäni voi vaatia saati olettaa, että ihmiset löytävät itsensä hallille normaalin sijaan. Tämän lisäksi kun oma henkilökohtainen aika on niin kortilla, niin kotisohva on ollut valitettavasti kivuttomampi ja helpompi vaihtoehto hallille lähtemisen sijaan.




Eihän Lukon tarvitse muuta, kuin pitää sama tekemisen meininki kentällä mitä viime viikon ajan sekä panostaa joukkueeseen (paikata puutteet), niin silloin minä sinne jälkeen eksyn. En pidä itseäni tässä asiassa erilaisena, vaan itseasiassa hyvinkin normaalina kannattajana ja siitä kertoo yleisömäärät tällä hetkellä.

Uskon, että fiksuna ihmisenä ymmärrät minun pointtini tästä viestistä.
Parahin @Via Dolorosa , ymmärrän pointtisi erinomaisen hyvin. En tarkoittanut erilaisuudella mitenkään "normaalista kannattajasta" poikkeavaa kannatuksen muotoa tai tapaa. Itse asiassa en edes tiedä millaista on normaali kannattaminen. Tarkoitin lähinnä että sinun kannustamisesi (ja nimenomaan kannustus) on erilaista kuin esim minun. Se ei tarkoita silti millään muotoa että se olisi jotenkin väärin. En ollenkaan ymmärrä koko käsitettä että lempijoukkuetta voi jotenkin kannustaa väärin. Tai kannattaa väärin. Jokainen kannattaa omalla tavallaan. Ja itse asiassa olen monestakin kohdasta tuossa sinun tekstissäsi sinun kanssasi täysin samaa mieltä. Silti minun kannattamiseni perustuu siihen että raahaudun paikalle niin usein kuin vain kykenen antamaan tukeni joukkueelle kannustuksen muodossa. Myös silloin kun kaikki on paskaa paitsi kusi. Ei se silti tee minusta yhtään enempää oikein kannattajaa sinuun verrattuna.

Toivoisin vain että saataisiin täällä Lukon kannattajien keskuudessa pidettyä mahdollisimman korkea taso keskustelussa, niin että siinä olisi mahdollisimman paljon asiasisältöä. Henkilökohtaisuuksiin meneminen ja vitun huutaminen ei anna keskusteluun mitään. Ja tämä ei ole millään muotoa sinulle osoitettu toive vaan palstan Lukko-veljille yleisesti. Toki tiedostan että välillä tunne vie ja ööliä läikkyy, mutta kuten aiemmin kirjoitin, pieni parin-kolmen sekunnin tauko ennen enterin painamista voisi olla itse kullekin välillä paikallaan. Tämä ei sitten koske tuota Lukko-Ässät osiota. Siellä saa kyllä antaa palaa...
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Kyllä nämä oikein ja väärin kannattamiset saa taitella myttyyn ja työntää omaan perseeseensä.

Sarjataulukko näyttää ihan oikein ja otteet on sen mukaiset. Jos läpsyttelyn jälkeen päälimmäinen tunne on usean päivän vitutus niin miksi ihmeessä hallille pitäisi raahautua. Mun vitutusta ei juurikaan vähennä jos kolmestakymmenestä ottelusta joukkue on pelannut 1/3 ok pelin.

Jos joku haluaa kääntää aina toisen posken ja vielä persposket päälle niin siitä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä nämä oikein ja väärin kannattamiset saa taitella myttyyn ja työntää omaan perseeseensä.

Sarjataulukko näyttää ihan oikein ja otteet on sen mukaiset. Jos läpsyttelyn jälkeen päälimmäinen tunne on usean päivän vitutus niin miksi ihmeessä hallille pitäisi raahautua. Mun vitutusta ei juurikaan vähennä jos kolmestakymmenestä ottelusta joukkue on pelannut 1/3 ok pelin.

Jos joku haluaa kääntää aina toisen posken ja vielä persposket päälle niin siitä.

Pahoittelut kun tulen vieraaseen pöytään mukaan, mutta tästä vahvasti samaa mieltä.

Itse jätin kausikortin ostamatta tälle kaudelle ja kerroin jo aiemmin syyn sille. Jos Selin jatkaa, niin en tue sellaista toimintaa missä saa huseerata vailla tulosvastuuta ja täysin tiedossa mitä tälle kaudelle on tulossa jos samalla mennään.
Olin monen mielestä paska fani. Edelleen koen tehneeni oikean ratkaisun ja valitettavan oikeassa olin kaikessa siinä, mihin oletin Selinin ajan johtavan.

Kannattajana on hyvin vähän asioita miten vaikuttaa ja ilmaista mielipiteensä. Mielestäni jokaisella kannattajalla on oikeus olla ostamatta lippua jos tuote ei ole mielestään kunnossa.
Osa maksaa on tilanne mikä vaan, osa ei halua maksaa. Yhtä hyviä faneja kumpainenkin.

Jos pelin seuraaminen tai katsominen aiheuttaa niin kovan vitutuksen, että se vaikuttaa jo muuhun elämään, niin ei silloin ole huono fani jos jättää matsiin menemättä tai pelin katsomatta töllöstä.
Meillä ainakin pahimmillaan vitutus on aiheuttanut kotona sen, että olen pelin jälkeen paska isä ja aviomies. Totaalinen ihmiskyrpä pelin jälkeiset hetket.

Tuntuu satakuntalaiseen jääkiekkoon kuuluvan tämä aaltoilu. Aina lopulta aallon harjalta tullaan alas ja ladataan uusi aalto tulille. Lukko tulee vielä, mutta tällä hetkellä valitettavasti näyttää siltä, että tämä kausi on menossa lujaa ohi.

Btw. joskus ajattelin, että kyllä pelin jälkeiset vitutukset helpottuvat kun vanhenee. No ei helpottunut, ei sitten yhtään. :-D
 

Kölssi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ole kysymys kannustuksen lopettamisesta, nyt vaan yksinkertaisesti tuote ei ole kunnossa. Ja ei, en odota mestaruutta vuosi toisensa perään mutta Lukon resursseilla ei vaan pitäisi olla mahdollista, että kokoonpano näyttää siltä mikä se tällä hetkellä on.

Virtanen ei ole saavuttanut miesten tasolla juuri mitään, eikä kaava taida olla muuttumassa. Toki työkalutkin tällä hetkellä puutteelliset.

Ei vaan viitsi mennä hallille, kun on etukäteen tiedossa mitä on tulossa. Näin ei ollut parina viime vuotena.

Verrataan taas yritysmaailmaan, jos tuote ei ole kunnossa, sitä ei osta kukaan.
 

Kölssi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä, kyllä se täälläkin enemmän vähemmän on sitä ollut siitä asti kun pienenä poikana noin 30 vuotta sitten hallille mentiin isän kanssa.

Ja takana lukuisia pitsiturnauksia ja Cmore on kyllä pelipäivinä auki.

Mutta silti pistää harmittamaan että taas kerran Raumalla ei vaan kulje, se pistää kauniisti sanottuna harmittamaan :-)
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämähän se ero on. Osa kannattajista ajattelee joukkueen olevan tuote. Toisille se on jotain muuta, kenties elämäntapa.
Mulle Lukko on elämäntapa ja tosiaan hallille menen aina kun mahdollista ja loput C-Moresta. Joka peli on aina toivo voitosta ja hyvästä matsista, hienoista suorituksista ja jopa sosiaalisesta kanssakäymisestä kun paikan päälle pääsee. Ja sitten kun muksut ovat tarpeeksi isoja, heille hankin nuoriso-kausarit ja he saavat sitten itse päättää, käyvätkö peleissä vai ei. Jos käyttöä on, kausarit sitten uusitaan ja itse käyn aluksi varmaankin heidän kanssaan ja sen jälkeen kun muuten aikataulut sopii.

E: Ja ehkä @Moderaattorit vois siirtää nämä viimeiset viestit parempaan ketjuun, kun ei nämä oikein joukkueen rakentamiseen enää liity.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Lukko aamujäillä.

Hakulinen-Mattila-Repo
Nyman-Haga-Pooley
Päivärinta-Ilomäki-Skalicky
Säkkinen-Markkula-Ylitalo

Saarijärvi-Piipponen
Gregoire-Slovacek
Laitinen-Abt
Kukkonen-Pietilä

Lehtinen-Zagidulin

Alkaa miehistö palautua. Kainulainen ja Petman vielä pois.


Ylivoimat:

Nyman-Ilomäki-Pooley
Hakulinen-Gregoire

Haga-Mattila-Skalicky
Saarijärvi-Slovacek

Hyvä meininki reeneissä, maaleja juhlitaan ja jokaisesta kiekosta kamppaillaan. Erikoistilanne reenissä Markkula otti kauhean blokin Gregoiren vetoon ja kaikki syttyi. Tuota juuri tarvitaan.

Virtanen paljon äänessä ja ohjaa pelaajia kokoajan. Lisäksi mielestäni lisännyt lontoota ohjaamiseen ja keskeyttää reenin jossei mene kuin halutaan.
 
Viimeksi muokattu:

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämähän se ero on. Osa kannattajista ajattelee joukkueen olevan tuote. Toisille se on jotain muuta, kenties elämäntapa.

Tämä on myös melkeinpä kulttuurinen ero; jossain brittein saarilla futispeleissä katsomot saattavat notkua täysinä vaikka pelit olisivat sarjassa käytännössä merkityksettömiä tai vaikka turpaan tulisi koko ajan. Suomessa katsomoon saapuminen on vahvasti sidoksissa peliesityksiin ja kyllä myös menestykseen.

Mutta ei silti ole olemassa mitään väärin kannattamista - jokainen reagoi tavallaan.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Virtanen ei ole saavuttanut miesten tasolla juuri mitään, eikä kaava taida olla muuttumassa. Toki työkalutkin tällä hetkellä puutteelliset.

CHL mestaruus, 3/5 joukkue välieriin joista 2 pronssia ja aina joukkue 6 joukossa kun runkosarja päättynyt (siis kun on aloittanut kauden päävalmentajana).

Enemmän kuin Pekka Virta tänne tullessa.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tämähän se ero on. Osa kannattajista ajattelee joukkueen olevan tuote. Toisille se on jotain muuta, kenties elämäntapa.
Ryyppääminenkin on elämäntapa. Siitäkin kannattaa pitää taukoa ainakin välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös