Joukkueen rakennus 2021–2022 – ”Veltsun” ensimmäinen

  • 430 301
  • 2 782

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Vertaat urheilujoukkueen kannattamista sairauteen (alkoholismiin). En ihan itse näe asiaa samalla tavalla.
On se sitten elämäntapa, tuote tai mikä tahansa niin jos päällimäinen tunne on vitustus niin eikö ole parempi jäädä kotiin? Eikö sekin kerro, että Lukko jotain ihmiselle merkitsee. Ei kannattamista voi lokeroida. Ei toinen tapa ole sen parempi kuin toinenkaan.

Ja kyllä tämä Lukon touhujen seuraaminenkin sairaus on. Viime kausi meni maniassa, nyt on vähän hiljaisempaa.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näyttäis olevan tän päivän treeneissä mukana Petmania lukuunottamatta kaikki koronapotilaat. Myös Repo oli mukana normaalisti, joten ei ehkä kovin pahasti loukannut uudelleen.

Ketjut oli laitettu kutakuinkin näin.
Hakulinen-Mattila-Repo
Pooley-Haga-Nyman
Skalicky-Ilomäki-Päivärintä
Ylitalo-Markkula-Hämäläinen

Saarijärvi-Piipponen
Gregoire-Slovacek
Abt-Laitinen
Pietilä-Kukkonen

Eli näillä näkymin huomenna saadaan jo ihan kohtuullinen kokoonpano paikalliseen.

Mikäs on Kainulaisen tilanne? Onko soppari purettu?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikäs on Kainulaisen tilanne? Onko soppari purettu?
Ehkä vain nimimerkiltä unohtui koko pelari ja on Petmanin kanssa vielä pois.

Nyt kun terveystilanne alkaa olla jopa hyvä niin nousu voi todenteolla alkaa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tosta nyt peli-ilme toivottavasti säilyy ja vähän laatua takaisin ja kohti kympin sakkia.

Yksi sentteri ja laituri täsmävahvistuksina vielä sisään.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tosta nyt peli-ilme toivottavasti säilyy ja vähän laatua takaisin ja kohti kympin sakkia.

Yksi sentteri ja laituri täsmävahvistuksina vielä sisään.
Vähän riippuu että mitä Hagan kanssa meinataan, jos laiturina pelaa, niin sentterille voisi olla tarvetta. Jos sentterinä, niin akuuttia-tarvetta ei ole sentterille.

Hakulinen-Mattila-Repo
Pooley-Haga-Nyman
Petman-Ilomäki-Skalicky
Kainulainen-Päivärinta-Ylitalo

vs

Hakulinen-Mattila-Repo
Pooley-Päivärinta-Nyman
Haga-Ilomäki-Skalicky
Petman-Kainulainen-Ylitalo

Joka tapauksessa yhden sentterin pitäisi kyllä nostaa tasoaan merkittävästi, nyt Mattila on suurinpiirtein viime kauden tasollaan (yksilönä) ja Ilomäki-Haga-Päivärinta eivät edes yhdessä korvaa Audette-Koivistoista. Joku tuossa joukkueen rakenteessa hieman mättää, vaikka kaikki olisivat terveitä. Jotenkin liian tasapaksu ja Nyman on nyt selvästi parantanut, sekä Pooley on vahvistus, mutta silti niin tasapaksua höttöä. Toki saattaa olla että tuosta muutama nostaa vielä tasoaan, kun pelitapa rupeaa selkenemään. Tai tietyllä tapaa ilkeästi sanottuna, iso puute on Ilomäki. Siinä kun olisi Audette, Azevedo tai (edes ensimmäisen kauden) Danforth, niin olisihan joukkue helkutisti kovemman oloinen. Haga ruvennut osoittamaan merkkejä heräämisestä, joten vieläkin lopullinen tuomio saa odottaa.

Kyllähän joku:
Hakulinen-Mattila-Repo
Saarijärvi-Piipponen
Pooley-"justin"-Nyman
Gregoire-"sevänen tai kovempi"
Petman-Päivärinta-Skalicky
Slovacek-Abt
Haga-Ilomäki-"maaliruisku"

Varalla olisi äkkiseltään Ylitalo ja Suni, sekä Kukkonen-Laitinen-Pietilä.
olisi jo aika kovaa valuuttaa.
 

senilix

Jäsen
Näyttää hieman kaikki ketjut nyt kääntyvän yhden pelaajan poislähtöön ja huonompaan jaksoon Lukon peleissä ja sen myötä ns. kannattajien ja kannustajien kummallisiin kommentteihin. Minä kysyisin onko hän joka "kannattaa ja kannustaa" vain menestyvää joukkuetta, koko sydämellään Lukon mukana? Heitä sanotaan yleensä glory hunttereiksi.
Minut isäni vei Lukon pelejä katsomaan 1957 talvella kun olin 6-7 -vuotias. Sen jälkeen olen nyt kokenut kaksi mestaruutta, putoamisena sarjatasoa alemmaksi, naapurinpoika Möllin lähdön Poriin yms, Esa Isakssonin ja Juhani Jylhän lähdön pääkaupunkiin yms. Minua ei yksi slovakki heilauta mihinkään suuntaan. Olen nyt ollut 50 vuotta pois Raumalta, mutta LUkko on ja pysyy. Ymmärrettävästi Lukon kotipeleihin olen harvoin ajanut - vallankin kun Telia ja nyt C-more näyttävät pelit. Lukko-tuotteita tulee hankittua.
Edellä on mielipiteitä, joista voisin lukea olevani "väärinkannattaja" kun en käy kotipeleissä huutamassa, enkä vaadi valmentajan eroa yms.siksi että joukkueella menee nyt alavireisesti. Toki ilokseni on enemmän niitä, jotka varmaan ovat kanssani samaa mieltä, heitä on täällä ja vielä enemmän ei-palstalaisissa. Tätä palstaa luen, mutta surullisena siinä miten ala-arvoista tekstiä tänne tietyt nimimerkit suoltavat. No he varmaan aikuistuvat ajan saatossa.
Nämä Rellun muistelmat saivat minutkin muistelemaan.
Ensimmäisen kerran jääkiekkokatsomossa joskus 50-60-lukujen vaihteessa isän kanssa. Siitä se alkoi. Kaikki pelit katsomossa kun vaan kunnossa ja paikkakunnalla olin. 60-70-lukujen taitteessa oli pientä taukoa, isänmaan puolustaminen ja koulu muualla vähän häiritsivät. Varsinkin tuo isänmaan puolustaminen, siinä meni muistaakseni yksi kausi ilman yhtään Lukon peliä, Haminan talvikurssilta kun ei Raumalle peleihin päässyt. Kausikortti minulla on ollut niin kauan kun niitä on myyty ja sitä olen käyttänyt aina kun olen voinut.

Kaikki Lukon voittamat aikuisten mitalit olen tavalla tai toisella nähnyt. Olen nähnyt kolme kertaa putoamisen ja aina seuraavalla kaudella nousun. On ollut hyviä ja huonoja aikoja. Varsinkin 70-luvun loppu ja 80-luvun alku olivat surkeita. Mutta siellä seisoin ja katsoin myös divaripelit. Pelaajia on tuona aikana tullut ja lähtenyt, sekä hyviä että huonoja. Johto on toiminut yleensä kohtuullisen hyvin, mutta myös kaikenlaista puuhastelua on tapahtunut. Mutta en sellaisten asioiden vuoksi ole jättänyt yhtään peliä väliin. Joskus on kyllä ottanut päähän (huom! en käyttänyt nykyisin lastenkin suosiossa olevaa v-alkuista sanaa), mutta siitäkin on selvitty.

Vähän positiivisempaa ja tasaisempaa asennetta "faneilta" odottaisin. Täällä jutut menevät kuin taivaan ilosta manalan syvimpiin syövereihin. Ja ajoittain kommentit ovat turhan kärkkäitä ja henkilökohtaisia.

Terveisiä huru-ukolta nykyajan glory huntereille.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Pakko sen verran jatkaa muisteluita - vaikka meneekin hieman ohi ketjun aiheen . Isäni kuoli Rauman aluesairaalassa syksyllä 1993. Viimeisen kerran kun hänen kanssaan juttelin, hän kysyi kunkas Luko poikkatten peli ova menny. Muistaakseni oli juuri hävitty, mutta pakko oli vastata, että iha hyvin ova poja pelannu. Jotenkin luulen, että isäni oli LUkko-fani - ja todella viimeiseen asti.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Lukeudun siihen joukkoon, joka jaksaa kannattaa sekä myötä- että vastamäessä. En halua rinnastaa bisnespuoleen, jossa olisin jotain tuotetta ostamassa. Todella karmeaa väärinkäytöstä tms. pitäisi Lukon organisaatiossa tapahtua, että kääntäisin selkäni. Kun organisaatio pyrkii hyvään tulokseen, se ansaitsee minun kannatukseni. Ja hyvä tulos minulle ei tarkoita yksittäistä ottelua eikä edes yksittäistä kautta, sillä virhearvioita tulee kaikille ja joskus ne kostautuvat. Hävettää, että katsomossa näin vanha jäärä on aika hiljainen, mutta kausikortin yms. kautta kuitenkin mukana. Bisnesmielessä voisin sanoa, että terävät henkilöt ovat aikanaan "ostaneet" (RTK) raumalaisille liigatason jääkiekkoa (lähes) kaikiksi näiksi vuosiksi. Muussa tapauksessa pitäisi valita joukkue pohjoisesta tai etelästä tai jostain, joka ei todellakaan tunnu mieluisalta. Kukin saa olla mukana haluamallaan tavalla, mutta olihan se aika kornia, kun porilaisia tuttuja sanoi minulle tammikuussa 2013, etteivät enää lainkaan seuraa jääkiekkoa tai ainakaan Liigaa ja samat henkilöt sitten keväällä olivat niin Ässät-kannattajia kuin ikinä!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aiheesta on hankala kirjoittaa, koska helposti tulee sellainen saarnaamisen tai oikeinkannattamisen leima, niin tästäkin viestistä, varoitan jo etukäteen. Mutta silti, minä koen, että Lukon kannattaminen on etuoikeus, jonka itse olen saanut äidinmaidossa, joku toinen ehkä jotain toista reittiä, joka on aivan yhtä arvokas tai oiken. Olen siis etuoikeutetussa asemassa kun suosikkijoukkueeni on Lukko ja sen mukana tulee vastuu ja velvollisuus tukea joukkuetta, eikä mitenkään niinpäin että joukkueen pitäisi ansaita kannatukseni voitoilla tms, vaikka täyden yrityksen toki vaadin. Toivottavasti muut täällä ja myös muiden joukkueiden kannattajat kokevat samoin.

Vaikka muu palstapreesensini on täyttä tuubaa, niin Lukosta ja sen pelaajista koitan kirjoittaa kunnioittavasti, ts suurinpiirtein niin että voisin sen face-to-face sanoa. Minusta oli ihan kiintoisaa, kun Pospisilin ketjussa joku mainitsi arvostavansa Toni Koivistoa ja sitä, että hän ei lähtenyt haastattelussa puhumaan Pospisilista paskaa, niin varmaan jokainen on tuosta samaa mieltä, mutta miksi sama ei päitisi myös jatkoajan kirjoituksiin. Mitään "hiuksista vittuun" -viestejä tai törkeitä henkilökohtaisuuksia en vain ymmärrä, enkä hyväksy. Kritiikkiä en toki pidä pahana.

Erittäin vahva jeesustelun maku tässä viestissä, jota pahoittelen, ja varmaan minultakin löytyy synkimmiltä hetkiltä jotain mitä olisi voinut jättää kirjoittamatta, tai on tilanteita joissa kotisohva voittaa paikan päälle menemisen, varsinkin nykyään keskipitkänmatkan etäkannattajana todella usein. Nyt ei kuitenkaan ole tuollainen synkin hetki; Lukko on hallitseva mestari, peli on menossa parempaan suuntaan ja urheilujohdossa on vuosikymmenten jälkeen joku jonka voin luottaa omaavan paremman näkemyksen kuin omani.

Myönnän myös että kun mestaruus tuli, niin sillä sai minulta myös aimo annoksen työrauhaa, eli minulla on kyllä aikaa odottaa, olipa sitten Salokas tai Aho saanut TeeKoon tai Kopsin millaiseen lentoon vaan. Joku voi tietysti sanoa että maha on täysi tai kunnianhimo kadonnut, mutta minusta kyse ei ole siitä, vaan olen vain onnellinen siitä, että ainoa unelma joka minulla on ollut koko elämäni, tuli toteen. Eikä se onni ole tietenkään vielä kadonnut, vaan jokainen sauna on mestaruussauna, jokainen olut on mestaruusolut. Eikä muutenkaan minun täydellä mahallani tai kunnianhimottomuudellani ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä vaikkapa Sahlstedt tai Virtanen tekevät tai jättävät tekemättä Lukon eteen.

Tottakai alkukausi on silti ollut alle odotusten; toivoisin että Lukko voittaa kaikki pelit. Kaikki on kuitenkin vielä mahdollista ja vaikka tietysti pettymys on todennäköinen, niin aivan pomminvarmasti itselle palkitsevampaa menestyksen hetkellä on, kun on uskonut siihen alusta asti.
 

Haka Maori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikeasti selitettävissä
Itse olisin todella yllättynyt jos tämä kausi olisi tykitetty alusta asti ylivoimaisina ykkösinä ja jatkettu siitä mihin Virran kanssa jäätiin. Sikäli osasin odottaa sirkusmusiikin soivan toden teolla kun Virtanen astuu puikkoihin.

Ja mitä kannattamiseen tulee, en käännä selkääni Lukolle ikinä, mutta saan kiroillen vaatia ihan vitusti parempaa jos homma siltä näyttää vähääkään.
 

ipe_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinänsä viime kauden mestaruus oli erittäin tärkeä. Jos se olisi jäänyt tulematta, olisi varmaan aika monen usko mennyt lopullisesti. Aika rauhallinen olo tuli sen jälkeen, eikä tämän kauden taaperrus vielä kaada kannatusta.
Peli näyttää jo paremmalta. Toivotaan, että alkaa vihdoin kulkea paremmin. Ässille huomenna taas luu kurkkuun ja sitä rataa...
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En nyt ole perhe ja työtilanteen takia pystynyt käymään peleissä juuri muutenkaan mutta jo telkkarin välityksellä tuosta taaperruksesta saa sellaisen vitutuksen että uni ei tule ja torpassa muutkin huomaa kiristyneen tunnelman. Jos vielä menisin paikanpäälle katsomaan moista paskaa niin ei. Ei vain pysty.

Parempi kun ei katso niin ei vituta
 

lugufani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Tampa Bay Lightning, Chelsea
Lukko aamujäillä.

Hakulinen-Mattila-Repo
Nyman-Haga-Pooley
Päivärinta-Ilomäki-Skalicky
Säkkinen-Markkula-Ylitalo

Saarijärvi-Piipponen
Gregoire-Slovacek
Laitinen-Abt
Kukkonen-Pietilä

Lehtinen-Zagidulin

Alkaa miehistö palautua. Kainulainen ja Petman vielä pois.


Ylivoimat:

Nyman-Ilomäki-Pooley
Hakulinen-Gregoire

Haga-Mattila-Skalicky
Saarijärvi-Slovacek

Hyvä meininki reeneissä, maaleja juhlitaan ja jokaisesta kiekosta kamppaillaan. Erikoistilanne reenissä Markkula otti kauhean blokin Gregoiren vetoon ja kaikki syttyi. Tuota juuri tarvitaan.

Virtanen paljon äänessä ja ohjaa pelaajia kokoajan. Lisäksi mielestäni lisännyt lontoota ohjaamiseen ja keskeyttää reenin jossei mene kuin halutaan.
Kainulainen oli myös mukana
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
taaperruksesta saa sellaisen vitutuksen että uni ei tule ja torpassa muutkin huomaa kiristyneen tunnelman.
Vähän samaa vikaa tässäkin torpassa. Tuli mieleen jonkun poliisijohtajan haastattelu jostain 90-luvun lopulta ajalta, jolloin suorat F1-lähetykset eivät olleet vielä maksumuurin takana. Totesi tuolloin suunnilleen niin, että kesäviikonlopun paluuliikenteessä tapahtuu vähemmän kolareita ja vaarallisia ohituksia silloin, kun formulalähetyksestä on ennen kotiinlähtöä kuunneltu Maamme-laulua. Ja aika useinhan näin kävikin.

No, menee jo topicista ohi, joten spekuloinpa tällä kohentuvalla joukkuedynamiikalla. Mattila hoitanut nyt kapteenin tehtävää, mutta Hakulinen varmaankin ottaa huomenna C:n takaisin. Toivottavasti ei ole nyt niin nälkäisenä hyökkäämässä askiin, että höpöttelee itsensä isoista ovista ulos. Tämä vähän jäänyt kummittelemaan omaan mieleen. Mattila sellainen hiljaisemman oloinen kaveri. Avaa suunsa vain silloin kun tarvitsee, ja uskon että silloin kyllä kaikki kuuntelevat.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Vähän samaa vikaa tässäkin torpassa. Tuli mieleen jonkun poliisijohtajan haastattelu jostain 90-luvun lopulta ajalta, jolloin suorat F1-lähetykset eivät olleet vielä maksumuurin takana. Totesi tuolloin suunnilleen niin, että kesäviikonlopun paluuliikenteessä tapahtuu vähemmän kolareita ja vaarallisia ohituksia silloin, kun formulalähetyksestä on ennen kotiinlähtöä kuunneltu Maamme-laulua. Ja aika useinhan näin kävikin.

Offtopicilla jatkan mutta muistan että olisin kuullut samat lauseet radio Novan Salovaara liikenteessä-ohjelmassa. Nimenomaan sunnuntaina paluuliikenteen aikaan kun silloin yleensä oli liikkuvan poliisin (r.i.p) konstaapeli haastattelussa.

Ei tämä nyt mitenkään liittynyt mihinkään mutta heti tuli vahvat muistikuvat omasta nuoruudesta
 

lugufani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Tampa Bay Lightning, Chelsea
Nyt täytyy sanoa, että ei ainakaan yhdessäkään niissä viisikko harjotteissa jotka itse näin ja olin lähes kokoajan paikan päällä.
Tuossa Lukon uusimassa YouTube-videossa näytti olevan Kainulainen mukana ja jotain jääharjoitusta oli siinä tekemässä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20211209-233026_YouTube.jpg
    Screenshot_20211209-233026_YouTube.jpg
    41,2 KB · kertaa luettu: 109

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Tuossa Lukon uusimassa YouTube-videossa näytti olevan Kainulainen mukana ja jotain jääharjoitusta oli siinä tekemässä.

Juu en kiistä nyt, voi olla eiliseltä myös kuvattu. Mielestäni tuota reeniä ei tänään käyty läpi rai sitten olen umpi sokea. Mutta siitä olen varma, ettei 5vs 5 harjoitteisiin osallistunut
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Tässä on nyt keskiviikosta asti jumiteltu kotona vittumaisen sitkeän flunssan kourissa, ja täytyy sanoa, että eilinen tieto sairastuvalta palaavista ukoista oli todellinen valonpilkahdus. Jos vain saadaan pidettyä sama taisteluhenki joukkuen kärkipelaajien kanssa kuin mitä parissa viime matsissa on ollut, niin hemmetin hyvältä näyttää.

Menkää nyt ihmeessä te ketkä olette kyllin onnekkaita asuaksenne Raumalla hallille illalla, itse aion kannustaa ja huutaa täkkien alta kotisohvalla niin paljon kuin ääntä irtoaa ja vähän enemmänkin!
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Tänään ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin 3 pistettä, nyt ei enää pelkkä yritys ja taistelu riitä. Nyt on vaan aloitettava voittoja ottamaan.
Mielenkiinnolla odotan iltaa ja kokoonpanoja, onko nyt Lehtisen vuoro? Toisaalta Zagidulin on pelannut hyvin ja jokaisesta pelistä on tullut piste.
Tästä eteenpäin on pistetahdin oltava yli 2 p/o eli ihan täyskäännös tarvitaan käytännössä heti. Kotiottluiden saldo on murheellinen viiminen voitto on lokakuulta Jukureita vastaan viimeiseen 10 kotipelin on vain 2 kolmenpisteen voittoa ja yksi voittolaukaus kisan voitto Kärpät pelissä. Nyt pitää ruveta kotona voittamaan niin ihmiset palaa pikkuhiljaa halliin. Kylmä fakta on se että voittava joukkue on paras markkinointi keino joka suuntaan. Nyt on kasvojen pesun aika !
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös