Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 738 009
  • 8 198

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Äärettömän ahdistuneet ilmeet joka ukolla :D Voisi luulla, että ovat tiedottamassa jostakin kuolemantapauksesta.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ei vieläkään tullut Teemulta sitä "ura oli tässä" -kommenttia
Vielä katsellaan ja ihmetellään, NHL ura varmasti ohi. Romankin sanoi, että voi odottaa niin pitkään kuin on tarvis.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Jokereiden KHL-projekti ja sen monimuotoisuus sai minut eräänä iltana miettimään, mitä mieltä asiasta oikein olen. Yllätyksekseni huomaan olevani jopa innoissani tästä Suomikiekon kannalta suuresta ja tuntemattomasta askeleesta.

Peilataan aluksi reilun vuoden takaiseen, kun Jokerit Hjalliksen ja Rotenbergien sekä Timotchenkon suulla toivat esille uutisen, jota oikein kukaan ei odottanut. Ensimmäinen ja primitiivnen reaktioni oli epäuskoinen hymähdys. Jokereiden menestys liigassa on ollut vaatimatonta, ja viime vuosina (Kekäläisen aikaa lukuunottamatta) koko seurasta on välittynyt enemmän tahi vähemmän puuhastelun maku – Kuten Kärpistäkin. Liigakauden 2013-2014 asia ei sinänsä mielenpäällä ollut, kunnes keväällä Omarkin ja Harjun sopimukset julkistettiin.

Jokereiden siirtyminen KHL:ään on rohkea, mielenkiintoinen ja hieno asia. Olen iloinen, että siirtyvä seura ei ole Kärpät, mutta vielä iloisempi, että joku siirron toteuttaa. Ja loppujen lopuksi Jokerit taitaa olla ainoa seura, joka pystyy uskottavasti olemaan osa ns. maailman toiseksi parasta jääkiekkoliigaa. Infrastruktuuri, perinteet, talous jne. luovat kokonaisuuden, jonka varaan on mahdollista rakentaa jopa globaaleihin mittoihin yltävä jääkiekkobrändi. Haasteet tulevat ennenkaikkea kattojärjestö KHL:n puolelta – Uskon, että Jokerit on valmis kasvamaan täyteen kukoistukseen, mutta onko KHL:stä lopulta lunastamaan potentiaaliaan, sen aika näyttää. Sivullekirjoittanut odottaa suurella mielenkiinnolla, miten Jokerit oman paikkansa suuressa sirkuksessa ottaa. KHL tarvitsee Jokereita, joten mahdollisuudet ovat suuret. Henkilökohtaisesti KHL-jokerit nostattaa jääkiekkokuluttajana huomattavasti suurempaa kiimaa kuin esimerkiksi MM-kisat – Isojen poikien leikit on aina isojen poikien leikkejä.

Kärppälasien läpi katsottuna toivon, että kotoisen liigan päättäjät osaavat kehittää tuotetta jatkossa vastaamaan lisääntynyttä kilpailua. Ei ole uutinen, että liiga on kehitystyössään ja dynaamisuudessaan surullisen passiivisella tasolla, ja että tuotteen kehitys on jätetty enemmän tai vähemmän seurojen itsenä vastuulle. Jokereiden lähtö ja KHL:n lisääntynyt näkyvyys asettavat haasteita, joihin on vastattava. Kiitos Jokereille herätyskellojen soittamisesta.
Summa summarum, tervehdin ilolla Jokereiden rohkeaa askelta. Jengi on mielenkiintoisin suomalaisjoukkue vuosiin, ja organisaatiosta on kadonnut (ainakin toistaiseksi) se väsynyt puuhasteluimago, joka jo vuosien ajan on yhdistetty Ilmalaan (excluding Keklu). Seuralla on pelinappuloita, uskottavuutta ja perinteitä sekä KHL:n myötä ympäristö, jossa voidaan tehdä suomalaista urheiluhistoriaa.

Tervehdin siis alkavaa KHL-kautta ilolla ja uskon olevani hallilla useammankin kerran – Kunnes avaan Jatkoajan, näen Eltonin viestit ja toivon Jokereiden häviävän kaikki pelit ja ajautuvan konkurssiin.
 

Orbus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tervehdin siis alkavaa KHL-kautta ilolla ja uskon olevani hallilla useammankin kerran – Kunnes avaan Jatkoajan, näen Eltonin viestit ja toivon Jokereiden häviävän kaikki pelit ja ajautuvan konkurssiin.

Tuu vaan ihan rohkeasti, ei se Elton ole siellä ja jos onkin, niin ei se sua kiusaa...

Vakavasti sanottuna, aika paljon sä annat yhden nimimerkin vaikuttaa mielipiteisiisi, vai annatko kuitenkaan, ettei se loppupäätelmä olisi ollut ihan sama Eltonin kanssa tai ilman?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tuu vaan ihan rohkeasti, ei se Elton ole siellä ja jos onkin, niin ei se sua kiusaa...

Vakavasti sanottuna, aika paljon sä annat yhden nimimerkin vaikuttaa mielipiteisiisi, vai annatko kuitenkaan, ettei se loppupäätelmä olisi ollut ihan sama Eltonin kanssa tai ilman?

Ihan oikeastikko nyt tartuit tuohon? Näemmä omaan sen verran huonot itseilmaisun taidot, että sarkasmi ja huumori ei välity tekstitse tuotettuna.

Eli perinteisesti ja suomalaisittain ilmaistuna: se oli vitsi. Vitsihän paranee selittämällä, joten ajattelin naurattaa lukijoita tuomalla loppuun kevennyksen aiheesta, joka tuntuu vellovan kaikissa muissakin ketjuissa. Nih.
 

Orbus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan oikeastikko nyt tartuit tuohon? Näemmä omaan sen verran huonot itseilmaisun taidot, että sarkasmi ja huumori ei välity tekstitse tuotettuna.

Eli perinteisesti ja suomalaisittain ilmaistuna: se oli vitsi. Vitsihän paranee selittämällä, joten ajattelin naurattaa lukijoita tuomalla loppuun kevennyksen aiheesta, joka tuntuu vellovan kaikissa muissakin ketjuissa. Nih.

No, en mä ehkä ihan vakavissani ollut, koska Elton kyllä kiusaa...
Eih, käväsin tuolla kelle palstalta kenkää ketjussa ennen tänne piipahtamista, niin tuntui että osa porukka oli hyvinkin vakavissaan tämän kanssa.
Mutta kiva, että aiot nauttia toivottavasti hyvästä tuotteesta tulevana vuonna.
 

elmorautio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal vs Toronto, KHL-Jokerit
Henkilökohtaisesti KHL ja Jokereiden taival siellä kiinnostaa erittäin paljon. Se, tuleeko minusta "Jokeri-fani" riippuu siitä, miten paljon alkuperäiset jokerifanit laittavat hanttiin seuransa "avaamiselle" ja ryhtyvät omimaan sitä :p Kieltämättä se vaatii nyt jonkinlaista sotakirveen hautaamista. Ei enää "näätä"-kommentteja, kun seuraanne siirtyy meikäläisiä huippupelaajia jne.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Henkilökohtaisesti KHL ja Jokereiden taival siellä kiinnostaa erittäin paljon. Se, tuleeko minusta "Jokeri-fani" riippuu siitä, miten paljon alkuperäiset jokerifanit laittavat hanttiin seuransa "avaamiselle" ja ryhtyvät omimaan sitä :p Kieltämättä se vaatii nyt jonkinlaista sotakirveen hautaamista. Ei enää "näätä"-kommentteja, kun seuraanne siirtyy meikäläisiä huippupelaajia jne.

Mielestäni täysin typeriä semmoiset ihmiset jotka eivät ottaisi uusia faneja avosylin vastaan. Ainakin itse toivotan kaikki vanhat ja uudet tervetulleeksi. Mielestäni Khl-Jokerit on koko Suomen seura. Me jotkut vanhat Jokerifanit jos sitä ei ymmärrä pyydän anteeksi niiden puolesta. Itseni puolesta toivotan kaikki tervetulleeksi. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat itse en myös pidä tästä nykyjokereiden kannattajien hengestä lähtee ihan katsomosta. Toivon tosiaan että tähän tulee muutosta parempaan suuntaan Khl:n myötä.
 

Masentaja

Jäsen
Mielestäni täysin typeriä semmoiset ihmiset jotka eivät ottaisi uusia faneja avosylin vastaan.

Mulle on ihan sama, mitä joukkuetta kannattaa, mutta jos Jokerien kotipeleissä alkaa näkymään kärppien tai jypin tai vastaavan fanikamaa, niin mun puolesta voi painua hevon kuikkaan. Niillä kun ei ole mitään tekemistä Jokerien kanssa. Muutenkin aika raivostuttavaa on tuo, kun viime kaudellakin oli vaikka Jokerit-TPS peli niin siellä oli ilveksen huivia ja jypin pelipaitaa. Miksi? Mutta, siis ihan sama mitä kannatat mutta Areenalla olet joko vihollinen, neutraali tai Jokeri.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Mielestäni täysin typeriä semmoiset ihmiset jotka eivät ottaisi uusia faneja avosylin vastaan. Ainakin itse toivotan kaikki vanhat ja uudet tervetulleeksi. Mielestäni Khl-Jokerit on koko Suomen seura. Me jotkut vanhat Jokerifanit jos sitä ei ymmärrä pyydän anteeksi niiden puolesta. Itseni puolesta toivotan kaikki tervetulleeksi. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat itse en myös pidä tästä nykyjokereiden kannattajien hengestä lähtee ihan katsomosta. Toivon tosiaan että tähän tulee muutosta parempaan suuntaan Khl:n myötä.

Lisätietoja tästä? Itse en taas ymmärrä sitä miten joku Jokerifaniksi itseään väittävä haluua jotain muovista KOKO SUOMEN ''jokerit''-tyylistä meininkiä.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Lisätietoja tästä? Itse en taas ymmärrä sitä miten joku Jokerifaniksi itseään väittävä haluua jotain muovista KOKO SUOMEN ''jokerit''-tyylistä meininkiä.

Itse taas en ymmärrä miten joku haluaa jotain suljettua kannattaja kulttuuria. Jossa vain tietyt saavat kannattaa jokereita. Aika "perussuomalainen" tapa ajatella kyllä. Onneksi jokerit organisaationa ei ole kanssasi samaa mieltä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Itse taas en ymmärrä miten joku haluaa jotain suljettua kannattaja kulttuuria. Jossa vain tietyt saavat kannattaa jokereita. Aika "perussuomalainen" tapa ajatella kyllä. Onneksi jokerit organisaationa ei ole kanssasi samaa mieltä.

Nyt meni kyllä pointti ohi oikein kunnolla. Jokereita saa toki kannattaa mutta en pidä siitä, että haetaan väkisin jotain naurettavaa maajoukkue-tyylistä showta hankkimalla esimerkiksi pelaajia sillä perusteella, että muualla Suomessa kiinnostuttaisiin Jokereista. Mitään julleja tai näätiä en tosin halua katsomoon nyt tai tulevaisuudessa. Ei ne viholliset poistu mihinkään yhden kesän aikana.
 

koodinimi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näyttää siltä, että osalla elämä alkaa olla entistä hankalampaa kun kaikki ei enää automaattisesti vihaa meitä. Mut vitut siitä? Suurta ajattelijaa ja legendaa - Timo Jutilaa lainaten: Mennää eteenpäi!

Hyvillä fiiliksillä alkavaan kauteen. Hienoa nähdä huippupelaajia Jokereissa ja positiivista hypeä jengin ympärillä. Vielä jos se ihme tapahtuis, että Selänne sit kuitenki tekis koko kauden diilin niin ois aikalailla täydellistä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kyllähän sinne ovat "näädät" ja "jullitkin" tervetulleita. Jos siitä joku pahoittaa mielensä niin ei voi mitään.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Itse en sinänsä kyllä tule kannattamaan Jokereita sanan siinä tarkoituksessa, että olisin Jokereiden kannattaja - Hyh. Mutta koska toivon suomalaisen urheiluskenen mahdollisimman laaja-alaista menestystä toivon, että Jokerit menestyvät KHL:ssä. Eli tietyllä tapaa sitten kait kannatan Jokereita. Ota tuosta sitten selvää...
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
En mä jaksa ymmärtää välillä, että miten toi Max jaksaa päivästä toiseen jatkaa tota yhden miehen sotaansa täällä. Pointti tuli selväksi about silloin kun KHL:n siirtyminen julkaistiin. Kyllä, sinä olet ainoa oikea fani ja me muut olemme vain mieshuoria.

No. Tämä mieshuora odottaa vesikielellä kauden alkamista ja kausarin saapumista joko tällä viikolla tai ensi viikolla. Jo tiksin pelissä oli aistittavissa elementtejä, minkä takia tämä kausi tulee olemaan aivan huikea. Enkä oikeastaan ole mitään kautta odottanut näin paljon. Katsomossa ollaan about joka kotipelissä ja muutamassa vieraspelissä nyt ainakin.

Ja kyllä sinne ihan kaikki on tervetulleita. Kunhan siellä huudetaan Jokereille ;)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Niin, eihän tässä nyt voi valehdella, etteikö Jokerit ja sen KHL- taival yhtään kiinnostaisi. Totta kai tuota tulee vähän seurattua. Mutta toisaalta, paljon vähemmän minua Jokerit nyt kiinnostaa kuin liigassa pelatessaan. Aiemmin tässä vaiheessa odoteltiin ensimmäisiä keskinäisiä ET- otteluita ja sarja- avausta, ei nyt ole oikein käsitystä edes Jokereiden kokoonpanosta, kun pelataan ihan eri sarjaa. Toki ne pelaajat osaan suurimmaksi osaksi nimetä, mutta ei mitään hajua kokeilluista ketjuista tai muusta sellaisesta.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
En mä jaksa ymmärtää välillä, että miten toi Max jaksaa päivästä toiseen jatkaa tota yhden miehen sotaansa täällä. Pointti tuli selväksi about silloin kun KHL:n siirtyminen julkaistiin. Kyllä, sinä olet ainoa oikea fani ja me muut olemme vain mieshuoria.

No. Tämä mieshuora odottaa vesikielellä kauden alkamista ja kausarin saapumista joko tällä viikolla tai ensi viikolla. Jo tiksin pelissä oli aistittavissa elementtejä, minkä takia tämä kausi tulee olemaan aivan huikea. Enkä oikeastaan ole mitään kautta odottanut näin paljon. Katsomossa ollaan about joka kotipelissä ja muutamassa vieraspelissä nyt ainakin.

Ja kyllä sinne ihan kaikki on tervetulleita. Kunhan siellä huudetaan Jokereille ;)

Koeta vaikka ensin selvittää lainatussa viestissä usein käyttämäsi termin tarkoitus ennen kuin tulet pätemään. Näköjään eriävien mielipiteiden esittäminen ottaa monilla kirjoittajilla voimille, kun jokainen KHL:ää vastustava leimataan trolliksi, kun taas Eltonit saavat jatkaa fanipoikahehkutustaan aamusta iltaan.

Kuten jo aikaisemmin mainitsin on oma kantani antanut hieman periksi siinä suhteessa, että aion käydä muutamassa vkl-matsissa kavereiden tapaamisen ja keiton merkeissä. Vaikka en KHL:ää tai Kamalahtea hyväksy niin elämäntavasta on vaikea luopua ainakaan kokonaan.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit


Se mitään voimille ota. Ei KHLää ole pakko hyväksyä. Mutta kun aika monessa viestissä olet tuonut esille, että niille faneille, jotka tästä koko KHL hommasta ovat innoissaan, ei Jokerit seurana ole ollut niin tärkeä kuin sinulle. He ovat siis vähemmän fanaattisia kuin sinä. Sulla on hyviä argumentteja usein ja eikä kaikki viestit täyttä provoa ole, mutta välillä viestit onkin sitten pelkkää provoa kun sulla menee tunteisiin jonkun KHL kehuminen. Ne hyvät viestit tuppaa unohtumaan.

Sorgen, jos nyt olit ihan asiallisilla fiiliksillä.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Se nyt on itsestäänselvyys ettei katsomossa käytetä muuta fanikamaa ku jokereiden. Niin suvaitsevainen minä en edes ole, että katsomo olisi yhtä sillisalaattia. Neutraalistikin toki saa kannattaa. Suomenliput ja Suomi fanikamakin mielestäni sallittua, mutta siihen vetäisin rajan. Toki en minä ketään voi kieltää laittamasta jonkun muun seuran paitaa mutta kyllä oma toiveeni olisi, että se olisi jokereiden paita jos taas tuntuu ettei siihen ole vielä valmis kyllä suomen maajoukkuepaitakin menee.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
En mä jaksa ymmärtää välillä, että miten toi Max jaksaa päivästä toiseen jatkaa tota yhden miehen sotaansa täällä. Pointti tuli selväksi about silloin kun KHL:n siirtyminen julkaistiin. Kyllä, sinä olet ainoa oikea fani ja me muut olemme vain mieshuoria.

No. Tämä mieshuora odottaa vesikielellä kauden alkamista ja kausarin saapumista joko tällä viikolla tai ensi viikolla. Jo tiksin pelissä oli aistittavissa elementtejä, minkä takia tämä kausi tulee olemaan aivan huikea. Enkä oikeastaan ole mitään kautta odottanut näin paljon. Katsomossa ollaan about joka kotipelissä ja muutamassa vieraspelissä nyt ainakin.

Ja kyllä sinne ihan kaikki on tervetulleita. Kunhan siellä huudetaan Jokereille ;)

Hyvä kirjoitus. Ei noista kannata välittää noita mölisijöitä aina riittää. Itsestähän ne tekee pellen :)
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Se mitään voimille ota. Ei KHLää ole pakko hyväksyä. Mutta kun aika monessa viestissä olet tuonut esille, että niille faneille, jotka tästä koko KHL hommasta ovat innoissaan, ei Jokerit seurana ole ollut niin tärkeä kuin sinulle. He ovat siis vähemmän fanaattisia kuin sinä. Sulla on hyviä argumentteja usein ja eikä kaikki viestit täyttä provoa ole, mutta välillä viestit onkin sitten pelkkää provoa kun sulla menee tunteisiin jonkun KHL kehuminen. Ne hyvät viestit tuppaa unohtumaan.

Sorgen, jos nyt olit ihan asiallisilla fiiliksillä.

En halua tietenkään yleistää sillä tunnen myös itse kausarin omistajia, jotka jatkavat tilausta tulevallakin kaudella ja joille Jokerit on todella tärkeä asia. Se mikä noissa yltiöpositiivisissa jutuissa täällä risoo on täydellinen kritiikittömyys ja lapsellinen ajatusmaailma johon ei mahdu yhtään negatiivista asiaa koskien KHL:ää. Ei muutama hyvä pelaaja korvaa sitä haittaa mikä seuran identiteetille, ikoneille, faneille ja junioripuolelle tulevaisuudessa tästä KHL-projektista koituu.

Samoin se, että jokainen Venäjän poliittisen tilanteen keskusteluun mukaan vetävä ammutaan saman tien alas trollina on perseestä. En todellakaan halua tuomita ketään, joka aikoo matseissa käydä(itse aion siis myös käydä peleissä) mutta se, että väitetään tässä tapauksessa politiikan ja jääkiekon olevan erillään toisistaan on osoitus varsin naiivista maailmankuvasta.
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En halua tietenkään yleistää sillä tunnen myös itse kausarin omistajia, jotka jatkavat tilausta tulevallakin kaudella ja joille Jokerit on todella tärkeä asia. Se mikä noissa yltiöpositiivisissa jutuissa täällä risoo on täydellinen kritiikittömyys ja lapsellinen ajatusmaailma johon ei mahdu yhtään negatiivista asiaa koskien KHL:ää. Ei muutama hyvä pelaaja korvaa sitä haittaa mikä seuran identiteetille, ikoneille, faneille ja junioripuolelle tulevaisuudessa tästä KHL-projektista koituu.

Samoin se, että jokainen Venäjän poliittisen tilanteen keskusteluun mukaan vetävä ammutaan saman tien alas trollina on perseestä. En todellakaan halua tuomita ketään, joka aikoo matseissa käydä(itse aion siis myös käydä peleissä) mutta se, että väitetään tässä tapauksessa politiikan ja jääkiekon olevan erillään toisistaan on osoitus varsin naiivista maailmankuvasta.

Nuo muutamat kritiikkiä sietämättömät hehkuttajat ovat saaneet monet keskustelut ajautumaan täysin lapsellisiksi väittelyiksi.

Olen tässä Max Powerin kanssa vähän samoilla linjoilla. Seuran brändiä tulisi vahvistaa, ei viedä sitä "koko Suomen Jokerit" -linjalle. Jokerit on 90-luvun alusta asti ollut kiinnostava seura ympäri Suomea. Ei ole sattumaa, että yksi seura kerää vuodesta toiseen suurimmat yleisömäärät vierasmatseissa. Jokerien brändi on tarpeeksi vahva houkuttaakseen Areenan täyteen joka ilta. Siihen vaaditaan seurajohdon riittävän ammattimainen ote ja julkisuuskuva. Kurrin, Vuorisen, Kohosen ja Rotenbergin alku on tältä osin ollut lupaava. 2000-luvun puuhastelu ennen Kekälaisen aikaa oli oiva keino pitää Areena puolillaan illasta toiseen.

Muiden joukkueiden kannattajat toivotan tietenkin tervetulleiksi seuraamaan Jokerien matseja. Jotenkin sitä vain vierastaa ajatusta, että yhtäkkiä jonkun muun jengin kannattaja alkaisi kannattaa Jokereita oikeen todenteolla. Tosin jostainhan se kannatus aina lähtee. Moni alkaa varmaan symppaamaan, ajan kuluessa tunneside vahvistuu ja voidaan alkaa puhua kannatuksesta.

Itse tässä odottaa kautta aika innokkain fiiliksin. Kausari on maksettu, jengi vaikuttaa hyvältä ja uudet vastustajat tuovat vaihtelua. Kuten todettua, niin Tikkurilassa oli selvästi aistittavissa uutta innostuneisuutta Jokereita kohtaan.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Täällä kiteytyy kyllä nyt hyvin Suomalainen kannattajakulttuuri ja sen poissa olo. Miettikää vaikka isoja jalkapalloseuroja minkä pelejä käy katsomassa monen (eri) maan kansalaisia. Camp noulla sitten alkuperäiset kataloonit vetäisi perseet riviin ja sanoisi, että ette te voi kannattaa barcaa. Tai barcafanit kataloniasta olisi sanonut Olympiastadikan 40000 Suomalaiselle barcafanille, että te ette saa kannattaa barcaa me olemme kannattaneet aikaisemmin. Siis milloin tämä härmäläinen ajattelumaailma muuttuu? Mikään ei kehity jos asian eteen ei tee mitään kyllä sinne areenaan vaan viimekauden perusteella vieläkin lisää jokerifaneja näyttäisi mahtuvan. Se tarviiko olla fani on jokaisen oma asia, mutta jokainen joka alkaa symppaamaan ja ehkä myöhemmin kannattamaan jokereita on tervetulleita. Ei lisättävää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös