Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 736 567
  • 8 198

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Omituista höpinää yhden (joskin täysin poikkeuksellisen) pelaajan takia. Kurri on koonnut paperilla todella tasapainoisen joukkueen, eikä yksi Selänne sitä asiaa muuta.

Kysehän ei ole siitä onko Jokerit koottu oikein. Taisin olla ensimmäisiä joka luotti Kurriin ja totesi, että hän tulee yllättämään kaikki ja kokoamaan Jokerit kuten pitää. Pointti oli muualla, mutta jos sitä et havainnut, antaa olla.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kurri on myös julkisesti todennut, että Selänteellä ei ole mitään syytä jatkaa uraansa KHL:ssä ja että pannan piste näille spekulaatioille (Kurrin haastattelu IL 9.6. 2014). Tässäkin valossa Rotenbergin toiminta vaikuttaa kaikkea muuta kuin Jokerien etujen mukaiselta.

Yhtälailla se Kurrikin näyttäisi spekuloivan "Pallo on nyt Teemulla" kommenteilla.

Kurrille Selänne on luvannut antaa vastauksen heinäkuun aikana.

Sinänsä ei pitäisi yhdellekään jääkiekkofanille tulla yllätyksenä miksi tätä spekulointia tehdään...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eihän toi sikäli ole ihmeellistä, että onhan toi ainutlaatuinen tilaisuus ja hölmöhän Rotenberg olisi jos ei tilaisuutta käyttäisi. Kun miehellä kuitenkin on Jokereissa faktinen päätäntävalta kaikesta niin halutessaan ja Venäjän veronmaksajilta pöllittyä massia taskuissa niin ettei paskalle taivu, niin mikä jottei. Nuo puheet ja asenne vaikuttavat vaan täsmälleen samoilta kuin Harkimolla niinä Jokerien hulluimpina vuosina. Hjöördiksellä kesti useampi vuosi oppia, ehkä Roman oppii nopeammin, ettei raha tuo onnea. Edes urheilussa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinänsä ei pitäisi yhdellekään jääkiekkofanille tulla yllätyksenä miksi tätä spekulointia tehdään...

En taida sitten kuulua jääkiekon faniosastoon kun mulle tulee spekulaation jatkaminen yllätyksenä:

" Kun Teemu tulee tällä viikolla Suomeen, istun mahdollisimman pian hänen kanssaan kasvotusten. Sitten saadaan piste näille spekulaatioille, Kurri sanoi.

Kurri totesi jo Minskin MM-kisojen aikana, ettei Jokereissa ole uhrattu yhtään energiaa Selänteen taivuttelemiseksi Jokerien paitaan ensi kaudeksi.

- Ei Teemulla ole mitään syytä jatkaa uraansa KHL:ssä, Kurri muistutti."


IL 9.6. 2014
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
En taida sitten kuulua jääkiekon faniosastoon kun mulle tulee spekulaation jatkaminen yllätyksenä:

" Kun Teemu tulee tällä viikolla Suomeen, istun mahdollisimman pian hänen kanssaan kasvotusten. Sitten saadaan piste näille spekulaatioille, Kurri sanoi.

Kurri totesi jo Minskin MM-kisojen aikana, ettei Jokereissa ole uhrattu yhtään energiaa Selänteen taivuttelemiseksi Jokerien paitaan ensi kaudeksi.

- Ei Teemulla ole mitään syytä jatkaa uraansa KHL:ssä, Kurri muistutti."


IL 9.6. 2014

IL 27.07.2014

Kurrille Selänne on luvannut antaa vastauksen heinäkuun aikana.- Toivotaan, että saadaan vastaus, mutta en ole satavarma. Voi olla, että hän ostaa lisäaikaa, Kurri nauraa.

Mutta tottakai on selvää, että halutaan spekuloida Teemun comebackilla loppuun asti, saadaanhan tällä luotua mediatilaa Jokereista - varsinkin hiljaisen kesäkauden aikana.

Pääasia että puhutaan.
 

Tuoppi

Jäsen
Henkilökohtaisesti toivon, että Rotenberg lopettaa ainakin julkisen sekaantumisen Kurrin työhön jatkossa ja lopettaa Selänteen vokottelun miljoonilla euroilla. Kurri on myös julkisesti todennut, että Selänteellä ei ole mitään syytä jatkaa uraansa KHL:ssä ja että pannan piste näille spekulaatioille (Kurrin haastattelu IL 9.6. 2014). Tässäkin valossa Rotenbergin toiminta vaikuttaa kaikkea muuta kuin Jokerien etujen mukaiselta.

Samaa mieltä! En tiedä pitäisikö tolle Rotenbergin jatkuvalle Selänteen nimellä ratsastamiselle nauraa vai itkeä. Minusta antaa todella säälittävän kuvan organisaatiosta että yhden sen pääjehun markkinointistrategian oleellisin osa tuntuu olevan Selänteen nimen ilmoille heittäminen tasaisin väliajoin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mutta tottakai on selvää, että halutaan spekuloida Teemun comebackilla loppuun asti, saadaanhan tällä luotua mediatilaa Jokereista.

Voihan se noinkin olla ja 100 % varmuudella on, jos katsotaan toissijaisia juttuja. Mutta mulle tämä näyttäytyy massien hehkuttamisineen siltä, että ykkösjuttuna KHL tarvitsee positiivista julkisuutta ja siihen ollaan nyt rakentamassa paikkaa Selänteelle. Kun riittävän monta miljoonaa laitetaan eteen, saattaa tullakin. Rahaahan on. Se olisi ihan OK, jos kyse olisi Jokereissa. Mutta kun pahaa pelkään että kyse on enemmän Ukrainasta, KHL-ongelmista yms. Joten oma fiilis on tästä jotain muuta.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Linkissä Rotenberg nostaa jälleen Selänteen esille ja kertoo että massia riittää:

Lähinnä tuosta tuli kuva, että Selänteen jatko on hänen pelihaluista eikä rahasta kiinni. Selänne ei muutenkaan liity joukkueen rakentamiseen samalla tavalla kuin muut pelaajat. Hänet hankitaan joukkueeseen jos se vain mitenkään on mahdollista - riippumatta joukkueen laituritarpeista tai muista sivuseikoista.

En tiedä pitäisikö tolle Rotenbergin jatkuvalle Selänteen nimellä ratsastamiselle nauraa vai itkeä. Minusta antaa todella säälittävän kuvan organisaatiosta että yhden sen pääjehun markkinointistrategian oleellisin osa tuntuu olevan Selänteen nimen ilmoille heittäminen tasaisin väliajoin.

Tai sitten Rotenberg vain vastaa toimittajien kysymyksiin tilanteen mukaisesti. Selänne voi hyvinkin mahdollisesti pelata ensi kaudella Jokereissa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Voihan se noinkin olla ja 100 % varmuudella on, jos katsotaan toissijaisia juttuja. Mutta mulle tämä näyttäytyy massien hehkuttamisineen siltä, että ykkösjuttuna KHL tarvitsee positiivista julkisuutta ja siihen ollaan nyt rakentamassa paikkaa Selänteelle. Kun riittävän monta miljoonaa laitetaan eteen, saattaa tullakin. Rahaahan on. Se olisi ihan OK, jos kyse olisi Jokereissa. Mutta kun pahaa pelkään että kyse on enemmän Ukrainasta, KHL-ongelmista yms. Joten oma fiilis on tästä jotain muuta.

Onhan se selvää, että KHL tarvitsee "positiivista julkisuutta" ihan sen vuoksi, että se on vieras sarja suomalaiselle.

Ja mitä tulee Selänteeseen, niin pitäisin jopa todennäköisenä että herra pelaa Jokerit-paidassa ensi kaudella: ei toki koko kautta, vaan yhden/parin jäähyväisotteluaan jotta saadaan perseitä penkeille. Uskon jopa Kurrinkin tavoittelevan tämmöistä ratkaisua. Pari Selänteen KHL-peliä olisi suoraan SM-liigalta pois mitä tulee yleisön ja median kiinnostavuudelle.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
En taida sitten kuulua jääkiekon faniosastoon kun mulle tulee spekulaation jatkaminen yllätyksenä:

Tuolla spekulaatiolla Jokerit saa näkyvyyttä mediassa ja media saa klikkejä, lukukertoja sun muuta. Taustoiltaan Selänne taas on periaatteessa mahdollista saada (ei jatka NHL:ssä, mielletään Jokeriksi, uran päättäminen ollut vaikeaa jo puolen vuosikymmenen ajan, jne.) ja hänet tietää käytännössä jokainen. Helppo tuosta on spekuloida ja sillä eri tahot saavat "myytyä" ilman mainittavia kuluja.

Mä itse kuulun siihen koulukuntaan, joka uskoo Selänteen pelaavan koko kauden Jokereissa vain kun sen itse näkee. Tuota toivon ja tuosta unelmoin, mutta en usko sen tapahtuvan. Sen sijaan hyvinkin mahdolliseksi näen sen, että Selänne pelaa (harkka)matsin tai pari ja paidan noustessa kattoon ilmoitetaan jostain höpöhöpövirasta Jokereissa.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voin olla täysin hakoteilläkin tämän asian kanssa, mutta juuri nyt näinä aikoina ei Kaliforniaan juurtuvalla Selänteellä ole ehkä paras mahdollinen hetki puffata KHL:ää. Newsweekin paljon julkisuutta saaneessa Putin -artikkelissa mainittiin jääkiekko Putinin rakkaimpana harrastuksena ja jokeri/arena -vaikuttajat Rotenbergit & Timtshenko (tms) lähes ainoina lähipiirinsä edustajina nimeltä. Selänteen KHL-, Jokeri- ja Rotenberg -puffaus saattaa siis amerikan suunnalla saada lähinnä negatiivista huomiota, ja käsittääkseni sinne perhe Selänne on jäämässä muutenkin. Mutta okei, tämä on spekulointia eikä provoa ja otse toivoisin lähinna rauhaa ja hyvää tahtoa kaikille :-)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Ihan hyvinhän joukkueen rakentaminen on jätetty Kurrin huoleksi ja työrauha on taattu. Tapaus Selänteen nyt ymmärtää siltä kantilta, että Jokereihin tullessaan hänen merkityksensä koko KHL-projektille olisi jotain todella poikkeuksellista. Ja tämä juuri kaukalon ulkopuolisten asioiden osalta. Antaa kommentoida, kun kerran kysytään. Ihan asiallisia vastauksia kuitenkin antanut. Ja kyllä minäkin ymmärsin tuon kommentin rahasta enemmänkin niin, että raha ei ole se syy, miksi Teemu jatkaa, jos jatkaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikös KHL myös maksa osan näiden pelaajien palkasta, jotka on määritelty "tärkeiksi liigalle"? Kovaltshuk, Radulov ja joku muu oli vielä... Vai oliko se vaan niin, että näiden pelaajien palkkoja ei lasketa palkkakattoon? Selänne menisi varmaan propa..julkisuusarvonsa takia samaan sarjaan, joten Rotenbergin ei tarvitsisi kustantaa kaikkea edes omista taskuistaan.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Eikös KHL myös maksa osan näiden pelaajien palkasta, jotka on määritelty "tärkeiksi liigalle"? Kovaltshuk, Radulov ja joku muu oli vielä... Vai oliko se vaan niin, että näiden pelaajien palkkoja ei lasketa palkkakattoon? Selänne menisi varmaan propa..julkisuusarvonsa takia samaan sarjaan, joten Rotenbergin ei tarvitsisi kustantaa kaikkea edes omista taskuistaan.

Mun mielestä se on niin, että noi pr-pelaajat saavat ansaita mitä tahansa, eikä niiden vuosituloja oteta huomioon joukkueiden palkkakatoissa, mutta kuitenkin niiden palkat tulevat ihan sieltä samoilta taskuilta, joista muidenkin pelaajien fyrkat tulevat. Eli toisin sanottuna: KHL ei suoraan maksa yhdellekkään pelaajalle palkkaa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Eli toisin sanottuna: KHL ei suoraan maksa yhdellekkään pelaajalle palkkaa.
Tämä on vähän määrittelykysymys. Palkkakaton ylittämisestä pitää maksaa sakkoa KHL:lle ja näillä rahoilla on muistaakseni kuitattu pelaajien saamatta jääneitä palkkoja ainakin osittain. Vähän sellainen eräänlainen yhteisövero on kyseessä. NBA:lla taitaa olla samantyyppinen järjestely käytössä.

Selänteen, Kovalchukin tai vastaavien palkoista KHL ei toki kuittaa senttiäkään kuten sanoit. Niistä ei kuitenkaan tarvitse myöskään maksaa ylimääräisiä sakkoja ja siihen tuo pykälä on suunniteltu.
 
K

kiwipilot

Ketjun aiheeseen: tyhjät on fiilikset ja vituttaa. Hienosti koottu mielenkiintoinen joukkue, mutta siirto valtion irvikuvan muoviseen propagandaliigaan on ainakin itselleni sellainen paukku, että en osaa enää löytää mitään hyvää tästä KHL-pelleilystä. Vielä viime talvena ennen Iivanan Krim -temppua odotukset olivat toiveikkaat. Ei enää. Suoraan sanottuna oksettaa, että joukkue jota olen kannattanut viimeiset 24 vuotta siirtyy pelaamaan silovikien liigaan, osaksi ryssän panslavistista laajentumissuunnitelmaa.
 

B.Lindros#75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Narrit SM-Liigassa, Cowboys, Raato, ysäriänäri
Ensimmäinen viestini tälle kanavalle. Ja kun tässä ollaan tasan 20 vuotta etänarriutta harrastettu niin tämä ketju on mielestäni sopiva paikka sille.

Niin, että miltäkös tuntuu? No ei kyllä enää yhtään miltään. Siinä vaiheessa kun tämä soppa paljastettiin lähinnä vitutti. Suosikkijoukkueeni siirtyy pelaamaan liigaan joka
A) ei kiinnosta paskaakaan
B) on todella muovinen ja hyvin, hyvin outo minulle
C) on Jokereille ihan väärä paikka. Jokerit on suomalainen joukkue jonka pitää pelata SM-liigassa, eikä venäläisten kanssa.

Ajatukseen on kuitenkin tottunut jo siinä määrin, että Jokerien kannattamista voidaan puhutella jo hyvällä syyllä ihan imperfektin muodossa. Ihan hauskaahan tuo oli. Alkuvuosien riemukulun jälkeen meno tosin muuttui sen verta tragikoomiseksi taaperrukseksi, että voidaan todellakin kyseenalaistaa näiden joidenkin jutut siitä kuinka Jokerit olisi liian suuri SM-liigaan eikä liigapelit kiinnostaisi paskaakaan. Jokerit voittivat tasan yhden mestaruuden Areenan uumenissa, tasan yhden. Näen, että Jokereilla olisi ollut hyvinkin riittävästi haasteita edessään, ja nimenomaan kotoisessa SM-liigassa.

En ole löytänyt tästä KHL-kuviosta missään vaiheessa kerrassaan yhtään mitään positiivista. Ja vaikka tilanne olisikin em. asian suhteen toinen niin ihan puhtaasti viime aikaiset poliittiset uutiset olisivat kääntäneet vaakakupin taas selvästi negatiivisen puolelle.

Harmi homma mutta minulle Jokerit, sellaisena kuin sen olen oppinut tuntemaan, on tästä lähtien kuollut ja kuopattu. Joukkohaudasta lienee muuten kyse sillä nythän siellä lepää myös koko narrivapaa SM-liiga. Stadin derbyja on jo nyt ikävä. Kuten myös niitä vittumoisia maanantai-illan pelejä kaiken maailman saipoja ja pelicanseja vastaan.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäinen viestini tälle kanavalle. Ja kun tässä ollaan tasan 20 vuotta etänarriutta harrastettu niin tämä ketju on mielestäni sopiva paikka sille.

Ajatukseen on kuitenkin tottunut jo siinä määrin, että Jokerien kannattamista voidaan puhutella jo hyvällä syyllä ihan imperfektin muodossa. Ihan hauskaahan tuo oli.

Harmi homma mutta minulle Jokerit, sellaisena kuin sen olen oppinut tuntemaan, on tästä lähtien kuollut ja kuopattu.

Hieno homma, että tiedät hyvin suhtautumisesi Jokereihin! Sitä jäin vaan ihmettelemään, jos Jokerit on sulle kuollut ja kuopattu ja kannattaminen on mennyttä, niin miksi ihmeessä näit edes vaivan rekisteröityä ja tulla tänne kirjottamaan, jos Jokerit ei vain yksinkertaisesti enää kiinnosta?

Mä veikkaan ettei tää ollut sun viimeinen kirjoitus Jokereitten osioon, vaikka Jokerit sulle onkin kuollut ja kuopattu.

Itse varsinaiseen aiheeseen voin kommentoida, että kyllä tässä jo odottaa pelien alkamista. Pakkohan se on muutama treenipelikin käydä katsomassa! En nyt kuitenkaan jaksa lähteä katsomaan SKA:n pelejä tällä viikolla vaan ootellaan rauhassa Jokereitten pelejä.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä veikkaan ettei tää ollut sun viimeinen kirjoitus Jokereitten osioon, vaikka Jokerit sulle onkin kuollut ja kuopattu.

Tuntuu vähän siltä, että ne, jotka eivät halua seurata KHL:llää, eivät voi hyväksyä sitä, että Jokereilla organisaationa voi mennä tulevaisuudessa jopa paremmin kuin aikaisemmin ilman heidän mukana oloaan. Sitten tullaan palstalle marmattamaan, että kaikki on paskaa.
 

Brock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras organisaatio
En ole kirjoitellut koko kesänä näille palstoille, mutta eiköhän nyt ole aika.

Muiden ohella ihmettelen näitä "Jokerit-KHL-ryssät ei kiinnosta yhtään" -kirjoituksia, kun samoilta nikeiltä aiheesta on samaa satua melkein joka sivulla.

Itse en ole käynyt Jatkoajan liiga-osiossa sen jälkeen kun huomasin Jokerit-palstan muuttaneen KHL-osioon. Syy: liiga ei Jokereiden siirron jälkeen kiinnosta yhtään. Ei minun tarvitse sitä sillä puolella käydä todistelemassa päivittäin.

KHL-Jokerit kiinnostaa minua, ja käyn katsomaassa kauden aikana niin monta peliä kuin pystyn.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tuntuu vähän siltä, että ne, jotka eivät halua seurata KHL:llää, eivät voi hyväksyä sitä, että Jokereilla organisaationa voi mennä tulevaisuudessa jopa paremmin kuin aikaisemmin ilman heidän mukana oloaan. Sitten tullaan palstalle marmattamaan, että kaikki on paskaa.

Joku viisashan on todennut, että Venäjällä on kaikki paskaa, paitsi kusi. Ymmärrän hyvin fanien kriittisyyden ja itsellekin koko KHL-siirto on ollut yhtä vuoristorataa. Tällä hetkellä ollaan taas siellä mäen alla ja kausarin maksuun on enää pari viikkoa aikaa. Tiedän monia, jotka ovat lykänneet maksua vieläkin pidemmälle ikään kuin odottavissa tunnelmissa. Ukrainan tilanne ja Venäjälle annettavat uudet sanktiot voivat muuttaa kuvoita vielä rajustikin.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Itse en ole käynyt Jatkoajan liiga-osiossa sen jälkeen kun huomasin Jokerit-palstan muuttaneen KHL-osioon. Syy: liiga ei Jokereiden siirron jälkeen kiinnosta yhtään. Ei minun tarvitse sitä sillä puolella käydä todistelemassa päivittäin.
Tähän vahva sama.

Kausikortti on maksettu ja uutta kautta uusissa kuvioissa odottelen kuin kuuta nousevaa. Onneksi pian alkaa. Liigalla tai sarjatasolla ei ole mulle mitään väliä - on vain Jokerit!
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Voin olla täysin hakoteilläkin tämän asian kanssa, mutta juuri nyt näinä aikoina ei Kaliforniaan juurtuvalla Selänteellä ole ehkä paras mahdollinen hetki puffata KHL:ää.

Luulen kanssa että Selänteen kannattaa joka tapauksessa katsoa tämä Ukrainan tilanne ihan rauhassa jonkinlaiseen ratkaisuun ennenkuin voi sopia mitään Jokerien kanssa. Jenkeissä on huomattavasti kiihkeämpi suhtautuminen tuohon tilanteeseen ja lisäksi mahdollinen yhteistoiminta talouspakotelistalla olevien kanssa voi haitata mahdollisuutta saada jenkkipassi tulevaisuudessa.

Jokerifanien puolesta toivon että Selänne saataisiin koko kaudeksi pelaamaan, mutta aika epätodennäköiseltä tuo vaikuttaa.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tai sitten Rotenberg vain vastaa toimittajien kysymyksiin tilanteen mukaisesti. Selänne voi hyvinkin mahdollisesti pelata ensi kaudella Jokereissa.

Tästähän siinä on kyse. Rotenberg on SKA:n mukana Suomessa ja vastaillut median kysymyksiin. Hesari kysellyt talouspakotteista Jokeripomo Roman Rotenberg uhmaa talouspakotteita - Jääkiekko - Urheilu - Helsingin Sanomat ja iltasanomat Selänteestä. Ylellä kommentoi yleisesti mitä Jokereiden kanssa haluaa tehdä | Yle Urheilu | yle.fi. Eli ei tässä ole kyse siitä, että Rotenberg olisi soittanut iltsikaan, että tehkäähän uutinen Selänteestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös