Jos saisit lotosta 7 oikein, mitä tekisit voittorahoilla?

  • 14 917
  • 128

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Olet siis pihi. Mulla on oli nuoruudessa enemmän rahaa kuin jollain kavereilla jolloin minä ostelin ja tarjoilin baarissa enemmän ym. Suurimmalla osalla kavereista kuitenkin oli enemmän rahaa kuin minulla ja silloin tilanne oli toisinpäin, ei siinä mitään bensarahoja kyselty. Ja raha ei mulla ole ikinä ollut mikään tabu mistä ei voisi puhua ja kertoa kenellä sitä on enemmän kuin toisella. Käyttöön se menee kuitenkin.


Pihi olen kyllä joo. Mutta sinä menit samaan miinaan kuin kaverini, eli se että vanhemmilla on rahaa, ei tarkoita että myös pojalla on rahaa. Minulle ensimmäinen työpaikka oli puolen vuoden pesti Puolustusvoimissa 4,7e päiväpalkalla (oikeasti, olin innoissani tuosta päivärahasta). Vasta 20v pääsin ensimmäiseen oikeaan kesätyöhön. Kaverit taas ovat olleen joissain "oikeissa" kesätöissä jostain 15-kesäisestä asti. Vanhemmilta tuli joku 5e viikkorahaa viikossa, loput piti ansaita tekemällä kotitöitä. Auton ylläpito oli vaikeaa, ja kun olin vielä oman kaveriporukan ainoa jolla oli oma auto käytössä, niin se tarkoitti sitä että aina mentiin minun bensoilla.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ja jos joku oikein villi ja utopistinen haave pitäisi heittää niin ostaisin Tommi Mäkiseltä parikymmentä rallikoulutuntia ja vuokraisin auton jolla kävisin osallistumassa Neste ralliin.
Katsos. Jollain on samantapaisia haaveita kuin minullakin.

Niinkuin toisessa samantapaisessa aiheessa totesin, varmaan itsellä menisi maailman reissaamiseen, johonkin kivaan tai sitten säästöihin. Suosikkiseuraa toki unohtamatta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kävisin Ilveksen peleissä, lukisin jatkoaikaa ja pelailisin änäriä. Aivan kuten nytkin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kävisin Ilveksen peleissä, lukisin jatkoaikaa ja pelailisin änäriä. Aivan kuten nytkin.

Paljonkohan JA ja sen foorumin ylläpito maksaisi vuodessa? Eurojackpot-voittajahan voisi ostaa Jatkiksen. Sitten vain isorikkaaksi ylimoderaattoriksi toteuttamaan "my way or highway"-linjaa ja antamaan kakkua, saatana. Tai ainakin kertomaan mitä ominaisuuksia palstasoftaan tarvitaan ja mitä ei.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakkaisin repun ja lähtisin maailmalle. Jonkun kivan kämpänkin ostaisin. Tutuille menisi myös siivu. Ja naisia tilailisin Tallinnasta.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huhhuh mitä vastauksia on tähän viestiketjuun tullut... "Hankkisin auton" & "Antaisin rahat äidille"

Ehkä sitten olen vain erilainen nuori kun autoa en tulisi missään nimessä hankkimaan koska en koe minkäänlaista tarvetta autolle, esim. junassa on hauska matkustaa. Ja mikäpä sen mukavampaa kuin ottaa vaikka kaljaa samalla junan ravintolavaunussa. Sukulaisia tukisin taloudellisesti vain maltillisesti ja/tai "pakon edessä" Ehkä sitten olen vain liian itsekäs, hankkikoon sukulaiset omat voittorahansa lottoamalla ja en minäkään heidän mahdollisia lottorahoja olisi kärkkymässä, lahjoittakoot minulle jos välttämättä haluavat. Toisaalta, jos omia lapsia olisi, pääsisivät kyllä voitosta osingoille.

Oma asunto on ehkä ainoa hankinta jossa olen valtavirran kanssa samoilla linjoilla. Oman asunnonkin hankkisin suht koht halvalla, jotta jäisi käyttörahaa vuosiksi-vuosikymmeniksi ilman työntekoa. Matkustamista harrastaisin toki silloin tällöin, mutta ehkä enimmäkseen Suomen rajojen sisäpuolella tai laivalla. Ei minulle vain tulisi mieleen tuhlata kaikkea heti kerralla, luulen että pysyisin pihinä ja säästeliäänä jopa lottovoiton jälkeen.
 

dorka

Jäsen
Vanhemmat, veljet ja pari hyvää ystävää saisivat osansa. He ovat kuitenkin minua jeesanneet sen verran, että tämä olisi velvollisuus. Sen jälkeen vääntäisin volat kaakkoon ja pistäisin ylimielisen kusipää asenteeni potenssiin kymmenen. Siinä voisivat sitten kateelliset vihamiehet ihmetellä ja itkeä miten jollain on massia tuhlattavaksi.

Niin ja Pori olisi varmasti aivan helvetin sekaisin ainakin viikon verran.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Palkkaisin Jukka Jalosen tepsiin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No totta puhuen, rehellisesti sanottuna. Mä laittaisin lehteen sivun ilmoituksen avoimesta tyttöystävän paikasta ja järjestäisin hieman sellaisia casting couch -tyylisiä haastatteluja.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kuulemani mukaan Veikkaus tarjoaa suurvoittajille kakkukahvit. Semmoiset voisin käydä nauttimassa, edellyttäen että kahvi on tuoretta ja kakku on konditoriasta eikä Siwasta. Jos eivät tuohon pysty, niin sitten en kahvistele.

Muutoin jatkan elämääni kuten tähänkin saakka. Sisäköille, autonkuljettajille ja muulle henkilökunnalle tarjoan harvinaisen sattumuksen kunniaksi ylimääräisen vapaapäivän ja elokuvaliput johonkin päivänäytökseen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No totta puhuen, rehellisesti sanottuna. Mä laittaisin lehteen sivun ilmoituksen avoimesta tyttöystävän paikasta ja järjestäisin hieman sellaisia casting couch -tyylisiä haastatteluja.

Mutta eihän tuohon nyt lottovoittoa tarvita? No maksaa se ilmoituskin kaiketi jotain. Mutta eriasia on sitten jos haluaa ikuistaa nuo intervjööt sekä laittaa kaupalliseen levitykseen, käyttäen esim. Harry S. Morganin (Rest in peace, Sir.) kanavia, niin silloin vamaan pitäisi löytyä kapitaalia. Mutta yhtä kaikki, kaunis ajatus. Kannatan myös.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ostaisin uuden tuulipuvun ja oranssisen hankkija-lippiksen. Muuten jatkaisin elämääni niinkuin ennenkin ja säästäisin rahat.
 

SgtMarkov

Jäsen
Ensin maksaisin velat pois. Sitten lasten tileille suurehkot summat rahaa, joihin pääsisivät käsiksi vasta 25-vuotiaina. Omille vanhemmilleni myöskin pistäisin takaisin kaikki avustukset vuosien varrelta helvetinmoisen koron kera. Siinäpä ne tärkeimmät. Sitten voisi kai soittaa töihin ja ilmoittaa johtoportaalle, että haistakaahan paska ja lopulta muuttaisin läheisteni kanssa helvettiin tästä paskavaltiosta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta eihän tuohon nyt lottovoittoa tarvita?
Ai ei vai. No hyvä juttu. Jes. Kiitti hei.

"Kaljamahainen nysämuna kaipailee kumppania. Hampaat nyt meinaa tippua suusta, mutta onneksi pälvikalju loistaa. Missit ja mallit laittakaa viestiä."

Niin siis en mä ajatellut että se pitäisi kuvata. Tai no voisihan sen vaikka salaa. Kirjahyllyyn pistäisi piilokameran tai jotain niin rahojen loputtua voisi sitten vaikka tumputella niiden pätkien tahdissa...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perheenjäsenien velat maksasin. Ostelisin sijoitusasuntoja. Rakennuttaisin talon johonki lätäkön rantaan jossa olisi kellarissa kuntosali. Nauttisin elämästä kattoon syleskellen. Töihin en astuisi, ehkä saattaisin perustaa jonkun yrityksen.

Oon aina halunnu auttaa vähävaraisia perheitä nii varmaan tulis etsittyä näitä ihmisiä ja annettua niille rahaa.
 

Ralph

Jäsen
En ymmärrä "laitan säästöön" -tyylistä ajattelua, sillä jos jostain Eurojackpostista tulee 90 miljoonaa, mihin oikein pitää säästää?

Vai onko jollain jotain sadan miljoonan unelmia, joita varten laittaisi ne 90 miljoonaa säästöön? Ja aamulla taas raksalle.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tekisin asioita joita tekisin
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
En lottoa, mutta Eurojaakotan säännöllisesti.

Jos tommonen 90 miljoonaa kolahtas, niin varmaan semmoset perusostokset olisivat asunnot parista eri suosikkikaupungeista, jotka olisivat vähän kuten hotelleja meikäläiselle (Helsinki, Turku ja Tampere). Todennäköisesti toteuttaisin myös unelmani eli suunnittelisin oman huvilatyylisen talon, josta luette sitten iltalehdestä kun sitä yritän myydä. Yhdellä autolla pärjää, mutta varmaan joku toinen siihen tulis kylkeen. Sit mökki pitää olla ja se tulis Pyhtäälle tai Turun saaristoon! Niin ja eiks se oo aika coolia, et ois joku villa ulkomailla?

Ja tietysti perherakkaana tarjoaisin vanhemmille, lähisuvulle sekä sisaruksille kaiken tarpeellisen ja vähän päälle. Pari kaveriakin varmasti saisi jotain.

Mutta se suurin sijoitus varmasti olisi itsensä työllistäminen ja yrityksen perustaminen. Tarpeeksi kun on pääomaa, niin onnistuu. Loput sit varmaan säästöille.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Panisin. Perhetuttu voitti 45miljoonaa ja käy vaan katsomassa jotain formuloita. Sääliksi käy.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Nyt parempimuistiset voisivat kaivaa sen jutun josta taisi alkukesällä olla puintia jossain yleisemmässä ketjussa. Siis missä lottovoittaja juhlisti voittoaan viemällä perheen Tuurin kyläkauppaan ja ehkä jopa ruotsinlaivalle. Loput (eli käytännössä kaikki) voittorahoista sitten "turvaan pankkitilille" koska sehän se on fiksuinta rahankäyttöä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä ostaisin tän kämpän ja viereisen ja yhdistäisin näistä semmosen kivan... kämpän. Toki hoitaisin meille asunnon myös jostain muualta (read: Manhattan). Eläinten hyvinvointiin antaisin rahaa, ihmisistä vitut, olen linkolalainen. Muuten elo toki tätä samaa, tekisin töitä ja kirjoittelisin Jatkoaikaan. Ai vittu tuli mieleen! Rahalla varmasti pääsisin tapaamaan Axl Rosea! Mullahan ollut se yhteiskuva haaveena 30 vuotta.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tampereelta ostaisin kämpän ja ehkä myös jostain Kämmenniemestä mökin. Ja sitten vielä Lapista jonkun piilopirtin, johon pääsisi kun ihmisten sekoilut alkaisivat välillä vituttaa. Autonkin voisi ehkä ostaa, jos sellaista joskus vaikka tarvisi. Toisaalta jos on paljon rahaa, niin voisi liikkua semmoiset matkat taksilla. Muutenhan täällä pärjää julkisilla ja fillarilla mainiosti.

Oikein mitään ihmeempiä tavaroita ei tarvisi. Sisustusta voisi vähän uusia näistä ilmaiseksi saaduista kalusteista johonkin mukavampiin ja paremman sängyn voisi hommata. Matkustelemiseen sitten käyttäisin rahaa ja varmaan perustaisin jotain projekteja, joissa voisi työskennellä ja rahoittaa niitä. Simppeliä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mutsille kaikki maailman spesialistit ja avustajat, että elämän loppuvuodet menevät mahdollisimman mukavissa merkeissä.
Perheenjäsenille sellaiset siivut, että pääsevät ainakin asuntolainoistaan eroon. Riippuen potista, niin mieluiten myös töistään eroon.
Kiittäisin ja kumartaisin kuluneesta paristakymmenestä vuodesta ja sanoisin työpaikalla, että nyt on aika siirtyä eteenpäin.
Asunto Helsingistä, asunto Berliinistä.
Vuoden täydellinen sapatti ilman mitään velvoitteita mihinkään ja sitten miettimään jotain mielekästä tekemistä. Mahdollinen yritystoiminnan launchaaminen, tai opiskelu esimerkiksi ulkomailla.
Finskin lentopelkokurssilta uutta kulmaa lentämiseen ja sitten vähän maailmaa katselemaan, siis muuallekin kuin hapankaalimaahan.
Raha tuottamaan jotenkin.
Itselle mieluisat farkut voi edelleen ostella niistä paikoista kuten tähänkin asti 60-80 euron hintaan, niiden ei tarvitse alkaa maksaa 400, tai 500 euroa. Ehkä alkaisin kuitenkin kerätä erittäin laadukkaita, mutta hintavia rommeja ja vodkia.
Ai niin, meinasi unohtua. Hankkisin pari-kolme huippu-ukkoa mein SaiPaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tuhlaisin niin saatanasti ja panostaisin omaan ja mutsini terveyteen.

Jos johonkin sijoittaisin, niin ehkä asuntoon ja johonkin mökkiin, mutta jälkipolvia varten en kyllä alkaisi sijoittamaan sitten yhtään mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös