Kyllä se vaihtuvuus oli suuri:Joka vuosi joukkue aina jonkinverran vaihtuu. Ei Lukossa mitenkään suuri vaihtuvuus ollut, tosin kärki lähti mutta niin se on aina menestyksen jälkeen.
Hold you're horses.Nythän kyse ei ole varsinaisesti siitä, että kannattajat huutaisivat vahvistuksia, vaan että Sahlstedt itse on todennut että hyökkäys on 1-2 pelaajaa vajaa, käsittääkseni vielä ihan ison roolin pelaajista kyse.
Mikä sitten on vahvistus ja mikä on kovan kaliberin kaveri. Kun sitä vahvistusta jossain vaiheessa lähiviikkoina saadaan, voisin melkeinpä lyödä pääni pantiksi siitä että 90% kannattajista kokee uuden hankinnan pettymykseksi. Odotukset on monella rajut, kovimmalla jopa Audette/Danforth-tason kaveria odotetaan.Kuten olen tähän ketjuun jo aikaisemmin sanonut, niin minä ainakin pahoitan mieleni, ellei Lukkoon saavu joku kovan kaliberin kaveri vahvistamaan joukkuetta. Tätä on, ellei nyt sanatarkasti, niin ainakin rivien välistä luvattu jo pidemmin aikaa, joten joku Gustu Possler vol. 2 olisi ainakin minun silmissäni kannattajien silmiin kusemista.
Onko niin, että kun KHL:ssä on siirtoraja umpeutunut, niin voi pois lähteä, kysyy asiasta tietämätön?Se on aivan varma, että kuukauden sisällä, kun siirtorajan umpeutuminen lähenee niin muuallakin maailmassa playoff-haavensa menettäneitä pelaajia ja esim. KHL-pelaajia vapautuu markkinoille ja ihan varmasti siellä on sellaisia pelaajia, jotka Lukkoakin vahvistaisivat.
1.3 jälkeen Lukolla enää 7 peliä jäljellä, kun sisäänajoon menee muutama peli. Ei siirtorajalla tehty hankinta suuresti kerkeä vaikuttamaan, oletetaan että käydään kovaa taistelua hyvistä sijoituksista.Se on aivan varma, että kuukauden sisällä, kun siirtorajan umpeutuminen lähenee niin muuallakin maailmassa playoff-haavensa menettäneitä pelaajia ja esim. KHL-pelaajia vapautuu markkinoille ja ihan varmasti siellä on sellaisia pelaajia, jotka Lukkoakin vahvistaisivat.
Tätä lainausta käytetään useasti palsta totuutena. Ei kaikki Vanhalahden hankinnat suinkaan olleet huonoja päinvastoin. Toinen palsta totuus on että palkattiin vain TXT Tv tai tilastojen pohjalta sekään tuskin pitää ollenkaan paikkansa. Ei Kallen tapakaan mitenkään aukoton ole, on näitä, Posslereita ym muita nähty eikä Kainulainenkaan mikään täysosuma ole muista puhumattakaan. Joukkueessa on eri roolit ja pelaajaa hankitaan sen tarpeen mukaan mihin rooliin tarvetta on. Olen pettynyt jos nyt tuodaan "paisunta" pelaaja kun selkeästi on vahvistuksesta aiemmin puhuttu. Siitorajalla tuskin hommataan enää pelaaja vain 7 peliin, jos näin tehtäisi olisi fiksumpaa vaikka vuokrata Kärki ja Barach noihin muutamiin peleihin ja mahdollisiin pleijareihin. Mutta mistä irrottaa "vahvistus" loppukaudella jonka sopimus loppuu joka suostuu suoraan seuraavan vuoden sopimukseen saatikka seuran optiolla, näitä try out tai paisunta pelaajia kylläkin.Jotenkin vaan monille tuntuu olevan edelleen vallalla ne Vanhatalon ajan scouttaukset jolloin hankittiin pelaajia tilastojen yms avulla, näkemättä niiden taakse. Kalle taas ei todennäköisesti hanki tasollisesti parasta mahdollista pelaajaa vaikka se olisikin hänen saatavillaan. Hän hankkii, kuten kuuluukin, parhaiten Lukolle nykytilanteeseen sopivan pelaajan ja se tulee olemaan todennäköisesti leveyttä tuova 2-3 ketjun peluri jolle lasketaan roolia myös ensi kauden jengissä.
Voi lähteä.Onko niin, että kun KHL:ssä on siirtoraja umpeutunut, niin voi pois lähteä, kysyy asiasta tietämätön?
Mutta sitten jää myös palkatta ja bonukset maksamatta, joten todennäköisyydet sille, että keskiverto KHL-pelaaja purkaa itse rahakkaan sopimuksensa siirtyäkseen Liigaan tekemään persnettoa ovat minimaalisen pienet.Voi lähteä.
Juuri näin.Mutta sitten jää myös palkatta ja bonukset maksamatta, joten todennäköisyydet sille, että keskiverto KHL-pelaaja purkaa itse rahakkaan sopimuksensa siirtyäkseen Liigaan tekemään persnettoa ovat minimaalisen pienet.
En sanoisi "minimaalisen pieniksi".Mutta sitten jää myös palkatta ja bonukset maksamatta, joten todennäköisyydet sille, että keskiverto KHL-pelaaja purkaa itse rahakkaan sopimuksensa siirtyäkseen Liigaan tekemään persnettoa ovat minimaalisen pienet.
Ulkomuistista ainakin 7 sai monoa kesken kauden, todennäköisesti jopa enemmän. Tilanne on silloin eri, kun sopimus puretaan joukkueen toimesta, kuin se että sopimus puretaan pelaajan toimesta.Kohtuullisia pelimiehiä.
Muistuttelen vielä, että L-S:n jutun mukaan Kalle hakee pelaajaa, joka ei pety jos peluutetaankin alemmissa ketjuissa/kentissä, mutta ei tietty ole haittaa jos kyvyt riittävät tuloksen tekemiseenkin. Jotenkin noin se meni...Olen pettynyt jos nyt tuodaan "paisunta" pelaaja kun selkeästi on vahvistuksesta aiemmin puhuttu.
En sano mittään mut outoo on.Jukuri lainalle Sportiin.
Jukuri lainalle Sportiin toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella
Maalivahti Samuel Jukuri siirtyy toistaiseksi voimassa olevalla lainasopimuksella Vaasan Sportiin. Lainasopimuksen nojalla Lukko saa kutsua kassarinsa välittömästi takaisin Raumalle näin halutessaan. 15. tammikuuta saakka karanteenissa olevassa va...www.raumanlukko.fi
Se on outoa, että Lukko haluaa kolmannellekin maalivahdille hyviä pelejä? Enemmän Liigapelit ruokkii Jukuria ja Lukkoa kuin Mestispelit ja kolmelle veskarille on melko turha jakaa peliaikaa samassa joukkueessa.En sano mittään mut outoo on.
En sano mittään mut outoo on.