Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 734 563
  • 8 198

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Mitenkäs tuo sitten menee jos RY on sitä mieltä että Oy ei enää saa käyttää nimeä ja logoa? Jos vaikka oltaisi sitä mieltä että liian venäläiseksi on meininki mennyt. Kuka siellä näistä vuokrausasioista päättää ja onko sopimus määräaikainen vai toistaiseksi voimassa?

Ry:n hallitus päättää näistä asioista. Sopimuksen laadusta ei ole tarkempaa tietoa kyllä.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@blue line Menit sitten otteluseurantaketjusta hakemaan noita viestejä, kun puhuttiin "tästä yhteydestä"... Ihan siistiä!

Niin, suurin osa noista lainaamastani viesteistä oli omissa viestiketjussaan, joka osoittaa johdonmukaista rasistista suhtautumista venäläisiin ja venäläisyyteen käynnissä olevista ottelutapahtumista huolimatta. Voit kieltää asian niin paljon kuin sinua huvittaa, mutta ihan jokainen ymmärtää siitä huolimatta, että olet rasisti lukuisista (ja välillä sangen iljettävistäkin) ryssä-kommenteistasi johtuen. En tarvitse lupaasi kutsuakseni sinua siksi mitä olet. On oikeastaan helpotus, ettet julkisesti mainosta enää olevasi Jokeri, koska itse ainakin häpeäisin silmät päästäni juttujasi.

Konkurssihan päättää yhtiön toiminnan, mutta jääkiekkoseura voisi hyvin jatkaa toimintaansa. Kuten palstalla on todettu, nimi ja logo ovat vain vuokralla tuolla firmalla, joka seuraa nyt pyörittää.
Mikä seura? Nythän on olemassa vain "firma" sinunkin mukaasi.

Ei seuralle, vaan firmalle.

Jokeripalstalle ankkuroitunut venäläisvastainen joukko voisi aivan hyvin alkaa toteuttamaan ihanteitaan omassa seurassaan tai jo olemassa olevassa seurassa, koska sitä entistä ei enää ole. Ei tarvitse siis vaihtaa seuraa! Mitä helvettiä te täällä ylipäänsä teette? Itselle ei tulisi mieleenkään enää jäädä palstalle mankumaan esimerkiksi liigan paskasta tasosta ja siitä, ettei Jukurit herätä tunteita, jos sellainen ihme, kuin paluu liigaan toteutuisi.

En itse ole yhtään sinua parempi fani tai kannattaja, vaikka olenkin kanssasi kategorisen erimielinen asiasisällöistä, eikä minulla ole oikeutta sanoa sinulle miten sinun tulee suosikkijoukkuettasi kannattaa. Toivon että soisit minulle vastaavan oikeuden ja mahdollisuuden.

En minä kannata sinun ja tuon venäläisvastaisen kolonnan utopioita. Kannatan jääkiekkojoukkuetta ja organisaatiota nimeltä Helsingin Jokerit, jonka arvoihin minun kirjoissani ovat kuuluneet mm. suvaitsevaisuus, monimuotoisuus, taitokiekko, perhearvot ja eteenpäin pyrkiminen ja se elää tällä hetkellä tietääkseni vakaammalla pohjalla kuin aikoihin
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Enkö vain ymmärrä nyt jotain tiettyä asiayhteyttä, vai mitä tarkoitat, ettei enää sinun elinaikanasi pelata stadin paikallisia?

Jotenkin aika outo näkemys mielestäni tuolla tavoin asiaa kiveen hakata, etenkin kun KHL on taloudellisilla savijaloilla seisova viritys, ymmärtääkseni tästä ovat yhtä mieltä suurin osa KHL:n positiivisesti suhtautuvia ihmisiä...

Siis huoli pois, kyllä Hifk ja Jokerit vielä kohtaavat ihan kilpailullisessakin pelissä, eikä siihen tarvita KHL:ää.

Aivan oikein, olisi pitänyt lisätä se yksi sana sinne väliin ... todennäköisesti... Toivottavasti nyt ymmärrät.

Ei se tuo mitään faktaa pöytään, jos sinulla on samanlainen mielipide, kuin joillakin muillakin. Teillä positiivisesti KHL:aan suhtautuvilla persoonilla vaan sattuu olemaan mielipide, että tämä ko liiga seisoo taloudellisilla savijaloilla, that's it.

jullit ja Jokerit kohtaavat silloin, kun jullit myös pelaa KHL:ssä, se on mun mielipide. (selvennys: jullit on arkikielessä aivan yhtä yleinen kuin narritkin, ettet turhaan pahastu)
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
@blue line

Pyydän myös ettet jatkaisi tuota tapaasi kategorisoida toisia eriarvoisiksi kannattajiksi. Mä haluan että jokaisella on mahdollisuus kannattaa kuten parhaaksi näkee ja saada kokea itsensä sellaisenaan arvokkaaksi.

En itse ole yhtään sinua parempi fani tai kannattaja, vaikka olenkin kanssasi kategorisen erimielinen asiasisällöistä, eikä minulla ole oikeutta sanoa sinulle miten sinun tulee suosikkijoukkuettasi kannattaa. Toivon että soisit minulle vastaavan oikeuden ja mahdollisuuden.

Tähän on pakko tarttua, vaikka jo kerran lupasin, että en raapustuksiasi kommentoi. Ei tarvitse, kuin lukea allekirjoitukseni, niin saa kuvan siitä, miten härskisti käyt eri henkilöiden henk.kohtaisuuksiin. Ja niitä löytyy eri ketjuista. Aivan ala-arvoista käytöstä.

Nyt oli se viimeinen kerta sinulle.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Voit kieltää asian niin paljon kuin sinua huvittaa, mutta ihan jokainen ymmärtää siitä huolimatta, että olet rasisti lukuisista (ja välillä sangen iljettävistäkin) ryssä-kommenteistasi johtuen. En tarvitse lupaasi kutsuakseni sinua siksi mitä olet. On oikeastaan helpotus, ettet julkisesti mainosta enää olevasi Jokeri, koska itse ainakin häpeäisin silmät päästäni juttujasi.
Ole sitten tuota mieltä, ei sille varmastikaan sitten mitään voi. Vinkkaan kuitenkin, että olen tällä palstalla jatkossakin Jokeri, halusit tai et. Tuosta suosikkijoukkue-kohdasta otin sen pois vasta viimeisimmän sellaisen kommentin jälkeen, johon jatkuvasti viittaat. Kauden päättymisen jälkeen en ole tuollaisia viljellyt.
Mikä seura? Nythän on olemassa vain "firma" sinunkin mukaasi.
Ymmärrätköhän miten tämä sinun kannattamasi seura rakentuu? Kun puhun firmasta, puhun Jokerit HC Oy:stä ja kun puhun joukkueesta tai seurasta, puhun Jokereista...
Jokeripalstalle ankkuroitunut venäläisvastainen joukko voisi aivan hyvin alkaa toteuttamaan ihanteitaan omassa seurassaan tai jo olemassa olevassa seurassa, koska sitä entistä ei enää ole. Ei tarvitse siis vaihtaa seuraa! Mitä helvettiä te täällä ylipäänsä teette? Itselle ei tulisi mieleenkään enää jäädä palstalle mankumaan esimerkiksi liigan paskasta tasosta ja siitä, ettei Jukurit herätä tunteita, jos sellainen ihme, kuin paluu liigaan toteutuisi.
Tämä kieltämättä paljastaa täysin sen fundamentaalisen eron sinun ja minun faniuden välillä. Minä olen messissä tunteella ja "istun elinkautista". Nyt on ns. eristyssellivaihe meneillään. Venäläisvastaisuudesta voit tosiaan jauhaa minkä kerkeät, minua et sillä pysty kuvailemaan. Olen tällä palstalla useastikin kertonut, mitkä asiat venäläisessä politiikassa ja yhteiskunnassa ovat mielestäni vastenmielisiä. Tavallinen venäläinen ei todellakaan lukeudu niihin.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Se nyt ei vaan riitä jos siellä heiluu muutama sata fania. Jos Jokerit konkkaan ajautuu lätkän puolella niin sitten sitä jengiä pitäisi saada lisää siihen hommaan mukaan kun alasarjoissa pelataan. En ole aivan vakuuttunut siitä että suuri massa siitä hommasta enää innostuu. En minä ainakaa sitä pysty enää Jokereina pitämään.

Ei sinua ehkä nousu alasarjoista kohti Liigaa kiinnostakkaan. En tosin ymmärrä, että miksi kannattajien parempi aines kyselisi tällaisissa asioissa mielipiteitä jostain seinäjoelta tjsp. Mä en todellakaan edes enää halua sitä roskasakkia katsomoon mitä KHL-Jokerit vetää puoleensa. Kyllä Jokerihenkisiä ihmisiä aina löytyy joten mieluummin sitten jossain alasarjoissa pienellä porukalla , joka välittää jotain seurasta kuin 10 000 juntin kanssa korruptioliigassa.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Ei tarvitse, kuin lukea allekirjoitukseni, niin saa kuvan siitä, miten härskisti käyt eri henkilöiden henk.kohtaisuuksiin. Ja niitä löytyy eri ketjuista. Aivan ala-arvoista käytöstä.
Sanoo henkilö joka juuri vapautui kuukauden mittaiselta bannilta kehoitettuaan muita ottamaan lääkkeensä, diagnisoi toisia kirjoittajia narsisteiksi, moloiksi, tyhmiksi, yksinkertaisiksi jne.

MItä tulee ketjun aiheeseen niin olisiko aika oppia sellainen asia, että jokaisella on oikeus kannattaa Jokereita juuri niin kuin itse parhaakseen näkee. Itse koen KHL:n vastenmielisenä instituutiona, joka sotii monia periaatteitani vastaan. Minulle on vastenmielistä se, että KHL:n myötä Jokerit seurana sementoituu Venäjän sisäpolitiikan pieneksi pelinappulaksi, jota omistajataho voi kohdella miten haluaa. Kun kerran omistajalta ei tule sen enempää seuralle kuin sen kannattajillekaan pienintäkään kunnioitusta on helppo valita sama asenne omistajatahoa kohtaan. Ja ihan turha tulla lyhytnäköisesti pätemään sillä, että Rotta kuittaa Jokereiden tappiot. Tappioiden kuittaamisella ja tekohengittämällä Jokereita on olemassa taloudellinen motiivi. Sen motiivin voi mm. nähdä Sotshin Olympiakylässä ja tulevissa Venäjän valtion rakennusprojekteissa.

Samalla kuitenkin pyrin muistamaan sen, että ilman KHL:ää Jokereiden tulevaisuus olisi ollut heikoissa kantimissa. On hyvin mahdollista, että Jokerit olisivat kokeneet tai kokisivat lähitulevaisuudessa Bluesin kohtalon ilman KHL:n mukanaan tullutta rahoituspohjaa. Silti on vaikea välttyä tuntemukselta, että Jokerit on sirkusleijona, joka tekee juuri ne temput jota raipankäyttäjä haluaa. Mun on sen vuoksi mahdotonta istua Arenalla ja taputtaa sellaiselle teatterille. Ehkä mä en vain osaa kannattaa oikein.
 
Viimeksi muokattu:

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Ei sinua ehkä nousu alasarjoista kohti Liigaa kiinnostakkaan. En tosin ymmärrä, että miksi kannattajien parempi aines kyselisi tällaisissa asioissa mielipiteitä jostain seinäjoelta tjsp. Mä en todellakaan edes enää halua sitä roskasakkia katsomoon mitä KHL-Jokerit vetää puoleensa. Kyllä Jokerihenkisiä ihmisiä aina löytyy joten mieluummin sitten jossain alasarjoissa pienellä porukalla , joka välittää jotain seurasta kuin 10 000 juntin kanssa korruptioliigassa.

Olet oppinut uusia sanoja. Milläköhän mittarilla sinä kuulut tähän parempaan ainekseen. Kaksi vuotta olet suoltanut samaa paskaa tänne viikosta toiseen. Fakta on se että KHL kiinnostaa yleisöä enemmän kuin Liiga. Toiselle kaudelle piti yleisömäärän romahtaa, mutta näin käynyt. Eiköhän ensi kaudellakin tämä roskasakki löydä paikan päälle ja keskiarvo pysyy samana. Valitettavasti sinä et päätä kuka siellä katsomossa istuu vaikka niin haluaisitkin. Eiköhän sinun, V-G:n, ss74 ja kumppaneiden ole aika perustaa joku kriisikokous joka kokoontuu viikottain puimaan asioita. Ei tuo nyt ole enää normaalia että sama levy on päällä kuukaudesta toiseen. Saisitte jokainen rauhassa purkaa omia tunteita ja saisitte tukea toisiltanne näinä vaikeina aikoina ja samalla tämäkin palsta pysyisi edes jotenkin lukukelpoisena.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Olet oppinut uusia sanoja. Milläköhän mittarilla sinä kuulut tähän parempaan ainekseen. Kaksi vuotta olet suoltanut samaa paskaa tänne viikosta toiseen. Fakta on se että KHL kiinnostaa yleisöä enemmän kuin Liiga. Toiselle kaudelle piti yleisömäärän romahtaa, mutta näin käynyt. Eiköhän ensi kaudellakin tämä roskasakki löydä paikan päälle ja keskiarvo pysyy samana. Valitettavasti sinä et päätä kuka siellä katsomossa istuu vaikka niin haluaisitkin. Eiköhän sinun, V-G:n, ss74 ja kumppaneiden ole aika perustaa joku kriisikokous joka kokoontuu viikottain puimaan asioita. Ei tuo nyt ole enää normaalia että sama levy on päällä kuukaudesta toiseen. Saisitte jokainen rauhassa purkaa omia tunteita ja saisitte tukea toisiltanne näinä vaikeina aikoina ja samalla tämäkin palsta pysyisi edes jotenkin lukukelpoisena.

Eli faktojen lyöminen tiskiin on jollain tavalla häiriintynyttä toimintaa, kun taas sokea ja kritiikitön hehkutus on normaalia toimintaa? Yleisömääristä kun puhut niin olet taas harvinaisen pihalla. Jos olisit siellä peleissä joskus käynyt niin olisi tullut selväksi, että toisen korrputioliigan kauden yleisöstä aika helvetin iso osa oli ilmaislipuilla tai niillä puoli-ilmaisilla paketeilla tulleita katsojia. Mutta turha sitä on kai kertoa totuuksia, kun vastapuoli elää jossain fantasiamaailmassa. KHL-kriittiset ovat tämän suomalaisen urheiluhistorian suurimman farssin aikana saaneet huomata olevansa oikeassa kerta toisensa jälkeen. Yhä useampi hehkuttajista tulee onneksi järkiinsä. Toivottavasti myös nämä viimeiset KHL-fanit heräävät todellisuuteen ennen kuin on myöhäistä sillä he ovat niitä vihollisen auttajia, jotka tuhoavat Jokereita pala palalta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Hyvillä fiiliksillä ollaan ja mennään ja ainahan se on niin, että kun samanhenkiset ihmiset kokoontuu yhteen (tässä tapauksessa me Jokerit-henkiset), niin kaikilla on mukavaa ja fiilis on katossa.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Sanoo henkilö joka juuri vapautui kuukauden mittaiselta bannilta kehoitettuaan muita ottamaan lääkkeensä, diagnisoi toisia kirjoittajia narsisteiksi, moloiksi, tyhmiksi, yksinkertaisiksi jne.
Unohtamatta tietenkään toiveunia miten erimieltä olevat kannattajat raahataan tukasta ulos Arenalta.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Jassåå. Täällä mennään vanhoin askelmerkein. Paitsi max power, joka on näköjään kääntänyt takkinsa ja liittynyt meihin "väärinkannattajiin". Tältä ainakin vaikuttaa, koska hän ei ole 8:aan tuntiin kertonut kuinka paska nykysysteemi on.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Eiköhän sinun, V-G:n, ss74 ja kumppaneiden ole aika perustaa joku kriisikokous joka kokoontuu viikottain puimaan asioita. Ei tuo nyt ole enää normaalia että sama levy on päällä kuukaudesta toiseen.
Ai kuten teidän Pro-KHL Brothersin debyyttialbumi Paskaliiga, joka on pyörinyt nyt suurinpiirtein listaykkösenä täällä Jokereiden puolella sen pari-kolme vuotta? Jos nyt mietitään niitä aivan sikamaisia vastoinkäymisiä, joista tässäkin ketjussa on erikseen useasti keskusteltu, ja jotka osa kirjoittajista on valmis hyväksymään, koska pelin taso, viihdyttävä tapahtuma ja what not, niin miksi se on vain sinun kanssasi erimieliset, joilla on sama levy jäänyt päälle? Se on sama tilanne molemmilla puolilla aitaa.

Ja mitä sulle tapahtui vuodenvaihteen jälkeen? Ennen vedit asiallisesti ja sovittelevasti muita kirjoittajia kohtaan, nyt opastelet täällä muita kirjoittajia pitämään kriisikokouksia ja kerrot ketä ei kaivata ja ketä kaivataan. Ja tägää nimimerkki kun puhut jostakusta, kiitos.
 

jamoooh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Mielenkiintoista mielipiteiden vaihtoa, eipähän tarvi kenelläkään sanoa ettei Jokerit herätä tunteita.

Itse olen oppinut seuraamaan KHL:ää huomattavasti enemmän mitä ennen Jokereiden liittymistä, mutta kyllä karu fakta on, ettei Jokereilla ole juuri mahdollisuutta voittaa Gagarin Cupia. Tulkaa takas Liigaan, teitä kaivataan täällä ettekä kuulu KHL:ään mielestäni.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Tulkaa takas Liigaan, teitä kaivataan täällä ettekä kuulu KHL:ään mielestäni.

Tämä sillä erolla, että ensin niin nopeasti kuin mahdollista Pietarin fanipojat heitetään niskapersaeotteella ulos seurasta ja jos kuuluu pienintäkin rotan vinkumista, niin hivellään vielä pesäpallomailoilla kaveruksia siinä Areenan parkkipaikalla. Kun tuo on suoritettu, niin hattukourassa ja nöyrin mielin anomaan paikkaa takaisin Liigasta. Jos suora paluu ylimmälle sarjatasolle ei onnistuisi tyyliin kapasista ja nybondaksista johtuen, niin haetaan vauhtia Mestiksen kautta kahta kauheammin. Kohta nähdään, Kärpät!
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Fiilis on laskenut menneen kauden puolivälistä lähtien eikä tähän vaikuttanut millään tavalla joukkueen peliesitykset. Nyt kun tässä vielä noita talousjuttuja luki ja muutenkin perehtyi enemmän ilmiöön nimeltä KHL Jokerit niin fiilis laski entisestään.

Alkuun kun KHL homma starttasi niin olin innoissani ja tuntui helvetin etuoikeutetulta. Nyt lähinnä tuntuu siltä että odottaa ja pelkää kuolin iskua. Vielä kun miettii tarkemmin niin kyllähän nuo ryssäkuviot inhottaa helvetin paljon vaikka suht suvaitsevainen yleensä olen.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Unohtamatta tietenkään toiveunia miten erimieltä olevat kannattajat raahataan tukasta ulos Arenalta.
Mä voisin yrittää tuota sulle. Sut mä ehkä saisin kammettua fledasta ulos. Paitsi jollei sulla ole joitakin salaisia Steven Seagal -taitoja takafikassa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Fiilis on laskenut menneen kauden puolivälistä lähtien eikä tähän vaikuttanut millään tavalla joukkueen peliesitykset. Nyt kun tässä vielä noita talousjuttuja luki ja muutenkin perehtyi enemmän ilmiöön nimeltä KHL Jokerit niin fiilis laski entisestään.

Talousjutuissa tai KHL:ssä tai edes Venäjässä ei kyllä ole mitään yllättävää. Ne on ollut tiedossa siitä hetkestä kun Jokerit KHL:ään siirrettiin. Mulle on muodostunut sellainen kuva, että nyt on moni pettynyt kun KHL ei ollutkaan sellainen jääkiekon paratiisi, mitä aluksi odotti. Jatkoajassa tämä näkyy hyvin myös siinä, että täällä on Jokerikannattajien keskuudessa joitakin tiukkoja KHL:n puolustajia, joille tärkeää on vain se, että Jokerit jatkaa KHL:ssä. Ellei jatka, Jokerit ei kiinnosta. Sama tilanne on myös toiseen suuntaan. Osalle kannattajia Jokereita ei enää ainakaan aktiivisesti ole olemassa niin kauan kun seura pelaa KHL:ssä.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten hallissa otteluita seuraavien Jokerikannattajien profiili on muuttunut. Varmasti yleisössä on jo SM-liigasta tuttuun tapaan paljon vierasjoukkueiden kannattajia, mutta millainen Jokerien kannatuspohja on tänään. Se on varma, että Jokerien kannatus on laajentunut ympäri Suomea. Mutta miten esimerkiksi Jokerit sijoittuisi nyt tutkimuksessa, jossa haettaisiin Suomen rakastetuinta ja vihatuinta urheiluseuraa? Olisiko kärkipäätä molemmissa - vai olisiko tilanne sellainen, että ei herättäisi enää samanlaisia tunteita?

Itse en ainakaan pikaiseen paluuseen Liigaan usko, joten näillä mennään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
.... Mutta miten esimerkiksi Jokerit sijoittuisi nyt tutkimuksessa, jossa haettaisiin Suomen rakastetuinta ja vihatuinta urheiluseuraa?...

Mielenkiintoista pohdintaa, siis koko viesti.

Tuosta lainaamastani pätkästä, niin Jokerit ei välttämättä itse asiassa sijoittuisi niin hirveän korkealle tuolla vihatuin-listalla, vaikka aikanaan taisi sielläkin korkealla koreilla. Tämä ei mielestäni liity Jokerien vihattavuuteen/rakastettavuuteen ihan suoraan, vaan siihen, että eihän Jokerit edusta varsinaisesti "vastustajaa" kenellekään (liiga)kiekkofanille tällä hetkellä.

Ylipäänsäkin aihepiiri on siinä mielessä kiehtova, kun miettii, että mikä ylipäätään on Suomen vihatuin/rakastetuin urheiluseura? Onko se ylipäätään lätkäseura, vai olisiko esimerkiksi ylimielinen Klubi rankingissa korkealla maakunnissa? Hifk ei ole omien kokemusteni mukaan koskaan ollut älyttömän "vihattu", vaan pikemminkin "mielenkiintoinen" (koska Stadi) ja "kunnioitusta herättävä" perinneseura.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Olisi mielenkiintoista tietää, miten hallissa otteluita seuraavien Jokerikannattajien profiili on muuttunut. Varmasti yleisössä on jo SM-liigasta tuttuun tapaan paljon vierasjoukkueiden kannattajia, mutta millainen Jokerien kannatuspohja on tänään. Se on varma, että Jokerien kannatus on laajentunut ympäri Suomea. Mutta miten esimerkiksi Jokerit sijoittuisi nyt tutkimuksessa, jossa haettaisiin Suomen rakastetuinta ja vihatuinta urheiluseuraa? Olisiko kärkipäätä molemmissa - vai olisiko tilanne sellainen, että ei herättäisi enää samanlaisia tunteita?
Eiköhän siellä ole suurimmalta osin sellaisia puolittaisia faneja ja muitten joukkueittein faneja. Ensi kaudella siellä saattaa pyöriä enemmän blegi faneja seuraamassa jääkiekkoa lähinnä viihdesyistä ja siitä ettei se maksa mitään. Eiköhän aleta heti elokuussa dumppaamaan hintoja koska idiootit aloittavat kauden taas keskellä kesää.
Viihdekäyttäjiä tuolla areenassa tosian lienee enemmän kun esim. liiga aikoina. Jos lippuja ei jaella vähintää yhtä paljon halvalla/ilmaiseksi kuin viime kaudella niin yleisömäärä varmaan taas tulee laskemaan. Ellei Jokerit sitte tykitä jotain priimaa sopparien muodossa ja saa erittäin kilpailukykyistä joukkuetta jolloin Ghunttereita löytyy vähä enemmän hallilta. Siis näitä jotka ovat viihdekäyttäjiä ja seuraavat ns. hyvää hokia. Sitä on lähinnä kylläkin noita toppi joukkueita vastaan, muuten se on sitä perus trappia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tässä vielä listaa @MustatKortit vuodelta 2014 Suomen rakastetuimmat & vihatuimmat:

Suomen rakastetuimmat ja vihatuimmat urheiluseurat selvitettiin - katso ranking-listat - Vapaalla - Radio City

HJK ei ole mitään, jämäsijoilla.

"Vihatuimpien joukkueiden vertailussa taas voittajasta ei ollut epäselvyyttä, sillä ykköstilalle yltänyt Helsingin Jokerit keräsi peräti kolme kertaa enemmän vihaääniä kuin kakkoseksi sijoittunut HIFK. Huikea äänimäärä saattaa selittyä sillä, että suomalainen kiekkokansa on yhä suuttunut siitä, että Jokerit päätti hylätä kotimaisen Liigan ja siirtyä ensi kaudeksi KHL:ään."

e: ja @Memotuss mä seuraan mielelläni hyvää kiekkoa, joten jos se on viihdekäyttäjän tunnus, tunnustaudun. Hyvää kiekkoa tosin seuraan NHL:stä, koska KHL:n isoissa kaukaloissa pelattava peli usein ilman taklauksia ei ole mielestäni hyvää jääkiekkoa. Jokereita taas kannatan vaikka ne eivät taklaisi yhtään tai vaihtoehtoisesti hankkisivat 10 tappelijaa.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se nyt ei vaan riitä jos siellä heiluu muutama sata fania. Jos Jokerit konkkaan ajautuu lätkän puolella niin sitten sitä jengiä pitäisi saada lisää siihen hommaan mukaan kun alasarjoissa pelataan. En ole aivan vakuuttunut siitä että suuri massa siitä hommasta enää innostuu. En minä ainakaa sitä pysty enää Jokereina pitämään.

Sulla ei vissiin ole hirveän vahvaa käsitystä siitä miten urheiluseurojen fanipohja kasvaa ja mistä se aito yhteisöllisyys syntyy. Se ei synny siitä, että seura viedään "suureen" sarjaan vaan siitä, että sen mukana eletään niin korpivaellusten aikana kuin menestyksenkin hetkellä. Jokainen suomalainen seura on joskus pelannut alasarjoissa, mutta silti niillä on tuhansia kannattajia. Venäjällä ja NHL:ssä on sitten tapana perustaa tyhjästä seuroja jonnekin aavikko- tai tundrakaupunkeihin ja pumpata niihin rahaa vaikka ketään ei oikeasti kiinnosta itse seura, ainoastaan hyvä show.

Jokainen tietysti tavallaan, mutta lyhykäisyydessään: jos et pysty alasarjoissa pelaavaa Jokerit-joukkuetta Jokereina pitämään, kertoo se enemmän omasta rajallisesta ymmärryksestäsi kuin mistään muusta.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
e: ja @Memotuss mä seuraan mielelläni hyvää kiekkoa, joten jos se on viihdekäyttäjän tunnus, tunnustaudun. Hyvää kiekkoa tosin seuraan NHL:stä, koska KHL:n isoissa kaukaloissa pelattava peli usein ilman taklauksia ei ole mielestäni hyvää jääkiekkoa. Jokereita taas kannatan vaikka ne eivät taklaisi yhtään tai vaihtoehtoisesti hankkisivat 10 tappelijaa

Joo jokainen dallaa tavallaan, mutta ymmärsitkö pointin? Helppoahan Arenalle saada nyt näitä viihdekäyttäjiä jotka eivät välttämättä sitoudu jengiin millään tunnesiteellä. Henkilöitä jotka eivät kävisi katsomasaa divaria yms.
Ja siinä tulee sitten isoja ongelmia jos tää KHL jakso kestää kauan. Sitoutuneimmat ryhmät saattavat hävitä lopullisesti ja sitten alkaa ihan nollista taas ytimen kerääminen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tässä vielä listaa @MustatKortit vuodelta 2014 Suomen rakastetuimmat & vihatuimmat:

Suomen rakastetuimmat ja vihatuimmat urheiluseurat selvitettiin - katso ranking-listat - Vapaalla - Radio City

HJK ei ole mitään, jämäsijoilla.

"Vihatuimpien joukkueiden vertailussa taas voittajasta ei ollut epäselvyyttä, sillä ykköstilalle yltänyt Helsingin Jokerit keräsi peräti kolme kertaa enemmän vihaääniä kuin kakkoseksi sijoittunut HIFK. Huikea äänimäärä saattaa selittyä sillä, että suomalainen kiekkokansa on yhä suuttunut siitä, että Jokerit päätti hylätä kotimaisen Liigan ja siirtyä ensi kaudeksi KHL:ään."

e: ja @Memotuss mä seuraan mielelläni hyvää kiekkoa, joten jos se on viihdekäyttäjän tunnus, tunnustaudun. Hyvää kiekkoa tosin seuraan NHL:stä, koska KHL:n isoissa kaukaloissa pelattava peli usein ilman taklauksia ei ole mielestäni hyvää jääkiekkoa. Jokereita taas kannatan vaikka ne eivät taklaisi yhtään tai vaihtoehtoisesti hankkisivat 10 tappelijaa.

Kyllä mä itsekin muistin tuon uutisen (oli aikanaan palstalla puhetta), tosin en muistanut Klubin sijoitusta. Mutta ymmärtääkseni puhuimme tästä hetkestä ja ehkä myös tulevaisuudesta. Ainakin oma ärsytykseni Jokerien KHL-siirtoa kohtaan on laimentunut vuosien myötä, he tekevät omaa juttuaan, Ässät ja muut liigaseurat omaansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös