Viha on ehkä liian vahva ilmaus, mutta en voi sanoa tuntevani kovinkaan lämpimiä fiiliksiä Jokereita kohtaan. Olen tietoinen Jokereiden historiasta, ja koska en ole tyhmä enkä moukka, arvostan seuranne historiaa. Kunnioitan myös niitä syitä, miksi monet ovat aikoinaan Jokerit fanituksensa kohteeksi valinneet. Ja kun kerran on sydän alkanut sykkiä jollekin jengille, sitä ei vaihdeta. Ja siksi arvostan myös niitä faneja, jotka eivät mistään hinnasta tai syystä kykenisi vaihtamaan suosikkijoukkuettaan.
Mä en tunne Hjallista kohtaan mitään suuria antipatioita. En tosin edes tunne koko ihmistä. Se, mikä mua Hjalliksessa jurppii on se, ettei hän itsekään tunnu ymmärtävän Jokereiden historiaa. Siis TODELLA YMMÄRTÄÄ. Ja kyllähän mua vituttaa myös se, että käänsi rotsinsa. Käänsi sen päästäkseen tekemään bisnestä. Bisnestä, joka ei itseasiassa ole edes mitään kovinkaan kannattavaa. Kuka tahansa ei pistä päälleen IFK:n paitaa purjehtiessaan maailman ympäri, se on tosi kuin vesi. Vai voiko joku teistä kuvitella laittavansa vaikkapa PiTan tai K-Kissojen paidan päälleen? Eikä selitykseksi kelpaa sekään, että oli ainoa puhdas paita :). Että se mua ottaa vähän päähän. Mutta mikäpä minä olen arvostelemaan ihmisten rotsinkääntämisiä. Ihminen on kautta aikain tehnyt suuttuneena kummallisia asioita. Itse en voi kuvitella kääntäväni takkia, mutta joku toinen voi. So? Voin vain todeta olevani parempi fani ;).
Jos Jokerit pelaavat viihdyttävää lätkää, osaan kyllä nauttia siitä. Kunnioitan jokaista hyvään kiekkoiluun kykenevää pelaaja. No, myös monia "huonompiakin" kiekkoilijoita :). Esim. Janne Lahti on huikea pelaaja. Se, että hän pelaa Jokereissa on miinus, mutta ei vaikuta hänen osaamiseensa. Edes meikäläisen ajatuksissa. Sama koskee Pulkkista. Se, että en pidä Jokereista ei tarkoita sitä, ettenkö pystyisi kunnioittamaan heidän hyviä saavutuksiaan.
Mun broidi oli Jokeri-fani. No, nyt se soittelee jo taivaallisessa orkesterissa ja rauha hänen muistolleen. Toiset vain kasvaa kieroon, vaikka lähtökohdat olisivat ihan samanlaiset. Kyllähän toiset hyvistä perheistä olevat lapsukaiset käyttävät huumeitakin, vaikka ulkoisesti kaiken pitäisi olla jees. Ei kai sitäkään pidä hyväksyä, mutta tosiasioiden kanssa pitää vain oppia elämään ;).
Peace and lööv, älkää ottako itseenne!