Jokinen ja työsulku

  • 142 716
  • 584

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Koska tämä ketju on näköjään virallinen the vakuutus ja the verotus -ketju, copypeistaan vakuutusviestini tänne toisesta ketjusta. Tämän olen kuullut erään SM-liigaseuran tj:lta:

---
Vakuutuksien laskeminen on täysin yksilöllistä hommaa ja systeemi menee näin: arvioidaan kuinka kauan pelivuosia kyseisellä pelaajalla on vielä jäljellä nykyisellä palkkatasollaan. Siitä saadaan teoriassa summa, jonka hän "vaarantaa" pelatessaan muualla kuin varsinaisen työnantajansa listoilla. Siitä sitten vaan laskemaan ja toteamaan, että nimenomaan Tuomo on lockoutpalkkaajan painajainen; nuori pelaaja, jolla on helvetinmoinen palkka, koska hän on valtava prospekti. Tämä huomioonottaen on itse asiassa aika fakiirin suoritus, kun HIFK ilmoittaa Tuomon signaamisesta lockoutin ajaksi. Selänteen tapaus on aivan toisenlainen, suuri osa peliajan ansioista on jo kerätty, joten hänen pelaamisensa Euroopassa olisi teknisesti varsin mahdollista. Näin ei kuitenkaan tapahdu minun tietojeni mukaan.

Sitten on joku Ruudun Jakke, jonka pitäisi periaatteessa vielä tahkota paljon lisää rahaa Pohjois-Amerikasta ja pyrkiä siis nostattamaan palkkaansa, kun 30 ikävuotta lähestyy hänelläkin. Jaken tyyppisen pelaajan vakuutusmaksu on pieni / pienehkö, mutta hänkin riskeeraa paljon Eurooppaan tullessaan. Saattavat mennä tulevat eläkepäivien rahat, jos Ilkka Mikkolan tyyppinen suuruus vetäisee polvitaklauksen SM-liigassa. Marekin yhtälö vaikuttaa myös huonolta lockoutpalkkaajan kannalta; 27-vuotias latebloomer, jolla on elämänsä tilaisuus paukuttaa seuraavat 5 vuotta tähtitieteellisellä liksalla. Vakuutusmaksu siis sen mukaan.

Ihannepelaaja on SM-liigaseuran vinkkelistä siis kypsään ikään ehtinyt, hyvää palkkaa jo nauttinut. Tai sitten Tuomo Ruutu, jonka pelaaminen järjestetään vaikka väkisin molemminpuolisessa tahtotilassa.

---

Se vakuutuksista ja kaikkihan haluavat ensisijaisesti vakuutuksen lopuille jääkiekkotuloilleen.

Verotus on vaikeampi asia järjestää, Ole Fartin viesti kuvaa tilanteen täysin seikkaperäisesti. Ainakin Ruudut ovat heiluneet kesän stadissa, samoin OJ ja Selänne. Mutta pelanneet edellisen kauden aikana 6kk:n säännön täyteen ja ovat -04 osalta vapaita jälkikäteisistä Suomen veroista, jos tulevat duuniin vaikkapa lokakuussa. -05 onkin jo toinen juttu.

No, ainakin ruotsalaisilla seuroilla on löytynyt nimenomaan tukijoiden piiristä apua tässä erikoislaatuisessa tilanteessa, koska näinhän ei tapahdu seuraavan kerran kuin ehkä 10 vuoden päästä. Tällä rintamalla tullaan toimimaan Suomessakin, on toimittu ennenkin, esimerkiksi Calounin paluu taisi tulla erään bissefirman pussista...Kun muut ovat tehneet esisopimuksiaan ja haahuilleet erilaisia nimilistoja läpi, HIFK on tehnyt duunia selvittääkseen reaaliset mahdollisuudet saada oikeita vahvistuksia. Siksi siellä ei ole ollut aikaa soittaa heti pelaajille, kun taustat on saatava selväksi. Koko ajan on puhuttu 2-3 NHL-paluumuuttajasta ja uskon, että vähintään 2 saadaan.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Jos tuo kaksi pelaajaa pitää paikkansa, olen enemmän kuin tyytyväinen. JHag on oikeassa Calounin suhteen. Hänen comeback oli pitkälti Koffin ansiota. No, se meni saveen, mutta yritys ja ajatus oli hyvä. Noi verotukselliset asiat ovat helvetin monimutkaisia. Tiedän sen kokemuksesta. Saa nähdä miten käy.
Jännitys kasvaa. Ylihuomenna puristellaan jo pakaroita yhteen punaisella istuimella. JHag, tarjoan bissen jos sinun skenariosi kahdesta tai kolmesta paluumuuttajasta toteutuu.











kaikkea pitää kokeilla paitsi anoppia ja kansantanssia
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Balderis
JHag, tarjoan bissen jos sinun skenariosi kahdesta tai kolmesta paluumuuttajasta toteutuu.

Tehtäiskö niin, että tarjoa silloinkin, jos se ei toteudu...T.Nimim. Reilukerho (ry).

Aprikos! Tuskinpa kovin moni liigaseura oli valmistautunut siihen, että suomipojat yhä vaan pelaavat kiekkoa Ämerikassa, kun kausi on kohta enää päivän päässä. Olen melko varma, että esimerkiksi stadin paikallisessa nähdään punasilmäisiä WCup -pelaajia, oli tulos siellä mikä oli :)
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Olen melko varma, että esimerkiksi stadin paikallisessa nähdään punasilmäisiä WCup -pelaajia, oli tulos siellä mikä oli :)

Meinaatko jo että torstaina nähtäisiin?
Ei kai sentään vielä...ainakaan kentällä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Metukka
Meinaatko jo että torstaina nähtäisiin?
Ei kai sentään vielä...ainakaan kentällä.

Mun tietääkseni jengi tulee torstaiaamuna takaisin, eikä kukaan ole varmastikaan kentällä kiekkoa pelaamassa. Jonkunlaisia kättelytyyppisiä juhlallisuuksia rohkenen kuitenkin odottaa ennen ottelua, sen verran optimistin vikaa....
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti JHag
Mun tietääkseni jengi tulee torstaiaamuna takaisin, eikä kukaan ole varmastikaan kentällä kiekkoa pelaamassa. Jonkunlaisia kättelytyyppisiä juhlallisuuksia rohkenen kuitenkin odottaa ennen ottelua, sen verran optimistin vikaa....

Nii mutta kuinka moni yleensä tulee takaisin? Voisin kuvitella että ainakin osa pelaajista jää Pohjois-Amerikkaan odottelemaan työsulkutilanteen selviämistä. Toisaalta jos Suomi menee voittamaan matsin niin tuskin seurat valittaa siinä tapauksessa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti JHag
Vakuutuksien laskeminen on täysin yksilöllistä hommaa ja systeemi menee näin: arvioidaan kuinka kauan pelivuosia kyseisellä pelaajalla on vielä jäljellä nykyisellä palkkatasollaan. Siitä saadaan teoriassa summa, jonka hän "vaarantaa" pelatessaan muualla kuin varsinaisen työnantajansa listoilla.

Tämä minua ihmetyttää edelleen, miksi näin? Kuka sanoo että näin pitää toimia, eli onko esim. joku pakko suojautua voimassaolevaa NHL-sopimusta kohtaan?

Minä olen edelleen siinä uskossa että kyseessä on vapaaehtoinen vakuutus, suojaamaan tulevia palkkasaatavia. Silloinhan pelaaja päättää, millaisen option haluaa tuloilleen ostaa ja haluaako siitä itse maksaa vai maksattaako joukkueella.

Onko kellään tietoa, mitä pakollisia vakuutuksia pelaajan on otettava ja mitä niiden on katettava?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gags
Onko kellään tietoa, mitä pakollisia vakuutuksia pelaajan on otettava ja mitä niiden on katettava?

Jossakin oli puhetta että jotkin NHL-seurat vaativat vakuutusta. Ehkä he muuten olisivat velvollisia korvaamaan palkkakauden loppuun saakka vaikka loukkaantuminen sattuisi.

Joidenkin pelaajien kohdalla vakuutus on aika selvä (TRuutu, OJokinen), kun taas tietyt pelaajat eivät vakuutuksia tarvitse (SKoivu, TSelänne).
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti lintu
Jossakin oli puhetta että jotkin NHL-seurat vaativat vakuutusta. Ehkä he muuten olisivat velvollisia korvaamaan palkkakauden loppuun saakka vaikka loukkaantuminen sattuisi.

Joidenkin pelaajien kohdalla vakuutus on aika selvä (TRuutu, OJokinen), kun taas tietyt pelaajat eivät vakuutuksia tarvitse (SKoivu, TSelänne).

Sorry, mutta tätä en voi uskoa. Eroja eri NHL-seurojen kanssa ei voi olla, vaatimusten on perustuttava sopimuksiin. Joko kaikilla on oikeus vaatia tai ei kellään.

En myöskään usko että eri pelaajien välillä olisi eroja, muuta kuin sellaisten, jotka ovat/eivät ole NHL-sopimuksen alaisia.

Lisää faktaa haluaisin asiasta.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gags
Sorry, mutta tätä en voi uskoa. Eroja eri NHL-seurojen kanssa ei voi olla, vaatimusten on perustuttava sopimuksiin. Joko kaikilla on oikeus vaatia tai ei kellään.


Miksei joku jengi voi sanoa "Ruutu pelaa vain teillä mikäli vakuutukset on kunnossa." Ja toinen "Selänne saa pelata teillä työsulun aikana pitääkseen yllä pelikuntoaan."

Viestin lähetti Gags
En myöskään usko että eri pelaajien välillä olisi eroja, muuta kuin sellaisten, jotka ovat/eivät ole NHL-sopimuksen alaisia.

Lisää faktaa haluaisin asiasta.

Tarkoitin lähinnä, että Selänteellä on jo miltei koko elämän rahat tienattuina eikä paljoa menetettävää ole. Kun taas TRuutulla on ura edessä eikä loppuelämän rahoja ole kasassa. En puhunut mistään direktiiveistä tässä tapauksessa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti lintu
Miksei joku jengi voi sanoa "Ruutu pelaa vain teillä mikäli vakuutukset on kunnossa." Ja toinen "Selänne saa pelata teillä työsulun aikana pitääkseen yllä pelikuntoaan."

Voi varmasti, mutta siitä olen saletti että molemmilla seuroilla joko on oikeus tai ei ole oikeutta vakuutusta vaatia. Siksi olen koko ajan kysynyt, tietääkö joku pakollisista vakuutuksista jotain. Voin sinun mieliksesi kysyä, tietääkö joku pakollisista vakuutuksista, joista seura halutessaan voi vapauttaa, ok?

Viestin lähetti lintu
Tarkoitin lähinnä, että Selänteellä on jo miltei koko elämän rahat tienattuina eikä paljoa menetettävää ole. Kun taas TRuutulla on ura edessä eikä loppuelämän rahoja ole kasassa. En puhunut mistään direktiiveistä tässä tapauksessa.

Tämä on todettu moneen kertaan ja ymmärrän tämänkin, mutta aavistelen että sopimuksenalaisen ja sopimuksettoman kohdalla asiat voivat olla toisin. Tuolla rapakon takana kun tällaisista asioista tuppaa olemaan mustaa valkoisella, siellä ei paljon arvota tällaisten asioiden kanssa, ajattelin että jollakulla saattaisi olla ihan tietoakin asiasta. Kyllä täällä monimutkaisemmat waiver-säännötkin osataan ulkoa, joten ehkäpä tähänkin saamme vastauksen vielä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Gags
Voi varmasti, mutta siitä olen saletti että molemmilla seuroilla joko on oikeus tai ei ole oikeutta vakuutusta vaatia. Siksi olen koko ajan kysynyt, tietääkö joku pakollisista vakuutuksista jotain. Voin sinun mieliksesi kysyä, tietääkö joku pakollisista vakuutuksista, joista seura halutessaan voi vapauttaa, ok?
Eiväthän kait NHL-seurat voi mitään vakuutusta vaatia. Näin ollen ainoa pakollinen vakuutus on käsittääkseni liigapelaajan lisenssi, joka ei kovin isoja karkkirahoja maksa.

Niin olen ainakin itse asian ymmärtänyt, että kyse on pelaajien omista vakuutuksista siltä varalta, että he loukkaantuessaan saattavat menettää kohtuulliset (tulevat) ansionsa. Tässä suhteessa siis esim. T Ruudun vakuuttaminen on takuulla kallimpaa kuin T Selänteen.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Joukkueilla on aika kasa massia kiinni pelaajissa ja sen mukaiset odotukset. Tuskin mustien haukkojen päälliköt päästävät sijoitustaan ilman vakuutusta mihinkään. Ja tällä vakuutuksella suojataan vain NHL joukkueen etu. Pelaajan henk. koht. vakuutus turvaisi vain pelaajan tulevaisuuden.

En ole 100 varma asiasta, mutta vakuutusalalla oleva frendi kertoi näin sen olevan suurella varmuudella.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Target
Joukkueilla on aika kasa massia kiinni pelaajissa ja sen mukaiset odotukset. Tuskin mustien haukkojen päälliköt päästävät sijoitustaan ilman vakuutusta mihinkään. Ja tällä vakuutuksella suojataan vain NHL joukkueen etu.
Onkohan tämä ihan näinkään. Pelaajathan eivät saa lakon ajalta palkkaa, joten heillä lienee USA/Kanada lakien mukaan oikeus etsiä muuta työtä. En jaksa uskoa, että pelaamista=työntekoa voidaan noissa maissa millään sopimuksilla rajoittaa. Ainakin meillä täällä kotosuomessa tuollaisessa tilanteessa olisi oikeus mennä muualle töihin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti bozik
Eiväthän kait NHL-seurat voi mitään vakuutusta vaatia. Näin ollen ainoa pakollinen vakuutus on käsittääkseni liigapelaajan lisenssi, joka ei kovin isoja karkkirahoja maksa.

Selailin tuossa IS-Veikkaajan SM-liigaliitettä jossa myös pohditaan näitä vakuutus- ja verotusasioita. Siinä todetaan yksiselitteisesti:

Liigaseurojen velvollisuutena on hoitaa NHL-pelaajan lakisääteinen vakuutus, mutta erikoisvakuutuksista vastaavat pelaajat

Näyttää edelleenkin siltä, että nyt pitkälti nähdään kuka on minkäkin brändin näköinen pelaaja eli kuinka paljon pelaaja vastaa erikoisvakuutuksestaan ja kuinka paljon panee seuran maksettavaksi. Tämä lienee kohtuullinen tulkinta?

Edelleenkin mua kaivelee toi pelaajan sitoumus (=sopimus) NHL-joukkueeseen. Vaikka lockout tulisikin, eikö työnantajalla rapakon takana ole oikeuksia voimassaolevan sopimuksen perusteella tulevaisuuden työsuoritukseen ja loukkaantumisen estäessä ko. työvelvoitteen toteutumisen, korvausta?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyviä käsityksiä ja mielipiteitä vakuutuksista ja aika monikin on yhtä aikaa oikeassa. SM-liigassa ainoa pakollinen on todellakin liigapelaajan lisenssi, joka ei kultaa maksa. Ja sen maksaa seura. Muuten mennään markkinatalouden lakien mukaan ja tilanteet ovat yksilöllisiä, uskokaa pois! Jollain perussopimuksella kiekkoileva ei-niin-kallis pelaaja ei ole varustettu niin tiukoilla sopimusraameilla, etteikö hän saisi pelata missä huvittaa silloin, kun työnantaja ei päästä töihin. Kaikkihan saavat tehdä niin tietenkin, mutta perusjampan tapauksessa ei ole edes keskusteltu siitä, että jamppa olisi velvollinen hankkimaan NHL-seuraansakin silmälläpitäen vakuutuksen tässä tapauksessa. Jos näin olisi, kyseessä ei olisi perusjamppa, vaan supertähti. Ts. pelaaja tässä tapauksessa sopii itse suostuuko lakonaikainen seura vakuuttamaan hänen uransa tai osan siitä joko kokonaan tai pelaajan kanssa kulut jakaen. Se on ihan normaalin neuvottelun (riskianalyysin) paikka siinä, missä mikä tahansa palkkaneuvottelukin. Jos pelaaja pääsee seuran kanssa samalle planeetalle tietystä henk.koht. vakuutuksesta, on homma selvä. Jos pelaaja loukkaantuu ja saa vakuutuksesta korvauksen, joka on hänestä liian pieni, hän on tehnyt huonon sopimuksen, oma vika.

Tähtipelaajien, kuten Tuomon, sopimukset ovat monisivuisia pumaskoja, joiden tekemiseen osallistuvat useatkin lakiheebot puolin toisin. Seura ja pelaaja neuvottelevat palkan ja muut sopimusehdot, kuten parhaaksi näkevät. Hyvä prospekti voidaan hyvinkin sitoa siten, että hänen mahdollinen pelaamisensa työsulun aikana merkitsee pelaajan puolelta tiettyjä sitoumuksia (vakuutusmaksuja) seuraakin kohtaan. Tai sitten ei. Jopa sellaisiakin sopimuksia on, missä mahdollisen työsulun aikaiset muutkin seurat on rajattu, ts. pelaaja ei saa pelata esimerkiksi Venäjän liigassa ollenkaan. Näissä rajoituksia sisältävissä tapauksissa pelaaja haluaa tietenkin jotain vastineeksi. Ja money talks. Tilannetta voidaan verrata vaikka huippubändien levydiileihin tai elokuvaohjaajien sopimuksiin. On HIMin ja Warnerin välinen asia sopia kaikki mahdolliset yksityiskohdat ja HIM itse on tietenkin halunnut oikeuden julkaista matskunsa itse edelleen Suomessa. Sellaista kohtaa tuskin on esipainetussa sopimuksessa, varsinkin kun esipainettuja sopimuksia ei ole. Jos artisti / pelaaja tekee nuoruuden innolla liian rankan sopimuksen, kun ei jaksa lukea / luetuttaa pikkupränttejä, hänelle voi käydä kuten Princelle. Ei pääse pois, vaikka haluaisi. Ja rahakaan ei riitä syyksi hillua paskassa duunipaikassa, kun sitä on jo.

Näin ollen, niin karua kuin se onkin; jokaisen pelaajan tilanne on omansa (paitsi siltä osin, että liigapelaajan lisenssi pitää maksaa) ja pääsääntöisesti pelaajat tietenkin haluavat suojata koko loppu-uransa ja jos ei eurooppalainen seura suostu, neuvottelut loppuvat siihen. Niin brändinnäköistä kaveria ei olekaan, ei minkään brändin, joka tulee riskeeraamaan 15 vuoden saatavansa pikkurahalla. Tuomo Ruudun sopimuksen yksityiskohdat ovat vain Tuomon, hänen agenttinsa ja Chicagon tiedossa. Jo se, että Tuomo vähintäänkin harkitsee pelaamista Euroopassa ("pelaan vain HIFKissä jos Euroopassa pelaan") antaa ymmärtää, että silloin neuvotellaan vain hänen omasta jatkostaan ja Chicagolla ei liene siihen mitään sanottavaa, kun ei päästä kaveria työpaikalle. Jos Chicagollekin pitäisi ottaa vakuutus, olisi Tuomon pelaaminen Euroopassa täysin mahdotonta. Chelseassa Tuomo voisi pelata tietenkin, jos fudis sujuisi, Abramovitsh vain maksaisi tuplavakuutusmaksut pois kuljeksimasta. Ääritilanteessa Chicago jää ilman tähteään, jos Tuomo (hope not!) loukkaantuu täällä pelatessaan. Näin uskon tämän tapauksen menevän, en tiedä tietenkään varmasti.

Pena on huomisaamuna tiettävästi aamutv:ssä. Kannattaa katsella, vaikka nimien pudottelu/tilannekatsaus menee varmastikin cuphuuman jälkeen ensi viikon puolelle. Ihan susikädellä Pena ei kuitenkaan nyt pelaa.
 

kissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fort Wayne Komets
Viestin lähetti JHag
Hyviä käsityksiä ja mielipiteitä vakuutuksista ja aika monikin on yhtä aikaa oikeassa. SM-liigassa ainoa pakollinen on todellakin liigapelaajan lisenssi, joka ei kultaa maksa. Ja sen maksaa seura. Muuten mennään markkinatalouden lakien mukaan ja tilanteet ovat yksilöllisiä, uskokaa pois! Jollain perussopimuksella kiekkoileva ei-niin-kallis pelaaja ei ole varustettu niin tiukoilla sopimusraameilla, etteikö hän saisi pelata missä huvittaa silloin, kun työnantaja ei päästä töihin. Kaikkihan saavat tehdä niin tietenkin, mutta perusjampan tapauksessa ei ole edes keskusteltu siitä, että jamppa olisi velvollinen hankkimaan NHL-seuraansakin silmälläpitäen vakuutuksen tässä tapauksessa. Jos näin olisi, kyseessä ei olisi perusjamppa, vaan supertähti. Ts. pelaaja tässä tapauksessa sopii itse suostuuko lakonaikainen seura vakuuttamaan hänen uransa tai osan siitä joko kokonaan tai pelaajan kanssa kulut jakaen. Se on ihan normaalin neuvottelun (riskianalyysin) paikka siinä, missä mikä tahansa palkkaneuvottelukin. Jos pelaaja pääsee seuran kanssa samalle planeetalle tietystä henk.koht. vakuutuksesta, on homma selvä. Jos pelaaja loukkaantuu ja saa vakuutuksesta korvauksen, joka on hänestä liian pieni, hän on tehnyt huonon sopimuksen, oma vika.

Tähtipelaajien, kuten Tuomon, sopimukset ovat monisivuisia pumaskoja, joiden tekemiseen osallistuvat useatkin lakiheebot puolin toisin. Seura ja pelaaja neuvottelevat palkan ja muut sopimusehdot, kuten parhaaksi näkevät. Hyvä prospekti voidaan hyvinkin sitoa siten, että hänen mahdollinen pelaamisensa työsulun aikana merkitsee pelaajan puolelta tiettyjä sitoumuksia (vakuutusmaksuja) seuraakin kohtaan. Tai sitten ei. Jopa sellaisiakin sopimuksia on, missä mahdollisen työsulun aikaiset muutkin seurat on rajattu, ts. pelaaja ei saa pelata esimerkiksi Venäjän liigassa ollenkaan. Näissä rajoituksia sisältävissä tapauksissa pelaaja haluaa tietenkin jotain vastineeksi. Ja money talks. Tilannetta voidaan verrata vaikka huippubändien levydiileihin tai elokuvaohjaajien sopimuksiin. On HIMin ja Warnerin välinen asia sopia kaikki mahdolliset yksityiskohdat ja HIM itse on tietenkin halunnut oikeuden julkaista matskunsa itse edelleen Suomessa. Sellaista kohtaa tuskin on esipainetussa sopimuksessa, varsinkin kun esipainettuja sopimuksia ei ole. Jos artisti / pelaaja tekee nuoruuden innolla liian rankan sopimuksen, kun ei jaksa lukea / luetuttaa pikkupränttejä, hänelle voi käydä kuten Princelle. Ei pääse pois, vaikka haluaisi. Ja rahakaan ei riitä syyksi hillua paskassa duunipaikassa, kun sitä on jo.

Näin ollen, niin karua kuin se onkin; jokaisen pelaajan tilanne on omansa (paitsi siltä osin, että liigapelaajan lisenssi pitää maksaa) ja pääsääntöisesti pelaajat tietenkin haluavat suojata koko loppu-uransa ja jos ei eurooppalainen seura suostu, neuvottelut loppuvat siihen. Niin brändinnäköistä kaveria ei olekaan, ei minkään brändin, joka tulee riskeeraamaan 15 vuoden saatavansa pikkurahalla. Tuomo Ruudun sopimuksen yksityiskohdat ovat vain Tuomon, hänen agenttinsa ja Chicagon tiedossa. Jo se, että Tuomo vähintäänkin harkitsee pelaamista Euroopassa ("pelaan vain HIFKissä jos Euroopassa pelaan") antaa ymmärtää, että silloin neuvotellaan vain hänen omasta jatkostaan ja Chicagolla ei liene siihen mitään sanottavaa, kun ei päästä kaveria työpaikalle. Jos Chicagollekin pitäisi ottaa vakuutus, olisi Tuomon pelaaminen Euroopassa täysin mahdotonta. Chelseassa Tuomo voisi pelata tietenkin, jos fudis sujuisi, Abramovitsh vain maksaisi tuplavakuutusmaksut pois kuljeksimasta. Ääritilanteessa Chicago jää ilman tähteään, jos Tuomo (hope not!) loukkaantuu täällä pelatessaan. Näin uskon tämän tapauksen menevän, en tiedä tietenkään varmasti.

Pena on huomisaamuna tiettävästi aamutv:ssä. Kannattaa katsella, vaikka nimien pudottelu/tilannekatsaus menee varmastikin cuphuuman jälkeen ensi viikon puolelle. Ihan susikädellä Pena ei kuitenkaan nyt pelaa.

JHag,

mistä sä keksit noita juttuja?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
kissa: Ihan tässä vanhempana henkilönä ja kirjoittajana voisin antaa sellaisen vinkin, että pelkkä "JHag, mistä sä keksit noita juttuja" olisi riittänyt. Ei olisi tarvinnut quotata koko juttua. No, kyllä se siitä, kun viikset kasvavat lisää.

Voin paljastaa kyseisen vakuutuksia käsittelevän juttuni lähteitä: Sakke Pietilä/Chicago, Pentti Matikainen/HIFK sekä Jussi Salonoja/Blues. Nämä ovat oikeita henkilöitä, eivät salanimiä. En kuitenkaan usko, että he noista hommista mitään tietävät. Se, mistä keksin Penan olevan huomenna aamutv:ssä, jääköön sinun pohdittavaksesi.

Taidan lähteä Filmtowniin, haen sieltä Raimo O. Niemen elokuvan "Kissan kuolema". Ihan pirun hyvä raina!
 

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aamun hesarissa oli verotuksesta juttua, Pena oli käskenyt nhl pelaajia hoitamaan verotuksen ensin kuntoon ja sitten kysymään sopimusta.
Jokinenkin selviäisi 15% veroilla jos tuota juttua on uskominen, sillä on asunut tuon 3 vuotta ulkomailla.
 

Punainen Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aamu TV:t

Mediapeli hallussa!

Pena ykkösellä tuossa 10 min päästä ja Sakke "the pygmi" Lindfors maikkarilla puolen tunnin päästä.

Pudottaako jompi kumpi pommin jo tänään vai säästelläänkö huomiseen...?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Re: Aamu TV:t

Viestin lähetti Punainen Mike
Mediapeli hallussa!

Pena ykkösellä tuossa 10 min päästä ja Sakke "the pygmi" Lindfors maikkarilla puolen tunnin päästä.

Pudottaako jompi kumpi pommin jo tänään vai säästelläänkö huomiseen...?

Penan haastattelu oli hienoinen pettymys. Ei tullut mitään uutta tietoa yhtään mistään. Kysymykset olivat lähinnä itsestään selviä joihin Penan oli vaikea vastata muuten kuin itsestään selvyyksillä.

- Tinke-80
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Et kai tosissaan odottanut et Pena olisi aamulähetyksessä joka koski WC:tä, olisi alkanut kertomaan HIFK:n pelaajahankinnoista??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös