Ensimmäinen viestini tälle kanavalle. Ja kun tässä ollaan tasan 20 vuotta etänarriutta harrastettu niin tämä ketju on mielestäni sopiva paikka sille.
Niin, että miltäkös tuntuu? No ei kyllä enää yhtään miltään. Siinä vaiheessa kun tämä soppa paljastettiin lähinnä vitutti. Suosikkijoukkueeni siirtyy pelaamaan liigaan joka
A) ei kiinnosta paskaakaan
B) on todella muovinen ja hyvin, hyvin outo minulle
C) on Jokereille ihan väärä paikka. Jokerit on suomalainen joukkue jonka pitää pelata SM-liigassa, eikä venäläisten kanssa.
Ajatukseen on kuitenkin tottunut jo siinä määrin, että Jokerien kannattamista voidaan puhutella jo hyvällä syyllä ihan imperfektin muodossa. Ihan hauskaahan tuo oli. Alkuvuosien riemukulun jälkeen meno tosin muuttui sen verta tragikoomiseksi taaperrukseksi, että voidaan todellakin kyseenalaistaa näiden joidenkin jutut siitä kuinka Jokerit olisi liian suuri SM-liigaan eikä liigapelit kiinnostaisi paskaakaan. Jokerit voittivat tasan yhden mestaruuden Areenan uumenissa, tasan yhden. Näen, että Jokereilla olisi ollut hyvinkin riittävästi haasteita edessään, ja nimenomaan kotoisessa SM-liigassa.
En ole löytänyt tästä KHL-kuviosta missään vaiheessa kerrassaan yhtään mitään positiivista. Ja vaikka tilanne olisikin em. asian suhteen toinen niin ihan puhtaasti viime aikaiset poliittiset uutiset olisivat kääntäneet vaakakupin taas selvästi negatiivisen puolelle.
Harmi homma mutta minulle Jokerit, sellaisena kuin sen olen oppinut tuntemaan, on tästä lähtien kuollut ja kuopattu. Joukkohaudasta lienee muuten kyse sillä nythän siellä lepää myös koko narrivapaa SM-liiga. Stadin derbyja on jo nyt ikävä. Kuten myös niitä vittumoisia maanantai-illan pelejä kaiken maailman saipoja ja pelicanseja vastaan.