Viestin lähetti Gags
Se, että yleisin tapa käsitellä oman joukkueen tappiota on haukkua se lyttyyn, ei totisesti ole kannatettavasta seurasta riippuvaista. Näin suurin osa tekee, eikä se tarkoita sitä että ei osata vastustajaa arvostaa. Puutuin tähän vain siksi, että tässä nimenomaisessa ketjussa on harvinaisen vähän haukuttu omia, enemmänkin kehuttu Pelsuja. Se, että niitä kehuja tulee pääsääntöisesti muiden joukkueiden kannattajilta, ei myöskään ole mitenkään ihmeellistä. Niin se on aina ollut.
Edelleenkin tsemppiä vaan sinne päin.
Näinhän se varmaankin on. Ehkäpä tämä negatiivishenkinen tilitys on tosiaan se perisuomalainen tapa käsitellä tappiota. Itse olen jo näiden kaikkien lahtelaista jääkiekkoilua seurattujen vuosien jälkeen oppinut toisinaan arvostamaan tappiotakin, kunhan kaadutaan saappaat jalassa. Toki voittaminen on aina mukavampaa, mutta tappion tullen pitää vastustajallekin osata antaa arvoa.
Samapa tuo silti minulle. Säälissä en suostu kieriskelemään ja tyylipisteet ovat taitoluistelijoita ja voimistelijoita varten. Tänään tuli voitto, oli peli sitten hyvää tai huonoa. Torstaina otetaan sitten lisää pisteitä kotihallissa Bluusereita vastaan. Hyvällä tai huonolla pelillä...