Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 734 642
  • 8 198

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Minä tarkoitin nimenomaan valmentajan hyllyttämisestä piittaamattomuutta, joka on niin perivenäläinen esimerkki siitä, että säännöt eivät kiinnosta kahta kakkaakaan, ja toisaalta tuomarifarssia, joka nyt oli aivan taatusti hoidettu etukäteen, jotta ei nähtäisi putain-facea toistamiseen jääkiekkokatsomossa. Joka väittää, että tuomarit joko a) vihelsivät hyvin tai b) vihelsivät "vain" yleisön paineen alla päin vittua, on kovin hakoteillä. Tuomarityöskentely finaalissa oli kategorisen suunnitelmallista. Piste.

Jos nyt joku haluaa tulla hekottelemaan "salaliittoteorioille", niin vapaasti. Vain idiootit luulevat tietävänsä, mitä politiikan kulisseissa tapahtuu. Ja vain idiootit luulevat, että politiikan kulisseissa tapahtuu niin kuin he kuvittelevat. Venäläisestä oman tahdon läpi saamisen mentaliteetista voi oppia paljon katsomalla Ukrainan tilannetta viimeisen kahden vuoden ajalta. Lätkäfinaalin kusettaminen tuntuu sen jälkeen kovin pieneltä.

Toistan siispä mielipiteeni: Tällaisen roskavaltion kanssa ei tulisi olla yhteistyössä. Jokerit on yhteistyössä venäläisen politiikka/propagandaliigan kanssa, ja se on väärin.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Znarokin kurkunleikkausmerkeistä saatu "toimitsijakielto" oli naurettavuus ja IIHF:n munattomuutta. Toki KHL:ssä oltaisiin voitu päätyä yhtä typerään ratkaisuun, mutta en jaksa alkaa negailla jonkun tällaisen jutun takia. Venäjä on erilainen maa ja siellä on monessa asiassa erilainen kulttuuri, mutta myös suomalaisten rasistinen suhtautuminen Venäjään talvisodan hengessä on vähän yliampuvaa. Huomasin omankin verenpaineen nousevan Ovechkinin tuulettaessa maalia ja katsomon revetessä huutoon. Toki samanlaisen tunteen olisi aiheuttanut mikä tahansa liigajoukkue Jokereita vastaan. Ehkä KHL:n avulla voisi kuitenkin olla mahdollista parantaa omaa suhtautumista Venäjään, koska rasistisuus on kuitenkin monella tapaa epätervettä. Enkä sano, että Venäjällä kaikki asiat ovat hyvin ja oikeudenmukaisesti, varsinkin kun länsimaisesta perspektiivistä asiaa katsoo.

Se, että vastustaa Venäjän valtiota ei kyllä ole millään tavalla rasistista tai epätervettä. Fakta on kuitenkin se, että kyseessä on käytännössä diktaattorin hallitsema poliisivaltio, joka ei välitä mistään kansainvälisistä säännöistä vaan riehuu aivan oman mielensä mukaan. Ja tässä ei nyt puhuta mistään kiekkofinaalista vaan ihan venäläisten yleisestä toiminnasta oli sitten kyse politiikasta tai urheilujohtamisesta(KHL). Ja ennen jenkkikortin käyttämistä voin sanoa, että USA:n toiminta on monessa suhteessa hyvin samanlaista.

Fakta on myös se, että Jokerien omistajat kuuluvat diktaattorin lähipiiriin ja ovat aika kaukana mistään rehellisistä liikemiehistä.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Onko jotain osoituksia siitä, että vain omavaraisuudella on tulevaisuutta urheilussa?

Tämä postaus menee koirien tekohammas-osastolle. Et voi olla tosissasi.

Yksinkertaistettuna: Ylivelkaantuminen on aina huono juttu. Samoin omistajalta tulevaan rahoitukseen nojautuminen.

Velat tulevat aina jossainvaiheessa maksuun ja omistajan rahahana ehtyy ennemmin tai myöhemmin. Esim. Bluesilla on omakohtaista kokemusta aiheesta.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tämä postaus menee koirien tekohammas-osastolle. Et voi olla tosissasi.

Yksinkertaistettuna: Ylivelkaantuminen on aina huono juttu. Samoin omistajalta tulevaan rahoitukseen nojautuminen.

Velat tulevat aina jossainvaiheessa maksuun ja omistajan rahahana ehtyy ennemmin tai myöhemmin. Esim. Bluesilla on omakohtaista kokemusta aiheesta.

Eli vastausta sinulla ei ole. Niin arvelinkin.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Velat tulevat aina jossainvaiheessa maksuun ja omistajan rahahana ehtyy ennemmin tai myöhemmin.

Jokereilla ei ole ymmärtääkseni velkaongelmia. Jokereissa omistajat haluavat kasvattaa liiketoimintaa, tämä vaatii investointeja. Täytyy olla hemmetin kiitollinen siitä, että tällainen mahdollisuus Jokereille siunaantui, koska pankista lainan ottaminen olisi liian iso riski.

Jos KHL osoittautuu paskaksi projektiksi pitkällä tähtäimellä, niin eipä tule ulosottomiehet oven taakse. Toisaalta projektin onnistuessa Jokereilla on muutamien vuosien päästä aivan toisenlainen kannatuspohja ja rahoitusmahdollisuudet kuin nykyisin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä ei liity nyt KHL-Jokereihin, mutta mitä munattomuutta tuo nyt oikein oli? Matt Nickerson sai aikanaan kolmen ottelun pelikiellon TPS-pelin tapahtumista, ymmärtääkseni pelikiellon pituuteen vaikutti myös kurkunleikkuu-episodi.

Vai oliko tuokin munattomuutta ja tätä käytöstä olisi pitänyt toleroida?

Minun mielestäni tällainen elekieli ei kuulu urheilutapahtumaan, eli menee samaan kastiin rasististen solvausten sun muiden kanssa.
Munattomuutta oli, että kaveri päästettiin katsomoon ja sai toimia radiopuhelinten välityksellä. Tai en tiedä toimiko, mutta niin ainakin kehuskeltiin ja IIHF ei pystynyt asiaan puuttumaan. Olen siis sitä mieltä, että rangaistus oli näennäinen ja epäurheilijamaisuuteen puututtiin liian kevyesti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei tuo turskantekeminen ole mikään laki Eurooppalaisessa jalkapallossa vaan pelkästään taitamattomuutta.

Älä kirjoita ainakaan tähän ketjuun aiheesta mistä et ymmärrä yhtään mitään. Kenties vapaan puolelta löytyy sopiva ketju "asiantuntemuksellesi." Espanjalaiset suurseurat Real Madrid ja Barcelona ovat tehneet vajaat 500 000 000 euroa tappiota (velkaa) per seura täysin harkitusti. Yksi tekijä taustalla on se, että niiden rahoittajina on isoja espanjalaisia pankkeja jotka taas ovat halutessaan oikeutettuja ERVV:n apuun jos pankkien tilanne sitä vaatii. Olen aiemminkin todennut että KHL:n tappiot eroavat mm. espanjalaisfutiksesta siinä, että KHL:n seurojen omistajat ja niitä lähellä olevat tahot kattavat itse tappionsa kun taas mm. espanjalainen huippufutis pyörii tarvittaessa eurooppalaisten veronmaksajien rahoilla.

Diggaan kuitenkin espanjalaista futista, samoin varauksin italialaista vaikka siellä mafia sopii mestarit ja tulokset ja pelaajat "kuolevat" minuutin välein kentällä.

Näillä mennään.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Urheilun rahoitus

Kertokaa nyt mulle, jotka tästä ylivelkaantumisesta paasaatte, että onko se velkaantumista, kun KAIKILLA maailman urheiluseuroilla on sponsoreita, jotka 'pumppaavat' seuroihin omia rahojaan? Ilman tätä tuloa mikä tahansa seura joutuisi muuttamaan toimintaansa aivan oleellisesti.

Tästä huolimatta osa seuroista onnistuu vielä 'oikeasti' velkaantumaan, kuten Cobol yllä kertoi.

Vai onko vain Venäläinen raha tässä mielessä kielettyä?

Muuten en halua lähteä moralisoimaan, kenen rahat ovat puhtaita ja kenen likaisia. Yksi jossainmäärin relevantti tapa pohtia tätä asiaa, on se, onko rahat ansaittu oman maan luonnonvaroilla ja oman väestön selkänahasta? Vai onko voitot haettu muiden maiden elintason kustannuksella?

Ei tarvitse paljon penkoa historiaa, kun rotuun, aatteeseen tai uskonnolliseen / poliittiseen näkemykseen perustuvaa sortoa löytyy vähän mistä tahansa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Munattomuutta oli, että kaveri päästettiin katsomoon ja sai toimia radiopuhelinten välityksellä. Tai en tiedä toimiko, mutta niin ainakin kehuskeltiin ja IIHF ei pystynyt asiaan puuttumaan. Olen siis sitä mieltä, että rangaistus oli näennäinen ja epäurheilijamaisuuteen puututtiin liian kevyesti.

Pelit pelattiin diktatuurin alaisessa totalitaarivaltiossa Valko-Venäjällä Lukashenkon (ja Putinin) valvovan silmän alla, joten ei ihmekään, ettei tuohon uskallettu puuttua tuon enempää. Tuo pelon luoma pakottaminen ei kuitenkaan ole mikään oikeutus Venäjän epäurheilijamaisuuksille, jonka nyt vapaasti tulkiten sain sinun viestistäsi kaivettua sitä alleviivaavaksi viestiksi, ja koen tämän todella hämmentäväksi sanomaksi Suomen kansalaiselta. Meille on kuitenkin opetettu kouluissa ja ylipäänsäkin joka päiväisessä elämässä tasa-arvon merkityksestä, ihmisoikeuksista ja muutenkin oikeudenmukaisuuksista, niin miten ihmeessä noita tempauksia voidaan puolustella edes oman ''kannatusjoukkueen'' turvin? Oksettavaa. Jos tulkitsin väärin niin pahoittelut siitä.

Venäjä kehtasi, jopa prassailla omassa mediassaan sillä miten ovelasta maa onnistui kiertämään sääntöjä hyvän urheiluhengen kustannuksella, jonka pitäisi olla maailman laajuisten sääntöjen mukaan pyhä ja vapaa politiikasta. Siis vielä kantapään kautta tiivistäen: Venäjä onnistui poliittisella vaikutusvallallaan luomalla pelolla vaikuttamaan urheilukenttien tapahtumiin. Ja tämäkö ei tämän palstan Jokerit-kannattajien mielestä ole väärin?

On hauska lukea ensi kaudella kommentteja, kun Jokereita vastaan tehdään tämän tyylisiä tempauksia.

PS. V-G:lle iso kiitos siitä, että edustaa vaikka yksinään sitä järkevää puolta Jokeri-kannattajista, sillä tiedän, että teidän joukoista löytyy niitä rationaaliseen ajatteluunkin kykeneviä ihmisiä.

PS.2. Suomi ei hävinnyt tuomarityöskentelyyn, tai edes Venäjän päävalmentajan ja joukkueensa väliseen elektroniseen yhteydenpitoon, enkä ottanut siihen kantaa viestissäni, joten en tule sitä tämän enempää kommentoimaankaan
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Espanjalaiset suurseurat Real Madrid ja Barcelona ovat tehneet vajaat 500 000 000 euroa tappiota (velkaa) per seura täysin harkitusti. Yksi tekijä taustalla on se, että niiden rahoittajina on isoja espanjalaisia pankkeja jotka taas ovat halutessaan oikeutettuja ERVV:n apuun jos pankkien tilanne sitä vaatii.

Just näin. Too big to fail, aivan kuten Enron.

Et varmaan tosissasi väitä että tuo tilanne olisi terve futiksen tai Espanjan/Euroopan talouden kannalta.
 
Viimeksi muokattu:

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Voitko kertoa, mitä tekemistä lainaamallasi Ruutuässän tekstinosalla ja omalla vuodatuksellasi on keskenään? Ruutuässä paheksui tapaa, jolla Venäjä ja IIHF kusivat jääkiekkoihmisten oikeustajun kengille, ja sä pidät sitä hämmentävänä lausuntona Suomen kansalaiselta? Jos lainaat jotain yksittäistä tekstinosaa, pitäisi mielestäni vastauksen edes joltain osin käsitellä lainatun osan argumentteja. Jos tulkitsen väärin tarkoitusperiäsi, pyydän anteeksi, kuten säkin teit hyvin ajattelevaisesti.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Pelit pelattiin diktatuurin alaisessa totalitaarivaltiossa Valko-Venäjällä Lukashenkon (ja Putinin) valvovan silmän alla, joten ei ihmekään, ettei tuohon uskallettu puuttua tuon enempää. Tuo pelon luoma pakottaminen ei kuitenkaan ole mikään oikeutus Venäjän epäurheilijamaisuuksille, jonka nyt vapaasti tulkiten sain sinun viestistäsi kaivettua sitä alleviivaavaksi viestiksi, ja koen tämän todella hämmentäväksi sanomaksi Suomen kansalaiselta. Meille on kuitenkin opetettu kouluissa ja ylipäänsäkin joka päiväisessä elämässä tasa-arvon merkityksestä, ihmisoikeuksista ja muutenkin oikeudenmukaisuuksista, niin miten ihmeessä noita tempauksia voidaan puolustella edes oman ''kannatusjoukkueen'' turvin? Oksettavaa. Jos tulkitsin väärin niin pahoittelut siitä.

Venäjä kehtasi, jopa prassailla omassa mediassaan sillä miten ovelasta maa onnistui kiertämään sääntöjä hyvän urheiluhengen kustannuksella, jonka pitäisi olla maailman laajuisten sääntöjen mukaan pyhä ja vapaa politiikasta. Siis vielä kantapään kautta tiivistäen: Venäjä onnistui poliittisella vaikutusvallallaan luomalla pelolla vaikuttamaan urheilukenttien tapahtumiin. Ja tämäkö ei tämän palstan Jokerit-kannattajien mielestä ole väärin?

Kuten sanottua, niin samaa tapahtuu maailman jokaisilla kentillä. X sataa miljoonaa tv-katsojaa näki kuinka Jose Mourinho valmensi Real Madridia katsomosta käsin CL:ssa, vähän pienempi joukko kuinka Newcastlen Alan Pardew teki samaa koko tämän kevään Valioliigassa. Nämä vain kaksi esimerkkiä viime ajoilta. Samaa näkee joka paikassa alkaen suomalaisista junnumatseista, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun olen ikinä kuullut asian aiheuttavan mitään muuta kuin naureskelua. Vaikka miten haluaisitte, niin ei tämä ole mikään venäläinen juttu, vaan ihan globaali ilmiö. Jos säännöt eivät sitä kiellä, niin ei asia tule sen kummemmin ikinä piiloonkaan menemään. Tervetuloa todellisuuteen.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luin itsekin Seesamin viestin pari kertaa läpi enkä täysin ymmärtänyt, mistä on kyse, kun mielestäni lainaus ja vastaus edustavat samaa mielipidettä. En missään nimessä puolustele epäurheilijamaista käytöstä enkä varsinkaan kannattamani joukkueen turvin, vaikka alun perin totesinkin, että koko KHL:lää ja Venäjää ei kannata tuomita yhden kansainvälisessä turnauksessa jaetun näennäisen rangaistuksen takia. Tiedän, että Venäjällä on omat ongelmansa, mutta Jokerien KHL:lään siirtyminen kannattaisi kaiken negailun keskellä nähdä myös suomalaisen jääkiekon kehittymisen kannalta positiivisena asiana.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mike: Jos "kaikki" rikkovat sääntöjä, se on siis oikein? Tai jos ei oikein, niin kuitenkin pitäisi realistina olla toteamassa, että tervetuloa todellisuuteen? Oikeustajuiselle idealistille ei siis ole tilaa? No, Venäjällä ei ainakaan ole, ja siinä maailmassa en ainakaan minä halua elää. Ja se onkin koko ajan ollut pointtini, mutta sokeiden joukossa yksisilmäinen on kuningas.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Mike: Jos "kaikki" rikkovat sääntöjä, se on siis oikein? Tai jos ei oikein, niin kuitenkin pitäisi realistina olla toteamassa, että tervetuloa todellisuuteen? Oikeustajuiselle idealistille ei siis ole tilaa? No, Venäjällä ei ainakaan ole, ja siinä maailmassa en ainakaan minä halua elää. Ja se onkin koko ajan ollut pointtini, mutta sokeiden joukossa yksisilmäinen on kuningas.

Ei se ole sääntöjen rikkomista jos säännöt eivät sitä kiellä ja tarkoitus oli osoittaa, että venäläiset eivät tehneet tuossa mitään sellaista mitä ei tehtäisi muualla. Olen itsekin valmentanut joukkuetta katsomosta käsin. Suomessa. Olen nähnyt myös lukuisten kollegoideni toimivan samalla tavalla. Kukaan meistä ei rikkonut sääntöjä millään tavalla.

Toisekseen. Miksi tuohon ei puututa johtuu oman ymmärrykseni mukaan ihan siitä, että kyllä se vaan faktisesti on ihan eri asia onko valmentaja siellä penkin takana vai istumassa lehtereillä. Pelin aikainen koutsaaminen 90% psyykkaamista ja kulloisessakin hetkessä mukana elämistä. Sitä ei hoideta millään apuvälineillä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei se ole sääntöjen rikkomista jos säännöt eivät sitä kiellä ja tarkoitus oli osoittaa, että venäläiset eivät tehneet tuossa mitään sellaista mitä ei tehtäisi muualla. Olen itsekin valmentanut joukkuetta katsomosta käsin. Suomessa. Olen nähnyt myös lukuisten kollegoideni toimivan samalla tavalla. Kukaan meistä ei rikkonut sääntöjä millään tavalla.

Ilta-Sanomissa Kalervo Kummola toteaa yksikantaan, että Venäjän valmentajaa tullaan rankaisemaan sääntörikkomuksesta joko jatkamalla toimitsijakieltoa tai sakottamalla.

Toisaalta ko. valmentaja ei olisi saanut osallistua mitalijuhliin, kuten tapahtui.

Toisekseen. Miksi tuohon ei puututa johtuu oman ymmärrykseni mukaan ihan siitä, että kyllä se vaan faktisesti on ihan eri asia onko valmentaja siellä penkin takana vai istumassa lehtereillä. Pelin aikainen koutsaaminen 90% psyykkaamista ja kulloisessakin hetkessä mukana elämistä. Sitä ei hoideta millään apuvälineillä.

Tämä on varmasti totta, mutta jos toimitsijakielto asetetaan, se tulee kärsiä kokonaisuudessaan. Ei voi ajatella tai tehdä niin, että jätetään osa noudattamatta ja sen jälkeen perustellaan, että olihan tuossa jo tuollaisenaan rangaistusta riittämiin. Vrt. saat kymmenen vuoden vankeusrangaistukset ja ilmoitat kärsiväsi siitä vuoden sanoen, että kyllä vuosikin on aika paha hei.
 
Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luin itsekin Seesamin viestin pari kertaa läpi enkä täysin ymmärtänyt, mistä on kyse, kun mielestäni lainaus ja vastaus edustavat samaa mielipidettä.

Joo nyt meni meikäläisellä puurot ja vellit sekaisin. Väsyneenä tulkitsin omiani ja luin parin muun kaverin kommentit, joista paistoi nimimerkki Miken kaltaiset tapahtumien vähättelyt. Otin siis enemmän kantaa juuri niihin, enkä sinun kirjoituksiisi, joten pahoittelut sinne päin.

E: Mikelle sen verran, etten muista kenenkään koskaan aiemmin rehennelleen sillä, että he ovat onnistuneet ns. huijaamaan muita kilpakumppaneita samalla kehuskellen omaa nokkeluuttaan tapahtuneesta. Minusta Minskissä nähdyt teot olivat poikkeuksellisen epäurheilijamaisia, ja niitä ei voida minun mielestäni puolustella sillä, että ''ei ollut ensimmäinen kerta maailmassa'', kuten täällä moni tuntuisi tekevän.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
No tietenkin niillä fiiliksillä, että tänään tuli tilattua 2kpl kausikortteja. Ovat ensimmäiset laatuaan sitten kauden 2002-2003, jolloin päättyi lapsuudesta asti, pitkälti toistakymmentä vuotta, kestänyt jokerimatseissa ravaaminen ja esim. kolmena-viitenä edellisenä kautena olen käynyt paikan päällä katsomassa yhteensä yhden tai kaksi matsia. Telkkarista muutaman lisää, mutta taitaa yhden käden sormet riittää niihinkin ainakin jos puhutaan matseista jotka olisin kattonut alusta loppuun. Tässähän ihan alkaa jo odottamaan Areenalle pääsyä..
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kausikortit on hommattu, mutta hieman sekavin tuntein mennään kohti uutta sarjaa. Seurojen poisjäännit ja Ukrainan tilanne vetää alun innostuksen jälkeen mieltä väkisinkin hieman neutraalimpaan suuntaan. Onneksi itse seurattava peli elikä jääkiekko ja Jokerit eivät juurikaan muutu ainoastaan taso nousee, joten tästä se mielenkiinto syntyy. Mennään vuosi kerrallaan ja katsotaan mitenkä tilanne kehittyy...

Jokerit on ja pysyy aina sydämmessä.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olisi tavallaan kiinnostavaa nähdä jonkin sortin gallup siitä, miten Jokeri-fanit KHL-siirtoon todellisuudessa suhtautuvat. (vai onko tällaisia tehty?)

Olen luonnollisesti jutellut monen Jokereita kannattavan kaverin,tutun ja puolitutun kanssa KHL-siirrosta ja osa myös kirjoittaa tälle palstalle, varsin aktiivisestikin.

Muistikuvieni mukaan sataprosenttisesti jututtamani tutut ovat epäilleet KHL-siirron motiiveja ja nähneet KHL:n osana isovenäläistä politiikkaa.

Kuitenkin tällä palstalla tuntuu olevan aika monta sellaista, jotka ainakin juttujen perusteella suhtautuvat todella positiivisesti KHL:n, muutama nimimerkki jopa täysin kritiikittömästi ja Harkimon hallikaupatkin nähdään vain loistavana ja rohkeana pioneeritoimintana, ei oman perseen pelastamisena.

Toki mulla riittää ymmärrystä siinä suhteessa, että minkäs teet jos Jokerit on sydämessä, ainahan sitä haluaa pitää omiensa puolta. Pelillisestihän Jokerien joukkue näyttää varsin hyvältä, hyvä valmennus ja ihan ok hankintoja.
 

gsjez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester City
Mulle ainakin KHL siirto maistuu kohtalaiselta, sama se missä liigassa pelataan vaikka Mongolian kutosdivarissa silti Jokereiden takana ollaan ja pysytään aina.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Varmasti Jokerien siirtyminen Khl:ään on ollut myös exitti Hjallikselle ja itse olen tyytyväinen tähän muutokseen. Suomessa Jokerit on se vihatuin seura ja rehellisesti sanottuna vitutti katsoa, kuinka tuomarityöskentely oli välillä niin perseestä kuin olla ja vaan voi oli.

Itse olen aina arvostanut pioneerejä, jotka omalla esimerkillään muokkaavat tulevaisuutta ja oma näkemykseni on myös se, että ilman Jokereiden siirtymistä ei Chl:ää pelattaisi jo ensi kaudella. Lisäksi liigan perseilyt Jokereita kohtaan osoittaa juuri sitä, mitä en osaa arvostaa eli kuppikuntaisuutta. Suomalaisen jääkiekkoilun etu ei ole sama kuin liigan etu.

Pelaamme ensi kaudella maailman toiseksi kovinta sarjaa ja tämä fakta kelpaa minulle. Luonnollisesti Prahan poistuminen oli huono juttu siksi, että olisin halunnut matkustaa juuri sinne. Kuitenkin joukkue kaatui siihen, että sillä ei ollut perinteitä ja tästä johtuen sitä myöskin karsastettiin. Ikävänä asiana on nähtävä myös Komarovin, Lehterän sekä mahdollisesti myös Kontiolan poistuminen, mutta samaan aikaan heidän siirtyminen hyvillä sopimuksilla änäriin osoittaa kiistattomasti sen tosiasian, että menestyminen khllässä avaa kukkaronnyörit myös änärissä. Ja tämä nostattaa entisestään khl:n arvoa kehittyvien pelaajien joukossa ja tämän ansiosta Jokereiden ei tarvitse ostaa niitä vanhoja staroja, jotka ottavat sen viimeisen hyvän palkkapussin.

Meillä on hyvä paketti kasassa, vielä Kapanen jengiin ja kiinnostus on varmasti hyvä suurenkin yleisön edessä. Varsinkin kun katsoo naapurin pakettia tässä vaiheessa hymiö.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Minua ihmetyttää suuresti näiden muutamien eritoten ässäfanien valtava tarve hämmentää täällä Jokeriosiossa ja aina, ihan aina vaan ja ainoastaan negatiivisessä mielessä. Nämä samat nimimerkit ovat olleet alusta asti "huolissaan" milloin mistäkin ja kaivavat negatiivisiä seikkoja vaikka kiven alta. Minua optimistisena ihmisenä vituttaa tuollainen, mutta kai siitä joku saa kiksejä kun koittaa mustamaalata kaikkea. Kukin tyylillään, meitä mahtuu moneen junaan. Mutta synkkää täytyy olla ihmisen elämä kun jaksaa ja jaksaa negailla...
 

gsjez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester City
Minua ihmetyttää suuresti näiden muutamien eritoten ässäfanien valtava tarve hämmentää täällä Jokeriosiossa ja aina, ihan aina vaan ja ainoastaan negatiivisessä mielessä. Nämä samat nimimerkit ovat olleet alusta asti "huolissaan" milloin mistäkin ja kaivavat negatiivisiä seikkoja vaikka kiven alta. Minua optimistisena ihmisenä vituttaa tuollainen, mutta kai siitä joku saa kiksejä kun koittaa mustamaalata kaikkea. Kukin tyylillään, meitä mahtuu moneen junaan. Mutta synkkää täytyy olla ihmisen elämä kun jaksaa ja jaksaa negailla...

Olen myös itse ihmetellyt samaa, aina pitää kaivaa jotain negatiivista mussuttamalla jotain käsittämätöntä paskaa. Sitten kun tulee vähänkin negatiivisia uutisia julki KHL:stä, niin ollaankin jo keskustelemassa siitä että milloin Jokerit kaatuu ja sekä että Harkimo myy Jokerit on avain ajankysymys tai Jokerit kaatuu kohta yms.

Lev Prahan kaatumisesta saatiin kauhea mylläkkä aikaiseksi, että Jokerit kaatuu ihan justiinsa tai Harkimo myy ylihuomenna Jokerit jne. Tietysti onhan sekin saavutus. Kyllä se vaan niin on, että Jokerit kiinnostaa aina pelasivat ne vaikka Japanin liigassa. Se jos mikä on positiivista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös