8 peliä takana, ja 27 päästettyä maalia. Se on liigassa kolmanneksi eniten ja 3.3 maalia per peli. On aika selvää, että ongelmat ovat maalivahti ja puolustus pelissä.
Samaan aikaan 8 pelissä ollaan tehty 25 maalia. Se on 3.1 maalia per peli. Tilastollisesti ok, mutta kun noita maaleja on kattonut, niin suurin osa on tullut "hyvän onnen kautta", eli kiekko on pomppinu meille näin alkukaudesta.
Mitä sitten tapahtuu kun kiekko alkaa pomppimasta meille? Jo harjoituspeleistä asti olen ollut sitä mieltä, että tarvitsemme yhden oikean maalintekijän, aka "McTavish".
Tarvitaan maalivahti, puolustaja jos ei kahta ja se maalintekijä. Samaan aikaan tahtoisin myös Jortikasta eroon, mutta kun rahat on loppu. On selvää, että se yksi puolustaja sieltä vähintään tulee, mutta hyvin vaikeaksi menee. Ei käy kateeksi Keklun työtä.
Katsooko kukaa ylipäätään noita koosteita? Itse katson joka kierroksen kaikki pelit. Narrien kohdalla, koskaan ei juhlita maalia "oikein". Pari kertaa saattaa kädet nousta ylös ja vähän nyrkin koputuksia. Missä tunne?!? Verratkaa vaikka Ilves pelaajiin jotka juhlivat. Ihan eri tunnetasolla menevät. "Maali tuli, ihan jees".. Eihän tuo juhliminen nyt kaikkea kerro, mutta kyllä se minua huolestuttaa. Jortikkakin aina huutaa sen tunteen perään, eikä sitä kyllä noissa tuuletuksissa näy. Virkamies menoa.
Rahaa ei ole, ja muutenkin on älytöntä maksaa taas kahdelle valmentajalle, mutta kyllä minä vaihtaisin Jortikan pois heti. Tilalle pitäisi saada valmentaja koodinimellä Suikkanen tai Shedden, joka oikeasti osaa luoda sitä tunnelmaan ja saa pelaajat uskomaan omaan tekemiseensä.
Vaikka harmittaa, niin ei jaksa enää edes vituttaa. Alkaa olla niin arkipäivää tämä säätäminen jo. Hallelujah..