Täällä paljon kirjoitellaan siitä, että pitää saada niin ja niin monta pelaajaa jotta voitais pärjätä KHL:ssä. Mä taas näkisin/toivoisin että ei lähdettäis rakentamaan hirveetä muukalaislegioonaa, vaan rohkeesti vaan tämän kauden rungolla höystettynä 3-4 vahvistuksella. Tässä on kuitenkin joukke hitsautunut kahden kauden aikana, kun on ollut kaikenlaista kohua ympärillä milloin mistäkin asiasta, niin aika hyvin yhteen ja sitäkautta joukkehenki on hyvä. Ja kun ensi kaudella on jokatapauksessa odotettavissa suuri muutos liigan vaihtumisen myötä, niin valmiiksi yhteen hitsautunut joukkue on nähdäkseni valmiimpi kohtaamaan ensimmäisen KHL-kauden asettamat haasteet kuin jos pukukopissa ja lentokoneessa on toinen toisilleen vieraat "palkkatyöläiset".
Pelkällä joukkuehengellä ei pitkälle pötkitä, eikö se ole huomattu jo tässä kotoisessa liigassa? Jos tosissaan kuvittelet, että KHL:ssä pärjätään täällä häviäväksi todetulla rungolla, niin sanattomaksi vetää. KHL:ssä joukkuehenki ja pelikirja ovat tietenkin sellaisia vahvuuksia, millä voidaan iskeä paremman materiaalin omaaviin joukkueisiin. Tavallaan ymmärrän pointtisi, mutta 3-4 vahvistusta ei valitettavasti tule riittämään.
Ja kyllä mä muutenkin vaikka turpaan tulisikin, niin näkisin KHL-Jokereissa Lindelin hukkaamassa kiekkoja siniviivalla, Benkun menevän tilanteisiin kaksi potkua liian myöhässä ja Ridan menemässä laitaansa pitkin edes takas ilman tulosta tulostaululle. Älkääkä nyt käsittäkö väärin, tykkään näistä pelaajista. Pointi on se, että vaikka näillä pelaajilla ei menestystyä tulisikaan, niin mitä sitten. Miellumin kuitenkin katon "omia poikia" ja rahkeet riittää mihin riittää, kuin että tehtäis kauhea palkka-armeija ja ei kuitenkaan voitettas Gagarin-cupia.
Arvostan seurauskollisuuta ja "omia poikia" myös, mutta rajansa kaikella. Ei menestys ole kaikki kaikessa, mutta itse katselen kyllä mielummin joukkuetta, jolla on jokaisessa ottelussa edes mahdollisuus voittoon. Mainitsemasi Lindell, joka by the way on tällä hetkellä riittämätön jopa Liigaan, sopii hyvin esimerkiksi tässä asiassa. Vaikkahän kuinka on "oma poika" jne. jne., niin kyseinen jamppa ei vain voi olla KHL:ssä (ainakaan) "kasipakkia" korkeammalla statuksella.
Toisaalta taas juuri näiden vakiokokoonpanon ulkopuolisten stunttaajien kuuluu lähtökohtaisesti olla jokeritaustan omaavia pelaajia. Lisäksi hyökkäyksen telaketjuosaston
pitää olla jo ennestään tuttuja kasvoja, jotta saadaan säilytettyä edes osa vanhasta tunnesiteestä. Näihin rooleihin sopivista pelaajista meillä riittääkin tunkua, joista pitäisi joukkueenjohdon pystyä kelpo 3-4 neloskentät rakentamaan.
Kuten moni on täällä jo sanonut, nimenomaan kärkiosaamista tarvitaan. Meillä ei mun silmissä ole montaa KHL:ään kahteen ekaan ketjuun sopivaa hyökkääjää. En mä ainakaan kokisi Niko Kapasen, Jarkko Immosen ja Oskar Osalan kaltaisilla nimillä höystettyä nyky kokoonpanoa minään muukalaislegioonana. Varsinkin kun pohtii maailman parhaimpien urheilusarjojen siirtovyyhtejä.
Pakkien osalta ollaan onneksi sen verran onnekkaassa asemassa, että isolla osalla taso riittää myös ruplaliigan puolelle.
Tuli varmaan aika paljon vanhojen pointtien jankkaamista, eipä voi mitään, sai ainakin tylsää duunipäivää vähän kulutettua.. :)