Joonas Lyytinen Stadissa

  • 129 123
  • 633

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kuka se Timråsta poistuva pakki on?
Kehuivat kädelliseksi.
Ei kai vaihtokauppa ole kyseessä?
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Ehdottoman hyvä uutinen, ja tietysti myös Lyytiselle itselleen. Veikkaan että voi pärjätä Ruotsissa itse asiassa hyvinkin jos pysyy kasassa, vieläpä tutun UTJ:n alla. Parin kauden jälkeen joku liiga-seura taas maksaa itsensä kipeäksi kun poika palaa maailmalta...:)

Kallis, loukkaantumisherkkä, ailahtelevainen. Ei hyvä yhdistelmä ja varmasti tosiaan myös joutui liian isoon rooliin meillä.

Mutta kaikkea hyvää jatkoon.

Ketäs markkinoilla on vapaina? Dehner, Jardine, Sinko Salmi?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tämä liike taisi olla tekeillä jo jonkin aikaa. Tuli mieleen Sasha Huttusen twiitti IFK:lta ohimenneestä puolustajasta (Josh Wesley) ja samoihin aikoihin Lyytinen pelasi viimeisen pelinsä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pidän jopa varsin todennäköisenä, että Kapanen on Wassermanin agenteista juurikin se Lyytisen entinen oma agentti ja useinhan pelaajille ja agenteille ehtii syntyä ihan ystävyyssuhdekin vuosien aikana. Näin ollen Kapanen on voinut haistella, että tilanne on nyt sellainen, että Lyytinen saattaisi olla irrotettavissa HIFK:sta jopa ilman siirtokorvausta. Asiasta on voitu käydä neuvotteluja jo pidemmän aikaa ja siksi Lyytinen on istunut katsomossakin "loukkaantuneena", ettei siirto nyt ainakaan loukkaantumiseen kaatuisi. Eiköhän tämä ole win-win kaikille osapuolille.

Itse en osaa nähdä Lyytisen lappua virheenä tai maksettuja palkkoja hukkaan heitettynä rahana. Vaikka tavallaan nyt voi jälkikäteen todeta tilanteen sellainen olevankin. Mutta se vain on niin, että jos haluaa jonkun pelaajan joukkueeseen, niin kyllä sille pitää ihan rahapalkkaa maksaa. Jos taas ei halua maksaa, niin sitten ei voi hankkia pelaajia tai pelaajien laatu on jotain muuta kuin "lähtokohtaisesti Liigan 1-2 pakkipariin kuuluva pelaaja". Jälkiviisaus on aina helppoa, varsinkaan, jos voi itse vain huudella sivusta.

Sehän olisikin helppoa, jos kaikki aina menisi niin kuin on suunniteltu. Nättiselläkin olisi nyt sellaiset 5 maalia koossa. AINAKIN!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tässä Lyytisen sopimuksen purussa näkyy sama ajattelutapa, mikä leimaa Ville Peltosen tekemisiä muutenkin. Eli virheet omassa päässä painavat vaakakupissa huomattavasti enemmän kuin onnistumiset tai potentiaali hyökkäyspäässä. Tässähän näkyy ihan sama kaava kuin mitä täällä on puhuttu esimerkiksi junnuihin liittyen, että yksi virhe, niin puret tuppea loppupelin.

Minä luulen, että Lyytinen löytää melko nopeasti itselleen uuden duunipaikan ja tulee tekemään kohtuullisen kovaa jälkeä siellä, minne ikinä päätyykään. En silti isosti jää kaipaamaan ja minusta tilalle voi hyvin tulla vaikka se hampaaton kanukki, jossa kiekollista liideriä ei puolustukseen ole saatavilla.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tässä Lyytisen sopimuksen purussa näkyy sama ajattelutapa, mikä leimaa Ville Peltosen tekemisiä muutenkin. Eli virheet omassa päässä painavat vaakakupissa huomattavasti enemmän kuin onnistumiset tai potentiaali hyökkäyspäässä. Tässähän näkyy ihan sama kaava kuin mitä täällä on puhuttu esimerkiksi junnuihin liittyen, että yksi virhe, niin puret tuppea loppupelin.

Minä luulen, että Lyytinen löytää melko nopeasti itselleen uuden duunipaikan ja tulee tekemään kohtuullisen kovaa jälkeä siellä, minne ikinä päätyykään. En silti isosti jää kaipaamaan ja minusta tilalle voi hyvin tulla vaikka se hampaaton kanukki, jossa kiekollista liideriä ei puolustukseen ole saatavilla.

Jos unohtaa virheet omissa, niin mitä hyvää Lyytinen on tuonut IFK:n hyökkäykseen viimeisen 1,5 vuoden aikana? Ei yhtään mitään. Varmaan about 1+1 tehot, paljon menetyksiä ja typeriä ratkasuja sekä ennen kaikkea ihan uskomattoman surkeita syöttöjä. Lyytisen kenkimisellä ei ole mitään tekemistä junnujen kohtelun kanssa. Lyytinen sai tehdä 100x enemmän virheitä ennen kun penkki kutsui + onnistui vielä jollain helvetillä jatkosopimuksenkin saamaan.
 

Moritz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Dallas Stars
Kyllähän tässä Lyytisen sopimuksen purussa näkyy sama ajattelutapa, mikä leimaa Ville Peltosen tekemisiä muutenkin. Eli virheet omassa päässä painavat vaakakupissa huomattavasti enemmän kuin onnistumiset tai potentiaali hyökkäyspäässä
Viimeset kaksi kautta yhteensä 26 peliä tehoin 0+2, miinus tilastot paukkuen. Käsittämättömiä virheitä *jatkuvasti*.

Hasardi pakkeja voidaan kestää jos sitten aina ylivoimalla paukuttaa kovat tehot ja on joukkueen (pakkien) kovin pistemies. Potentiaalia Lyytisellä niitä pisteitä on tehdä, mutta IFK:lla ei ole enää varaa odotella tätä potentiaalia. Tietääkseni joukkueen tavoite on olla euroopan suurseura päästä playoffeihin.

Kasvakoon jossain Ässissä tai vaikka sitten SHL:ssä. IFK:ssa homma ei toimi ja myös Lyytiselle tekee varmasti hyvää muutos.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jos unohtaa virheet omissa, niin mitä hyvää Lyytinen on tuonut IFK:n hyökkäykseen viimeisen 1,5 vuoden aikana? Ei yhtään mitään. Varmaan about 1+1 tehot, paljon menetyksiä ja typeriä ratkasuja sekä ennen kaikkea ihan uskomattoman surkeita syöttöjä. Lyytisen kenkimisellä ei ole mitään tekemistä junnujen kohtelun kanssa. Lyytinen sai tehdä 100x enemmän virheitä ennen kun penkki kutsui + onnistui vielä jollain helvetillä jatkosopimuksenkin saamaan.

Mä ainakin muistelen, että Lyytinen on puolustaja ja tehotilaston perusteella on pärjännyt siinä mainettaan paremmin.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Mä ainakin muistelen, että Lyytinen on puolustaja ja tehotilaston perusteella on pärjännyt siinä mainettaan paremmin.
26 viimeiseen peliin miinus 10, toki se pelimäärä on todella pieni, tiedä sitte kuinka luotettavan otannan tosta pätkästä saa.
Kattaa kuitenkin yhden vuoden mittaisen ajanjakson.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos unohtaa virheet omissa, niin mitä hyvää Lyytinen on tuonut IFK:n hyökkäykseen viimeisen 1,5 vuoden aikana? Ei yhtään mitään. Varmaan about 1+1 tehot, paljon menetyksiä ja typeriä ratkasuja sekä ennen kaikkea ihan uskomattoman surkeita syöttöjä.

Sieltä sairastuvalta on kohtuullisen vaikea tehdä pisteitä. Lyytiseltä löytyy myös paljon hyviä syöttöjä, itse asiassa enemmän kuin niitä huonoja, mutta hän nyt sattuu olemaan sellainen hahmo, joka on syöpynyt niin monen ihmisen ihon alle, että he ovat tulleet täysin immuuneiksi muille kuin virheille.

Varmasti ihan terveellinenkin siirto monelle fanille tämä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä ainakin muistelen, että Lyytinen on puolustaja ja tehotilaston perusteella on pärjännyt siinä mainettaan paremmin.

Kun pohditaan paradoksia, nimeltä Joonas Lyytisen tehotilasto, niin tässä jos jossain olisi syytä katsoa numeroiden taakse. Kyseisen tilaston näkövinkkelistä on aivan valtaisa merkitys, että hän on pelannut valtaosan IFK-urastaan nimenomaan Johan Motinin pakkiparina.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kun pohditaan paradoksia, nimeltä Joonas Lyytisen tehotilasto, niin tässä jos jossain olisi syytä katsoa numeroiden taakse. Kyseisen tilaston näkövinkkelistä on aivan valtaisa merkitys, että hän on pelannut valtaosan IFK-urastaan nimenomaan Johan Motinin pakkiparina.

Taisi olla itseasiassa yhden kauden ajan Vito Varakas ja Lyytinen pakkipari ja hyvä muistaakseni olikin. Nimenomaan 2. pariksi. Vito taisi jopa puhjeta vaikeiden aikojen jälkeen kukkaan, kun sai Lyytisen vierelleen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Taisi olla itseasiassa yhden kauden ajan Vito Varakas ja Lyytinen pakkipari ja hyvä muistaakseni olikin. Nimenomaan 2. pariksi. Vito taisi jopa puhjeta vaikeiden aikojen jälkeen kukkaan, kun sai Lyytisen vierelleen.
Yhden kauden aikana pelasi kyllä Varakkaankin pakkiparina, mutta väitän, että valtaosan IFK-ajasta vierellä on pelannut Motin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Pidän jopa varsin todennäköisenä, että Kapanen on Wassermanin agenteista juurikin se Lyytisen entinen oma agentti ja useinhan pelaajille ja agenteille ehtii syntyä ihan ystävyyssuhdekin vuosien aikana. Näin ollen Kapanen on voinut haistella, että tilanne on nyt sellainen, että Lyytinen saattaisi olla irrotettavissa HIFK:sta jopa ilman siirtokorvausta. Asiasta on voitu käydä neuvotteluja jo pidemmän aikaa ja siksi Lyytinen on istunut katsomossakin "loukkaantuneena", ettei siirto nyt ainakaan loukkaantumiseen kaatuisi. Eiköhän tämä ole win-win kaikille osapuolille.

Itse en osaa nähdä Lyytisen lappua virheenä tai maksettuja palkkoja hukkaan heitettynä rahana. Vaikka tavallaan nyt voi jälkikäteen todeta tilanteen sellainen olevankin. Mutta se vain on niin, että jos haluaa jonkun pelaajan joukkueeseen, niin kyllä sille pitää ihan rahapalkkaa maksaa. Jos taas ei halua maksaa, niin sitten ei voi hankkia pelaajia tai pelaajien laatu on jotain muuta kuin "lähtokohtaisesti Liigan 1-2 pakkipariin kuuluva pelaaja". Jälkiviisaus on aina helppoa, varsinkaan, jos voi itse vain huudella sivusta.

Sehän olisikin helppoa, jos kaikki aina menisi niin kuin on suunniteltu. Nättiselläkin olisi nyt sellaiset 5 maalia koossa. AINAKIN!
Pidän jopa varsin todennäköisenä, että Kapanen on Wassermanin agenteista juurikin se Lyytisen entinen oma agentti ja useinhan pelaajille ja agenteille ehtii syntyä ihan ystävyyssuhdekin vuosien aikana. Näin ollen Kapanen on voinut haistella, että tilanne on nyt sellainen, että Lyytinen saattaisi olla irrotettavissa HIFK:sta jopa ilman siirtokorvausta. Asiasta on voitu käydä neuvotteluja jo pidemmän aikaa ja siksi Lyytinen on istunut katsomossakin "loukkaantuneena", ettei siirto nyt ainakaan loukkaantumiseen kaatuisi. Eiköhän tämä ole win-win kaikille osapuolille.

Itse en osaa nähdä Lyytisen lappua virheenä tai maksettuja palkkoja hukkaan heitettynä rahana. Vaikka tavallaan nyt voi jälkikäteen todeta tilanteen sellainen olevankin. Mutta se vain on niin, että jos haluaa jonkun pelaajan joukkueeseen, niin kyllä sille pitää ihan rahapalkkaa maksaa. Jos taas ei halua maksaa, niin sitten ei voi hankkia pelaajia tai pelaajien laatu on jotain muuta kuin "lähtokohtaisesti Liigan 1-2 pakkipariin kuuluva pelaaja". Jälkiviisaus on aina helppoa, varsinkaan, jos voi itse vain huudella sivusta.

Sehän olisikin helppoa, jos kaikki aina menisi niin kuin on suunniteltu. Nättiselläkin olisi nyt sellaiset 5 maalia koossa. AINAKIN!
Minä en näe mitään jälkiviisautta tässä. Itse en ollut vakuuttunut Lyytisen alkuperäisestä sopparista ja nähtyäni hänen pelaavan vakuutuin. Vaikka teki pisteitä ja oli plussan puolella, niin niitä hasardeja oli aivan liikaa. Syöttöjä suoraan vastustajan lapaan, hirveitä kiekon hukkaamisia siniviivalla. Noita "kiekkovarmoja" viivalla meillä on ollut enemmänkin, esim. Taipalus, Kousa, Schmaltz... Mutta on meille löytynyt joku varmakin, esim. Melart tälle kaudelle.
 
Suosikkijoukkue
Pata, Salama
Vieraisiin pöytiin oli pakko tulla senverran huutelemaan, että Lyytisestä ekana tulee mieleen 2019 pudotuspelit, kun Lyytinen oli Hifkin pelatessa Kärppiä vastaan sarjan parhaita pelaajia sekä tuo hetkittäinen käsittämätön maalitehtailu. Vastapainoksi sitten toisinaan jotain ihan muuta, mutta välillä tämä pelaaja on suorastaan dominoinut, mutta sitten toisinaan ollut täysin surkea. Eipä tule montaa Liiga pelaajaa mieleen, kun taso kausien välillä heitellyt noin paljon.

Puhunut joskus henkisen puolen vaikeuksista pelaamisessaan, paineensietokyky yms.
Stadin kirkkaat valot täysin väärä paikka Lyytiselle? Liekö halunnut kovimpaan mahdolliseen painekattilaan = pois mukavuusalueeltaan. Tiedä häntä, mutta ailahtelevaa taisi olla ja fanit ei koskaan tainnut ottaa omakseen. Itse näin tämän miehen useita kertoja pelaamassa korkealla tasolla.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sieltä sairastuvalta on kohtuullisen vaikea tehdä pisteitä. Lyytiseltä löytyy myös paljon hyviä syöttöjä, itse asiassa enemmän kuin niitä huonoja, mutta hän nyt sattuu olemaan sellainen hahmo, joka on syöpynyt niin monen ihmisen ihon alle, että he ovat tulleet täysin immuuneiksi muille kuin virheille.

Varmasti ihan terveellinenkin siirto monelle fanille tämä.

Tiettyyn pisteeseen asti voi mennä loukkaantumisten taakse, mutta rajansa kaikella siinäkin. Itse katson ja arvioin todella kriittisesti joukkueen kiekollista liideriä. Maalivahdin jälkeen ehkä jopa tärkein palanen voittavaa joukkuetta. Sillon ei 1+1 tehot riitä. Minulle.

Mutta tästä nyt on turha sen enempää jankata. Kuulun siihen toiseen ääripäähän ja sinä toiseen, eikä siinä mitään. Sinähän löytäisit positiivista pelaajasta, vaikka se pelaisi maila väärinpäin. Kunhan se pelaa IFK:ssa. ;)
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Ehdottoman hyvä uutinen, ja tietysti myös Lyytiselle itselleen. Veikkaan että voi pärjätä Ruotsissa itse asiassa hyvinkin jos pysyy kasassa, vieläpä tutun UTJ:n alla. Parin kauden jälkeen joku liiga-seura taas maksaa itsensä kipeäksi kun poika palaa maailmalta...:)

Kallis, loukkaantumisherkkä, ailahtelevainen. Ei hyvä yhdistelmä ja varmasti tosiaan myös joutui liian isoon rooliin meillä.

Mutta kaikkea hyvää jatkoon.

Ketäs markkinoilla on vapaina? Dehner, Jardine, Sinko Salmi?

Sen verran tarkkennan kun peukutin, niin varsinkin tolle viimeiselle riville.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiettyyn pisteeseen asti voi mennä loukkaantumisten taakse, mutta rajansa kaikella siinäkin. Itse katson ja arvioin todella kriittisesti joukkueen kiekollista liideriä. Maalivahdin jälkeen ehkä jopa tärkein palanen voittavaa joukkuetta. Sillon ei 1+1 tehot riitä. Minulle.

Mutta tästä nyt on turha sen enempää jankata. Kuulun siihen toiseen ääripäähän ja sinä toiseen, eikä siinä mitään. Sinähän löytäisit positiivista pelaajasta, vaikka se pelaisi maila väärinpäin. Kunhan se pelaa IFK:ssa. ;)

Niin, minulle sillä on aika paljon merkitystä, "missä ajassa" ja monessako pelissä ne pisteet on tehty. Ja onhan silläkin on merkitystä, että onko toivuttu pahasta loukkaantumisesta kuukauden päivät, minkä jälkeen sairastettu korona vai onko vain yksinkertaisesti pelattu huonosti. Ainakin mulle. "Lähes 1,5 kautta" voi siis olla esimerkiksi
- n. 50 runkosarjapeliä välillä syyskuu 21- huhtikuu 22 + 4 pleijaripeliä + 7 runkosarjapeliä -22 tai
- 2 peliä syyskuussa -21, 3 peliä tammikuussa (14., 15. ja 26.1) -22 ja 14 peliä helmi-maaliskuussa (10.2.-19.3.22) + 0 peliä pleijareissa, koska korona.

Jälkimmäinen litania on Lyytisen todellisuus. Mun mielestäni täysin tervettä, mutta tehottomasti tai huonosti pelaavaa pelaajaa ei todellakaan voi verrata isosta loukkaantumisesta kärsivään pelaajaan, mutta monen mielestä ilmeisesti voi.

Minullakin omat inhokkini, uskokaa tai älkää. Mutta, koska näitä suosikki-inhokkiasioita ei yleensä oikein järjellä selitetä, olen aivan erityisen tarkka siitä, miten näitä inhokkipelaajiani kritisoin, ettei tunnepuoli vaikuta liian paljon arviooni. Usein jätän kokonaan kommentoimatta, koska en läheskään aina ole varma, etteikö valmiiksi negatiiviset tunteeni olisi sokaisseet myös niitä silmiä, joilla inhokkejani katson.

Lähtökohtaisesti pyrin tietenkin suhtautumaan pelaajaan aina positiivisesti, kun hän HIFK-paidan päälleen pukee tai sopimuksen allekirjoittaa. Minusta siinä ei ole mitään epänormaalia, vaan minusta niin sen kuuluukin mennä. Me ollaan jengin kanssa vähän niin kuin yhtä ja samaa tiimiä ja tietenkin toivon kaikille onnistumisia, koska se hyödyttää myös mua itseäni. Musta on omituista, ja joissain tapauksissa vähän huolestuttavaakin, että moni kokee todella negativiisia tunteita oman jenginsä pelaajia kohtaan. Mutta ehkä tämä tästä aiheesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös