palle fontän
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- RDS
Viestin lähetti varjo
taitava ajaja voi myös yliarvioida omat taitonsa tai luottaa liikaa renkaisiinsa yms.
Suuremmalla todennäköisyydellä tähän kuitenkin syyllistyy kokematon ja samalla taitamaton ajaja.
Viestin lähetti varjo
taitava ajaja voi myös yliarvioida omat taitonsa tai luottaa liikaa renkaisiinsa yms.
Jälleen, näin on enkä ole toisin väittänytkään. Katsotko velvollisuudeksesi toitottaa minulle asioita, jotka ovat jokaiselle tiellä liikkujalle selvänä? Jotenkin minusta tuntuu että sinä et kuulu autoilijoihin ja jos kuuluisit, niin viisastelisit ilmeisesti heille tässä keskustelussa täysillä painovoiman laista sun muista kitkoista.Viestin lähetti varjo
Eli mitä merkitystä sillä on miten taitava kuski sinä olet koska et sinäkään voi hallita jokaista vastaantulevaa tilannetta.
Ajamalla kovaa vain kasvatat riskiä joutua tilanteeseen jossa et voi hallita pyörääsi,
Sinä tuskin olet oikea henkilö puhumaa kenenkään kriiseistä - sivistymätön moukka kun olet, mutta jos kävelet kaupungilla, panet varmasti merkille ettei siellä ole paljon moottoripyöriä, tosiasiassa todella vähän. Sen sijaan siellä liikkuu valtava määrä autoja, joista löytyy paljon erilaisissa kriiseissä olevia kuljettajia - iästä riippumatta. Jos nyt prätkäilijöiden viiletys saa sinussa aikaan tälläisen kammon, niin kysynkin sinulta: miten uskallat liikkua kaupungissa? Jos MINULLA olisi sama kammo kuin sinulla, pysyisin hiljaa metsässä. Mutta sitähän sinä harrastatkin, mikäli olen oikein asian ymmärtänyt.Kenties me muut emme tahdo joutua keski-iänkriisistä kärsivän motoristin alle ja sen takia olemme nostaneet asian esiin.
Afan:
Uskotko sinä, että joskus harvoin siellä liikenteessä tapahtuu jotain, mitä paras ja kokeneinkaan kuljettaja ei pysty mitenkään ennakoimaan? Uskotko sinä, että jos sellainen tilanne osuu kohdallesi, vaarannat suurella ylinopeudellasi sivullisten ihmisten hengen?
finnishninja:
Elikkä, en usko että KUKAAN ajattelee kuvaamallasi tavalla.
finnishninja:
Itsellä on kaikki normit ja moraali tallella
Yritän, vastata parhaani mukaan.Viestin lähetti Afan
finnishninja:
Esitin ylempänä kaksi kysymystä. Ensimmäiseen vastasit jo myöntävästi, vastaisitko ystävällisesti myös toiseen?
- Kyllä. Tunnustan tämän vilpittömästi. Olen aina kaahannut ja tulen todennäköisesti tekemään myös niin aina.Syyllistyt toistuvasti törkeään liikenteen vaarantamiseen
Ymmärrät varmasti tälläiset jutut haluamallasi tavalla. On paljon asioita joita voi tehdä turvallisesti. Ne eivät tosin oikeuta mihinkään silloin kun sääntöjä rikotaan. Minun ei pitäisi tätä tässä sinulle olla selvittämässä.Mielestäsi tahallisessa ja toistuvassa yhteiskuntamme yhteisten pelisääntöjen rikkomisessa ei ole mitään kyseenalaista, mikäli pystyt tekemään sen omasta mielestäsi turvallisesti?
Kyllä, pystyn ajamaan varman päälle.Kuljettaja, joka katsoo asiakseen olla noudattamatta sääntöjä, koska uskoo pystyvänsä ajamaan huomattavaa ylinopeutta liikenteessä varman päälle
Hmm.. päätät siis jo etukäteen rikkoa liikennesääntöjä. Minusta et ole oikea mies tuomitsemaan muita;-) Jos en kerran minäkään saa kaahata niin miksi sinä?Viestin lähetti V-man
Nyt lähden ajelemaan kotia kohti n. 10km/h ylinopeutta.
finnishninja:
- Vaarannan aina ihmishenkiä kun olen liikkeellä. Tein sen sitten autolla, prätkällä, rajoitusten mukaan tai ylinopeudella. Elikkä: uskon.
Viestin lähetti sopuli
Suuremmalla todennäköisyydellä tähän kuitenkin syyllistyy kokematon ja samalla taitamaton ajaja.
Viestin lähetti Ossi
Oletteko joskus meinanneet jäädä alle? Vai intättekö ihan vain lämpimiksenne?
Hauskoja kilometrejä finnishninjalle! Muut moralistit täyttäkööt vaikka oheisen "lomakkeen".
Viestin lähetti finnishninja
Kaksinaismoraalia? Kyllä. Tästä ketjusta löytyy vain pari kirjoittajaa, jotka tunnustavat reilusti ajavansa joskus "ihan pikkuisen" ylinopeutta, mutta kuinka monesta löytyy miestä tunnustamaan että "silloin mentiin"! Minkä kiven alla nämä paskahousut piileksivät? Missä ovat kaikki nämä kaaharit? Miten voi olla mahdollista että Suomen eliitti kun nopeusrajoituksista kysys on löytänyt tiensä tänne? Sori, en usko että tässä ketjussa kirjoittavat ovat kertoneet kaiken.
Minä vaan kysyn ja nyt lähden ajamaan kotiin, lähtönopeus 300, sen jälkeen ilmaan. Miksi muuten ilmassa ei ole nopeusrajoituksia? Kuoleenhan ihmisiä myös lentotapaturmissa.
Viestin lähetti Ossi
Ajattelin jo, että tämä keskustelu on mennyt ohi aiheen jo pitkään, mutta tarkemmin mietittyäni hoksasin, että koska kaikilla ei ole moottoripyörää, finnishninjakaan ei saa kaahata edes Saksan moottoriteillä. En ole ihan joka postausta lukenut, saati sitten painanut mieleeni, mutta olenko muka ainoa, joka ei näe mitään ristiriitaa finnishninjan puheissa ja teoissa? Pitääkö sen maailman aina olla niin pirun mustavalkoinen, häh? Mikä tuossa fninjan oletetussa reikäpäisessä ajotavassa teitä riepoo? Oletteko joskus meinanneet jäädä alle? Vai intättekö ihan vain lämpimiksenne?
Minä olen nähnyt 20-vuotisen ajourani aikana kaikenlaisia reikäpäitä liikenteessä. Yksikään heistä ei ole kuulunut tuohon 'keski-ikäistyvään motoristiluokkaan'. Päinvastoin, kaksipyöräisellä liikkuvat käyttäytyvät keskimääräistä paremmin liikenteen seassa. Tiedän kyllä tasan tarkkaan, että pyörien suorituskykyä testaillaan yleisillä teillä. Siitä vaan minun puolestani, jos se tapahtuu edelleen silloin, kun tiellä ei ole muuta liikennettä. En muuten aio vastata ainoaankaan kirjoitukseen, jossa eteeni maalataan tilanteita tyyliin: "Mietipä, jos jonain päivänä eteesi tulee blaa-blaa jne. ad nauseaum".
Hauskoja kilometrejä finnishninjalle! Muut moralistit täyttäkööt vaikka oheisen "lomakkeen".
Tällaista asennetta täytyy kyllä arvostaa. Toivottavasti itsessäni on miestä tehdä samoin, jos joskus huomaan vastaavia piirteitä omissa ajotottumuksissani.Viestin lähetti vlad
Maassa maan tavalla, ja koska tiedän olevani Suomessa täkäläisillä nopeusrajoituksilla riski liikenteessä ainaisine ylinopeuksineni olen ajamatta autoa. En halua joutua tilanteeseen jossa aiheutan omalla tahallisella toiminnallani, ylinopeuden ajaminen on sellaista kun kyse on huomattavasta ylinopeudesta, onnettomuutta jossa muut joutuvat kärsimään. Ei se haittaa jos minusta henki lähtisi mutta usein moni muu joutuu myös näissä tapauksissa kärsimaan.
Höpö höpö. Onnettomuudet syntyvät, kun kuski ei ole tilanteen tasalla.Viestin lähetti Tatzka
Yleisimmät onnettomuudet juuri syntyvät ajatuksesta, keli on hyvä ja liikennettä ei ole
Enkä mieti. En hetkeäkään. Et tainnut ymmärtää lukemaasi.Mietipä sinäkin sitä jos jonain päivänä lapsesi/läheisesi keilataan kaaharin toimesta, mitä mieltä todellakin olet silloin?
Juuri tässä kohtaa näen punaista. En ole yhdestäkään fninjan kirjoituksesta havainnut, että hän olisi vaaraksi muille kuin itselleen (lähtönopeus 300 oli täky kaikille kaksinaismoralisteille, ellen aivan väärässä ole). Eikä turvallisella ajotavalla ole kuin marginaalisesti tekemistä rajoituksen noudattamisen kanssa. Siis karrikoituna. Orjallisesti liikennesääntöjä noudattamalla saa aivan taatusti aikaan vaarallisempia tilanteita kuin sillä, että osaa ajaa tilanteen mukaan, vaikka sitten välillä liikennesääntöjä rikkoen. Esimerkit saatte tällä kertaa miettiä itse. Ei liene vaikeaa. Vinkiksi voin kyllä antaa sen, että tarkoituksellisesti liikennesääntöjä rikkova on aivan varmasti paremmin tilanteen tasalla kuin se, joka rikkoo sääntöjä vahingossa eikä keskity ajamiseen. Reikäpäät ovat tietysti asia erikseen.Viestin lähetti Sistis
Itsekin toivotan myös Finnishninjalle hyviä ajokilometrejä, kunhan vaan ajaa rajoitusten mukaisesti.
Viestin lähetti Ossi
Juuri tässä kohtaa näen punaista. En ole yhdestäkään fninjan kirjoituksesta havainnut, että hän olisi vaaraksi muille kuin itselleen (lähtönopeus 300 oli täky kaikille kaksinaismoralisteille, ellen aivan väärässä ole). Eikä turvallisella ajotavalla ole kuin marginaalisesti tekemistä rajoituksen noudattamisen kanssa. Siis karrikoituna. Orjallisesti liikennesääntöjä noudattamalla saa aivan taatusti aikaan vaarallisempia tilanteita kuin sillä, että osaa ajaa tilanteen mukaan, vaikka sitten välillä liikennesääntöjä rikkoen. Esimerkit saatte tällä kertaa miettiä itse. Ei liene vaikeaa. Vinkiksi voin kyllä antaa sen, että tarkoituksellisesti liikennesääntöjä rikkova on aivan varmasti paremmin tilanteen tasalla kuin se, joka rikkoo sääntöjä vahingossa eikä keskity ajamiseen. Reikäpäät ovat tietysti asia erikseen.
Sääntöjen noudattamisella ei ole mitään väliä, jos tilanne ei ole turvallinen. Sääntöjen rikkominen ei ole suositeltavaa, mutta niiden ymmärtäminen on. Minä en ole mopoilija. Minulla ei ole ikinä ollut muuta kaksipyöräistä ajoneuvoa kuin polkupyörä. En ole ikinä edes istunut moottoripyörän päällä. Sinä et ole pätevä kertomaan minulle, mitä minun pitää miettiä.Viestin lähetti Tatzka
Aivan eli sinusta suurilla ylinopeuksilla ei ole väliä?
Vinkikkiksi voin kertoa sen faktan, ettei näin ole, kukaan ei parane kokemuksen myötä paremmaksi kaahariksi. Miksi sääntöjä tehdään? aivan teidän upeiden mopoilijoiden kiusaksi, sori. Herää sinäkin tähän mailmaan ja mieti muita kuin itseäsi ja kavereitasi, sekä heidän mielitekojaan.
Viestin lähetti Ossi
Sääntöjen noudattamisella ei ole mitään väliä, jos tilanne ei ole turvallinen. Sääntöjen rikkominen ei ole suositeltavaa, mutta niiden ymmärtäminen on. Minä en ole mopoilija. Minulla ei ole ikinä ollut muuta kaksipyöräistä ajoneuvoa kuin polkupyörä. En ole ikinä edes istunut moottoripyörän päällä. Sinä et ole pätevä kertomaan minulle, mitä minun pitää miettiä.