Hyvinkin mahdollista, mutta mobiilialan tulevaisuutta on erittäin vaikeaa ennustaa. Androidiin luottavista valmistajista piiputtaa taloudellisesti lähes kaikilla paitsi Samsungilla. Jollan johtoportaassa oleva henkilö totesi taannoin haastattelussa, että valmistajat etsivätkin uusia käyttöjärjestelmiä. Se on sitten aivan eri asia hyödyttääkö hyppy tuntemattomaan kun massat haluavat nykyään pelkästään Applen ja Samsungin vuosipäivityksiä kovaan hintaan. Mutta kuka minä olen tuomitsemaan. Toivottavasti mediahuomiota saadaan tarpeeksi ja nimi tulee tutuksi. Muuten kuluttajat ostavat vain tuttua ja turvallistaKivan näköinen käyttis mutta jäänee aika marginaaliseksi.
Hyvinkin mahdollista, mutta mobiilialan tulevaisuutta on erittäin vaikeaa ennustaa. Androidiin luottavista valmistajista piiputtaa taloudellisesti lähes kaikilla paitsi Samsungilla. Jollan johtoportaassa oleva henkilö totesi taannoin haastattelussa, että valmistajat etsivätkin uusia käyttöjärjestelmiä. Se on sitten aivan eri asia hyödyttääkö hyppy tuntemattomaan kun massat haluavat nykyään pelkästään Applen ja Samsungin vuosipäivityksiä kovaan hintaan. Mutta kuka minä olen tuomitsemaan. Toivottavasti mediahuomiota saadaan tarpeeksi ja nimi tulee tutuksi. Muuten kuluttajat ostavat vain tuttua ja turvallista
Kyllähän tuo käyttöjärjestelmä näyttää sellaiselta jota haluaisin käyttää Nokiassani sinisten ruutujen sijaan.
Hyvinkin mahdollista, mutta mobiilialan tulevaisuutta on erittäin vaikeaa ennustaa. Androidiin luottavista valmistajista piiputtaa taloudellisesti lähes kaikilla paitsi Samsungilla. Jollan johtoportaassa oleva henkilö totesi taannoin haastattelussa, että valmistajat etsivätkin uusia käyttöjärjestelmiä. Se on sitten aivan eri asia hyödyttääkö hyppy tuntemattomaan kun massat haluavat nykyään pelkästään Applen ja Samsungin vuosipäivityksiä kovaan hintaan. Mutta kuka minä olen tuomitsemaan. Toivottavasti mediahuomiota saadaan tarpeeksi ja nimi tulee tutuksi. Muuten kuluttajat ostavat vain tuttua ja turvallista
Tämä on jopa todennäköistä, sillä Jollan kehityspomo (tjsp) "haluaisi nähdä markkinoilla enemmän QWERTY-älyluureja". Tällä haavaa niitä tarjoaa lähinnä Blackberry, eikä sekään fiksumpana slider-mallina vaan pieninä näppylöinä wanhan kunnon Nokia E71:n tyyliin. Ja tehtiinhän N9:en lisäksi liukunäppäimistöinen N950, joka oli ns. kehittäjäpuhelin, mutta jota ei koskaan päästetty virallisille markkinoille.Jossain luki jo että siihen voisi lisätä paremman salaman kameralle tai lisäakun. Ehkä myös ulosvedettävän tai taitettavan fyysisen näppäimistön?
En tiedä, arvailen vaan. Luulen, että koska androida on ainakin jaeltu ilmaiseksi, jotkut versiot taisivat olla lisensoituja, niin siitähän loogisesti seuraa, että myös jolla pääsee android sovelluksia käyttämään. Mikä intressi googlella olisi päästää kiinalainen HTC ilmaiseksi google playhin mutta olla päästämättä jollaa, kun business idea ei ole rahastaa käyttöjärjestelmällä.
Olen tässä piiiitkäään odotellut, että joku puhelinvalmistaja tekisi high-end älypuhelimen, jossa olisi dual-sim. Odotin, että nimenomaan Jolla olisi nähnyt tämän markkinaraon. Ei nähnyt.
Puhelinkin on ilmeisesti saanut lopullisen muotonsa.
Ensimmäinen älypuhelin on tarkoitus julkistaa jo tänä vuonna (!).
On siinä potentiaalia. Ihmisiä on moneen junaan, ja ainakin itse kaipaan fyysistä qwertyä. Tämä tekstin tuotto kosketusnäytöllä on paitsi tuskaisen hidasta, paikoitellen myös hermoja raastavaa.Tuo "The Other Half" kuulostaa niin väkisin väännetyltä paskalta kun olla ja voi.
En oikein ymmärrä, että miksi monet vouhkaavat tästä Jollasta. Voisiko joku selventää? Käsitykseni mukaan tuossa ei kuitenkaan ole käyttöjärjestelmän lisäksi mitään erikoista. Sekään ei näytä videoiden perusteella olevan ainakaan mitenkään edellä kilpailijoitaan.
Se on suomalainen uusi kännykkäfirma, mitä selvennettävää siinä on?
Tuo other half on minusta ihan kiva idis, jos se tosiaan on esimerkiksi näppis. Sen sijaan se on minusta ihan kuollut ajatus että se voisi olla vaikka joku markkinointiväline tai musiikkilevy, kun luulisi että tämmöiset pystyy nykyään jakamaan ihan pelkkänä datana esim QR-koodilla. Voi tosin olla että olen ymmärtänyt tämän väärin.
En oikein ymmärrä, että miksi monet vouhkaavat tästä Jollasta. Voisiko joku selventää? Käsitykseni mukaan tuossa ei kuitenkaan ole käyttöjärjestelmän lisäksi mitään erikoista. Sekään ei näytä videoiden perusteella olevan ainakaan mitenkään edellä kilpailijoitaan.
Edelleen sama mielipide: ainakaan tämä versio ei innosta tilaamaan. Android-softat ovat kiva lisä, mutta...Vaikka sympatiat ovat Jollan puolella, niin odottelen seuraavaa julkistusta.Itse voisin laitteen ostaa jos siihen saisi lisensoituna Nokian kartat ladattuna. Muuten speksit ovat hyvin tavanomaiset - tietenkin pois luettuna kuorien yhdistäminen softapuolen käyttökokemukseen. No, kokeilun jälkeen se selviää mihin laite pystyy.
A. Ennakkovarauksesi ja voucherisi on voimassa 30.06.2014 asti, jolloin voit ostaa laitteen Jollan verkkokaupasta tai DNA-myymälästä. 100€ ennakkovarausmaksulla saat 100€ arvoisen voucherin (399€ - 100€), jolloin loppuhinnaksi verkkokaupassa tai DNA-kaupassa jää 299€. Pyrimme aloittamaan toimitukset vuoden 2013 loppupuolella.