Jokerit laatikossa kaudella 2010-2011

  • 482 506
  • 1 391

Masentaja

Jäsen
Tavoite on joka kausi se, että Jokereissa pelataan mestaruudesta. Ei muusta.

Millä sä kuvittelet että firma, jonka työntekijät on per**raiskattu vuodesta toiseen ja toimari on sokean hallituksen suojeluksessa hassannut rahat skeidaan, voisi hetkessä olla täydessä tikissä? Millä pystytään henkilökuntaan samaan motivaatiomuutos muutamassa kuukaudessa jos kymmenen vuotta on ollut suojatyöpaikka, jossa saa perseillä ja fleguilla miten tykkää? Asiat ei käy hetkessä. Mutta suunta on kyllä parempaan päin, ja kun määräaikaisten työsopimusten irtisanominen ei ole helppoa, joita edellinen toimari on tehnyt roppakaupalla niin hidasta se on. Mädät omenat voi ulkoistaa vain tiettyä reittiä, joka tässä tapauksessa on määräaikaisuuksien päättyminen. Tämän jälkeen on vasta mahdollisuus ottaa ne avainhenkilöt sisään yritykseen, joilla on motivaatio ja tahto tehdä firman kanssa kelpo tulosta sopivalla korvauksella menetetystä vapaa-ajasta. Yksi henkilö voi tuhota paljon ja jos niitä huseeraajia on useampi, ei sitä sotkua helposti selvitetä.

Cobol, herätys. Muutos on täällä mutta ei se tapahdu sormia napsauttamalla. Suunta on oikea, mutta nyt pitää peräänkuuluttaa kärsivällisyyttä mutta samalla vaatia tiettyä jämäkkyyttä katsoa että homma menee oikeassa kurssissa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Muutos on täällä mutta ei se tapahdu sormia napsauttamalla. Suunta on oikea, mutta nyt pitää peräänkuuluttaa kärsivällisyyttä mutta samalla vaatia tiettyä jämäkkyyttä katsoa että homma menee oikeassa kurssissa.

Mähän sanoin jo että olen 20 vuotta odottanut ja jaksan odottaa edelleen sen muutaman vuoden. Silti en arvosta nykyistä sijoitusta viimeisellä playoff-paikalla juuri pätkääkään. Miksi ihmeessä pitäisikään? Arvostakoon ne ihan vapaasti joiden mielestä se riittää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Olit siis onnesi kukkuroilla kun HIFK siirtyi 5-0 johtoon ja Jokerit ei edes vikissyt? Mikäs siinä, kukin nauttii tavallaan. Ei mulle riitä että tasaisesti väännetään surkean tämän kauden HPK:n tai SaiPan kanssa.

Mä kyllä vaadin jotain aivan muuta.

No tuskinpa kukaan tuohon kauden ensimmäiseen peliin oli tyytyväinen, mutta turha sitä on sen takia säkkiin pukeutua ja köyttä rasvata. Ei ne mestaruushaaveetkaan kaatuneet vielä tuohon tappioon. Noita sinun kriteerejäsi lukien ei tämä SM-liigan seuraaminen liene edes kovin kivaa kun aina pitää olla tyytymätön. Tottakai Jokereiden resulsseilla pitää tapella mestaruudesta, mutta luulisi tuolla kokemuksella tietävän ettei asiat tapahdu vain sormia napsauttamalla. Kivahan se toki on haaveilla ja esittää toiveita sillä kukapa ei haluaisi tuollaista joukkuetta, vaikka ei tuollaista ylivoimaa olla nähty missään muuallakaan. Pieni realitycheck saattaisi joskus olla paikallaan, vaikka tämän kauden Jokerit kritiikkiä paikoitellen ansaitseekin, myös voittaessaan.

Mähän sanoin jo että olen 20 vuotta odottanut ja jaksan odottaa edelleen sen muutaman vuoden. Silti en arvosta nykyistä sijoitusta viimeisellä playoff-paikalla juuri pätkääkään. Miksi ihmeessä pitäisikään? Arvostakoon ne ihan vapaasti joiden mielestä se riittää.

Kyllä on taas mustavalkoinen maailma, kuka täällä on sanonut että 6.sija riittää? Runkosarjaa on vielä jäljellä n. 50 peliä, siinä kerkeää sijoitukset vielä muuttua moneen kertaan. Ja pleijareissa se vasta lopulta katsotaan kuka on kuka, mutta tässä vaiheessa kautta niistä on vielä aika turha spekuloida.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Mähän sanoin jo että olen 20 vuotta odottanut ja jaksan odottaa edelleen sen muutaman vuoden. Silti en arvosta nykyistä sijoitusta viimeisellä playoff-paikalla juuri pätkääkään. Miksi ihmeessä pitäisikään? Arvostakoon ne ihan vapaasti joiden mielestä se riittää.
Ymmärrän kyllä tavallaan tämän cobolin nyt valitseman tiukan linjan. Nyt on taloon palkattu oikeat tekijämiehet ja tuloksia täytyykin näkyä! Mutta valitettavasti se vain menee niinkuin Masentaja tuossa ylempänä totesi. Ei muutos voi näkyä 100%:sti kentällä heti kuin muutos parempaan on tehty. Siellä on mm. pitkät ja kalliit sopimukset juoksemassa sellaisten pelaajien kanssa jotka eivät ole tehneet sitä tulosta mitä on odotettu.

Ja ei tietenkään pidä olla tyytyväinen viimeiseen playoff-paikkaan vaan eiköhän täällä jotkut (minä mukaanlukien) yrittä sanoa sitä että ollaan tyytyväisiä siihen että muutos parempaan on oikeasti tapahtunut ja ennenpitää se kyllä näkyy selvemmin myös kentällä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämä voi tulla flintille yllärinä, mutta tätä kautta en pysty arvioimaan kuin sen perusteella, miten tällä kaudella on pelattu. Mulla kun ei ole magicputkea, jolla näkisin kevään tilanteen tässä ja nyt eli 11.10.2010. Nyt ollaan viimeisellä po-paikalla ja keväällä sitten jossain muualla. Mutta kuluneita pelejä arvioin tästä tilanteesta sen mukaan, miten ne on pelattu.

Mua ei tyydyttänyt kaksi murskatappiota ennakkoon pahimmille kilpailijoille eli HIFK:lle ja Kärpille eikä niitä suinkaan kuitattu jatkoaikatappiolla surkealle Ilvekselle. Minusta asia vaan on näin. Joku toinen on tyytyväisempi. Minä en eikä se muutu.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mähän sanoin jo että olen 20 vuotta odottanut ja jaksan odottaa edelleen sen muutaman vuoden. Silti en arvosta nykyistä sijoitusta viimeisellä playoff-paikalla juuri pätkääkään. Miksi ihmeessä pitäisikään? Arvostakoon ne ihan vapaasti joiden mielestä se riittää.

Minä en yhtään ymmärrä, mikä sulle nyt on tullut. Olen ollut siinä uskossa, että tunnet urheilun ja jääkiekon lainalaisuuksia keskivertoa pulliaista huomattavasti paremmin. Terävänä kaverina osaat aivan varmasti panna sarjasijoituksen, sen takana olevat pelit, joukkueen materiaalin ja kauden odotusarvon oikeaan perspektiivin. Ymmärrät ihan varmasti myös meneillään olevan muutosprosessin luonteen, muuttuneen SM-Liigan luonteen ja sarjajärjestelmän luonteen.

Tämän kontekstin huomioon ottaen nykyisillä sarjasijoituksella ja tuloksilla on hyvin vähän väliä.

Vai provoiletko sinä nyt vain? Ei tuosta muunlaista tolkkua ota.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En provoile, vakavissani minä. Kyllä mä rehellisesti odotin Jortikan tekevän laadullisesti tasokkaampaa työtä kesän aikana kuin mitä toistaiseksi on ylivoimassa, alivoimassa ja ketjuissa nähty. Mutta se siitä, mulla on erilainen näkemys Jokerien tämän kauden tavoitteista ja pelaamisen tasosta syksyllä kuin monella muulla.

Hauskaa illan jatkoa. Itse katson NHL-kiekkoa ja toivon mukaan jotain samanlaista nähdään perjantaina Raumalla Jokereilta kuin äsken nähtiin St. Louisilta Anaheimia vastaan.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paskallakin pelillä voittaa joskus. Tulokset eivät ole niin tärkeitä kuin peliesitys. Jatkuvilla hyvillä esityksillä tulee pidemmällä tähtäimellä menestystä runkosarjassa, eikä tappiotkaan harmita niin paljoa. Mutta HIFK-pelin kaltaiset esitykset on vaikea antaa anteeksi, vaikka tulos olisi ollut mikä vain.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei nykyliigassa ole millään joukkueella mahdollista samaan menoon kuin mitä Jokereilla ja Tepsillä oli 90-luvulla, nykyliiga on vaan tänä päivänä niin paljon ammattimaisempi kuin mitä oli silloin. Se että Jokerit voisi olla vuodesta toiseen kärjessä on mahdollista ja siihen on pyrittävä. Mutta noihin kultaisiin aikoihin että, käveltiin puolivälierät, välierät ja finaalit vihellellen läpi mestaruuteen ei ole paluuta. Siitä pitävät varmasti huolen muut liigaseurat.

Se että päästäisiin siihen että Jokerit olisi oikeasti vuodesta toiseen kärjen tuntumassa, muuallakin kuin median kausiennakoissa, vaatii pitkäjänteistä työtä. Koska rahalla ja kaikki nyt heti asenteella sitä ei ole mahdollista saada. Hyvä ensimmäinen askel tätä tavoitetta kohti oli Kekäläisen hankinta, ja uskon että näiden seuraavien askelten ottamisesta huolehtii Keklu itse.

Joukkue ei ole varmaan sellainen mitä Kekäläinen haluisi, eikä valmennus. Mutta ei Kekäläinen ole niin hullu että potkisi Jortikan pois kesken tämän kauden jos pisteitä tulee tätä tahtia jatkossa. Kekäläinen ei sitä riskiä ota, että valmentajavaihdoksen jälkeen kaikki voisi oikeasti hajota käsiin, ja hän olisi siitä vastuussa.
Toivooko Keklu sitten että Jokereille tulisi paha tappiokierre että saisi syyn potkia Jortikan? En usko.
Vai hyväksyykö Kekäläinen sen tosiasian, että tämä tulee olemaan hänen Jokereille eräänlainen välivuosi? Ja toivoo että siitä jäisi jotain positiivista käteen tulevia vuosia varten? Tähän skenaarioon uskon enemmän.

Ei sillä että hän antaisi Jokereiden vaan ajelehtia tämän kauden, varmasti kokoaa tosissaan jo tällä kaudellakin Jokereita tulevaisuutta silmällä pitäen. Mutta ei valmentajaa vaihtamalla, ainakaan jos meno jatkuu edes nykyisellään.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tämä voi tulla flintille yllärinä, mutta tätä kautta en pysty arvioimaan kuin sen perusteella, miten tällä kaudella on pelattu. Mulla kun ei ole magicputkea, jolla näkisin kevään tilanteen tässä ja nyt eli 11.10.2010.

Ja silti pystyit muutama viesti takaperin toteamaan mm näin:
Tällä kaudella pistän painetta Keklun ja Hjalliksen suuntaan enemmän kuin koskaan. Muutoksen pitää näkyä myös kentällä ja tulevissa hankinnoissa. Itse en ole tyytyväinen ellei Jokerit pelaa liigan parasta peliä ja pääse vähintään välieriin. Nyt ei siltä näytä, joten ilmaisen näkemykseni.

Eli näit kuitenkin ilman sitä oudolta kuulostavaa magicputkea ettei olla pääsemässä edes välieriin vaikket siis näekään kevään tilannettä nyt tässä 11.10.2010. Täytyy myöntää että perustelusi todellakin pystyi yllättämään minut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
äytyy myöntää että perustelusi todellakin pystyi yllättämään minut.

Se miltä peli näyttää nyt mahdollistaa pelin analysoinnin kriteerinään, mihin nyt nähtävä peli myöhemmin riittää. Peli voi joko parantua tai huonontua, jolloin ollaan taas uudessa tilanteessa. Ja uutta tilannetta voi taas analysoida ja pohtia, riittääkö se peli ja mihin. Sulla on magicputki. Tiedät ettei näillä otteilla ja otteluilla ole väliä kevättä katsoen. Niinpä niistä ei kannata huolehtia eikä - kuten kirjoitat - varsinkaan spekuloida keskustelupalstalla. Minusta taas spekulointi on rentouttavaa ja hauskaa ja kuten ennenkin, vielä mahdollisimman paksun värikynän kanssa :)
 
Viimeksi muokattu:

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä mä rehellisesti odotin Jortikan tekevän laadullisesti tasokkaampaa työtä kesän aikana kuin mitä toistaiseksi on ylivoimassa, alivoimassa ja ketjuissa nähty.

Mielestäni tämä kiteyttää omat fiilikseni varsin osuvasti. Peliesityksiin, varsinkin ekaan HIFKipeliin, nähden pisteitä on tullut jopa mukavasti. Silti peli on ollut kuraa. Tämä oli ainakin itselle aika isokin yllätys, koska harkkapeleissä meininki näytti vähintään ok:ltä (harkkapeleiksi) ja kuitenkin Jortikalla oli pitkä kevät ja kesä aikaa saada homma kondikseen. Toki, toki, toki siellä oli joillakin pelaajilla loukkaantumisia, mutta sen tekosyyn taakse ei voi ammattilaiset piiloutua.

Onneksi oma pää on saatu tilkittyä, koska hyökkäyspeli ja ylivoima ovat kyllä aikamoista kohellusta.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Se miltä peli näyttää nyt mahdollistaa pelin analysoinnin kriteerinään, mihin nyt nähtävä peli myöhemmin riittää. Peli voi joko parantua tai huonontua, jolloin ollaan taas uudessa tilanteessa. Ja uutta tilannetta voi taas analysoida ja pohtia, riittääkö se peli ja mihin. Sulla on magicputki. Tiedät ettei näillä otteilla ja otteluilla ole väliä kevättä katsoen. Niinpä niistä ei kannata huolehtia eikä - kuten kirjoitat - varsinkaan spekuloida keskustelupalstalla. Minusta taas spekulointi on rentouttavaa ja hauskaa ja kuten ennenkin, vielä mahdollisimman paksun värikynän kanssa :)

Toki pelin analysointi tässä ja nyt on tärkeää, mutta täytyy myös muistaa, että nyt pelataan Jortsun ensimmäisiä pelejä sillä joukkueella, johon hänellä on ollut vähän enemmän sanan valtaa. Ainoastaan pitkäjänteisellä työllä saadaan aikaan tuloksia vuodesta toiseen vrt. esim. TPS. Kekäläinen on tämän palapelin tärkein tekijä ja sen jälkeen Jortikka. Kekäläisellä on hallussaan iso kuva ja joukkueen rakenne ja Jortikan jälkeen tähän palapeliin hommataan sopivin valmentaja.

Itse uskon, että Jortikka on nykyistä mainettaan parempi valmentaja. Jokerit on joka tapauksessa nyt huomattavasti paremmin luisteleva joukkue kuin vuosi sitten ja myös kiekollisesti huomattavasti parempi. Puolustus on ollut toistaiseksi heiveröinen, mutta siihenkin on tullut jo parannusta. Uskon, että Jokerit tulee tästä vain parantamaan.

Tottahan toki sitä voi itkeä, että Jokereiden resursseilla pitäisi esitysten olla jo nyt parempia, mutta organisaation pidemmän ajan tilan huomioon ottaen, otteet ovat vähintään ok. Vuoden kuluttua voidaan realistisesti odottaa jo huomattavasti parempaa, mutta sekin sillä ehdolla, että Jortikka jatkaa. Jos mennään uudella valmentajalla, ollaan jälleen rakennusprosessissa. Tämä toki jopa todennäköisempi vaihtoehto, kun Kekäläinen saa vapaasti valita projektilleen avainhenkilön.
 

Brock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras organisaatio
Nythän tänne tupsahtikin oikea helmi aiheeksi. Listataanpa kaikki mitä odotamme Jokereilta laatikossa.

Tässä omani.

Jokerit ei saa hävitä yhtään peliä kaudessa.
Edes jatkoajalle mennyttä peliä en hyväksy.
Vähintään 3 maalia pitää joka pelissä tehdä ilmaveivillä tai vastaavan näyttävällä henk.koht. taidolla.
2 maalia/ottelu pitää syntyä jo kaadetun pelaajan tekemänä (a la Ovetschkin)
5 maalia pitää ykkössentterin tehdä niin, että purjehtii läpi kentän - ja joka ottelussa.
Molarille ei riitä, että yhtään maalia ei mene taakse, vaan pitää vielä tehdäkin 2 ja syöttää 3 joka ottelussa.
Jokaiselta vastustajalta pitää taklata pelaaja lasarettiin - mutta puhtaasti ja sääntöjen mukaan.

Mikäli nämä eivät tapahdu, pitää valmentajat, huoltajat, pelaajat ja johto vaihtaa. Jokaisen ottelun jälkeen!
 

MiksuMan

Jäsen
Brock on oikeassa. Juuri näin se menee. Jokerit organisaatio on aivan sekaisin faneja myöten. Mutta eiköhän Keklu laita meidät järjestykseen, jos nyt vain otetaan vähän iisimmin ja annetaan joukkueelle aikaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Toki pelin analysointi tässä ja nyt on tärkeää, mutta täytyy myös muistaa, että nyt pelataan Jortsun ensimmäisiä pelejä sillä joukkueella, johon hänellä on ollut vähän enemmän sanan valtaa. Ainoastaan pitkäjänteisellä työllä saadaan aikaan tuloksia vuodesta toiseen vrt. esim. TPS.

Tuo on totta. Se ei kuitenkaan muuta sitä faktaa mihinkään, että Jokerien peli on ollut toistaiseksi sarjassa suhteellisen heikkoa ja pahiten on pettänyt Jortikan oma panos pelitavan ja erikoistilanteiden suunnittelussa. Oisko yksi kohtuullinen koko peli Kuopiossa ja pari hyvää erää Jyppiä vastaan ne parhaat osat? Pisteitä on tavallaan enemmän kuin tuolla pelillä ja rosterilla kuuluisi. Mikä toki on Jokerien kannalta hyvä. Itse katson peliä kuitenkin ensisijaisesti pelinä ja arvioin, mihin näkemäni riittää. Tämä peli ei riitä juuri mihinkään, valitettavasti. Jostain syystä monille on vaikeaa analysoida kannattamansa joukkueen pelejä. Siksi tässäkin ketjussa osa kehuu voitot ja haukku tappiot otteluiden pelillisestä esityksestä riippumatta. Mä katson ja kirjoitan tavallaan pelistä pisteiden takana, riippumatta voitosta tai tappiosta. Toki vain oman näkemykseni, en muuta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jostain syystä monille on vaikeaa analysoida kannattamansa joukkueen pelejä. Siksi tässäkin ketjussa osa kehuu voitot ja haukku tappiot otteluiden pelillisestä esityksestä riippumatta. Mä katson ja kirjoitan tavallaan pelistä pisteiden takana, riippumatta voitosta tai tappiosta. Toki vain oman näkemykseni, en muuta.

Jostain syystä meistä osa tuntuu olevan kykeneviä näkemään hieman miksi ne esitykset mahdollisesti ei vielä ole maailman räiskyvintä ja kauneinta kiekkoa. Ei ne esitykset välttämättä ole jatkossakaan parempia, mutta parempaan suuntaan se peli on näyttänyt olevan menossa. Jotkut myös tajuavat että kausi on prosessi eikä kaikki ole valmista tässä heti ja nyt vaikka se toki paljon kivempaa kärsimättömille faneille olisikin. Viime kaudella Tepsi nosteli kannua vaikka runkosarjan aikana sen peli ei todellakaan ollut liigan parasta, silloin kun sillä oli eniten merkitystä Tepsi sen sijaan säkenöi Ilari Filppulan johdolla. Tottakai se kärsivällisyys on vaikeaa, mutta jos hakee uskottavuutta itselleen mainostalla kovaa kokemustaan niin luulisi että se aika olisi vähän jo kerinnyt myös opettamaan. Jokainen toki kannattakoon tavallaan, oli se sitten itkua ja hampaidenkiristelyä tai riemua ja positiivista mieltä.

Vaikka loukkaantumisten taakse ei niin hirveästi kannatakaan piiloutua (kun niitä sattuu kaikille ja niille ei vain voi oikein mitään) niin Jokereilla on lähinnä loukkaantumisista johtuen ollut tähän mennessä jo 5 erilaista koostumusta 1. ja 2.ketjuille, 3.ketju on elänyt eniten ja se on vaihtanut kokoonpanoaan lähes joka peliin (9 erilaista koostumusta) ja nelonenkin on nähnyt koostumuksessa jos toisessakin. Ainoa pysyvä osa Jokereiden kokoonpanossa on ollut Väänäsen ja Kauppisen muodostama 1.pakkipari, alemmissa pareissa sen sijaan on haettu toimivia pareja. No tämä loukkaantumisista ja sen aiheuttamista muutoksista kokoonpanossa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onhan tuossa tietty järki mitä flint kirjoittelee. Keskeneräitä työtä ei saisi arvostella, vaikeneminen on kultaa, odottamalla hyvä tulee jne. Nää on kuitenkin niitä kansanviisauksia joita en itse arvosta. Pätkääkään.

Kun peliä pelataan tässä ja nyt, sitä tietenkin voi arvioida tässä ja nyt. Se että kritisoin virheitä johtuu siitä, että näen ne. Konkreettisena esimerkkinä nostin esille Jortikan toimet Pirneksen osalta ottelu ottelulta, joilla oli joukkueen pelaamista rampauttava vaikutus. Onneksi Jortikka tuli järkiinsä ja "löysi" uudelleen Pirnes-Hentunen parin.

Peliesitysten osalta olisi kiva keskustella Jortikan kanssa Jokerien avauspelistä. Miksi se on niin huonoa omista lähdettäessä - ihan kuin sitä ei olisi harjoiteltu lainkaan? Mitä Jortikka todellisuudessa asiasta tuumii? Samoin olisi kiva keskustella miksi viisikon etäisyys leviää pakkien pysyessä liian puolustusmoodissa Jokerien hyökätessä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Onhan tuossa tietty järki mitä flint kirjoittelee. Keskeneräitä työtä ei saisi arvostella, vaikeneminen on kultaa, odottamalla hyvä tulee jne. Nää on kuitenkin niitä kansanviisauksia joita en itse arvosta. Pätkääkään.

En ole mielestäni kehoittanut vaikenemaan tai lopettamaan kritiikkiä, ennemminkin olen peräänkuuluttanut kärsivällisyyttä mielestäni liian pitkällä menevien johtopäätöksien tekemisessä kun kausi on vielä alussa. Ja olen naureskellut sille eräiden maailmanlopun meiningille heti kun tulee muutama vastoinkäyminen.

Kun peliä pelataan tässä ja nyt, sitä tietenkin voi arvioida tässä ja nyt. Se että kritisoin virheitä johtuu siitä, että näen ne. Konkreettisena esimerkkinä nostin esille Jortikan toimet Pirneksen osalta ottelu ottelulta, joilla oli joukkueen pelaamista rampauttava vaikutus. Onneksi Jortikka tuli järkiinsä ja "löysi" uudelleen Pirnes-Hentunen parin.

Tuo Pirneksen peluutamista koskenut kritiikkisi olikin hyvää ja se oli myös hyvin perusteltua, jollaiseen tiedän sinun olevan varsin hyvin kykenevä ja siksipä minä olen tätä sinun tämän kertaista kritiikkiäsi hieman piikitellyt.

Peliesitysten osalta olisi kiva keskustella Jortikan kanssa Jokerien avauspelistä. Miksi se on niin huonoa omista lähdettäessä - ihan kuin sitä ei olisi harjoiteltu lainkaan? Mitä Jortikka todellisuudessa asiasta tuumii? Samoin olisi kiva keskustella miksi viisikon etäisyys leviää pakkien pysyessä liian puolustusmoodissa Jokerien hyökätessä.

Tämä olisi mielenkiintoinen aihe ja siitä olisi mielenkiintoista kuulla valmennuksen näkemyksiä ja kehityssuunnitelmia koska parannettavaahan siinä on.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Hieman

faktaa. Tällä kaudella Jokerien pakit ovat tähän mennessä tehneet 3 maalia (Dehner 2) Kovanen (1). Marko Kauppinen pelaa Väänäsen Ossin parina ja maalisaldo näyttää nollaa. Isoja jäppäreitä vastaan ei pärjää omassa päässä joten voidaan kysyä täyttääkö ruudun ja voisiko Dehneriä kokeilla Ossin parina. Toisaalta Kauppinen jonkun muun parina tarkoittaisi sitä että hän olisi vielä enemmän kusessa omassa päässä.

Toinen seikka puolustava sentteri Ville "Virmasen viimeinen löytö" Hämäläinen. Tehot 0+0 peliaikaa about 11min per peli ja plus miinus saldo -6 joka on joukkueen huonoin yhdessä Ben-Amorin kanssa.

Tuossa Saipa pelin jälkeen maalivahti Järvinen kertoili että joukkue on alkanut viime peleissä takakarvaamaan ja pitämään keskustan suht tukossa joka oli positiivinen uutinen
.
No ensinmäinen vuosi jälkeen Masan..eihän Roomaakaan rakennettu päivässä.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Peliesitysten osalta olisi kiva keskustella Jortikan kanssa Jokerien avauspelistä. Miksi se on niin huonoa omista lähdettäessä - ihan kuin sitä ei olisi harjoiteltu lainkaan? Mitä Jortikka todellisuudessa asiasta tuumii? Samoin olisi kiva keskustella miksi viisikon etäisyys leviää pakkien pysyessä liian puolustusmoodissa Jokerien hyökätessä.

Mä oon saanut sen käsityksen joukkueen läheltä olevalta henkilöltä, että Jortsulla on jotain ihme valmennustapoja kuten, että hän näyttää taululla miten peliä pitäisi avata, mutta voi olla ettei tätä tapaa sitten ikinä oikeasti harjoitella kunnolla. Eli Jortsu olettaa kentällä pyörivän 12 X Leinoja ja 6 X Zidlickyjä, jotka osaisivat automaattisesti asian kunhan sen vain piirtää taululle. Itsellä ainakin omilta juniorivuosilta(olkoonkin salibandysta) on sellaiset muistot, että asiat nimenomaan opittiin useiden ja useiden toistojen jälkeen vasta parhaiten. Toki nyt ei puhuta mistään junnujoukkueesta, mutta kyllä kaikilla pelaajilla on vuosien saatolta hiukan erilainen näkymys siitä miten peliä pitäisi avata ja miten taas ei. Ja jokainen voi miettiä miten homma sitten toimii jos puolustuskin on täynnä nuoria äijiä.
 
Viimeksi muokattu:

Masentaja

Jäsen
Kuulostaako tutulta:

joukkue 1) Eniten voittoja kauden alusta runkosarjassa, sijoitus runkosarjassa kolmas. Lopullinen sijoitus viides.

joukkue 2) Kauheaa rämpimistä alkukausi, vuodenvaihteen paikkeilla pelissä pientä piristymistä. Runkosarjassa kuudes. Pudotuspeleissä hävisi viidestätoista ottelusta kolme, tuloksena suomen mestaruus.

Se, mitä peli on nyt, ei milläänlailla estä menestymistä kaudella. Jokereilla on vielä n. 20 peliä aikaa pistää se paljon parjattu avauspeli ja maalinteko kuntoon, ja vain taivas on rajana.

Kokoajan jankutetaan että ei loukkaantumisten taakse voi piiloutua ja niitä syyttää. Kyllähän sitä voi. Mennään taas normaalin ihmisen ajatusmaailmaan ja mietitäänpä tilannetta. Tulet kesälomien alla uuteen työpaikkaan. Kesällä tehdään paljon etätöitä markkinoiden hiljaisen tilanteen vuoksi. Muutama viikko ennen sesongin alkamista työyhteisö aloittaa tiiviin työskentelyn, kuitenkin jakautuen muutaman hengen ryhmiin. Työ vaatii pitkäjänteistä yhteistyötä ja toisten ajatusten lukemista. Sesonki alkaa, mutta sairauksien takia kaikki työkaverit vaihtuu rinnalla. Ne jo opetellut kaverit on kipeänä vuoronperään, jopa pitkiäkin jaksoja. Ei kyllä minkäänlaista kateutta tulosvastuullista työnjohtajaa kohtaan, joka koittaa kehittää ryhmiä niin että jokaisessa on riittävä määrä älyä, teknistä taitoa ja voimaa.

Ajatuksia?
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokoajan jankutetaan että ei loukkaantumisten taakse voi piiloutua ja niitä syyttää. Kyllähän sitä voi. Mennään taas normaalin ihmisen ajatusmaailmaan ja mietitäänpä tilannetta. Tulet kesälomien alla uuteen työpaikkaan. Kesällä tehdään paljon etätöitä markkinoiden hiljaisen tilanteen vuoksi. Muutama viikko ennen sesongin alkamista työyhteisö aloittaa tiiviin työskentelyn, kuitenkin jakautuen muutaman hengen ryhmiin. Työ vaatii pitkäjänteistä yhteistyötä ja toisten ajatusten lukemista. Sesonki alkaa, mutta sairauksien takia kaikki työkaverit vaihtuu rinnalla. Ne jo opetellut kaverit on kipeänä vuoronperään, jopa pitkiäkin jaksoja. Ei kyllä minkäänlaista kateutta tulosvastuullista työnjohtajaa kohtaan, joka koittaa kehittää ryhmiä niin että jokaisessa on riittävä määrä älyä, teknistä taitoa ja voimaa.

Ajatuksia?

Ammattilaiset ei välitä kuka vierellä huseeraa ja hoitaa homman kotiin.

Tottamaar loukkaantumiset vaikuttavat, mutta niitä on muillakin. Senpä takia kesän aikana olisi pitänyt luoda pohja, jossa kaikki tietävät miten pelataan eikä tällöin ole väliä kuka siinä vierellä viipottaa. Sitten kun ketju saa sitä "kemiaa" toimimaan, voidaan välillä hiukan sooloilla ja tehdä yllättäviä, ns. luovia, ratkaisuja.

Hyvä jos ollaan ruvettu takakarvaamaan, mutta mikä helvetti siinä oli ettei sitä voitu tehdä jo heti kauden alusta? Kuitenkin sellainen ihan peruselementti keskialueen pelissä.

Toivotaan että pisteitä ropisee tälläkin pelillä ja että Eaves ja Noksu eivät ole pitkään poissa. Eavesin loukkaantumisessa on sekin huono puoli, että nyt meidän fysiikkavalmentaja on saikulla...
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Kattoko kukaan peliä tänään, miltä homma näytti? Tilastojen valossa kaaduttiin toisen erän jäähyilyyn, mutta toisaalta torjuntojen perusteella Lukko on hallinnut koko peliä kuitenkin. Harmi etteivät pystyneet vääntämään kolmea pistettä, kun "loistavasti" toiminut "neloskenttä" Pitkänen - Hämäläinen - Ben-Amor kävi taas hakemassa sen pakollisen miinuksen ja laskemassa Lukon tasoihin kolmannessa erässä.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Kattoko kukaan peliä tänään, miltä homma näytti? Tilastojen valossa kaaduttiin toisen erän jäähyilyyn, mutta toisaalta torjuntojen perusteella Lukko on hallinnut koko peliä kuitenkin. Harmi etteivät pystyneet vääntämään kolmea pistettä, kun "loistavasti" toiminut "neloskenttä" Pitkänen - Hämäläinen - Ben-Amor kävi taas hakemassa sen pakollisen miinuksen ja laskemassa Lukon tasoihin kolmannessa erässä.

Sanotaan näin, että jos tuuria on olemassa, niin Lukolla sitä oli. Jokerit teki kaksi omaa maalia (ensin lämäri Lahden mailan kautta suoraan putken alle ja toinen Eavesin katkaisema syöttö maalin edestä suoraan maaliin). Kolmas meni itseltä ohi, mutta neljännessä Dehnerin aivotoiminta sammui hetkeksi ja iski kiekon Järvisen eteen Tukoselle tarjottimelle ja siitä sisään. Kaverit taistelee kuin eläimet ja Järvinen torjuu kuin henkensä edestä, tällä asenteella me ratkaistaan meille paljon pisteitä tällä kaudella. Omaan silmään Niemi pelasi lähes hyvin, yksi hasardi maalin edessä. Väänäselle hieman turha jäähy, iski alivoimalla kunnon suoran Lindgrenin selkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös