Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 736 501
  • 8 198

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eli Jokerit on Venäjää? Ei kai nyt sentään vaikka fyrkat sieltä toimintaan tulevatkin?

Venäjän sotatoimet Ukrainaa kohtaan eivät ole mikään Jokereiden firman sisäinen asia.

Jos mun työnantaja julistautuu sähköautoja suosivaksi ja niiden kehitystä edistäväksi yritykseksi, niin luuletko että katsovat hyvällä jos minä sosiaaliseen mediaan huutelen firman väreissä ihan jotain muuta? On mulla siihen oikeus, mutta firmalla on myös oikeus kieltää se sanktioiden uhalla.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
En ole hyvillä mielin, kauhuissaan olen. Jokerien pitää lopettaa tämä KHL-taival. Tulee se aloite mistä tahansa. Mieluiten Jokereilta itseltään. Hyvästi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jos mun työnantaja julistautuu sähköautoja suosivaksi ja niiden kehitystä edistäväksi yritykseksi, niin luuletko että katsovat hyvällä jos minä sosiaaliseen mediaan huutelen firman väreissä ihan jotain muuta? On mulla siihen oikeus, mutta firmalla on myös oikeus kieltää se sanktioiden uhalla.
Tässä kuviossa ei nyt vain ole kysymys sähköautot vs diesel ympäristökeskustelusta. Turvat voi tukkia jos kysytään pitäisikö pelata vai ei mutta ei enää itse yksipuolisesti aloitetusta sodasta.

Urheilun saralla Jokerit on kyllä tämän asian suhteen pieni kärpäsen tahra paperilla. Ihan ensimmäisenä pitäisi kieltää venäläisiltä seuroilta kv-kilpailuihin osallistuminen, minkään ROC-pelleilyn ei tule enää maajoukkuetasolla kelvata. Kaikki arvo-ottelut ja arvokisat pois Venäjältä. Ne isossa kuvassa pitäisi olla prioriteetiltään Jokereita isompia asioita.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Olisihan tuossa narrifaneilla paikka tehdä kaikkien aikojen protesti yhteen peliin ja ottaa Ukraina-liput sekä koko hallin kattavat anti-Putin tifot, jotka varmasti näkyy Kremliin asti. Voisi IFK:n mieskin tulla messiin.
Paras protesti on olla menemättä yhteenkään peliin, jos sirkus vielä jatkuu.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Se kaatui Targetin muki tähän aamuun. Tiedän, että penalttia iskee mutten jaksa välittää: OVATKO NUO VITUN RYSSÄT KAIKKI TÄYSIÄ IDIOOTTEJA? Tämä retorinen kysymys käsittää Kremlissä olevat. Tavallset venäläiset ovat, minun papereissani, aivan normaalia väkeä. Eikö Kremlistä löydy ketään, joka voisi lainata kalsarit Putelle? Kiitos ja näkemiin Jokerit. Jatko riippuu siitä löytääkö Kurri itseltään, edes pienet, kivekset. Vai jääkö hän odottamaan niiden laskeutumista. Tai hoitaako joku Putinin päiviltä ja kertoo Venäjän korvaavan täysimääräisenä virheen aiheuttamat kulut.

NÄKEMIIN
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tässä kuviossa ei nyt vain ole kysymys sähköautot vs diesel ympäristökeskustelusta. Turvat voi tukkia jos kysytään pitäisikö pelata vai ei mutta ei enää itse yksipuolisesti aloitetusta sodasta.

Niin, se organisaation toiminta toki on tässä ihan loogista kuitenkin.

Eipä siellä yksikään Chicago Blackhawksin nykyinen pelaaja kovastikaan huudellut Kyle Beach-tapauksesta julkisesti, vaikka uskaltaisin väittää suurimman osan sen tuominneen.
 

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Vaikka on antipatiat Jokereita kohtaan ikuisesti niin vituttaa kyllä teidän Jokerifanien puolesta.
Koittakaa kestää ja onhan teillä siellä Helsingissä se toinen joukkue tai täällä Oulussa puolen suomen pieni ja sympaattinen.
Ei tätä tilannetta olisi uskonut tapahtuvan anno 2022.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos ajatellaan yksittäisen pelaajan kannalta asiaa, mikä olisi pahinta, mitä voisi tapahtua, kun kieltäytyy pelaamasta enää peliäkään Jokereissa?

1. Palkka jäisi saamatta:
- Mitä sitten? Jos ei noilla liksoilla ole laittanut pahan päivän varalle jenin pesoa säästöön, niin sitten pitää varmaan mennä leipäjonoon. Käsittääkseni Suomessa on kuitenkin myös varsin kattava sosiaaliturva, mistä voi tietyn ajanjakson jälkeen saada tukea elämiseen työttömyyden osuessa omalle kohdalle. Jääkiekkoilijoiden työttömyysturva ei tosin ole tavallisen työntekijän tasolla mm. ansiosidonnaisen osalta, mutta peruspäivärahaa hekin saisivat ja varmasti kohtuullisiin asumiskustannuksiin saisivat hekin asumistukea. Jos sitten pitää luopua jostain arjen luksuksesta tämän takia, niin sitten siitä luovutaan. Sellaista se elämä on muillakin.

2. Uutta pelaajasopimusta ei voisi tehdä ensi kaudeksi muualle, koska KHL-seura omistaa pelaajaoikeudet:
- Mitä sitten? Jos kaikki maailman kiekkosarjat kollektiivisesti ilmoittavat pyyhkivänsä perseensä ko. sopimuksiin ja papereihin, paperi on arvoton ja täysin merkityksetön. Ei ole kovin realistista olettaa, että joku tulee hakemaan ko. pelaajat uuden seuransa harjoituksista tai edes kotoa ja kaappaa mukaansa.

3. Pelaajalla ei ole jatkossa enää asiaa Venäjän valtakunnan rajojen sisäpuolelle ja sen vuoksi voi jäädä arvokisat väliin:
- Mitä sitten? Kuka edes haluaa mennä Venäjälle? Miksi kenenkään pitäisi osallistua mihinkään toimintaan Venäjän rajojen sisäpuolella? Ei Venäjälle pääseminen ole mikään elämän välttämättömyys. Pikemminkin päinvastoin. Suosittelen välttämään viimeiseen asti.

Ja nyt kun olemme purkaneet nämä kolme kohtaa, voimme kaikki todeta, että mitään ihan oikeaa ja pakottavaa syytä Jokeri-nutun päälle pukemiselle ei ole olemassa. Tilanne on tietenkin joukkueen kannalta ikävä, koska kaikki se työ, mitä menestyksen eteen on tehty, valuu hukkaan. Toisaalta, mitään menestystä nyt ei taaskaan olisi oikeasti luvassakaan, koska sellaista ei tule Venäjän maalla ikinä tapahtumaan, että ulkomaalainen joukkue KHL:n tulisi voittamaan. Venäjä noudattaa sääntöjä ja "hyvää urheiluhenkeä" tasan niin kauan, kun se sitä itseään hyödyttää. Oman edun tavoittelua ei edes pyritä peittelemään ja säännöt muuttuvat sitä mukaa, kun sille nähdään tarvetta. Valittaa ei saa ja jos valittaa, ei sillä ole mitään merkitystä. Siinähän valitatte ja kärsitte vähän enemmän jatkossa. Tämä on ollut tiedossa aina, eikä mikään tule muuttumaan.

Jos minä olisin Jokeri-pelaaja, ei olisi kahta sanaa, miten toimisin. Olen itsekin lähtenyt duunipaikastani vailla tietoa tulevasta ja vieläpä huomattavan paljon vähäpätöisemmästä syystä. Ja kas, elossa ollaan edelleen ja uutta duuniakin löytyi. Onko tämä tilanne väärin Jokereiden pelaajia ja valmennnusta kohtaan? Varmasti on, mutta kysymyksessä on kuitenkin harvinaisen vähäpätöinen asia, kun laitetaan asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Ei tämä Ukrainan kansallekaan oikein ole.

Nyt mitataan arvoja ja moraalia. Jos seuralta sitä ei löydy, miten pelaaja voi pukea sellaisen seuran pelipaidan päälleen? Miten pelaaja voi katsoa itseään peilistä ja todeta, että toimin oikein? Muutos lähtee aina yksilöstä. Jonkun on oltava edelläkävijä. Kuka on se rohkea, todellinen joukkuepelaaja, joka nousee ylös ja sanoo: "Enough is enough, this is it. This is the end"?
Miten sä osaatkin aina sanoa just sen mitä minunkin piti sanoman? Mutta vaan paremmin?
Mulla pitäisi olla joku BOL-automaatio, joka tykkää kun jotain sun näppäimistö suoltaa. Olisi siinä se vaaaaaran paikka, eli tykkäisin (muutenkin kuin salaa) HIFK:sta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Niin, se organisaation toiminta toki on tässä ihan loogista kuitenkin.

Eipä siellä yksikään Chicago Blackhawksin nykyinen pelaaja kovastikaan huudellut Kyle Beach-tapauksesta julkisesti, vaikka uskaltaisin väittää suurimman osan sen tuominneen.
Jaa. Minusta tuo tapaus kuori esimerkiksi kapteeni tylsästä esiin todellisen idiootin. Eikä tuokaan, niin ikävä asia kun onkin, skaalaudu mitenkään Putinin aloittamaan terroriin.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos mun työnantaja julistautuu sähköautoja suosivaksi ja niiden kehitystä edistäväksi yritykseksi, niin luuletko että katsovat hyvällä jos minä sosiaaliseen mediaan huutelen firman väreissä ihan jotain muuta? On mulla siihen oikeus, mutta firmalla on myös oikeus kieltää se sanktioiden uhalla.

Onko mulla jäänyt jotain huomaamatta, vai onko Jokerit virallisesti julistautunut Putinin vallanhimoa, Venäjän politiikkaa ja Ukrainan sotaa suosivaksi ja edistäväksi yritykseksi?

Sun kannattaa ehkä vielä toinenkin hetki miettiä tuota logiikkaasi.

Se on muutenkin jännä juttu miten politiikkaa ja urheilua näissäkin kommenteissa erotetaan toisistaan ja vedetään yhteen sen mukaan, miten se palvelee omia tarkoitusperiä. Ei saa vastustaa Jokereitten KHL:ssä pelaamista, koska urheilu ja politiikka pitää pitää erillään. Eikä samaan aikaan saisi kommentoida Venäjän politiikkaa, koska Jokerit pelaa venäläisessä sarjassa.
 

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meillä tämä on ihan kirjattu työsopimukseen. Ei sometusta firmasta tahi kommentointia firman asioista ulkopuolisille.
Tällainen asia ei kuulu työsopimukseen, eikä sillä ole mitään laillista perustetta. Yrityksen salassapidettävien asioiden retostelu on eri asia, mutta yritys ei voi määrätä työntekijöidensä osalta mitä he muutoin sanovat yksityisesti omissa kanavissaan mistä tahansa asiasta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko mulla jäänyt jotain huomaamatta, vai onko Jokerit virallisesti julistautunut Putinin vallanhimoa, Venäjän politiikkaa ja Ukrainan sotaa suosivaksi ja edistäväksi yritykseksi?

Sun kannattaa ehkä vielä toinenkin hetki miettiä tuota logiikkaasi.

Se on muutenkin jännä juttu miten politiikkaa ja urheilua näissäkin kommenteissa erotetaan toisistaan ja vedetään yhteen sen mukaan, miten se palvelee omia tarkoitusperiä. Ei saa vastustaa Jokereitten KHL:ssä pelaamista, koska urheilu ja politiikka pitää pitää erillään. Eikä samaan aikaan saisi kommentoida Venäjän politiikkaa, koska Jokerit pelaa venäläisessä sarjassa.

Eikö sun mielestä ole päivänselvää se, miksi Jokerit kieltää pelaajiaan kommentoimasta näitä asioita?

Ei minunkaan mielestäni Jokerit ole sellaiseksi julistautunut, mutta sinäkin ymmärtänet sen, että nykytilanteessa ei Jokereilla ole käytännössä juurikaan vaihtoehtoja. Tai on, mutta huonoja.

Paljon parempi se on pitää se tiedotus asioista yhdellä taholla (kaikki muistaa varmaan korona-aikojen alun) kuin se, että siellä yksi sun toinen huutelee omista näkemyksistään. Ihan normaalia toimintaa yritysmaailmassa.

Ja eikös tuo kielto koskenut tosiaan ainoastaan Jokereiden asioista puhumista..?

edit. Ja selvennyksenä: Eikö Jokerien kanta tällä hetkellä ole, että Ukrainan tilanteesta huolimatta, kausi jatkuu? Lienee ymmärettävää, että organisaatio ei halua pelaajiensa sanovan toista julkisuuteen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Sun kannattaa ehkä vielä toinenkin hetki miettiä tuota logiikkaasi.

Saas nähdä kuinka syvän kuopan tämä nimimerkki onnistuukaan itselleen kaivamaan. Hyvä poteron alku tuossa jo on.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tällainen asia ei kuulu työsopimukseen, eikä sillä ole mitään laillista perustetta. Yrityksen salassapidettävien asioiden retostelu on eri asia, mutta yritys ei voi määrätä työntekijöidensä osalta mitä he muutoin sanovat yksityisesti omissa kanavissaan mistä tahansa asiasta.

Kyllä voi. Mikäli omalla toiminnallaan aiheuttaa haittaa tai vahinkoa yritykselle, sen voi kieltää. Toki se työntekijä voi edelleenkin halutessaan sanoa mitä haluaa, mutta jos se on sopimuksessa kielletty, sanktioita voi seurata.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllä voi. Mikäli omalla toiminnallaan aiheuttaa haittaa tai vahinkoa yritykselle, sen voi kieltää. Toki se työntekijä voi edelleenkin halutessaan sanoa mitä haluaa, mutta jos se on sopimuksessa kielletty, sanktioita voi seurata.
Jokerit ei edelleenkään voi antaa minkäänlaista sanktiota pelaajalleen joka sanoo julkisesti ja rehellisesti Venäjän sotatoimien olevan väärin. Tällaista et saa määriteltyä mihinkään sopimukseen.
 

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä voi. Mikäli omalla toiminnallaan aiheuttaa haittaa tai vahinkoa yritykselle, sen voi kieltää. Toki se työntekijä voi edelleenkin halutessaan sanoa mitä haluaa, mutta jos se on sopimuksessa kielletty, sanktioita voi seurata.
Ei voi, täysin laiton rajoite, samoin kuin ylettömät "kilpailukiellot" yksittäisille perusduunareille. Sopimukseen sen voi yrittää kirjata ja tietämättömät sen allekirjoittavat sen kummemmin kyselemättä, mutta silti täysin perusteeton sananvapauden rajoite.
 

Eelie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, S.S Lazio
Jokerit ei edelleenkään voi antaa minkäänlaista sanktiota pelaajalleen joka sanoo julkisesti ja rehellisesti Venäjän sotatoimien olevan väärin. Tällaista et saa määriteltyä mihinkään sopimukseen.

Tästä samaa mieltä, että tuskin sanktioita on tulossa. Toisaalta kuinka innokkaasti pelaajat ovat tuoneet esille mielipiteensä? Niinpä, ei yhtään

Edit: paitsi tietenkin tuo haastattelu..
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tästä samaa mieltä, että tuskin sanktioita on tulossa. Toisaalta kuinka innokkaasti pelaajat ovat tuoneet esille mielipiteensä? Niinpä, ei yhtään

Edit: paitsi tietenkin tuo haastattelu..

Joo yllättävän paljon on pelaajia jotka haluavat vain pelata. Tällä menolla se määrä kyllä vähenee.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jokerit ei edelleenkään voi antaa minkäänlaista sanktiota pelaajalleen joka sanoo julkisesti ja rehellisesti Venäjän sotatoimien olevan väärin. Tällaista et saa määriteltyä mihinkään sopimukseen.

No ei suoranaisesti voi, siinä olet oikeassa. Tuskin on mihinkään sopimuksiin tästä asiasta kirjattu mitään.

Ei voi, täysin laiton rajoite, samoin kuin ylettömät "kilpailukiellot" yksittäisille perusduunareille. Sopimukseen sen voi yrittää kirjata ja tietämättömät sen allekirjoittavat sen kummemmin kyselemättä, mutta silti täysin perusteeton sananvapauden rajoite.

Yksityishenkilönä voitkin sanoa mitä haluat. Ongelma on se, jos teet sen yrityksen edustajana, sen voi kieltää.

Ja tässä asiayhteydessä mistä nyt on puhe, ovat pelaajat julkisen aseman myötä rinnastettavissa yrityksen edustajiin.

edit. @Undrafted ehtikin jo sanoa saman..
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tähän voisi lisätä, että on hyvin irvokasta myös että Lahdessa hiihtää ihan normaalisti venäläiset hiihtäjät. En tiedä soiko nykyään enää kukituksen aikana voittajan kansallislaulu? Itse muistelen, että ei..
On irvokasta. Ja ei pitäisi sallia tuotakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös