Joonas Rask HIFK:ssa

  • 258 030
  • 1 388

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rask teki pahan virheen. Sen seurauksena hän joutui jonkinlaiseen hoito-ohjelmaan ilmeisesti päihdetapojensa vuoksi, mutta voi harjoitella ja pelata normaalisti ellei hän itse tee lisää typeryyksiä. HIFK tuli tapauksessa esille ja sekä vaati Raskilta muutosta että tuki häntä. Näin ulkopuolisena katsoen, työnantajan menettely oli asiallista. Vaikea sanoa, mitä tässä voisi paremmin tehdä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
No muistin nyt vaan väärin tämän asian siten, että muistin Lahtisen ja Rönnin saaneen potkut seuroistaan saman tien, kun nämä tapaukset tulivat ilmi. Mutta sitä ei nyt sitten käynytkään. Kuitenkin se ero tässä asiassa silti oli, että nämä kaksi kaveria saivat silti potkut myöhemmin seuroistaan, toisin
No mikäköhän se ero tässä nyt sitten saattaisi olla? Eli pitääkö kirjoituksiasi ajatella ja lukea niin, että jyp ja tappara toimivat oikein, mutta HIFK väärin?
Raskia ei ole tuomittu oikeudessa yhtään mistään, vaan ko. Henkilöt ovat sopineet asian. Näinkin joskus tapahtuu.
Jääkiekkoilija on ammatti ja siihen kuuluu samat oikeudet, kuin sillä raksa ranella lapio kourassa työelämässä.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No muistin nyt vaan väärin tämän asian siten, että muistin Lahtisen ja Rönnin saaneen potkut seuroistaan saman tien, kun nämä tapaukset tulivat ilmi. Mutta sitä ei nyt sitten käynytkään. Kuitenkin se ero tässä asiassa silti oli, että nämä kaksi kaveria saivat silti potkut myöhemmin seuroistaan, toisin kun Rask meillä.
Jos muisti on siinä kunnossa, että reilusti alle vuoden vanhoja, valtavasti julkisuutta saanteita keissejä ei muista sinnepäinkään, niin kannattaa alkaa hiukan tarkistelemaan faktoja ennenkuin kirjoittelee aivan puutaheinää. Varsinkin, kun samalla koittaa mustamaalata IFK:n toimia tässä Raskin keississä, joita muuten on vuolaasti kehuttu yli seurarajojen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Omasta mielestäni HIFK reagoi asiaan ja sanktioi Raskia oikealla tavalla. Jos osapuolet ovat sopineet asian ja kohteeksi joutunut hääpari on asiaan tyytyväinen, niin asia on hoidettu silloin hyvin. Moralisoida voidaan vaikka maailman tappiin, mutta se ei muuksi muutu.
 
Suosikkijoukkue
Dallas Cowboys, Manchester United, HIFK
No muistin nyt vaan väärin tämän asian siten, että muistin Lahtisen ja Rönnin saaneen potkut seuroistaan saman tien, kun nämä tapaukset tulivat ilmi. Mutta sitä ei nyt sitten käynytkään. Kuitenkin se ero tässä asiassa silti oli, että nämä kaksi kaveria saivat silti potkut myöhemmin seuroistaan, toisin kun Rask meillä.

Äläkä vääristele puheitani, sillä en ole verrannut tätä Raskin tekoa näihin tuomittuihin raiskauksiin. Mä tässä sitä paitsi olen muutenkin pitänyt tätä Raskin tekoa huomattavasti pahempana, kun mitä valtaosa keskusteluun osallistuneista. Mä ja Gillies tässä ollaan melkein kovasanaisimmin tuomittu tätä Raskin hölmöilyä.

Mitä sinä teet ensimmäise kappaleen lopussa, jos et vertaa Raskin tapausta Lahtisen ja Rönnin tapauksiin? Kyllä tuossa ja aikaisemmissa viesteissäsi asian tiimoilta olet selvästi rinnastanut Raskin toiminnan Lahtiseen ja Rönniin. Erona kuitenkin se, että ensimmäisen töppäily ei mitä ilmeisimmin ole johtamassa edes syytteeseen, kun taas kaksi jälkimmäistä on tuomittu vankeusrangaistukseen raiskauksesta. Joku suhteellisuus oman kiukun keskelläkin olisi kyllä hyvä säilyttää.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nähtävästi tämä on sitten ollut aina tämän seuran tapa hoitaa näitä asioita. Mutta JYP sen sijaan taisi purkaa Lahtisen sopimuksen heti välittömästi jo siinä vaiheessa, kun häntä edes epäiltiin raiskauksesta, eli ei jääty edes odottamaan ensin sitä oikeuden tuomiota, vaan uskallettiin toimia heti seuran mainetta ajatellen.

Eihän näissä kannanotoissa ole enää päätä eikä häntää. Taustalta löytyy tuomiota ratista ja raiskauksesta, sitten tällaista kokonaisuutta käytetään jotenkin mittatikkuna IFK:n toimille Raskia kohtaan.

Nyt pikkuisen hereille ja jalkaa pois kaasulta.
 

Fläppitaulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, KOOVEE, Ilves
Päivityksessään sulhanen kirjoitti Raskilla olleen ravintolassa vauhti päällä ja että alla oli ”selkeästi muuta kuin alkoholia”.

Ei ole tällä hetkellä mitään tietoa sellaisesta, Sneen kommentoi.
1. Sivulliset kertoo että vauhtia oli veressä enemmän kuin alkoholilla saa
2. Sneen kommentoi "ei ole tietoa sellaisesta"
3. Kiinnostaa miten ei ole tietoa? Olettaako kuin naiivi lapsi että Rask kertoo ikävän tosiasian joka todennäköisesti lokaisi Raskin maineen. Jonka seurauksena todennäköisesti menettäisi todella merkittäviä rahoja nykyisestä sopimuksesta SEKÄ tulevista sopimuksista.

Väittäisin että Raskia ei ole laitettu mihinkään testeihin, ainakaan tuon lausemuodon perusteella. Ja nythän se on myöhäistä kun ei näy enää veressä. Potentiaalinen huumekohu on varmanpäälle lakaistu maton alle ja jääty kyselemään, Joonas ethän vaan nuuhkinu mitään mitä ei saisi. Todella ammattitaitoista toimintaa toimarilta!
 

Greffin

Jäsen
No muistin nyt vaan väärin tämän asian siten, että muistin Lahtisen ja Rönnin saaneen potkut seuroistaan saman tien, kun nämä tapaukset tulivat ilmi. Mutta sitä ei nyt sitten käynytkään. Kuitenkin se ero tässä asiassa silti oli, että nämä kaksi kaveria saivat silti potkut myöhemmin seuroistaan, toisin kun Rask meillä.

Äläkä vääristele puheitani, sillä en ole verrannut tätä Raskin tekoa näihin tuomittuihin raiskauksiin. Mä tässä sitä paitsi olen muutenkin pitänyt tätä Raskin tekoa huomattavasti pahempana, kun mitä valtaosa keskusteluun osallistuneista. Mä ja Gillies tässä ollaan melkein kovasanaisimmin tuomittu tätä Raskin hölmöilyä.

Puhut miten Tapparassa ja Jypissä saa heti kenkää, vaikka teot mistä puhutaan on aivan eri sarjasta ja ei silti saa heti kenkää. Kun nostat näitä raiskaustapauksia esiin tässä yhteydessä niin kyllä se vertaamiselta tuntuu. En ymmärrä miksi muuten niistä toitottaisit tämän tapauksen yhteydessä. Mutta se minun osaltani virhetulkintaa.

Mutta se siitä. Paskaa käytöstä ja asia hoidettiin IFK:n osalta oikein. Jos hoito ei maistu ja perseily jatkuu, niin eiköhän irtisanomisen perusteet täyty ja ovea kohti. Rask on oman luonteensa nyt ns. paljastanut ja eipä tuollainen käytös mikään yksittäinen virhe ole, vaan kertoo todellisesta mulkun luonteesta. Toista ihmistä kunnioittava henkilö ei noin toimi, oli sitten miten sekaisin tahansa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
1. Sivulliset kertoo että vauhtia oli veressä enemmän kuin alkoholilla saa
Hääseurue jatkoilla antaa varmaan todellisen asiantuntijalausunnon aiheesta. Alkoholilla saa yllättävän hyvät vauhdit.
 

Kyle

Jäsen
Äläkä vääristele puheitani, sillä en ole verrannut tätä Raskin tekoa näihin tuomittuihin raiskauksiin. Mä tässä sitä paitsi olen muutenkin pitänyt tätä Raskin tekoa huomattavasti pahempana, kun mitä valtaosa keskusteluun osallistuneista. Mä ja Gillies tässä ollaan melkein kovasanaisimmin tuomittu tätä Raskin hölmöilyä.

Lopultahan tässä tapauksessa ei kuultu kuin toisen puolen näkemys tapahtuneesta, joka vielä kaiken lisäksi vedettiin pois. Eli poistettiin 20min sisään ilmeisesti kirjoittajan toimesta. Tämän jälkeen tuli tieto, että Rask ja hääpari oli sopinut tapauksen. Itsellä ei ole mitään tietoa asiasta mutta tässä haisee vahvasti sellainen että puolin ja toisin on ollut railakasilta.

Toisin sanoen itse koen, että tässä ei ole tullut vielä niin paljon informaatiota esille että tästä pystyy oikeasti tekemään mitään syväluontaista analyysia. Pelkästään oletuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös