Jokerit kuntoon kaukalon ulkopuolella

  • 101 101
  • 223

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän noita Jokereiden- ja HIFK-kampanjoita voi suoraan verrata toisiinsa, koska ne selkeästi on suunnaatu eri ihmisille. Jokerit koittaa saada halliin mainoksilla nuorta, uutta kannattajasukupolvea, joka aivan varmasti reagoi paremmin Graden, Mäk Gäliksen tai VilleGallen (jos nyt oikeasti on mainoksessa) kuvaan kun tuohon HIFK:n vastaavaan, sillä he ovat massoille tuttuja kasvoja. Toisaalta taas HIFK:n mainos on suunnaatu enemmänkin jo olemassa oleville faneille, johon soveltuu täydellisesti. HIFK:n ei tarvitse siis kasvattaa tuon fanimassan määrää, vaan aktivoida sieltä jo olemassa olevia fanejaan.

Tuolla koitettiin sanoa, että Jokerit ovat kauppallisia ja julkisuuden hakuisia, koska ottavat näitä nuorten suosikkeja mainoksiin, mutta mielestäni tässä jatketaan sitä samaa mitä on koko Kekäläisen kausi harjoitettu, eli koitettu saada sitä seuraavaa sukupolvea halliin. Nuoret ovat olleen Jokereilla kohteena, oli kyseessä sitten koulukiusauksen vastustaminen tai Joonas Raskin paljastaminen Facebookin kautta. Nuorille on halvempia kausareita, twitter otettu todella tehokkaasti käyttöön ja koko joukkuetta tuota lähemmäksi faneja. Itse ainakin pidän tästä uudesta suunnasta, enkä epäile hetkeäkään sen toimivuutta pitkässä juoksussa.
 
Viimeksi muokattu:

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos sallitte vielä paskan vertauksen, ifk luo mainoksillaan itsestään kuvaa Hesarina siinä missä Jokerit esiintyy enemmän iltiksenä. Tokihan jokainen 13-vuotias mieluummin lukee automatkalla iltistä kuin Hesaria, joten ehkä tämä kamppis saavuttaa kohteensa. Kokeneemmissa piireissä HS:n linja miellyttää ehkä kuitenkin enemmän.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

Tämä on erittäin hyvä näkemys asiaan ja pääpiirteittän samaa mieltä melkein jokaisesta kohdasta. Jokereiden kannattajapohja tulee varmasti ajan myötä laajenemaan jos trendi jatkuu samanlaisena sosiaalisen median hyödyntämisen sekä muiden mainitsemiesi seikkojen suhteen (halvat kausikortit ehkä tärkeimpänä tekijänä) ja kenties joskus kymmenen vuoden kuluttua tullaan näkemään viisinumeroisia yleisömääriä tavallisissa arkipeleissäkin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokereilla on hieno ja perinteikäs logo. Käsittämätöntä, ettei sitä hyödynnetä mainonnassa tuon enempää. Joskus vähemmän on enemmän.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Cheerleader on ainakin Janni Hussi.

Tässä on vähän samaa meininkiä kuin joissain musiikkiteollisuuden urbaanilegendoissa: itse artisti on liian ruma levyn kanteen laitettavaksi. Käsittääkseni Janni Hussi ei kuulu Jokereiden cheerleader-ryhmään, joten lienee tuossa vain hyvän ulkonäkönsä vuoksi. Jos tarkoituksena oli tuoda esiin ajatusta "tervetuloa joukkoon sellaisena kuin olet", niin miksi korvata vakkaritsirkut jollain barbienukella? Itselleni tulee siitä enemmän mieleen joku Sedulan VIP-tyyppinen markkinointi: "täällä on julkkiksia ja kauniita ihmisiä, ostamalla lipun näytät itsekin paremmalta".

Itse näin aamulla ensimmäistä kertaa mainoksen, jossa oli muistaakseni joku JVG-tyyppi, Ilari Filppula, fani ja joku muu. Kieltämättä itse huomasin ensimmäiseksi mainoksen sekavuuden, mutta kun miettii, että on ehkä tavoiteltu nimenomaan sitä nuorempaa sukupolvea ja nimenomaan ei-niin aktiivisia kiekon seuraajia, niin saattaahan tuo toimiakin ja on kyllä linjassa noiden nuorisohintojen yms. kanssa. Tosin hieman turhaan siinä on tekstinä kuvassa olevien henkilöiden nimet, koska oletettavasti kohderyhmä osaisi ne "julkkikset" nimetä kuitenkin. Ja ne muut ovat kuitenkin ynnämuut-osastoa.

Mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, häiritseekö vakituista kannattajakuntaa naapurissa se, että teidät on ikäänkuin sivuutettu mainonnassa?

Mitä tulee IFK:n mainontaan, niin mielestäni se on nimenomaan olemassa olevalle kannattakunnalle tarkoitetu herätys, että kausi lähestyy ja tietyllä tapaa pilke silmäkulmassa toteamus, että perseelleen menneen viime kevään jälkeen nyt on hieman hampaankolossa. Itse pidin siitä hyvinkin paljon, mutta ilmeisesti nimimerkki Ilmala ei. :)
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse näin aamulla ensimmäistä kertaa mainoksen, jossa oli muistaakseni joku JVG-tyyppi, Ilari Filppula, fani ja joku muu. Kieltämättä itse huomasin ensimmäiseksi mainoksen sekavuuden, mutta kun miettii, että on ehkä tavoiteltu nimenomaan sitä nuorempaa sukupolvea ja nimenomaan ei-niin aktiivisia kiekon seuraajia, niin saattaahan tuo toimiakin ja on kyllä linjassa noiden nuorisohintojen yms. kanssa. Tosin hieman turhaan siinä on tekstinä kuvassa olevien henkilöiden nimet, koska oletettavasti kohderyhmä osaisi ne "julkkikset" nimetä kuitenkin. Ja ne muut ovat kuitenkin ynnämuut-osastoa.

Mainoksessa on MäkGälis, Ilari Filppula ja neljä nuorta poikaa. Muiden mainosten kokoonpanot ovat:

1. VilleGalle, Jarkko Ruutu, Rane Raitsikka ja Amanda Harkimo
2. Pate, Gracias, Jokereiden Cheer Up Teamin Janika* (Ei todellakaan mikään Janni Hussi) ja Njassa

Kai nuo nimet ovat tuossa sen takia, että koitetaan luoda kuvaa siitä miten hekin ovat sitä samaa "jokeriperhettä" kun muutkin fanit. Ilari Filppula voi olla tähti, mutta tuossa mainoksessa hän on vain Ilari siinä missä Joachim on vain Joachim. Eihän näitäkään mainoksia ole tehty sen takia, että niistä muiden kannattajien pitäisi tykätä, sillä ei kukaan vaihda joukkuetta mainoksen takia. Mutta eiköhän joku MM2011JVG-huuman kokenut nuori kiekkofani löydä tästä sitä kosketuspintaa, joka tulevaisuudessa saattaa kasvaa ihan fanittamiseksi.

* Tästä voi vaikka ihan itse vertailla Mainos vs. Janika.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tässä on vähän samaa meininkiä kuin joissain musiikkiteollisuuden urbaanilegendoissa: itse artisti on liian ruma levyn kanteen laitettavaksi. Käsittääkseni Janni Hussi ei kuulu Jokereiden cheerleader-ryhmään, joten lienee tuossa vain hyvän ulkonäkönsä vuoksi. Jos tarkoituksena oli tuoda esiin ajatusta "tervetuloa joukkoon sellaisena kuin olet", niin miksi korvata vakkaritsirkut jollain barbienukella? Itselleni tulee siitä enemmän mieleen joku Sedulan VIP-tyyppinen markkinointi: "täällä on julkkiksia ja kauniita ihmisiä, ostamalla lipun näytät itsekin paremmalta".

Kannattaisi tutustua mainokseen (ei tyttöön, tai saa siihen tyttöönkin varmaan tutustua jos se tytölle vaan sopii) ennen kuin alkaa huutelemaan liian suurella suulla. Kuten Masculine edellä kertoo niin mainoksen mimmi on kyllä ihan Jokereiden peleissä monien vuosien ajan tanssineen Cheer Up Teamin vakiokalustoa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pääasia että narritkin on herännyt markkinoimaan aktiivisemmin itseään (oli mainokset sitten minkälaisia tahansa). Tässä rakennuksessa missä duunissa olen, on paljon Jokeri-faneja, ja moni on suoraan sanonut olevansa kateellinen IFK:lle kun puhutaan markkinoinnista. Ei se nyt maailman isoin asia ole, mutta kyllä se hyvää fiilistä herättää, kun näkee kekseliäitä kadunvarsimainoksia omasta jengistä.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Cheerleader on ainakin Janni Hussi. Mustamies on liian laiha ollakseen Jani Toivola.
Itseasiassa näyttää olevan Cheer Up Teamin Janika. Itse mietin kanssa Janni Hussia aluksi mutta parempilaatuinen kuva kertoo tytön olevan Janika. Lisäksi tumma mies on Itä-Helsingin rappari Gracias. Tässä vielä kolmas mainos. (molemmat kuvat FB:stä)

Mun mielestä ihan ok mainoskampanja varsinkin kun näitä mainoksia on useita erilaisia, kampanja jonka tarkoitus on juuri korostaa paljon kasvanutta Jokereiden yhteisöllisyyttä: "Minä-Me-Jokerit". Mainoksissa faneja laidasta laitaan ja Areenan vakionaamoja, sekä mukana muutamat pelaajat edustamassa Jokereita. Toki Jokerilogon olisi toivonut tässä näkyvän paremmin, mutta toisaalta eipä se kampanja kuitenkaan pelkästään näihin dösärimainoksiin jää. Tyyli on yksinkertainen, tyylikäs ja pelkistetty. Uskoisin että samaan suuntaan yritetään tehdä myös uusien nettisivujen ulkoasu. Jokerikannattajana olen kyllä tyytyväinen näihin mainoksiin joissa otetaan myös meidät kannattajat huomioon.

Itse myös joskus pohtinut noita ideota että keskustan näkyvälle mainospaikalle todella isot Jokerilogot. Esim. Forumin kulma tai vaikkapa Rautatieaseman kellotornista roikkumaan. Logon pitäisi näkyä kaupungissa eri paikoissa ympäri vuoden jotta turistitkin tietävät kenelle Stadi kuuluu :)

edit: ehtikin jo tulla samaa asiaa, pahoittelut.
 
Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
2. Pate, Gracias, Jokereiden Cheer Up Teamin Janika* (Ei todellakaan mikään Janni Hussi) ja Njassa
-----------
* Tästä voi vaikka ihan itse vertailla Mainos vs. Janika.

No niin, tämä sopii sitten jo huomattavasti paremmin tuohon kokonaismielikuvaan, jota itsekin tuossa hahmottelin. Hyvä niin. Janni Hussi tuossa mainoksessa olisi mielestäni ollut aika perseestä ja ensimmäisenä synnytti nimenomaan tuon kuvailemani mielikuvan.

Ja kuten itsekin sanoit, mainokset ovat varmaankin suunnattu nimenomaan tuollaisille satunnaisille, jonkinlaisen jääkiekkokiinnostuksen omaaville nuorille, jotka saattavat tutut kasvot nähdessään innostua tulemaan hallille. Siinä mielessä kampanja saattaa olla hyvinkin onnistunut, mutta varaan oikeuden muuttaa mielipidettäni, mikäli telkkarista putkahtaa ulos mainos, jossa Aake Kalliala/Mikko Kivinen/Vesku Loiri huutaa v*ttua.. ;)
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
En ole mikään mainosmies, mutta jos olisin vastuussa Jokereiden markkinoinnista ja mainonnasta, pyrkisin kaikin voimin edelleen jalostamaan tuota "Minä-Me-Jokerit"-slogania. Se on osoittautunut toimivaksi ja onnistuneeksi ja fanit ovat ottaneet sen omakseen, mikä ei ole mitenkään itsestään selvä asia.

Lisäksi, vaikka ymmärrän, että on jo nuorten houkuttelemiseksi viisasta houkutella uusia nuoria kannattajia, pyrkisin yhdistämään tähän uuteen hyvään sloganiin myös historiaa. Ei historian hyödyntäminen ole pelkästään vanhojen homeiden juttu, vaikka pyritäänkin vetoamaan nuorisoon. Kyllä nuorisokin takuulla arvostaa myös joukkueensa perinteitä.

Jokereilla on jo pitkä historia, ja siihen kuuluu monia unohtumattomia pelaajia: nallipyssyketju, Nikolai Makarov ja monet muut. Jos joku ei heitä tunne, heille voi siitä kertoa. Joku Jarkko Ruutu taas ei ole minkäänlainen Jokeri-legenda, eikä hänestä koskaan sellaista tule.

Mielestäni voisi hyvin laatia esimerkiksi sellaisen mainossarjan, jossa moderniin ulkoasuun ja uuteen hyvään sloganiin olisi yhdistetty merkittäviä hetkiä Jokereiden historiasta, esim. sloganin alla suuri mustavalkoinen kuva, jossa olisi nallipyssyketju ja teksti "Ketju xxx-xxx-xxx eli "Nallipyssyketju" pelasi Jokereissa vuosina... pistein xxx+xxx.". Vastaavat jutut voisivat olla vaikka Ilpo Koskelasta, Janeckystä (tai ketjusta Selänne-Janecky-Säilynoja" jne. Olen varma, ettei kukaan nuori fani olisi tällaisista lainkaan pahakseen. Minäkin diggaan Carl Brewerista ja olen kiinnostunut hänen urastaan ja merkityksestään, vaikkein ukkoa ole koskaan nähnytkään.

Joku Vesku Loirin naama taas on hyvä esimerkki siitä, että yhdistetään Jokerit historialliseen henkilöön, jolla ei ole Jokereiden kanssa paljon mitään tekemistä. Ei näin.

Ja vielä, kuten monet muutkin ovat todenneet: Jokereilla on hieno logo. Miksei sen suomia mahdollisuuksia hyödynnetä täysillä?
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toki Jokerilogon olisi toivonut tässä näkyvän paremmin, mutta toisaalta eipä se kampanja kuitenkaan pelkästään näihin dösämainoksiin jää. Tyyli on yksinkertainen, tyylikäs ja pelkistetty. Uskoisin että samaan suuntaan yritetään tehdä myös uusien nettisivujen ulkoasu.

Onko sinulla jotain tarkempaa tietoa mitä kaikkea muuta tämä kampanja pitää sisällään? Myöskin näiden nettisivujen ajankohta on kiehtonut siitä asti kun niistä jossain kerrottiin, eli onko sivut käytössä jo ennen kauden alkua?
 

Kiraffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereilla on jo pitkä historia, ja siihen kuuluu monia unohtumattomia pelaajia: nallipyssyketju, Nikolai Makarov ja monet muut. Jos joku ei heitä tunne, heille voi siitä kertoa. Joku Jarkko Ruutu taas ei ole minkäänlainen Jokeri-legenda, eikä hänestä koskaan sellaista tule.

Mielestäni voisi hyvin laatia esimerkiksi sellaisen mainossarjan, jossa moderniin ulkoasuun ja uuteen hyvään sloganiin olisi yhdistetty merkittäviä hetkiä Jokereiden historiasta, esim. sloganin alla suuri mustavalkoinen kuva, jossa olisi nallipyssyketju ja teksti "Ketju xxx-xxx-xxx eli "Nallipyssyketju" pelasi Jokereissa vuosina... pistein xxx+xxx.". Vastaavat jutut voisivat olla vaikka Ilpo Koskelasta, Janeckystä (tai ketjusta Selänne-Janecky-Säilynoja" jne. Olen varma, ettei kukaan nuori fani olisi tällaisista lainkaan pahakseen. Minäkin diggaan Carl Brewerista ja olen kiinnostunut hänen urastaan ja merkityksestään, vaikkein ukkoa ole koskaan nähnytkään.

Joku Vesku Loirin naama taas on hyvä esimerkki siitä, että yhdistetään Jokerit historialliseen henkilöön, jolla ei ole Jokereiden kanssa paljon mitään tekemistä. Ei näin.

Mainonnassa ei kovin montaa viestiä voi samanaikaisesti korostaa, ja en näe historian olevan se ensisijainen syy, mikä vetää nuoria hallille. Nuorena vahvana draivina on itse tehdä jotain ja luoda ne omat kokemukset, vanhempien sukupolvien muistojen eläminen taas herättää usein aika vahvan vastareaktion. Minä ainakin kuvitteellisena asiakkaana haluan tietää, mitä siellä hallilla on nyt (kiekkoa ja yhteisöllisyyttä tämän kampanjan mukaan), eikä mitä siellä tai Nordiksella on joskus aiemmin ollut. Historia alkaa kiinnostaa vasta siinä vaiheessa, kun siellä hallilla on jo alkanut käydä.

Olen tosin sitä mieltä, että hallille voisi tehdä jonkinlaisen historianurkkauksen tai vastaavan, jossa olisi vanhoja kuvia ja tarinoita näytillä. Näin kytkettäisiin historia nykypäivään ja luotaisiin enemmän tietoisuutta perinteistä.

Veskua taas käytettiin, koska Vesku on fani, ja siksi kuuluu jokeriperheeseen.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Onko sinulla jotain tarkempaa tietoa mitä kaikkea muuta tämä kampanja pitää sisällään? Myöskin näiden nettisivujen ajankohta on kiehtonut siitä asti kun niistä jossain kerrottiin, eli onko sivut käytössä jo ennen kauden alkua?
Ei ole tarkkaa tietoa mutta uskoisin että koko repertuaari sieltä taas tulee.

Nettisivuistakaan ei ole uutta tietoa. Tälle kaudelle on tulossa mutta ei ole varmaa ehtiikö kauden alkuun. Riippuu siitä monta kertaa ulkoasuehdotukset laitetaan bumerangina takaisin jne.

Olen tosin sitä mieltä, että hallille voisi tehdä jonkinlaisen historianurkkauksen tai vastaavan, jossa olisi vanhoja kuvia ja tarinoita näytillä. Näin kytkettäisiin historia nykypäivään ja luotaisiin enemmän tietoisuutta perinteistä.
Keke puhui keväällä/kesällä että tällainen on myös suunnitelmissa. En tiedä kyllä milloin… Tälle kaudelle tulossa ainakin uudistettu fanituotekauppa, joka on nimenomaan kauppa minne pääsee sisälle testaamaan tuotteita. Eli ei tarvitse enää siinä käytävällä jonotella.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Veskua taas käytettiin, koska Vesku on fani, ja siksi kuuluu jokeriperheeseen.

Lisäksi Vesku on pelannut veskarina Töölön Vesassa 60-luvulla, joten juuria löytyy huomattavasti enemmän kuin ensi alkuun ymmärtäisi.

Nyt kun on nähnyt muutamia erilaisia mainosplakaatteja, niin ihan hyvin onnistuneelta kampanjalta tuo vaikuttaa.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Lisäksi Vesku on pelannut veskarina Töölön Vesassa 60-luvulla, joten juuria löytyy huomattavasti enemmän kuin ensi alkuun ymmärtäisi.

Töölön Vesassa pelaaminen on tietysti meriitti, mutta ei Vesku pelaajana ollut minkäänlainen legenda. Pelkkä fanius taas ei mielestäni ole aihe päästä (tai joutua) mainokseen. Onhan joku Alex Stubbkin innokas IFK-fani ja vieläpä legendaarisen Göran Stubbin poika, mutta syljettäisi nähdä häntä jossain IFK-mainoksessa. Niitä ikeniä voi ihan riittävästi ihastella esim. Hesarissa.
 
Viimeksi muokattu:

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Itseasiassa näyttää olevan Cheer Up Teamin Janika. Itse mietin kanssa Janni Hussia aluksi mutta parempilaatuinen kuva kertoo tytön olevan Janika. Lisäksi tumma mies on Itä-Helsingin rappari Gracias. Tässä vielä kolmas mainos. (molemmat kuvat FB:stä)
Joo huonossa kuvassa näytti ihan jokerifani-Hussille, mutta eipä ole. Paremmat kuvat näytti oikeat henkilöt.

Me suomalaiset kun tunnetusti kitistään ja valitetaan joka vitun asiasta, niin silti tuo kampanja mielestäni on ihan ok. Ei great, mutta ei paskakaan.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Töölön Vesassa pelaaminen on tietysti meriitti, mutta ei Vesku pelaajana ollut minkäänlainen legenda. Pelkkä fanius taas ei mielestäni ole aihe päästä (tai joutua) mainokseen. Onhan joku Alex Stubbkin innokas IFK-fani ja vieläpä legendaarisen Göran Stubbin poika, mutta syljettäisi nähdä häntä jossain IFK-mainoksessa. Niitä ikeniä voi ihan riittävästi ihastella esim. Hesarissa.

Stubb onkin poliitikko, eikä siksi suoraan viihdetaiteilija Loiriin verannollinen. Tietyt näytteljät ovat aika pitkään pyörineet Jokerien ympärillä enemmän tai vähemmän näkuyvästi. Loirin lisäksi Taneli Mäkelä ja Mikko Kivinen nyt tulevat nopeasti mieleen. Miksipä tuollaisia ei-kielteisiä assosisaatioita synnytäviä julkkisfaneja ei Jokerit käyttäisi, kun niitä kerran on.

Kuitenkaan henkilökohtaisesti tuo Jokerien mainoskampanja ei puhuttele ollenkaan, mutta kuten useat ovat yllä avanneet, sillä(ei siis Veskulla, vaan noilla muilla nuoremmila tyypeillä) kosiskellaan nuorta väkeä. Jos tuollainen "rekrytointi" onnistuu, niin silloin se on hyvä kampanja, omista fiiliksistä riippumatta.

Allekirjoitan myös muiden ihmettelyn Jokeri-logon liian vähäisestä roolista. Persoonallisen Jokerilogon tunnistaa suuri osa lätkää seuraamattomistakin ihmisistä eli se on itsessään jonkinlainen brändi. Mielellään näkisi mainoksia, missä olisi suurella pelkkä ihastuttava ja ärsyttävä narrilogo, lisättynä jollain yksinkertaisella tekstillä. Ei niissä mainoksissa aina ihmisiä tarvitse olla.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Mielellään näkisi mainoksia, missä olisi suurella pelkkä ihastuttava ja ärsyttävä narrilogo, lisättynä jollain yksinkertaisella tekstillä. Ei niissä mainoksissa aina ihmisiä tarvitse olla.

Ja se teksti voisi olla vaikka huikean kekseliäästi "Täältä pesee" :). Eiköhän tuo juna mennyt jo ja joku oma idea toimii paremmin. Minä, Me, Jokerit on hyvä lähtökohta ja sen ympärille voi keksiä vaikka mitä.
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Lisäksi Vesku on pelannut veskarina Töölön Vesassa 60-luvulla, joten juuria löytyy huomattavasti enemmän kuin ensi alkuun ymmärtäisi.

Korjataan vielä sen verran, että Vesku pelasi hokia nimenomaan Jokereiden kakkosjoukkueessa, Kodin Kynttilöissä. Sitä ennen mahdollisesti junnuna Töölön Vesassa, mutta Jokerit on ollut Veskulle läheinen seura jo 60-70 luvuilla.

Osa saattaa muistaa Veskun näkyvän Jokeri-kannattamisen myös 80-luvulta, jolloin seuralla meni varsin heikosti. Siitä huolimatta Vesku bongattiin ajoittain peleistä, ja muistan nähneeni joskus vanhan lehtikuvan 80-luvun puolivälistä, jossa Vesku poseeraa Jokeri-lipun kanssa.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ja se teksti voisi olla vaikka huikean kekseliäästi "Täältä pesee" :). Eiköhän tuo juna mennyt jo ja joku oma idea toimii paremmin.

No jos Jokerit käyttää mainoksessaan näyttävästi pelkkää omaa logoaan oman sloganin/tekstin lisäksi, ei se silloin voi olla mitään kopioimista, eikä sellainen juna voi koskaan mennä ohi.

Täytyy muistaa, että suurilla osilla SM-liigaseuroista on mainosmielessä ja graafisesti todella huono tai mitäänsanomaton logo. Jokerit on taas ihan selkäesti toisessa ääripäässä, eli kyllä sitä hyvää logoa kannatta hyödyntää näkyvämmin kuin nyt.

Minä, Me, Jokerit on hyvä lähtökohta ja sen ympärille voi keksiä vaikka mitä.

Niin, välillä esim. tuo teksti suuren Jokerilogon alla. Siihen lisäksi ehkä maininta edullisista kausareista tms. Ei se aina sen persoonallisempaa tarvitse olla. Eli noilla voisi täydentää tuota julkkisnaamakampanjaa.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Tietyt näytteljät ovat aika pitkään pyörineet Jokerien ympärillä enemmän tai vähemmän näkuyvästi. Loirin lisäksi Taneli Mäkelä ja Mikko Kivinen nyt tulevat nopeasti mieleen. Miksipä tuollaisia ei-kielteisiä assosisaatioita synnytäviä julkkisfaneja ei Jokerit käyttäisi, kun niitä kerran on.

Totta toinen puoli, mutta julkkisfanit eivät aina synnytä ei-kielteisiä assosiaatioita edes omien joukossa. Jokainen julkkis tietysti kannattakoon mitä seuraa haluaa, mutta oman faniuden tuominen julkisuuden käyttöön on toisinaan vähän kaksipiippuinen juttu. Jokereiden kohdalla mitään gloryhuntingia ei ole pitkään aikaan juuri ollut, mutta kyllä monien mielessä ovat vielä esim. vuodet 1992-1997 jolloin kaikenkarvaista julkkista pyöri ilmoittamassa faniudestaan, jopa Matti Kyllönen suorassa formulalähetyksessä.
Ehkä juuri tätä taustaa vasten tällainen "mekin kannatamme Jokereita" -mainonta ei ole ihan ongelmatonta. Vastaavasti mua on ainakin välillä nyppinyt Kjell Westön tapa tuoda HIFK:ta vähän liikaakin esiin eri yhteyksissä.

P.S. Korostan vielä, että arvostan Vesku Loirin tyyppisiä ihmisiä faneina suuresti. Hänen fanituksessaan ei siis ole mitään vikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Totta toinen puoli, mutta julkkisfanit eivät aina synnytä ei-kielteisiä assosiaatioita edes omien joukossa. Jokainen julkkis tietysti kannattakoon mitä seuraa haluaa, mutta oman faniuden tuominen julkisuuden käyttöön on toisinaan vähän kaksipiippuinen juttu. Jokereiden kohdalla mitään gloryhuntingia ei ole pitkään aikaan juuri ollut, mutta kyllä monien mielessä ovat vielä esim. vuodet 1992-1997 jolloin kaikenkarvaista julkkista pyöri ilmoittamassa faniudestaan, jopa Matti Kyllönen suorassa formulalähetyksessä.
Ehkä juuri tätä taustaa vasten tällainen "mekin kannatamme Jokereita" -mainonta ei ole ihan ongelmatonta. Vastaavasti mua on ainakin välillä nyppinyt Kjell Westön tapa tuoda HIFK:ta vähän liikaakin esiin eri yhteyksissä.

P.S. Korostan vielä, että arvostan Vesku Loirin tyyppisiä ihmisiä faneina suuresti. Hänen fanituksessaan ei siis ole mitään vikaa. Mutta hän on fani, ei Jokerit.

Tuossa on oikeastaan kaksi eri asiaa. Loiri on paitsi pitkän linjan fani, niin mukana seuran virallisessa mainonnassa.

Kokonaan toinen juttu on se aika kun Jokerit oli muotiseura 90-luvulla ja "faneina" esiintyi pyytämättä yksi jos toinenkin julkimo, mutta ei silloin olekaan kyse seuran omasta mainonnasta.

Itselleni on periaatteessa ihan sama onko noita julkkisfaneja vai ei. Jos niistä on seuralle hyötyä, niin kiva ja silleen.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Ainakin jossain haastattelussa Jare sekä myös VilleGalle sanoi ettei käytännössä fanita mitään yksittäistä seuraa vaan ylipäätänsä pääkaupunkiseudun jengejä. VilleGallella on toki Jokeri taustaa, mutta onhan se "hölmöä" ottaa mainokseen kaveri, joka ihan hyvin voisi olla naapurin mainoksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös