Mainos

Jos minä saa niin et saa kyllä sinäkään!

• 8 956
  • 131

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti varjo
"Olen todella moraaliton kaahari."

hetkonen, etkös tuolla aikaisemmin sanonut että sinun toimintasi on moraalista?

Juuri tähän minä puutuin, en siihen onko toiminta moraalista vai ei.
En kai minä nyt näin ole väittänyt.... Missä, milloin? Vai onko tässä nyt taas omat johtopäätökset kysymyksessä?

Sinun pitäisi tietää etteivät nämä luvut ole suoraa verrannollisia keskenään. Saksassa liikenteen tiheys on ihan toista kuin Suomessa. Näin suoralta vertailulta putoaa pohja. On ihan eri asia ajaa 200 lasissa Saksassa kuin mitä se Suomessa.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Varjo, onko sinulle tosiaankin täysi mahdottomuus keskustella ilman että vinoilet jostain? Meinaan, ei ole väliä vaikka sinulle vastaa nätisti ja asiallisesti - kaivat aina jostain jonkun kohdan josta vinoilla. Ja jos et löydä niin keksit. Onko sinulla paha olla?

Tää on nyt vaan ihan tälläinen rauhansovitteluviesti.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Pitää lusikkaa hieman tunkea tähän soppaan, kun tuli autoiltua väli Lpr - Hki - Lpr tässä männä perjantaina.

Tilanne: ajellaan erikoisen ison työajoneuvon perässä, minun edelläni n. 4-5 autoa ennen tätä työajoneuvoa ja perässä joku 10-15 autoa varovaisesti arvioiden.

Siinä sitten kun etsitään ohituspaikkaa niin eikös takaa puske motoristi kyytiläinen mukanaan joka helvetin pienimpäänkin väliin mitä vaan löytää. Ja jollei löydä niin jää siihen kaistan (keltaisen) viivan päälle ajelemaan.

Ei tämä kuitenkaan ollut ainoa kusipää, useampikin autoilija teki tuon matkan aikana käsittämättömiä ohituksia. Minua suoraan sanoen vituttaa helvetisti sellaiset ääliöt, jotka ohittelevat missä sattuu, miten sattuu ja kenestäkään mitään piittaamatta.

Järkyttävin havainto sattui paikassa, jossa ei ollut risteystä mutta tien levenemisen vuoksi oli keltaisella viivoitettu alue (siis ei keskiviiva, vaan samanlainen viivoitus kuin risteysaluetta lähestyessä) ohjaamassa liikennettä tien oikeaan laitaan. Vastaantulevan liikenteen seassa eräs autoilija päätti lähteä ohittamaan edessä ajavaa rekkaa tuon viivoituksen juuri alkaessa.

Kuulostan ehkä äärimmäisen kylmältä mutta jokainen ohittajan kuolema, joka on tapahtunut idioottimaisen ohituksen tai muuten vain yleisen piittaamattomuuden vuoksi on pelkästään hyvä asia.

Tämän vuoksi en tihrusta kyyneleitä myöskään noiden kahden motoristin kuoleman vuoksi. Ainakin lehtitietojen mukaan, kun molemmat olivat menettäneet ajokkinsa hallinnan kovan kiihdytyksen ja ylinopeuden vuoksi. Sitä saa mitä tilaa.

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ohituksista oma kokemus on se, että suurin osa "törkeistä" ohituksista johtuu virhearvioinneista. Näin ainakin omalla kohdalla on. Jono-ohittelijat ovat tietenkin asia erikseen. Jos joku lähtee ohittamaan tilanteessa, jossa tunnen oloni epävarmaksi, lyön vilkun vasemmallle. Yleensä jäävät odottamaan ja morjestavat, kun lopulta pääsevät ohi. Noin yleensäkin edessäolevan on helpompi katsoa hyvä ohituspaikka, joten jos takana oleva näyttää haluavan ohi, niin käyttäkää niitä vilkkuja. Pääsette itse paljon vähemmällä. Ei tarvitse edes hermojen mennä.

Jonossakin sitä väliä voi pitää ihan reilusti. Ne jotka ohittelevat jonoja ohittelevat oli väliä eli ei, muut eivät. Nähdäkseni on ihan henkilökohtaisissa intresseissä pyrkiä pitämään myös hullummat autoilijat hengissä, etteivät vie minua mukanaan. Väistä hullua liikenteessä on minun henkilökohtainen mottoni. Ja tuntuu olevan aika monen muunkin kyllä, sen verran helposti tulee yleensä tilaa, jos itse hölmöilee.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Synkkä päivä prätkäilijöillä Helsingissä...

... oli eilen. Päivän aikana kolme moottoripyörää kolarissa Helsingin alueella - kaksi motoristia kuoli, yksi vammautui.

Poliisin mukaan jokaista onnettomuutta edelsi prätkän törkeä ylinopeus. Huipputapaus taisi olla tämä ensimmäiseksi sattunut kohellus - mies oli ottanut pyörän koeajoon ja sitten eräiltä liikennevaloilta lähtiessä hän kiihdytti rajusti... suoraan kadun reunassa laillisesti pysäköitynä olleen auton perään.

Ajattelin tämän kertoa Ninjalle ja kumppaneille, koska tämä kateellisuusketju on näköjään luisunut prätkäkuskien ja autoilijoitten väliseksi kinasteluksi.

edit: ai jaaha. PeteX oli jo laittanutkin linkin Hesarin sivuille näistä kolareista.

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Murmeli
Järkyttävin havainto sattui paikassa, jossa ei ollut risteystä mutta tien levenemisen vuoksi oli keltaisella viivoitettu alue (siis ei keskiviiva, vaan samanlainen viivoitus kuin risteysaluetta lähestyessä) ohjaamassa liikennettä tien oikeaan laitaan. Vastaantulevan liikenteen seassa eräs autoilija päätti lähteä ohittamaan edessä ajavaa rekkaa tuon viivoituksen juuri alkaessa.
No mutta tuo 'banaanihan' on mitä turvallisin ohituspaikka. Eihän siinä voi tulla koskaan kukaan vastaan. Eihän sen päällä saa ajaa.

Nyt taidettiin päästä osin jo laimenneessa kinastelussa siihen vaiheeseen, että tiedotusvälineistä kaivetaan jokaikinen moottoripyöräilijän kuolemantapaus mielipiteidensä pönkittämiseksi. Ja näihin haetaan tietysti vastineeksi autoilijoiden vastaavat omaehtoiset geenipoolista poistumiset. Ihmettelen vain miksi? Eihän täällä ole kukaan muistaakseni tunnustautunut kaupunkikaahariksi ja risteyskiihdyttelijäksi. Yksi kirjoittaja tunnustaa ajavansa välillä erittäin lujaa, mutta ei ole vielä edes paljastanut olosuhteita, missä tämä tapahtuu. Jotain viitteitä on tullut siihen suuntaan, että tämä tapahtuu Saksan moottoriteillä. Tästä huolimatta hänet on jo julkisesti ristiinnaulittu reikäpäisenä pärinäpoikana, joka jyrää mummot ja viattomat luontokappaleet.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy