Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 738 779
  • 8 198

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asia ei nyt varsinaisesti mulle kuulu mitenkään, mutta heitämpä oman kommentin siitä huolimatta.
Itse sisäistin tuon @PPK :n viestin siten että ainoastaan kiekon seuraaminen loppuu. Seurauskollinen voi siitä huolimatta olla. Olen minäkin seurauskollinen, mutta lajit jotka ei kiinnosta niin jäävät silti seuraamatta vaikka HIFK:lla niissä edustusta olisikin. Esimerkkeinä nyt vaikka yleisurheilu ja käsipallo. Eli minusta PPK hylkäisi silloin jääkiekon, ei IFK:ta. Jokereita kannattavalle jäisi ilmeisen vähän vaihtoehtoja vastaavassa tilanteessa?

Kun tuosta Venäjän mestaruudesta nyt taas tuli keskustelua niin siihen voinee todeta faktan, joka myös Jokereiden kannattajien on hyväksyttävä: Jokerit pelaa sarjassa jossa pelataan Venäjän mestaruudesta. Siitä ei lie kahta sanaa, vaikka Jokerit ei Venäjän mestaruudesta pelaakkaan?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@PPK
Mene sinne omalle puolellesi kertomaan mikä on väärää ja oikeaa kannattamista.

Jokerien fanilauma pieneni KHL-siirrosta johtuen ja he tekivät sen valinnan. Kannattajia jäi kuitenkin jäljelle ja uusia on tullut lisää. Maailma muuttui ja osalle oli seura sarjaa tärkeämpää. Tänne ei kaivata tyhjää täynnä olevia moraalisaarnoja.

Jokerit pelaa KHL:n voitosta ja saman sarjan venäläisille joukkueille on mahdollista saavuttaa Venäjän mestaruus. Mikä tässä nyt on oikein pihvi?
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi jättäisin IFK:n jos se putoaisi Mestikseen? Olen käynyt IFK:n futismatseissa vielä alemmallakin tasolla ja jos kuvittelit että kyse oli jostain sarjatasosta tai pelin tasosta niin ymmärsit väärin. Jos IFK siirtyisi pelaamaan ylikansalliseen länsieurooppalaiseen liigaan tai skandinaviseen liigaan niin seuraisin perässä. Mutta KHL edustaa minulle Venäjää, vaikka täällä nyt raivosasti taas korjataan edellistä kirjoitustani, jossa mainitsin Jokerien siirtyneen Venäjän liigaan.

Sama täysin sekava höpinä siis jatkuu. Ymmärsinkö siis oikein, että pysyt IFK:n fanina sarjasta riippumatta niin kauan, kunhan sillä sarjalla ei vain ole mitään tekemistä Venäjän kanssa? Eli Venäjä on siis tässä se ultimaattinen syy miksi oman joukkueen kannatus tulisi lopettaa? Mitä tapahtuu, jos CHL laajenee ja IFK pelaa aktiivisesti sitä ja mukaan tulee myös merkittävästi KHL-seurat? Ei todennäköisesti mitenkään sinun kohdalla, koska olet ilmeisen taitava muokkaamaan ajatuksia ja hyväksymisiä palvelemaan omaa ajatusmallia ja seuran kulloistakin tilannetta ja tossa tapauksessa kyseessähän olisi varmaankin vain "Länsi-Eurooppalainen sarja, jossa nyt sattuu olemaan muutama venäläinen joukkue mukana", eikö? Niinkuin sanottu, sulla on ihan täysi oikeus kannattaa valitsemallasi tavalla, oli se seurauskollista, sarjauskollista, valtioihin liittyvää, sponsoreihin liittyvää tai mitä tahansa muuta maan ja taivaan väliltä. Mutta yritä nyt ymmärtää, että samalla tavalla mulla on oikeus jatkaa omien värien kannattamista, pelasi joukkue sitten Siperian perukoilla, KHL:ssä, Liigassa, Mestiksessä, SHL:ssä tai Manhattanin piirisarjassa. Pysyisitkö IFK:n kannattajana, jos seurasta ostaisi 49% Börje Stockholmare ja IFK siirtyisi pelaamaan SHL:ää? Tottakai, koska Venäjä ja Putin ja toisaalta IFK palaisi siinä sinne sukujuurilleen ja täysin hyväksyttävään sarjaan, vaikkei kotimainen Liiga olekaan?

Juri Gagarin oli Neuvostliiton suurin kansallissankari ja propagandan keulahahmo. Minulle hän edustaa jotain ihan muuta kuin maintsemasi asiat. Kanada on hieno maa ja kaiken lisäksi kiekon kotimaa, eli ihan hyvä nimi kannulle. Jos Kanada-maljan nimi jostain syystä olisi Neil Armstrong malja niin pitäisin nimeä todella hölmönä mutta ei se minua muuten häiritsisi. Siinä ei olisi mitään negatiivista latausta, siis minun kannaltani.

Koko saivartelu jonkun pokaalin nimestä on juuri sitä itseään, turvaa saivartelua. Pokaaleilla on mitä ihmeellisimpiä nimiä sarjasta toiseen ja silloin, kun se pokaali on voittaneen joukkueen kapteenin käsien päällä, sillä nimellä ei ole paskankaan merkitystä, paitsi sille yhdelle sarjan ulkopuolisen joukkueen nurkassa mököttävälle fanille. Siinä tilanteessa vain sillä on merkitystä, että joukkue on selvinnyt koko kauden kestäneestä sarjasta voittajana.

No, korjataan nyt sitten että jos IFK siirtyisi KHL:ään ja pelaisi ottelunsa Helsingissä, niin en siltikään kävisi niissä peleissä. Harmittaisi todella paljon mutta kai sitä vaan pitäisi toivoa että se joukkue joskus palaa kotiin. Pointtini oli siinä että seurauskollisuudessa on kaikilla oma rajansa, ja kaikkien joukkueiden faneilla se raja ei välttämättä ole samassa kohdassa. Uskokaa pois, kyllä Jokereillakin se raja kulkee jossakin. Peliasun värien vaihtaminen, logon vaihtaminen, nimen vaihtaminen, kotikaupungin vaihtaminen jne. Eli jossain kulkee se raja jolloin seura on hylännyt faninsa, eikä päinvastoin.

Taas täysin päätöntä ajatuksenjuoksua. Tottakai raja menee jossain mihin asti kannatetaan. Mulla ja todennäköisesti monella muullakin se ultimaattinen raja menee siinä, että kannatetaan Jokereita. Mitä ihmeen höpötystä toi on ja miten se edes liittyy Jokereihin tai IFK:hon tai mihinkään kannattamiseen, että vedetään raja siihen, kun nimi, logo, kotikaupunki, värit on vaihdettu? Eihän sillä joukkueella ole enää mitään tekemistä Jokereitten kanssa, kun vaihdetaan kaikki mahdollinen, niin miten siinä voisi edes Jokereita kannattaa. Nythän sä puhut jostain NHL:n tyyppisestä tilanteesta, jossa seura on muuttanut toiselle paikkakunnalle, vaihtanut kokonaan omistajia ja seuran nimi muutettu. Toisinsanoen entinen seura on lakannut olemasta ja uusi seura jossain muualla on aloittanut toimintansa. Sitä ei tietääkseni ole käynyt Jokereitten kohdalla. Korjaa toki jos olen väärässä.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Logon vaihtaminen.. Eli jossain kulkee se raja jolloin seura on hylännyt faninsa, eikä päinvastoin.

Teillä onkin paljon kokemusta logon vaihtamisesta. On ollut vaakunaa, tiesmitä etelävaltioiden tähteä ja joltakin pyöräilyfirmalta suoraan kopioitua kissan päätä. Miltä se on tuntunut kun seura on noin monta kertaa hylännyt?
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
On aivan yksi ja sama mitä mieltä jonkun toisen seuran kannattaja on KHL mestaruuspytyn nimestä. Se on pelkkää saivartelua ja tyhjän puhumista. Ne asiat joilla sitten taas on merkitystä on se, että Jokerit houkuttelivat katsomoihin ennätysmäärän yleisöä koko Suomen historiassa kaikki palloilulajit mukaan lukien erittäin vaikean taantuman aikana. Toivat sellaista jääkiekkoa ja sellaisen joukkueen Arenalle, jota Suomessa tuskin koskaan nähty ja jonka kontrasti Liigaan jopa yllätti allekirjoittaneen. Lisäksi Jokerit solmivat sellaisia sponsorisopimuksia, joista Liigaseurat eivät pysty edes villeimmissä unelmissaan haaveilemaan. Jokerit siis kiinnostaa ennennäkemättömällä tavalla sekä yleisöä että sponsoreita (jopa valtioenemmistöisiä yhtiöitä Venäjän pakotteista huolimatta) mestaruuspokaalin nimestä ja pahaa oloaan tänne oksentavista huolimatta.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@PPK
Mene sinne omalle puolellesi kertomaan mikä on väärää ja oikeaa kannattamista.

Jokainen saa kannattaa ihan niin kuin haluaa, mutta tässä oli alunperin kyse siitä että @Cobol totesi ettei @douppi ole vanhanajan seurauskollinen kun hän totesi näin:

Mä en kyllä osaa mitenkään olla kateellinen Jokereiden nykymenolle, koska sen toiminta ei ole sellaista, jollaista haluaisin IFK:n toiminnan olevan. Jokerit saavat tietysti kasvaneella budjetilla joukkueeseen rutkasti taitoa jne. mutta kun se jokin maku vaan hävisi siinä samalla kun kauppasivat itsensä venäläiseen toimintaan. Särähtää pahasti korviin se, että täällä jotkut hehkuttavat miten hienoa se on. Njet njet njet!

Tätä olen (ilmeisen huonolla menestyksellä) yrittänyt nostaa esille. Seurauskollisuus ei ole niin yksiselitteinen asia että seurataan mukana hamaan tappiin tapahtui mitä tahansa. Minulle ainakin venäläisomistus ja siirto KHL:ään olisivat asioita jonka jälkeen en enää tunnistaisi joukuetta omakseni. Toisille ei.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HIFK:n tiedottamista lainaten: "Karavaani kulkee ja koirat haukkuu." Sopii tähän keissiin kaikessa ylimielisyydessään.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Teillä onkin paljon kokemusta logon vaihtamisesta. On ollut vaakunaa, tiesmitä etelävaltioiden tähteä ja joltakin pyöräilyfirmalta suoraan kopioitua kissan päätä. Miltä se on tuntunut kun seura on noin monta kertaa hylännyt?
Se oli Antera -vannefirman logo, jonka Sakke Järvenpää Photoshopilla "suunnitteli" peilikuvaksi alkuperäisestä. Kallis ja aikaavievä prosessi. Antera lähestyi ifk:ta haasteen kera, Ifk maksoi logon luvattomasta käytöstä.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Meitä on moneen junaan, joku totesi. Mua tuskin haittaisi tippaakaan, jos IFK siirtyisi Jokereiden vanavedessä KHL:ään, ja rahoitus hoituisi ulkomaisella rahalla. Toisaalta myös nykytilanne kelpaa hyvin. En voi kuitenkaan aika-ajoin olla miettimättä, minkälaisen show:n IFK pistäisi pystyyn Jokereiden resursseilla.

Mä tykkäsin Jokereiden ekasta kaudesta, ja katsoinkin melkein jokaisen ottelun telkkarin kautta sekä muutaman paikanpäällä. Hienoja tapahtumia, joissa aisti oikeaakin tunnetta myös katsomon puolella. Huomasin kauden edetessä, että vaikka Jokereiden sarja vaihtui, ei suhteeni Jokereihin olennaisesti muuttunut. Huomasin olevani edelleen Jokereiden vastustajan puolella, vaikka ne olivat usein venäläisiä joukkueita. Huh, taidan olla aika suvaitsevainen.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Meitä on moneen junaan, joku totesi. Mua tuskin haittaisi tippaakaan, jos IFK siirtyisi Jokereiden vanavedessä KHL:ään, ja rahoitus hoituisi ulkomaisella rahalla. Toisaalta myös nykytilanne kelpaa hyvin. En voi kuitenkaan aika-ajoin olla miettimättä, minkälaisen show:n IFK pistäisi pystyyn Jokereiden resursseilla.

Mä tykkäsin Jokereiden ekasta kaudesta, ja katsoinkin melkein jokaisen ottelun telkkarin kautta sekä muutaman paikanpäällä. Hienoja tapahtumia, joissa aisti oikeaakin tunnetta myös katsomon puolella. Huomasin kauden edetessä, että vaikka Jokereiden sarja vaihtui, ei suhteeni Jokereihin olennaisesti muuttunut. Huomasin olevani edelleen Jokereiden vastustajan puolella, vaikka ne olivat usein venäläisiä joukkueita. Huh, taidan olla aika suvaitsevainen.
Jos Putin vaikka tosta kupsahtaisi ja Ukrainan kriisi ratkeaisi ja kaikki olisi kumbayaa niin en ihmettelisi jos IFK lähtisi KHL länsimaisella rahalla.
Uusi halli ei ole mikään ilmainen projekti + nykyinenkään ei taida olla ihan loppuunmyyty joten kapasiteetti jos nousee yli 10k niin jotain uutta pitäisi saada hallin lisäksi. Vetäisikö esim tiistaitorstai Tuto/Jukurit hallia puolilleen? Sehän varmaan tullaan näkemään. Toivottaisin itse Kärpät/TPS/IFK Khl:ään ilomielin! Varsinkin rakkaan paikallishäviäjän.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en hypoteettista IFK:n KHL-kiekkoa kävisi katsomassa, eikä se mielestäni tee minusta yhtään vähemmän seurauskollista. Kävisin edelleen IFK:n futispeleissä ja saattaisin käydä useammin jääpalloa katsomassa. Kiekkojoukkueena IFK kuolisi minun silmissä sinä hetkenä kuin se alkaisi pelata Venäjän liigaa, se olisi minulle liikaa.

Tästä paistaa omaan silmääni se ettei jääkiekko ole sinulle suuri ''ykkösjuttu'', kuten se on esimerkiksi itselle. Jotku ovat kasvaneet jääkiekkoon niin vahvasti, ettei jalkapallo tai muut lajit korvaa jääkiekkoa millään. En toivo että IFK siirtyisi KHL:ään, mutta en myöskään hylkäisi IFK:ta tai jääkiekkoa sen jälkeen.

Niin moni käyttäjä keskittyy liikaa kaukalon ulkopuolisiin epäolennaisempiin juttuihin, kuten pokaalin nimeen tai joukkueen osaomistajuuteen, jolloin mahtava jääkiekko ja siihen liittyvä intohimo jää takaa-alalle. Noh meitä on moneen junaan, ja senpä takia ne junatkin kulkee.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kärsin nyt hiukan vähemmän ahdistuksesta, kun Veikkaus ja VR on vahvasti Jokerien takana. Nyt kun joku pelaa Veikkauksen pelejä tai matkustaa kotimaassa junalla, hän tukee Krimin miehitystä ja Putlerin väkivaltapolitiikkaa. Vai miten se nyt meni? hymiö

(Itseä ottaa edelleen pannuun venäläisten vähemmistöomistajien yhteydet Putiniin.)
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Edelleen toistan samaa mutta yritän kyllä olla avoin tässä. Pelkästään järjellä ajateltuna pitäisi tosiaan olla Jokeri-fanina pelkästään tai ainakin pääosin tyytyväinen kun pelataan toista kautta korkeatasoista sarjaa. Mutta...mulle fanina se nimenomaan on tunnekysymys eikä yhtään rationaalinen. Siksi ei nappaa muovinen ryssän liiga. Ne ketä kiinnostaa käy katsomassa ja that is it. Silti vääriin syyllistää meitä "boikotoijia" huonoiksi faniksi. Jokeri-fani olen aina ja Jokerit on minun jengi.

Laskin muuten tänään Hesarin välissä olleesta liitteestä, että joukkueessa on tällä hetkellä enemmän Kärppien kuin Jokerien kasvatteja...ei jumalauta!? Ei siis mitään oululaisia vastaan, mutta ei se näin voi olla. Ja mitään helvetin Sneckkejä tai Beckkejä ei kannata tähän laskea kun kaikki tietää ettei tule pelaamaan tällä kaudella täysin satunnaisia pelejä lukuunottamatta.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Edelleen toistan samaa mutta yritän kyllä olla avoin tässä. Pelkästään järjellä ajateltuna pitäisi tosiaan olla Jokeri-fanina pelkästään tai ainakin pääosin tyytyväinen kun pelataan toista kautta korkeatasoista sarjaa. Mutta...mulle fanina se nimenomaan on tunnekysymys eikä yhtään rationaalinen. Siksi ei nappaa muovinen ryssän liiga. Ne ketä kiinnostaa käy katsomassa ja that is it. Silti vääriin syyllistää meitä "boikotoijia" huonoiksi faniksi. Jokeri-fani olen aina ja Jokerit on minun jengi.

Laskin muuten tänään Hesarin välissä olleesta liitteestä, että joukkueessa on tällä hetkellä enemmän Kärppien kuin Jokerien kasvatteja...ei jumalauta!? Ei siis mitään oululaisia vastaan, mutta ei se näin voi olla. Ja mitään helvetin Sneckkejä tai Beckkejä ei kannata tähän laskea kun kaikki tietää ettei tule pelaamaan tällä kaudella täysin satunnaisia pelejä lukuunottamatta.
Näitä nillityksiä, ei siis millään pahalla, on mukava lueskella näin viidellä vuosikymmellä Jokereita fanittaneena. Millaistahan se pelin taso olisi Jokereilla pelkästään näillä Snekeillä ja Beckeillä? Ois ihan suositeltavaa sinunkin tulla 2010-luvulle tai sitten ... no jääköön sanomatta. Fani on fani, eikä muuksi muutu.
 

tukaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Laskin muuten tänään Hesarin välissä olleesta liitteestä, että joukkueessa on tällä hetkellä enemmän Kärppien kuin Jokerien kasvatteja...ei jumalauta!? Ei siis mitään oululaisia vastaan, mutta ei se näin voi olla. Ja mitään helvetin Sneckkejä tai Beckkejä ei kannata tähän laskea kun kaikki tietää ettei tule pelaamaan tällä kaudella täysin satunnaisia pelejä lukuunottamatta.

Tää syö meikäläistäki, ei siis oululaiset vaan omien kasvattien ja junnujen puute. Liiga-aikana yksi hienoimpia juttuja oli seurata nuorten pelaajien murtautumista rosteriin ja ottavan roolia jengissä. Harmillisen vaikea yhtälö tää omat kasvatit ja KHL. Jotta ei olisi liian negatiivisen sävyinen viesti omiin fiiliksiin nähden, on pakko todeta että jengi näyttää hyvältä ja kaikki luotto löytyy siihen että jengi voi olla parempi kuin viime kaudella.
 

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laskin muuten tänään Hesarin välissä olleesta liitteestä, että joukkueessa on tällä hetkellä enemmän Kärppien kuin Jokerien kasvatteja...ei jumalauta!? Ei siis mitään oululaisia vastaan, mutta ei se näin voi olla.

Kertoisitko noiden kärppäkasvattien tilalle sopivat omat kasvatit joiden taso riittäis KHL:ään? Aivan, niitä ei ole. Omia tarpeeksi taitavia kundeja ei taida olla edes sen vertaa että niistä saisi Liigakelpoisen joukkueen aikaseks.

Mitä ketjun aiheeseen tulee niin aika jännittyneet fiilikset toisen kauden alkaessa. Omarkin ja Koukalin lähtö kyrpii...
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edelleen toistan samaa mutta yritän kyllä olla avoin tässä. Pelkästään järjellä ajateltuna pitäisi tosiaan olla Jokeri-fanina pelkästään tai ainakin pääosin tyytyväinen kun pelataan toista kautta korkeatasoista sarjaa. Mutta...mulle fanina se nimenomaan on tunnekysymys eikä yhtään rationaalinen. Siksi ei nappaa muovinen ryssän liiga. Ne ketä kiinnostaa käy katsomassa ja that is it. Silti vääriin syyllistää meitä "boikotoijia" huonoiksi faniksi. Jokeri-fani olen aina ja Jokerit on minun jengi.

Laskin muuten tänään Hesarin välissä olleesta liitteestä, että joukkueessa on tällä hetkellä enemmän Kärppien kuin Jokerien kasvatteja...ei jumalauta!? Ei siis mitään oululaisia vastaan, mutta ei se näin voi olla. Ja mitään helvetin Sneckkejä tai Beckkejä ei kannata tähän laskea kun kaikki tietää ettei tule pelaamaan tällä kaudella täysin satunnaisia pelejä lukuunottamatta.

Boldaus oma.

Kyllä mä osittain ymmärrän tämän pointin, mutta voisiko tuolle "muovinen" termille keksiä jonkun muun sanan. Jos vähänkin tietää jääkiekon asemasta Venäjällä, siitä miten junnuja kehitetään ja miten lajia rakastetaan ja minkälaisissa olosuhteissa monilla paikkakunnilla pelataan, niin tuo muovisuus on siitä kyllä kaukana.

Kyllä musta missä tahansa Eurooppalaisessa lätkäsarjakuviossa Venäläisten sarjajoukkueiden on oltava mukana. Ja sitä muovia löytyy kyllä esimerkiksi CHL:stä aivan hirvittävän paljon verrattuna KHL:ään.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Kärsin nyt hiukan vähemmän ahdistuksesta, kun Veikkaus ja VR on vahvasti Jokerien takana. Nyt kun joku pelaa Veikkauksen pelejä tai matkustaa kotimaassa junalla, hän tukee Krimin miehitystä ja Putlerin väkivaltapolitiikkaa. Vai miten se nyt meni? hymiö

(Itseä ottaa edelleen pannuun venäläisten vähemmistöomistajien yhteydet Putiniin.)

Ahdistus on mulle väärä sana, mutta kyllähän tunnepuoli seuran ympäriltä laimeni politiikan eli Venäjän harrastaman sotauhon ja etupiirihäiriköinnin vuoksi. Eikä tuolle tilanteelle lähitulevaisuudessa loppua näy, vaikka koko Suomen valtio ryhtyisi Jokerien sponsoriksi.

Hyviä matseja on kyllä edelleen ihan kiva tsiigailla ja esim. viime kevään ZSKA-sarja oli yksi parhaista mitä on Suomessa nähty. Sen sijaan ulkojääkiekollinen tunnehöttö seuran ympärillä ei jaksa enää innostaa juurikin poliittisista syistä.

Sinänsä ihan tervetullutta vaihtelua, että myös Jokerien kohdalla voi ottaa urheilun katsomisen enemmän urheiluna ns. faniöyhöttämisen sijasta, mutta siitä valitettavasti seuraa myöskin se, ettei voitot tunnu enää yhtä hyviltä, eikä vastaavasti tappiot vituta yhtä paljon.

Jos nyt muistelee sitä muutaman vuoden takaista aikaa, niin ilmapiiri KHL;n ympärillä oli - vaikka ei mitään poliittisia kriisejä mukaan sotkisikaan - nykyiseen verrattuna aika erilainen Jokerien liittymisen kynnyksellä. Esim. Norjasta, Sveitsistä ja Itävallasta oli muistaakseni ihan vakavissakin spekulaatioissa tulossa lähikausina seuraa Jokereiden KHL-kampanjalle. Eikä vastaavasti tshekit olleet lähteneet. Nyt on joka tapauksessa käynyt päinvastoin ja KHL on entistä vahvemmin Venäjän ympärillä pyörivä projekti muutamalla vierailijalla.

Täydellisen epäpoliittiselle ihmiselle Jokerit saattaakin elää nyt parasta aikaa, sillä itse jääkiekkotoiminta on kaikista Rotenbergin SKA-kytköksitä huolimatta paremmalla tolalla kuin aikoihin...kunhan ei tulevaisuudesta huolehdi. Jokerien ja koko liigan tulevaisuuden ennustettavuus kun on aika olematonta, mutta se riski toki oli alunperinkin tiedossa, vaikka ei olisi mitään ulkopoliittisia kriisejäkään.

Kaikesta lässytyksestä huolimatta matseja tulee jatkossakin katsottua melkein sama määrä kuin aina. Ja jos nyt himamatseihin ei aina entiseen tahtiin viitsi saapua, niin sekin johtuu enemmän Viasatin hyvin hoidetuista Jokerien kotilähetyksistä kuin mistään "protestoinnista". Yllättävän hyvät yleisömäärät puhuvat myös puolestaan ja eipä jokerijohdon tarvitse juuri muusta välittääkään kun jääkiekkotuotteesta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sinänsä ihan tervetullutta vaihtelua, että myös Jokerien kohdalla voi ottaa urheilun katsomisen enemmän urheiluna ns. faniöyhöttämisen sijasta, mutta siitä valitettavasti seuraa myöskin se, ettei voitot tunnu enää yhtä hyviltä, eikä vastaavasti tappiot vituta yhtä paljon.
Mulla tämä ei ole kovin paljon muuttunut. Ei ennenkään kiinnostanut se, että kuka oli vastassa pl Kärpät ja naapuri. Niille häviäminen oli kaksinkertaista karvasta ja SKA aiheuttaa nykyään samaa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Mulla tämä ei ole kovin paljon muuttunut. Ei ennenkään kiinnostanut se, että kuka oli vastassa pl Kärpät ja naapuri. Niille häviäminen oli kaksinkertaista karvasta ja SKA aiheuttaa nykyään samaa.

Sama mulla, tosin mulle ainoastaan IFK:n voittaminen tuntui erityisen hyvältä ja IFK:lle häviäminen tuntui eritysen paskalta. Kaikki muut seurat oli samaa HMV-kauraa. Nykyään tosiaan SKA on se jengi, joka on voitettava ja tappiot pietarilaisille vituttavat pitkään. Noin muuten, jos Jokerit voittaa, tuntuu se hyvältä mutta ei sitä jaksa niin juhlia. Jos taas häviää, ei se jaksa juurikaan runkosarjassa vituttaa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Muuhun en ota kantaa, mutta kertokaahan, miten jostain satojen kilometrien päässä pelaavasta pietarilaisjengistä otetut voitot taikka koetut häviöt voivat aiheuttaa moisia tunteita?

Rahajengihän se on, ja yksi KHL:n rikkaimmista, mutta onko sitten tunteiden syynä sama alemmuuskompleksi, jota maalaiset tunsivat Jokereita kohtaan liiga-aikoina?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Muuhun en ota kantaa, mutta kertokaahan, miten jostain satojen kilometrien päässä pelaavasta pietarilaisjengistä otetut voitot taikka koetut häviöt voivat aiheuttaa moisia tunteita?

Rahajengihän se on, ja yksi KHL:n rikkaimmista, mutta onko sitten tunteiden syynä sama alemmuuskompleksi, jota maalaiset tunsivat Jokereita kohtaan liiga-aikoina?

Voi olla tuo alemmuuskompleksi joillain, mutta itselläni se johtuu kahdesta herrasta, Rotenberg ja Kovalchuk. Näiden herrojen en halua nähdä Areenalla juhlivan vaikka toinen hallin omistaakin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Muuhun en ota kantaa, mutta kertokaahan, miten jostain satojen kilometrien päässä pelaavasta pietarilaisjengistä otetut voitot taikka koetut häviöt voivat aiheuttaa moisia tunteita?

Rahajengihän se on, ja yksi KHL:n rikkaimmista, mutta onko sitten tunteiden syynä sama alemmuuskompleksi, jota maalaiset tunsivat Jokereita kohtaan liiga-aikoina?

Entäs voitot Kärpistä? Kärpät tosin ei ole Pietarista. Eli ymmärrän oikein hyvin pointtisi! Not.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muuhun en ota kantaa, mutta kertokaahan, miten jostain satojen kilometrien päässä pelaavasta pietarilaisjengistä otetut voitot taikka koetut häviöt voivat aiheuttaa moisia tunteita?

Ei kai siinä sen kummempaa logiikkaa ole kuin jos kysyisit, miksi satojen kilometrien päässä pelaavasta kärppälaumasta kärsityt häviöt jaksoivat vituttaa ja aiheuttaa tunteita.

EDIT: Paikalliskilpailijan merkityksen kyllä ymmärrän, mutta onko muuten joku kilometrikiintiö kuinka paljon mikäkin joukkue saa aiheuttaa kannattajissa tunteita? Pietarihan on kuitenkin lähempänä Helsinkiä kuin esimerkiksi Oulu ja Vaasa, joten saavatko ne aiheuttaa Liigassa helsinkiläisille joukkueille tunteita? Missä menee raja? Onko Kuopio liian kaukana tunneskaalassa kilometreillä mitattuna? Lappeenranta jo selvästi rajojen sisällä? Ehkä mulle ei vaan ole opetettu, että kannattaminen on noin monimutkaista ja koetuille tunteille on joku kannattajien salainen neuvosto määritellyt rajat miten paljon mitäkin joukkuetta kohtaan saa ja ei saa tuntea vitutusta tai ylpeyttä voiton ja häviön hetkillä.
 
Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Antipatiat Kärppiä kohtaan muodostuivat vuosien saatossa koettujen playoffs-tappioiden myötä ym.

SKA:ta vastaan yhteistä historiaa ei muutamaa sarjapeliä + harjoitushöntsää poislukien ole, joten hieman tästä vastakkainasettelusta tulee ulkopuolisen tarkkailijan silmään sellainen väkisin haettu kuva.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös