Jonne Virtanen – Monsterimonni

  • 529 608
  • 1 780

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
No olkoon sitten näin. En keskustele asiasta nimimerkkien kanssa, joilla ei asiasta ole käytännön kokemusta.

(Tästä on poistettu esimerkki)

Onko siis sulla joku lista nimimerkeistä, jossa kerrotaan, kenellä on käytännön kokemusta alkoholismista tai alkoholiongelmasta? Itse sekoitat kaksi ilmiselvästi eri asiaa toisiinsa eli eipä se omakaan kokemuksesi nyt alkuun huutelua pidemmälle näytä kantavan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Onko siis sulla joku lista nimimerkeistä, jossa kerrotaan, kenellä on käytännön kokemusta alkoholismista tai alkoholiongelmasta? Itse sekoitat kaksi ilmiselvästi eri asiaa toisiinsa eli eipä se omakaan kokemuksesi nyt alkuun huutelua pidemmälle näytä kantavan.

Alkoholiongelma ja alkoholismi ovat yksi ja sama asia. Toisessa tapauksessa kyseessä on kenties lievempi versio alkoholismista kuin toisessa mutta yhtä ja samaa alkoholismia ilmiöt ovat toki. Terv. nimim. Aikanaan päihdehuollossa töissä.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Onko siis sulla joku lista nimimerkeistä, jossa kerrotaan, kenellä on käytännön kokemusta alkoholismista tai alkoholiongelmasta? Itse sekoitat kaksi ilmiselvästi eri asiaa toisiinsa eli eipä se omakaan kokemuksesi nyt alkuun huutelua pidemmälle näytä kantavan.

No tässä nyt tiivistyy kyllä ihan kaikki. Sanotaanko nyt niin, että isäni on juonut itsensä hengiltä. Se oli alkoholismia. Läheltä seurattuna yhtä vitun helvettiä.

Ja sitten täällä joku keksii, että Jonnepoika on alkoholisti ja samaan lauseeseen vielä kertoo, että alkoholisti ja -holismi eivät ole sama asia. Siitä tiedän, ettei ole omakohtaista kokemusta.

Se ei ole mitään kaunista katseltavaa kun ihminen juo aamusta iltaan. Jonnen baarisammumiset ja krapulaoluet ovat todella kaukana siitä.

Alkoholiongelma ja alkoholismi ovat yksi ja sama asia. Toisessa tapauksessa kyseessä on kenties lievempi versio alkoholismista kuin toisessa mutta yhtä ja samaa alkoholismia ilmiöt ovat toki. Terv. nimim. Aikanaan päihdehuollossa töissä.
Word.
 
Viimeksi muokattu:

Oddmanrush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
Alkoholisteilla on alkoholismi-niminen viralliseksi sairaudeksi luokiteltu sairaus. Kaikki kenellä on alkoholismi eivät ole alkoholisteja. Viime vuosina tutkijat ovat löytäneet perimästä altistavan tekijän alkoholismiin.

Alkoholismista on matkaa alkoholistiksi, joillakin se voi olla jo kulma takana. Kuka tahansa voi olla ei-juoppo vastasi aikoinaan renttukirjailija Charles Bukowski kun häneltä kysyttiin:" Miksi olet juoppo. Kuka tahansa voi olla juoppo."

Jonnelle toivon tsemppiä. Syytön tai syyllinen mihin tahansa julkisuudessa mainittuihin asioihin, niin raskasta aikaa on varmasti. Lätkäpiiri on näköjään kuin ompeluseura, joka suorastaan alkaa kuplia ja porusta kun tapahtuu jotain poikkeavaa.
 

goalhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En kyllä taaskaan ymmärrä, että jos kiistan toinen osapuoli on jälleen aktiivisesti avautunut, niin automaattisesti vika on siinä hiljaa olevassa osapuolessa.
Huippu-urheilun ystävänä voin sanoa omana mielipiteenäni, että alkoholi ja huippu-urheilu eivät todellakaan sovi yhteen millään tasolla ei vapaa-aikana eikä varsinkaan työaikana. Kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja hallissa istuneena voin kertoa, että siellä on todella paljon lapsia, joille nämä jonnet ja muut ovat esimerkkejä sekä peleissä että vapaa-aikanaan, joita matkitaan ja joihin samaistutaan vaikkapa pihapeleissä tai muualla leikeissä.
Jos tämä jonne potkujen jälkeen vetoaa omaan perheeseensä ja varsinkin lapsiinsa, ei ole kuitenkaan työnsä aikana oivaltanut olevansa nimenomaan lapsille esikuva, on jotain pahasti pielessä. Onneksi nämä lapset eivät pääse baareihin mutta kyllä sana kiirii heillekin ja varsinkin juniorijääkiekkoilijat taatusti tietävät tämänkin Jonnen tarinan jo alusta loppuun asti.
Tämän ylipitkän vastauksen kirjoitin seuratessani formuloita, joten saattaa olla että ajatus ei ollut mukana aivan täysillä, mutta käsitykseni alkoholista, huippu-urheilusta, ja urheilijan yhteiskuntavastuusta tuli toivottavasti kuitenkin selväksi
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
No tässä nyt tiivistyy kyllä ihan kaikki. Sanotaanko nyt niin, että isäni on juonut itsensä hengiltä. Se oli alkoholismia. Läheltä seurattuna yhtä vitun helvettiä.

Ja sitten täällä joku keksii, että Jonnepoika on alkoholisti ja samaan lauseeseen vielä kertoo, että alkoholisti ja -holismi eivät ole sama asia. Siitä tiedän, ettei ole omakohtaista kokemusta.

Isäsi oli varmasti alkoholisti. Jonne Virtasen en ainakaan mä usko olevan. Jonnella voi silti aivan hyvin olla alkoholiongelma, koska työnantajansa on puuttunut hänen alkoholinkäyttöönsä useasti. Mä en ainakaan ole verrannut alkoholismia ja alkoholistia tai mitenkään viitannut siihen, että Jonne olisi alkoholisti vaan todennut että alkoholiongelma voi olla, vaikka ei olisi alkoholisti.

Se ei ole mitään kaunista katseltavaa kun ihminen juo aamusta iltaan. Jonnen baarisammumiset ja krapulaoluet ovat todella kaukana siitä.

Mihin tämä liittyy? Tottakai ovat ja tämä on täysi itsestäänselvyys. Näistä asioista voi aivan varmasti Jonne Virtasen ketjussa keskustella herran viime vuosien edesottamuksien perusteella. Jos sä et halua keskustella, koska faijasi on dokannut itsesi hengiltä, älä keskustele. Alkoholiin liittyviä ongelmia on muitakin kuin itsensä hautaan dokaaminen tai aamusta iltaan juominen.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
"...Jos me nyt katotaan vaiks mun kesää täs näin, ni mä herään ennen kun muksut herää, käyn reenaamas, vien ne tarhaan, sit mä käyn reenaa toisen reenin, sit mä haen ne pois, sit mä oon muksujen jalkapallon nappulavalmentaja ja nyt taas lätkäs mukaa ja kaikkeen...kyl mä haluisin tietää et mis mis, mihin väliin mä tungen tähän nyt jonkun alkoholisimin...et se on niinku tieks...ei mul oikeen riitä aika. Ja sit kyllähän lööppei aina kirjotetaan..."

- Jonne Virtanen vastaa alkoholismihuhuihin Puun Takaa podcastissa. (edit)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No tässä nyt tiivistyy kyllä ihan kaikki. Sanotaanko nyt niin, että isäni on juonut itsensä hengiltä. Se oli alkoholismia. Läheltä seurattuna yhtä vitun helvettiä.

Ja sitten täällä joku keksii, että Jonnepoika on alkoholisti ja samaan lauseeseen vielä kertoo, että alkoholisti ja -holismi eivät ole sama asia. Siitä tiedän, ettei ole omakohtaista kokemusta.

Se ei ole mitään kaunista katseltavaa kun ihminen juo aamusta iltaan. Jonnen baarisammumiset ja krapulaoluet ovat todella kaukana siitä.


Word.

Jätetään määrittelyt ja diagnoosit ammattilaisille, mutta tämä on kuitenkin toinen kerta, kun Jonnen sopimuksen päättymiseen liittyy alkoholi. SaiPassa tappeli humalassa seuran toimihenkilön kanssa, nyt kamelin selän katkaisi Tanskan reissun krapulakalja.

Usein fanit eivät miellä liigajoukkuetta normaaliksi työpaikaksi vaan sitä pidetään vanhan liiton "äijätouhuna", mihin tappelut ja krapularyypyt kuuluu. Itse en ottaisi krapulakaljaa työpaikan reissulla ellei siihen olisi lupaa.

Jonne on luonut itselleen rentun, kansanmiehen someroolin. Tällä hän on perustellut mm. kevään alasti sammumisen ja tällä hän pyrkii perustelemaan nykyisen tilanteen. Kuinka monelle alisuorittavalle tulosketjun pelaajalle tällainen toiminta olisi meriitti? Onko ihan ok, että kallis palkkainen urheilija ei kuitenkaan elä täyttä urheilijan elämää?

Jonne totesi jossain vaiheessa, että oman elämänsä sankarin rooli on välillä yksinäinen. Sitä se varmasti on, varsinkin kun omien hölmöilyjensä takia elämältä on pudonnut pohja pois.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Jonne totesi jossain vaiheessa, että oman elämänsä sankarin rooli on välillä yksinäinen. Sitä se varmasti on, varsinkin kun omien hölmöilyjensä takia elämältä on pudonnut pohja pois.

Tuossa em. haastattelussa Jonne kertoo, että hän on ensin perheenisä ja sitten vasta jääkiekkoilija. Että jos pelaaminen alkaa haitata perhe-elämää, niin ammatti on väärä. Sikälikin "pohja pois elämältä" on väärä vertaus.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuossa em. haastattelussa Jonne kertoo, että hän on ensin perheenisä ja sitten vasta jääkiekkoilija. Että jos pelaaminen alkaa haitata perhe-elämää, niin ammatti on väärä. Sikälikin "pohja pois elämältä" on väärä vertaus.

Jonne oli suunnitellut elämänsä TPS sopimuksen pohjalle, mikä takasi hänelle erittäin hyvät tulot. Muistaakseni Liigan keskipalkka oli kaudella 2017-18 75.000€ ja mediaani 55.000€. Jonnen palkka lienee tuon keskipalkka tasoa. Nyt hänen taloudellinen tilanne on romahtanut, palkan maksu on loppunut, Kelan päivärahalla ei lainan lyhennyksiä maksella.

Mielestäni tuossa tilanteessa "pohja pois elämältä" ei ole ihan väärä ilmaisu.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Nyt hänen taloudellinen tilanne on romahtanut, palkan maksu on loppunut, Kelan päivärahalla ei lainan lyhennyksiä maksella.
Mielestäni tuossa tilanteessa "pohja pois elämältä" ei ole ihan väärä ilmaisu.
Eiköhän Jonne voi jääkiekkouransa jälkeen mennä isänsä firmaan töihin, jos hän ei muutakaan keksi. Tosin luulen, että Jonnen jääkiekkoura jatkuu vielä muutaman vuoden.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän Jonne voi jääkiekkouransa jälkeen mennä isänsä firmaan töihin, jos hän ei muutakaan keksi. Tosin luulen, että Jonnen jääkiekkoura jatkuu vielä muutaman vuoden.

Varmaan, mutta tuskin saa nykyisen suuruista palkkaa. Ura jatkuu varmaan ulkomailla ellei sitten joku suurista liigajoukkueista palkkaa häntä pleijareita ajatellen.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Tuossahan tuo näyttää parhaillaan sorvaavaan sopimusta naapuriseuran kanssa. Vaikka kuka sitä nyt alkoholistia töihin ottaisi...
 

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
Hyvä että Jonne löysi heti pelipaikan. Tulee ainakin itse vierailtua Kupittaalla seuraamassa miten pysyy vauhdissa. Mikäli pelit menee hyvin veikkaan, että saa sopimuksen loppukaudeksi liigasta joukkueeseen, missä mahdollisuus mestaruuteen, eli ei TPS:n.
 
Tuossahan tuo näyttää parhaillaan sorvaavaan sopimusta naapuriseuran kanssa. Vaikka kuka sitä nyt alkoholistia töihin ottaisi...

Vautsi! Kyllä nyt on aikamoinen meriitti Jonnelle.

Alkoholisti ei taida olla oikea nimike Virtaselle, vaan tuurijuoppo. Ei kukaan väitäkään että mies vetäisi jatkuvasti kuppia, mutta kun korkin kerran avaa käyttö on välittömästi ongelmallista. Ihan vitusti liikaa sitä alkoholia, sekä ihan vitusti liikaa päiviä putkessa. Fiksumpi mies olisi jo tajunnut ettei kyseinen päihde nyt oikein toimi omalla kohdalla.
 

Forn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
"Jonne Virtanen on keskiviikkona vieraana IL-TV:n Sensuroimaton Päivärinta -keskusteluohjelmassa."

Mitähän tästä tulee
Farssi. Ensin itse valittaa, että lähtenyt uutisointi ihan lapasesta eikä ole jatkuvasti kiva olla otsikoissa. Sitten itse kuitenkin jatkaa bensan heittämistä liekkeihin. Vähän vaikuttaa siltä, että Jonne tais katkeroitua oikeen kunnolla. Todennäköisesti ei edelleenkään nää omassa toiminnassa juuri mitään väärää.
 
Farssi. Ensin itse valittaa, että lähtenyt uutisointi ihan lapasesta eikä ole jatkuvasti kiva olla otsikoissa. Sitten itse kuitenkin jatkaa bensan heittämistä liekkeihin. Vähän vaikuttaa siltä, että Jonne tais katkeroitua oikeen kunnolla. Todennäköisesti ei edelleenkään nää omassa toiminnassa juuri mitään väärää.

Riippu tietenkin millaisissa otsikoissa. Itselläni ei ole kantaa asiaan puolesta tai vastaan, mutta aikamoista saman levyn pyörittämistä näyttää tässä ketjussa olevan. Ja aika moni tietää kaikesta kaiken liittyen caseen. Ja vähän casen vierestäkin.

Mitäpä jos tapauksen toinen osapuoli onkin huomannut, että tulipa tehtyä melkomoinen peliliike. Huvittavintahan tässä on esim. se, että vaikka TPS on/olisi jo kauan tiennyt Jonne Virtasen olevan täysin mistään piittaamaton deeku, niin ovat silti markkinoinnissaan käyttäneet pelaajaa varsin näyttävästi.

Mahtaakohan Teuvo Hakkaraisella olla samanlainen ketju jollain foorumilla. Hänhän edustaa sentään Suomea. Eikö se ole vielä kertakaikkisesti kamalampaa?

Monellakohan minkä tahansa seuran ex-pelaajalla on yhtä aktiivinen ketju, jossa kaikki ovat huolissaan johonkin suuntaan?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi? Eikö vaan voisi antaa pölyn laskeutua, meni jo. Tuossa on mahdollista nolata itseään vielä pahemmin.
Minun nähdäkseni Jonne ei ole juurikaan nolannut itseään tämän jupakan aikana, ja kun nyt astuu julkisuuteen kertomaan tarinasta oman kantansa, niin on erittäin todennäköistä, että julkisuuskuva siitä vain paranee.

Jonne on lopulta selvin päin hyvinkin fiksu kaveri, joka osaa kyllä puhua ja ottaa yleisönsä. Tämä on vain yksi tapa saada ääntä kuuluviin ja parantaa omaa julkisuuskuvaa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Aika hyvin näyttää Jonnen demonisointi tilanteessa uponneen osalle, jos nyt katsellaan mikä on puolueettoman tahon(välimies tai oikeus) kanta asiaan ennenkuin dumataan Virtanen alkkikseksi tai TPS:n toimisto idiooteiksi. Kummankin puolesta on esitetty väitteitä jotka tukevat molempien väittämien puolta, mutta eipä kenelläkään ole ollut esittää aukotonta todistusaineistoa että näin asia tässä tilanteessa on 100% varmasti.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
"Jonne Virtanen on keskiviikkona vieraana IL-TV:n Sensuroimaton Päivärinta -keskusteluohjelmassa."
Mitähän tästä tulee
Miksi? Eikö vaan voisi antaa pölyn laskeutua, meni jo. Tuossa on mahdollista nolata itseään vielä pahemmin.
Mahtaako vieraana olla jääkiekkoilija Jonne Virtanen vai pelaajayhdistyksen hallituksen jäsen Jonne Virtanen?

Jääkiekkoilija Jonne Virtasen kohdalla mä ymmärränkin, että tällä hetkellä jokaisessa haastattelussa on mahdollista mokata ja nolata itseään entistä pahemmin. En kuitenkaan sano, että se olisi todennäköistä, vaan mahdollista. Toisaalta onhan Virtanen kertonut jo useampaan otteeseen oman näkökulmansa tarinasta. Tämän hetkisten tietojen perusteella en ihmettelekään yhtään, että jääkiekkoilija Jonne Virtanen pitää edelleen määräaikaisen työsopimuksensa purkamista laittomana - ja peräänkuuluttaa sillä perusteella asiallista korvausta työsopimuksensa purkamisesta. Tässä kohdin on pakko uskoa Virtasen näkökulmaa asiaan. Jos Virtasen julkisuuteen kertomat tarinat olisivat vain lähinnä totuuden kaunistelua, ja sopimuksen purkamiselle olisi ollut asialliset ja painavat perustelut, niin eihän koko tarinaa enää vatvottaisi eikä juristeja tarvittaisi mihinkään.

Toinen vaihtoehto on se, että keskusteluohjelman vieraaksi on kutsuttu pelaajayhdistyksen hallituksen jäsen Jonne Virtanen. Tässä tapauksessa Virtanen saattaa hyvinkin olla ohjelmassa tuomassa esille jääkiekkoilijoiden määräaikaisten työsopimusten koukeroita, purkamisperusteita ja oikeusturvaa ihan yleisellä tasolla. Tuntuu siltä, että osalta keskustelijoita unohtuu välillä tämä pelaajayhdistys-Virtanen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös