Näissä lainahommissa on juuri tämä ongelma, että heti kun pelaajaan ihastutaan niin se viedään käsistä. Toinen ehkä huonompi vaihtoehto on sitten se, että lainapelaaja ei vakuuta ja vie vaan käytännössä pelipaikan esim. omalta junnulta.
Kyllähän Luoto ilman muuta ansaitsee paikan Liigassa, mutta näin JoKP-kannattajan näkökulmasta se harmittaa.
Itse katson touhua pelaajalähtöisesti ja olen aina iloinen pelaajan puolesta, jos pelaaja pääsee sarjatasolla ja urallaan ylöspäin. Sehän on kuitenkin pelaajilla tavoitteena.
Tuo on huonompi tilanne, jossa lainapelaaja on saman tasoinen tai jopa huonompi kuin esim. joku omista junnuista tai saati muu seuran oma sopimuspelaaja. Liigaseura maksaa kuitenkin lainapelaajan palkan ja hänet on annettu lainalle, että hän saa peliaikaa, niin silloin sitä peliaikaa yleensä järjestetään joskus osin muidenkin pelaajien kustanuksella. Tarkoitan siis ihan yleisellä tasolla.
Mitä itse katsoin eilistä matsia, niin ei Luoto nyt erikoisemmin loistanut, mutta ei ollut kyllä huonokaan. Edellisessä CHL-pelissä Luodolla teki tiukkaa pärjätä vauhdissa ja oli vaikeuksissa omassa päässä, mutta vastassa olikin kova Frölunda. Luodossa on ilman muuta ainesta Liigapelaajaksi, mutta onko sitten vielä, joten saa nähdä jatkuuko pelit jo nyt sitten Liigassa vai Mestiksessä, kunhan JoKP:n pelit taas alkavat? Tilanteet muuttuu Liigaseuroissa kuitenkin nopeasti ja voihan olla, että HIFK hankkii jonkun uuden pakin?