Joku kirjoitti jossain jotenkin niin, että Lyytisestä saa luotettavan all around-pakin, joka tekee pisteitä kuin itsestään, kunhan vain lopetetaan tekemästä hänestä ”maalivastuullista” kiekollista pakkia. Hyvin sanottu ja itse asiassa HIFK:ssa näin on jokseenkin toimittukin. Lyytinen on parantanut puolustuspelaamistaan todella paljon siitä, millaista se oli alussa. Hän on varsin näyttävä pelaaja honkkelin vartalonsa kanssa, jolloin mokat näkyvät piippuhyllylle asti, mutta tähän on oma silmä tottunut jo ajat sitten. Eikö niitä mokiakaan tule enää niin paljon.
Mun silmiini vaikuttaa siltä, että Lyytinen on kasvanut henkisesti ulos niistä odotuksista, joita hänelle oli asetettu (itse ja muutkin) maalinteossa. Jo viime kaudella oli nähtävissä, että kun Lyytinen itsekin huomasi, ettei niitä maaleja millään tule, keskittyi enemmän muihin asioihin ja lopulta oli joukkueen paras pakki kokonaisuudessaan. Hänellä jalka ja pelikäsitys riittävät oikein hyvin pelaamaan muutakin kuin ”pitkä päätyyn ja perään”-kiekkoa ja kuitenkin hänellä on jossain se maalintekopotentiaalikin.
Itse tarjoaisin jatkosopparia.