Viestin lähetti Isaksson
Olli pelaa punanutuissa, kun mitaleita jaetaan. Tää kausi kääntyy vielä voitoksi.
Paljon mahdollista... soppari Sveitsiin on "alkuun neljän viikon mittainen". Näin kertoili äsken Tulosruutu.
Viestin lähetti Isaksson
Olli pelaa punanutuissa, kun mitaleita jaetaan. Tää kausi kääntyy vielä voitoksi.
Niin, vaikka tiedänkin etten tähän "viran puolesta" saisi vastata, niin JHag on oikeassa. Tää on helppo juttu jos sitä halutaan. Toivottavasti ei, sillä minä en näe liigaa. Ystäväni sanoin; "kv-verotus on tekninen juttu ja sen tekniikan hallitsee jopa keskitason juristi."Viestin lähetti JHag
Ulkomaalaisilla pelaajilla ei olisi tätä Suomen verottaja -ongelmaa heti vastassa. Olen myös tsekkaillut sellaista vaihtoehtoa, että saahan kaveri kuin kaveri pelata ilman palkkaakin eli ilman verotettavaa tuloa, jos haluaa pitää ammattitaitoaan yllä. Tällöin tosin pelkkä asuminen Suomessa voisi pistää verottajan yrittämään tuplaa myös USA:sta / Kandasta taannehtivasti, mutta ns. asiasta perillä olevat tahot ovat sitä mieltä, että yrittäähän aina sopii. Seura voi tietenkin maksella verottomia päivärahoja ja muita selkeitä kulukorvauksia esimerkiksi omien varusteiden käytöstä ynnä muusta yllättävästä tällaisille huimapäille. Ja kun NHL:n tilanne on selvä, vaikkapa tammikuun alussa, saattaa tällainen kaveri saada isohkon liksan tammikuun puolella ja se on tietenkin pelaamisesta tammikuun -05 otteluissa. Siis tämähän on ihan järjestelykysymys, jos molemminpuolista halua on...Mikään noista jutuista ei ole läppää ja osa Ruotsiin sijoittuvista pelaajista kuulemma myy jonkun omistamansa tai osaomistamansa yrityksen kautta "jääkiekkokonsultointia / valmennuksen ohjeistamista" ja ties vaikka mitä ruotsalaiselle seuralle ja siihen liittyenhän yrityksen edustaja voi heilua hokkarit jalassa jäälläkin. Jos yritys saa tuloa, on se tietenkin niistä verovelvollinen, mutta ei tietenkään palkanmaksuvelvollinen omistajilleen / omistajalleen.
Viestin lähetti Johannes
Jos Olli on tulossa lokakuun puolivälissä pelaamaan HIFKiin, niin mikä estää tiedottamasta asiaa jo nyt. Onko HIFK tehnyt jo sopimuksen Ollin kanssa vai ei.
Viestin lähetti VT
Olsiko tuore sopimus Kloteniin riittävä syy? En usko OJ:n pelanneen sinne suuntaan täysin avoimin kortein. Olisiko Kloten miestä ottanut, jos OJ olisi heti ilmoittanut seuran olevan vain verotuksellinen välietappi matkalla kohti IFK:ta? En oikein usko.
Viestin lähetti Dirk
Itse pidän Ollia tällä hetkellä kyllä Tuomoa parempana pelaajana ja tärkeämpänä joukkueelleen. Sääli ettei heti yritetty Ollia Tuomon sijaan.
Viestin lähetti Ohmi
Kristus, kylläpä on käsittämätöntä itkua Hifk-leirissä yhden savolaisen takia.
Viestin lähetti Ohmi
Kristus, kylläpä on käsittämätöntä itkua Hifk-leirissä yhden savolaisen takia. Luulisi sen nyt olevan selvääkin selvempi asia, että joukkueeseen otetaan ennemmin oma kasvatti kuin joku kalakukon purija.
Siksi koska Tuomo Ruutu on tulevaisuuden tähti, ja tuleva dominoiva pelaaja NHL:ssä. Paino sanalla tulevaisuuden. Vielä hän ei sitä ole, mutta jonain päivänä kenties on ja siihen uskoo myös Chicagon johto. Olli pelaa tällä hetkellä parhaita kausiaan, eikä kehitystä enää kauheasti tule. Mutta kyllä hän vielä on taitotasolla Tuomoa edellä, tosin ero on marginaalinen. Paino sanalla vielä.Viestin lähetti JHag
Joten kertokaapas mulle, kuinka Floridan kippari OJ:lle, joka on heittämällä ja joka ainoalla sektorilla parempi kuin TR, maksetaan selkeästi huonompaa palkkaa kuin TR:lle?
Viestin lähetti JHag
Nyt mä keksin sen kaikenkattavan totuuden, joka asettaa nämä sentterit ja mainiot kaverit paremmuusjärjestykseen. Maailmassa on monia mittareita, mutta kyllä RAHA RATKAISEE! Joten kertokaapas mulle, kuinka Floridan kippari OJ:lle, joka on heittämällä ja joka ainoalla sektorilla parempi kuin TR, maksetaan selkeästi huonompaa palkkaa kuin TR:lle? Onks ne vähän tyhmii siellä NHL:ssä hei??
Viestin lähetti trumppa
Itse kaipaan T.R:n paluuta tammikuussa...
Viestin lähetti JHag
Nyt mä keksin sen kaikenkattavan totuuden, joka asettaa nämä sentterit ja mainiot kaverit paremmuusjärjestykseen.
Viestin lähetti Ohmi
Kristus, kylläpä on käsittämätöntä itkua Hifk-leirissä yhden savolaisen takia. Luulisi sen nyt olevan selvääkin selvempi asia, että joukkueeseen otetaan ennemmin oma kasvatti kuin joku kalakukon purija.
Viestin lähetti JHag
Joten kertokaapas mulle, kuinka Floridan kippari OJ:lle, joka on heittämällä ja joka ainoalla sektorilla parempi kuin TR, maksetaan selkeästi huonompaa palkkaa kuin TR:lle? Onks ne vähän tyhmii siellä NHL:ssä hei??