@Pepper Jack , en väitä vastaan, vaikka mun muistikuvieni mukaan Lyytinen ei kyllä lauo mitenkään järin hanakasti kiekolliseksi pakiksi. Pitäisikin jaksaa purkaa tilastoja tarkemmin ja ehkä teenkin sen myöhemmin. Katsoin nopeasti Lyytisen osalta Liigan sivuilta ”ottelu ottelulta”-tilastoja viime kaudelta ja mielenkiintoista oli, että kauden avausottelussa Pelicansia vastaan Lyytinen laukoi 11 kertaa. HIFK:han laukoi kohti maalia surullisenkuuluisasti 62 kertaa saamatta maalin maalia. Seuraavana päivänä Kalpaa vastaan Lyytinen laukoi 7 kertaa, eli alku oli laukausten osalta hurja. Sen jälkeen hän laukoi viisi kertaa tai enemmän 12:ssa ottelussa koko loppukauden aikana. Lisäksi hän laukoi yhden tai kaksi kertaa 14:ssä ottelussa ja viidessä ottelussa hän ei laukonut lainkaan. Tilastoihin tutustuminen on kyllä mielenkiintoista. Ja itse mietin sitäkin, että onko mun verkkokalvoilleni tarttunut jostain syystä noita vähälaukauksisia pelejä, kun mulla on oikeasti sellainen mielikuva, että Lyytinen nimenomaan säästelisi laukaustaan. Ja joku toinen taas muistaisi paremmin ne pelit, missä on lauottu enemmän ja siksi mielikuvat voivat olla hyvinkin erilaisia. Luultavasti.