Viestin lähetti bozik
Syyllinen numero yksi on itse Jortikka. Kun joukkueen ympärillä on ylimääräistä hässäkkää, tässä tapauksessa nollapelit+voittoputki, niin koutsin duuni numero uuno on pitää mahdollisimman paljon rutiineista kiinni. Nyt koutsi laittoi Häkkisen maalin ja antoi tällä viestin pelaajille. Kukaan lajin parissa työskennellyt ei edes vitsinä usko sitä, että pelaajat olisivat ottaneet viestin niin, että "nyt keskitytään peliin ja unohdetaan nollapeli höpötykset". Härän kakkia, jätkät/joukkue otti takuulla päätöksen sillä lailla, että "ai koutsin mielestäkin tämä on helppoa, no kyllä kai me Pasiin luotetaan". Näin se menee, ainakin mun ja valmennuksen perusoppien mukaan.
Enkö mä ole varoittanut niistä ranskalaisen keittiön sienistä jo tarpeeksi monta kertaa? Jortikka teki ihan oikein, tässä tilanteessa, mutta lopputulos ei ollut toivottu. Haki todennäköisesti juuri sitä mitä sinä ja viittaamasi valmennuksen perusopit pidätte vitsinä. Jortikka ehkä on ne perusoppikirjat jo ohittanut?
Ruutineissa pysyminen sopii paremminkin pleijareihin ja turnauksiin, ei välttämättä keskitalven mättöön sarjajohtajan ja -jumbon välillä.
Tämä minun mielipiteenäni kirjattakoon.