Syyskuun jälkeen tapahtunutta: Jolla on ilmoittanut puhelintensa myynnin alkavan 27.11 ensimmäiselle 450:lle ennakkoon tilanneelle, ja lopuille joulukuun alussa. Tällä foorumilla, kuten useimmalla muullakin häly on ollut melko vaatimatonta, joskin Jollan omilla fanisivuilla ja -foorumeilla meteli on melkoista. Mm.
JollaTides kertoo seuraavaa:
I can feel the excitement in the air already, in the twittersphere, blogosphere, everywhere I look, it’s really so electric at the moment with the lead up to the Jolla launch that everyone is talking about… only 6 days to go can you believe it!!
No, fanit ovat faneja ja sallittakoon se heille. Itse en puhelinta aio hankkia, ainakaan ensimmäisessä aallossa. Tämä johtuen lähinnä hinnasta: 400 euroa matkapuhelimesta on aivan liikaa. Josta päästäänkin itseäni paljon kiinnostavampaan asiaan: Milloin tulee myyntiin ensimmäiset halvemman hintaluokan Jollan Sailfish-järjestelmää käyttävät puhelimet? Hinta alle 200 euroa. Jolla on aiemmin itse
HS:n artikkelissa tuonut esiin tavoitteensa olla ei niinkään uusi Nokia, vaan uusi Google, jonka päätuote ei ole puhelin vaan käyttöjärjestelmä. Alkuvuodesta
uutisoitiin (mobiili.fi) kiinalaisen Zopon alkavan valmistaa Sailfish-puhelimia (jo pian), mutta tämän jälkeen ei ole uutisia kuulunut.
Itse olen seurannut Jollaa samankaltaisella mielenkiinnolla kuin aikanaan Nokiaa, jonka viimeisimmät MS-julkistuksen jälkeiset uutiset eivät ole enää kiinnostaneet. Tiedän että palstalla on enemmänkin Jollasta kiinnostuneita. Oletteko saaneet nukuttua? Aiotteko hankkia puhelimen? Jo keskiviikkona?