Olen kauden edetessä alkanut huolestua enemmän tästä siirrosta kuin aluksi olin. Ei mua haittaa niinkään se että vastustavat seurat vaihtuvat, ja luultavasti vastus on vielä kovempi eikä kannua ole aikoihin nosteltavissa. Ne 70/80-luvun ajat kun turpaan tulo oli odotusarvo eivät silloinkaan estäneet innostumasta ja toivomasta mahdottomia. Eikä nuo venäläisetkään pelota enää niinkuin lapsena.
Mutta olen alkanut tämän kauden alun takia miettiä, kuinka innostuneesti fanit todella siirtyvät seuran taakse ensi kaudella, ja varsinkin siellä pysyvät kun alku-uteliaisuus loppuu. Myydäänkö kausikortteja 15/16-kaudelle enää samaan tahtiin kuin ehkä vielä ensi kaudelle? Tuleeko halli täyteen uusia katsojia kun odotettavissa on vaikeita pelejä, ja ilkamoivia venäläiskatsojia. Tätä huolta vasten olisin luullut Harkimon hemmottelevan faneja oikein kunnolla tälle kaudelle, mutta urheilullisen taaperruksen lisäksi on saatu vielä kokea oikein kunnon skismaa johdon ja kannattajien välillä, joka aina vieraannuttaa joukkueesta jo muutenkin herkässä tilassa. Nyt tekis kyllä poikaa äkkiä saada sitä urheilupuolta kuntoon, hyvä kausi pohjalla kantaa pitkälle ensi kauteenkin, mutta huono hössötys tekee sen myös.
Ja jos kannatus hiipuu, niin muutoksia pakosta tulee - kyllä alkaa olla mielessä jopa se peikko, että onko Jokereita enää muutaman vuoden päästä jos oikein homma kusee ja ruvetaan radikaaleihin muutostoimiin, mitä sitten lienevätkään.