Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 744 006
  • 8 198

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa

RaveN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Oon miettiny jo pidemmän aikaa, että mitenköhän Jokereiden pelien televisiointi hoidetaan, vai hoidetaanko mitenkään. Näin etäfanina kun ei ole varaa kulkea edes kotipeleissä, puhumattakaan mistään Venäjän reissuista. Onkos kellään mitään hajua asiasta?
 

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oon miettiny jo pidemmän aikaa, että mitenköhän Jokereiden pelien televisiointi hoidetaan, vai hoidetaanko mitenkään. Näin etäfanina kun ei ole varaa kulkea edes kotipeleissä, puhumattakaan mistään Venäjän reissuista. Onkos kellään mitään hajua asiasta?

Viasat hockey finland näyttää KHL-kiekkoa ja muistaakseni lupailtiin että pääpaino on Jokereiden peleissä kunhan ne alkavat
 

DefenceX

Jäsen
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Viasatilla on yksinoikeus KHL otteluiden näyttämiseen Euroopassa. Tämähän tarkoittaa ilmeisesti sitä, että jollain toisella firmalla on oikeus näyttää Jokereiden pelejä esimerkiksi Venäjällä. Tämä puolestaan tarkoittane sitä, että Jokereiden koti- ja vieraspelejä pystyy katsomaan ilmaisilta streameilta todennäköisesti. Eiköhän Viasat kuitenkin pyri näyttämään mahdollisimman paljon Jokereiden pelejä, sillä se lisää kanavan kiinnostavuutta kuluttajan silmissä aivan varmasti.
 

RaveN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Kiitosta vaan tiedoista.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä puolestaan tarkoittane sitä, että Jokereiden koti- ja vieraspelejä pystyy katsomaan ilmaisilta streameilta todennäköisesti.

Venäjällä ei ole niin tiukkaa tekijän- tai lähetysoikeuksien kanssa, joten ilmaisia sriimejä varmaan on. Ainakin F1 lähertyksiin on löytynyt, jos viitsii kuunnella vesivahinkokirjaimia.

Supernopealla googletuksella löytyi
KHL KONTINENTAL HOCKEY LEAGUE | LAOLA1.tv
joka huimaan 5€ kuukausimaksulla näyttää koheloa. Tuleeko kaikki matsit, sitä en jaksanut selailla. Pointti on, että maksulliset palvelut on alykkäissä hinnoissa vrt kotimaiset rosvot. Venäjällä ansiotaso on matalampi, mikä pitää meikäläisittäin hintoja kurissa ja liekö vielä osa markkinointistrategiaa? Noissa ilmaisissa kuvanlaatu tuppaan oleen huono F1 kokemusten perusteella ja virustorjunta pitää olla erinomaisella tasolla.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Pointti on, että maksulliset palvelut on alykkäissä hinnoissa vrt kotimaiset rosvot. Venäjällä ansiotaso on matalampi, mikä pitää meikäläisittäin hintoja kurissa ja liekö vielä osa markkinointistrategiaa?
...

Viasatilla on Suomessa KHL:n esitysoikeudet yksinoikeudella myös netin puolella ja otteluita voi katsoa Viaplay-palvelussa. Oletettavasti Suomessa ei voi käyttää ilman proxy-kikkailuja noita muiden maiden palveluja - käsittääkseni ainakin NHL:n puolella Viasat on suojellut oikeuksiaan, eikä gamecenter-palvelua voi tilata Amerikan hinnoilla suomalaisesta ip-osoitteesta.

Toki laittomia striimejä on varmasti KHL-otteluista tarjolla runsaasti.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Tämä puolestaan tarkoittane sitä, että Jokereiden koti- ja vieraspelejä pystyy katsomaan ilmaisilta streameilta todennäköisesti.

Varmaan tulee livetv.ru tutuksi kaikille. Tuolta näkee KHLn lisäksi myös änärin hyvin.
 

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Törmäsin muutama viikko takaperin artikkeliin, jossa A. Medvedev ilmoitti KHL:n siirtyvään änäristä tuttuun malliin, missä divisioonan sisäisiä pelejä lisätään, jolloin reissut mm. Vladivostokiin ja Amuriin vähenevät käsittääkseni paljonkin.

En omaksi häpeäksi löytänyt linkkiä uutiseen, mutta tämän uutisen loppu osa antoi osviittaa uutisesta, johon viittaan:

KHL:n presidentti paljasti uudistuksia SuomiKiekko . ( Linkki vie suomikiekon artikkeliin)
Artikkelin loppuosasta lainattu:
- Tulemme jakamaan joukkueet maantieteellisesti divisiooneihin, jotta voidaan vähentää kuljetuskustannuksia. Neljän divisioonan sijasta on kolme divisioonaa, joissa on yhdeksän joukkuetta.

Omasta mielestäni ehkä suurin parannus ensi kautta ajatellen. Oman divisioonan joukkueet tulevat enemmän tutuiksi jolloin ei tapahdu tilannetta, missä kaikki joukkueet jäävät etäisiksi. Lisäksi, kuten Medvedev mainitsikin, vähenevät joukkueiden ( ja mahdollisten fanireissujen) kustannukset radikaalisti.

Pahoittelut mikäli tuli repost, mutta en jaksanut kahlata kaikkia ketjuja läpi.
 

spurger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä
Törmäsin muutama viikko takaperin artikkeliin, jossa A. Medvedev ilmoitti KHL:n siirtyvään änäristä tuttuun malliin, missä divisioonan sisäisiä pelejä lisätään, jolloin reissut mm. Vladivostokiin ja Amuriin vähenevät käsittääkseni paljonkin.

En omaksi häpeäksi löytänyt linkkiä uutiseen, mutta tämän uutisen loppu osa antoi osviittaa uutisesta, johon viittaan:

KHL:n presidentti paljasti uudistuksia SuomiKiekko . ( Linkki vie suomikiekon artikkeliin)
Artikkelin loppuosasta lainattu:
- Tulemme jakamaan joukkueet maantieteellisesti divisiooneihin, jotta voidaan vähentää kuljetuskustannuksia. Neljän divisioonan sijasta on kolme divisioonaa, joissa on yhdeksän joukkuetta.

Omasta mielestäni ehkä suurin parannus ensi kautta ajatellen. Oman divisioonan joukkueet tulevat enemmän tutuiksi jolloin ei tapahdu tilannetta, missä kaikki joukkueet jäävät etäisiksi. Lisäksi, kuten Medvedev mainitsikin, vähenevät joukkueiden ( ja mahdollisten fanireissujen) kustannukset radikaalisti.

Pahoittelut mikäli tuli repost, mutta en jaksanut kahlata kaikkia ketjuja läpi.
Tuo artikkeli oli viime keväältä. Paljon riippuu varmaan siitä, mitä joukkueita KHL:ssä ensi kaudella pelaa. Viime päivinä on taas huhuiltu laajennusjoukkueita Norjasta, Ruotsistaja Sveitsistä. Saas nähdä, mitä tuon suhteen tapahtuu, vai tapahtuuko mitään.
 

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Artikkeli on vanha, sen myönnän ja tätä uusinta suomikiekon uutista, missä divisioona jako varmistui kaudelle 14-15 on kadonnut bittiaavaruuteen. Osallistuvista maista ja joukkueista sen verran, että käsittääkseni todennäköisin lisäys KHL:ään olisi Red Bullin joukkue Itävallasta, jonka juniori-joukkue taitaa veistellä jo KHL:n junioriliigassa, en muista varmuudella. Näiden jälkeen voisi olla vuorossa Bern ja Saksan suurimmat eli Munchen ja Berlin mikäli olen oikein käsittänyt.
 

spurger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä
Artikkeli on vanha, sen myönnän ja tätä uusinta suomikiekon uutista, missä divisioona jako varmistui kaudelle 14-15 on kadonnut bittiaavaruuteen. Osallistuvista maista ja joukkueista sen verran, että käsittääkseni todennäköisin lisäys KHL:ään olisi Red Bullin joukkue Itävallasta, jonka juniori-joukkue taitaa veistellä jo KHL:n junioriliigassa, en muista varmuudella. Näiden jälkeen voisi olla vuorossa Bern ja Saksan suurimmat eli Munchen ja Berlin mikäli olen oikein käsittänyt.
Viime päivien kuumin huhu on ollut servette Genevestä.
 

Jody Ejaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoitetaas tänne omat mietteet koko KHL kuviosta, nyt kun on saanut muutaman kuukauden rauhassa pohtia asiaa...

Ensimmäisen kerran kun kuulin asiasta, otin sen jotenkin yllättävänkin innoissani vastaan. Jokerit olisi nyt siirtymässä astetta kovempiin piireihin, ja viime kauden Nordlund casejen sun muiden silloisen sm-liigan perseennäyttämisien jälkeen tuntui jopa ihanalta poistua tästä "Jokereita syrjivästä"- liigasta. Ainoa asia mikä ensimmäisenä oikeasti harmitti, oli paikalliskamppailujen päättyminen. Mulle on oikeasti ihan sama onko vastassa Saipa, KalPa, EV Zug tai Moskovan Dynamo. Ainoa vihollinen, jolla on itselleni koskaan ollut sen enempää merkitystä on HIFK. Muuten vastassa on ollut vain aina vain "yksi muista".

Heti alkuun huomasi, että KHL siirrosta oli kannattajilla (ymmärrettävästi) todella erilaisia näkemyksiä: Joku vei kukkia ja kynttilöitä areenalle, toiset kirjoittivat innoissaan Jokereiden facebook sivuille kuinka "paskaliiga" ja muu perseily jää pian taakse. Hjalliskin varmasti tiesi tätä päätöstä tehdessään, että osa faneista karsiutuisi välittömästi tämän siirron myötä, mutta jos hommat hoidettaisiin ammattimaisesti eteenpäin, saataisiin tilalle varmasti uusia faneja lähi- tai kaukaisemmassa tulevaisuudessa.
No, sitähän ei hoidettu. Sekoilut Jere Karalahden siirron kanssa, sekä Minä, Minä, Harkimo kampanja aiheutti aikamoisen paskamyrskyn, josta on jo jauhettu ihan tarpeeksi, joten en ala sitä purkamaan tänne enää sen enempää.

Nyt kun prologi on heitetty, jatkan asiasta ranskalaisilla viivoilla:

Positiiviset:
- Ilmalassa nähdään tasokkaampaa lätkää.
- Jokerit kansainvälistyy ja pääsee Euroopassa ja Venäjällä suurempaan tietoisuuteen. (Etäfanit?)
- Panokset kovenevat; jokainen peli/piste on entistä tärkeämpi ja hienompi saavuttaa. Esim. suora playoff paikka olisi jo itsessään upea suoritus Jokereilta.
- Uskon että Harkimon visio "Koko Suomen"-Jokereista tulee ainakin jossain määrin toteutumaan, KHL:n kiinnostus Suomessa kasvaa.
- Ainakin nykyisillä tiedoilla Joukkueen identiteetti pysyy täysin samana.

Neutraalit:
- Joukkue menee melkein kokonaan uusiksi. Taso varmasti nousee ja näämme uusia tähtiä joukkueessa, mutta useita suurisydämisiä Jokeripelaajia lentää pihalle.
- Miten käy juniorityön?

Negatiiviset:
- Paikalliskamppailujen puute.
- Osa nykyisistä faneista hylkää seuran. Kuoleeko kannattajakulttuuri?
- Vierasmatkat vähenevät ja kalliintuvat.
- Jokerit lähtee altavastaajana uuteen liigaan. Jatkuva turpasauna?
- Onko Jokereita 3-5 vuoden päästä? (Konkurssi tai muu "katastrofi"??)

Muuta ei nyt tältä istumalta tule mieleen. Itselläni kuitenkin loppujenlopuksi aika toiveikas ja innokas fiilis koko KHL - kuvion suhteen ja kausarin ostan ensi kaudellakin varmasti, jos hinnat eivät nouse pilviin.
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.

Oikeastaan sanasta sanaan allekirjoitan kaiken yllä olevan. KHL on nyt se mikä on tuleva ja jos siinä on sama korpivaellus kuin meillä oli 70-80-luvun pikkuvelivaiheessa, niin sitten olkoon niin. Hullua kyllä mulle jokeri-imagoksi sopii altavastaajaimago, on paljon hauskempaa pärjätä jos kukaan ei usko mahdollisuuksiin, kuin itkeä kun ylivoimaisina ei (taaskaan) voitettu.
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
Kirjoitetaas tänne omat mietteet koko KHL kuviosta, nyt kun on saanut muutaman kuukauden rauhassa pohtia asiaa...

Ensimmäisen kerran kun kuulin asiasta, otin sen jotenkin yllättävänkin innoissani vastaan. Jokerit olisi nyt siirtymässä astetta kovempiin piireihin, ja viime kauden Nordlund casejen sun muiden silloisen sm-liigan perseennäyttämisien jälkeen tuntui jopa ihanalta poistua tästä "Jokereita syrjivästä"- liigasta. Ainoa asia mikä ensimmäisenä oikeasti harmitti, oli paikalliskamppailujen päättyminen. Mulle on oikeasti ihan sama onko vastassa Saipa, KalPa, EV Zug tai Moskovan Dynamo. Ainoa vihollinen, jolla on itselleni koskaan ollut sen enempää merkitystä on HIFK. Muuten vastassa on ollut vain aina vain "yksi muista".

Heti alkuun huomasi, että KHL siirrosta oli kannattajilla (ymmärrettävästi) todella erilaisia näkemyksiä: Joku vei kukkia ja kynttilöitä areenalle, toiset kirjoittivat innoissaan Jokereiden facebook sivuille kuinka "paskaliiga" ja muu perseily jää pian taakse. Hjalliskin varmasti tiesi tätä päätöstä tehdessään, että osa faneista karsiutuisi välittömästi tämän siirron myötä, mutta jos hommat hoidettaisiin ammattimaisesti eteenpäin, saataisiin tilalle varmasti uusia faneja lähi- tai kaukaisemmassa tulevaisuudessa.
No, sitähän ei hoidettu. Sekoilut Jere Karalahden siirron kanssa, sekä Minä, Minä, Harkimo kampanja aiheutti aikamoisen paskamyrskyn, josta on jo jauhettu ihan tarpeeksi, joten en ala sitä purkamaan tänne enää sen enempää.

Nyt kun prologi on heitetty, jatkan asiasta ranskalaisilla viivoilla:

Positiiviset:
- Ilmalassa nähdään tasokkaampaa lätkää.
- Jokerit kansainvälistyy ja pääsee Euroopassa ja Venäjällä suurempaan tietoisuuteen. (Etäfanit?)
- Panokset kovenevat; jokainen peli/piste on entistä tärkeämpi ja hienompi saavuttaa. Esim. suora playoff paikka olisi jo itsessään upea suoritus Jokereilta.
- Uskon että Harkimon visio "Koko Suomen"-Jokereista tulee ainakin jossain määrin toteutumaan, KHL:n kiinnostus Suomessa kasvaa.
- Ainakin nykyisillä tiedoilla Joukkueen identiteetti pysyy täysin samana.

Neutraalit:
- Joukkue menee melkein kokonaan uusiksi. Taso varmasti nousee ja näämme uusia tähtiä joukkueessa, mutta useita suurisydämisiä Jokeripelaajia lentää pihalle.
- Miten käy juniorityön?

Negatiiviset:
- Paikalliskamppailujen puute.
- Osa nykyisistä faneista hylkää seuran. Kuoleeko kannattajakulttuuri?
- Vierasmatkat vähenevät ja kalliintuvat.
- Jokerit lähtee altavastaajana uuteen liigaan. Jatkuva turpasauna?
- Onko Jokereita 3-5 vuoden päästä? (Konkurssi tai muu "katastrofi"??)

Muuta ei nyt tältä istumalta tule mieleen. Itselläni kuitenkin loppujenlopuksi aika toiveikas ja innokas fiilis koko KHL - kuvion suhteen ja kausarin ostan ensi kaudellakin varmasti, jos hinnat eivät nouse pilviin.

Loistava kirjoitus, lisään oman kommenntini:

- Juniorityö laajenee ja säilyy taatuststi
- Paikallisvastutajat (ja uudet inhokitkin) löytyvät ajan kuluessa, jo parin kauden aikana.
- Ne eivät ole faneja, jotka jättävät seuran sen takia, että liiga muuttuu. Pysyvätköön poissa hallilta moiset. Tuollaiset eivät kannata seuraa, vaan ilmeisesti liigaa.
- vanhana fanina 70-luvulta lähtien matseissa käyneenä (yleensä 14-2-tappio ifk:lle niskassa, räntäsateeseen hallista poistuen) on hieno nähdä, miten piskuiset Jokerit joskus vielä hinaavat itsensä KHL:n huipille. Sitä tarinaa on mielenkiintoista seurata.
- Mielenkiintoista seurata organisatorion kehitystä

Suomessa aina ajaellaan asioista takapajuisesti, nurkkakuntaisesti, suhtaudutaan epäluuloisesti ja yli-varovaisesti kaikkeen uuteen (etenkin idästä tulevaan), ajatellaan aina taaksepäin kun katse pitäisi suunnata rohkeasti eteenpäin. Itse Krakovassa asuvana kummastelen sitä, ilmeisesti alemmuskompleksista kumpuavaa omahyväisyyttä, mikä on iskostunut sinne 5:n miljoonan ihmisen, jossain sisämeren rannalla elelevän metsäläiskansan aivoihin. Ja kun muuta ei voi, niin valehdellaan, että on lottovoitto syntyä suomeen (my ass), tekniikka on kehittyneintä suomessa (valhe), suomessa on maailman turvallisinta (tylsintä) ym. Paskaa. Itse mielelläni käyn täältä katsomassa matseja. Ainakin Riikassa, Tsekeissä, Pietarissa, Valko-Venäjällä, ja Slovakiassa. Ehkä jopa Kroatiassa. Bussilippu mm. Bratislavaan n. 20 €. Ja jokavuotisen Jokeri-kausarin myös pidän ilman muuta!

Kattelkaa te jotain julius junttiloita siellä suvi/urpo-liigassa ja valehdelkaa taas kerran isellenne, että sm-liigalla on jotain tulevaisuutta siellä. Sveitsit ym. ovat jo aikoja sitten ajaneet ohi, kun suomi on taas omaa ylimielisyyttään nukkunut onnensa ohi :)
 
Viimeksi muokattu:

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Eilen taas IS:n videossa nostettiin hämäräbisnes ja KHL:n kestämättömyys taloudelllisesti ja olen lopulta tullut siihen lopputulokseen, että so fucking what. En ole ollut perillä Hartwallin kaikista osakkkaista ennen kesäistä myyntiä sillä se ei kiinnostanut ja samat fiilikset nytkin. Muutenkin pysyykö joukkueen nimi samana on niin väsynyttä läppää, että melkein uskon herrojen olevan muutaman porilaisen nimimerkin takana, mitä tälläkin palstalla on pyörinyt.

Itse keskityn joukkueeseen ja peleihin - siinäpä se. En ostanut kausaria piippuhyllylle sen vuoksi, että minua kiinnostaisi hallin omastajat ja heidän varojen taustat ja kuinka puhdasta jauhoa sieltä taskusta löytyy. Jos taru loppuu joku vuosi niin se loppuu. Ainoa pysyvä asia maailmassa on muutos.

Vaikka olisi helppoa yhtyä niiden joukkoo, joiden mielestä he eivät ole faneja, jotka eivät jatka seuraamista tämän kauden jälkeen niin kyllä minultakin löytyy ymmärrystäheitä kohtaan. Heille jokerit ovat voineet olla pieni harrastus, joiden pelejä mennään satunnaisesti katsomaan ja heidän Jokerit on erilainen kuin minun. Se taas, että pitää tulla huutelee "kuinka ei kiinnosta"-, "maitojunalla takaisin"-settejä foorumeille ja muille palstoille niin on suomalaista käyttäytymistä. Ne kehittyvät, jotka uskaltavat ja ottavaat riskejä, ei ne jotka huutelee nurkkapöydästä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Eilen taas IS:n videossa nostettiin hämäräbisnes ja KHL:n kestämättömyys taloudelllisesti ja olen lopulta tullut siihen lopputulokseen, että so fucking what. En ole ollut perillä Hartwallin kaikista osakkkaista ennen kesäistä myyntiä sillä se ei kiinnostanut ja samat fiilikset nytkin. Muutenkin pysyykö joukkueen nimi samana on niin väsynyttä läppää, että melkein uskon herrojen olevan muutaman porilaisen nimimerkin takana, mitä tälläkin palstalla on pyörinyt.

Itse keskityn joukkueeseen ja peleihin - siinäpä se. En ostanut kausaria piippuhyllylle sen vuoksi, että minua kiinnostaisi hallin omastajat ja heidän varojen taustat ja kuinka puhdasta jauhoa sieltä taskusta löytyy. Jos taru loppuu joku vuosi niin se loppuu. Ainoa pysyvä asia maailmassa on muutos.

Vaikka olisi helppoa yhtyä niiden joukkoo, joiden mielestä he eivät ole faneja, jotka eivät jatka seuraamista tämän kauden jälkeen niin kyllä minultakin löytyy ymmärrystäheitä kohtaan. Heille jokerit ovat voineet olla pieni harrastus, joiden pelejä mennään satunnaisesti katsomaan ja heidän Jokerit on erilainen kuin minun. Se taas, että pitää tulla huutelee "kuinka ei kiinnosta"-, "maitojunalla takaisin"-settejä foorumeille ja muille palstoille niin on suomalaista käyttäytymistä. Ne kehittyvät, jotka uskaltavat ja ottavaat riskejä, ei ne jotka huutelee nurkkapöydästä.

Mä en kyllä pysty ymmärtämään sitä, että tuomitaan niitä, jotka eivät halua käydä katsomasa ensi kaudesta eteenpäin pelattavaa ''huippulätkää''. Itse esimerkiksi harkitsen todella vahvasti, että tulenko uusimaan kausikortin seuraavalle kaudelle. Matsit jättävien joukossa on varmasti sellaisia, joille Jokerit on kirjaimellisesti elämäntapa mutta huoli seuran tulevaisuudesta ja pettymys siitä mihin sitä ollaan viemässä voi olla monelle riittävä syy. No mutta mä olenkin ehkä hieman poikkeava tässä suhteessa, kun mestaruuksia tärkeämpää on se, että kentällä pelaa Jokerien näköinen joukkue ja seuran toiminta ja arvot kohtaavat edes jollain tasolla omien kanssa. Kun nämä asiat ovat kunnossa, voidaan alkaa puhua menestyksestä ja muutoksista.

Monet ovat puhuneet siitä miten muutokselle on tarvetta. Miksi muka? Jokerit ei ole enää aikoihin pärjännyt edes Suomessa ja nyt ollaan kiimassa menossa Venäjän liigan keskikastiin? Aikamoista menestystä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jody Ejaz pisti nipun hyviä ranskalaisia viivoja, aika lähellä omia ajatuksia.

Itse olen ajatellut antaa KHL-Jokereille mahdollisuuden. Seuran myynti kokonaan itärajan taa pistää harkitsemaan.
edit typo
 
Viimeksi muokattu:

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Entistä innostuneempana odotetaan siirtoa. Muutaman kaverin kanssa jo haaveillaan vieraspelireissuista, ja tuntuu että Areenallekin alkuun enemmän tunkua kuin liigapeleihin.

Ei minua henkilökohtaisesti haittaisi edes itänaapuriin myynti, ihmisiä ne on sielläkin. Niin kauan kuin joukkue tuntuu samalta, kuin on tuntunut minulle viimeiset 25-vuotta, niin kelkassa pysytään.
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Jos en ihan väärin muista niin Lehterä tienaa Sibirissä 2,5 miljoonaa dollaria kaudessa. Vaikka Lehterä suostuisi ottamaan selvän palkanalennuksen (verotus huomioiden) ja siirtymään Jokereihin kolmella miljoonalla dollarilla (2,2 miljoonaa euroa), niin en pidä järkevänä upottaa neljäsosaa pelaajabudjetista yhteen pelaajana.

Noin miljoonalla eurolla pitäisi saada jo tasokas ykkössentteri.

Juurikin näin. En tiedä missä pilvilinnoissa täällä jotkut leijailee. Kyllä joukkueella budjetti on ensikin kaudella. Tuntuu että täällä on osalla hieman taloushallinnan tosiasiat hukassa. Vähän realismia toivoisi, vaikka saahan sitä unelmoida. Helsingissä asuminen on toki pelaajille mukava bonus, mutta ei se nyt miljoonan arvoinen bonus ole. 2 miljoonan ykkössentteri ei tule Stadiin miljoonalla, piste.

Tuo budjetin tuplaaminen olisi jo todella kova suoritus, ja sillä saadaan tiimi jolla taistellaan jo ensimmäisellä kaudella puolustusvoittoisella pelisysteemillä ja erinomaisella maalivahdilla pudotuspelipaikasta.
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Kun nyt huhutaan että Lämsällä ei mennä ensi kaudella, niin tuli mieleen että pyörikö se Shedden täällä valmentajapestiä neuvottelemassa? Ensi kauden valmentaja, mies havumetsistä?
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Kyllähän tämä siirto on tässä syksyn mittaan aika paskalta suoraan sanottuna alkanut maistumaan. Itse olen sitä kermapersesukupolvea, joka on saanut nauttia siitä, että Jokerit lähtee jokaiseen kauteen yhtensä suurimpana mestarisuosikkina. Jumalauta ensi kauden mestaruutena moni pitää pudotuspeleihin pääsyä! Suurimpana suosikkina ei tulla KHL-liigassa koskaan kauteen lähtemään, ja ainakin seuraavan 5-10 vuoden aikana mestaruus taitaa olla täyttä utopiaa. Tähän päälle kun lisätään vielä se uhka, että Jokerit mahdollisesti myydään jonain päivänä kokonaan Venäjälle, niin ei tästä nyt kyllä millään mitään kovin hyviä viboja aikaiseksi saa.

Silti, tänä vuonna kannustetaan joukkuetta kaikin mahdollisin keinoin kohti sitä "viimeistä" Liiga-mestaruutta! Tulevaisuutta voidaan murehtia sitten myöhemmin.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Fakta on se, että toimisto ja Jokerit kärsii imago ongelman, jos tänä viimeisenä SM-liiga kautena ei pelata finaaleissa ja jäädään vaikka pronssi peliin tai välierien ulkopuolelle mikä olisi vielä pahempaa. Nyt niitä senttereitä tänne...myös faneille se mestaruus olisi ainoa oikea tapa palkita seurauskollisuus...mitä jos ollaan jämä sijoilla, ja enemmistö tietää että tämä kurjuus jatkuu todennäköisesti seuraavina vuosina...niin...

Hjallis pelimiehenä varmasti ymmärtää tämän, enkä epäile etteikö joukkueta vielä vahvistettaisi, mutta lauma yksilöitä ei riitä siellä jäällä tarvitaan se joukkue isolla J:lla.

Riskinä vain se, että kuten myös täällä Jatkoajassakin moni palstaveli on sanonut, että tästä kaudesta vaikeaa juuri sen vuoksi, jos joukkue ja sen pelaajat siinä ja valmentajat eivät ole hetkessä kiinni ja ytimessä. Ja aletaan miettimään ja missäköhän sitä ensikaudella pelaan tai valmennan...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Hjallis Harkimo: Poikani auttoivat KHL-p - Viihde - Viihdeuutiset - Ilta-Sanomat

Jutusta lainaus:

"Ratkaisu Jokereiden siirtymisestä KHL:ään syntyi tunnepohjalta, kun Hjallis esitti asian kolmelle pojalleen. - Testasin koko ajatusta omilla pojillani, ja heidän silmänsä alkoivat kiilua, kun kysyin, mitä mieltä he olisivat KHL:stä. Leo, 12, ja Dan, 9, olivat ihan innoissaan, samoin Joel, 23, Hjallis kertoo. - Silloin tiesin, että tämä on hyvä juttu. Pojat antoivat uskoa päätökseeni".

Voin vain kuvitella miltä Jokeri-faneista, ennen kaikkea niistä pitkäaikaisista, 15-20 vuotta Jokereita SM-Liigassa kannattaneesta faneista tuntuu lukea tälläistä tekstiä mitä Hjallis suustaan päästelee. 9- ja 12-vuotiailla pojilla silmät kiiluu niin Hjallis on vakuuttunut päätöksestään. Eihän niiltä tuhansilta ja tuhansilta faneilta tarvitse mitään kysyä.

Todennäköisesti tuon kysymyksen jälkeen Hjallis heitti Leolle ja Danille Lauantaipussit, viikkorahat ja pullot Kokista. Poikien silmät kiiluivat jälleen, mutta sitä ei Hjallis enää ehtinyt todistamaan. Oli jo niin kiire soittamaan itänaapurin veljille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös