Tässä tämän kauden konttaamisessa on ollut ainakin se hyvä puoli että mitä enemmän on alkanut tämä kausi vituttamaan, sitä enemmän on alkanut odottamaan seuraavaa kautta.
(Ja tähän väliin perusteluiksi kaikki Liigan/Jokerien perseilyt viime vuosilta)
Nyt päästään aloittamaan täysin puhtaalta pöydältä. Millään mitä on, tai ei ole tapahtunut viime vuosi(kymmeni)na, ei ole enää mitään väliä.
Tekee varmasti hyvää koko seuralle ottaa pieni irtiotto tästä sisäänpäinlämpiävästä kyläsarjaLiigasta hetkeksi. Sillä minä ainakin uskon että Jokerit pelaa kymmenen vuoden päästä jälleen tätä samaa sarjaa kuin nytkin, itse ajattelen tämän vain hetkellisenä ja harvinaisen mielenkiintoisena hyppynä tuntemattomaan. (Ja jos ei palata takaisin Suomen liigaan niin todennäköisesti on pyyhkinyt aika hyvin KHL:ssä)
Kahden edellisvuoden pettymyksen jälkeen koko jengi olisi jokatapauksessa pitänyt laittaa ensi kaudeksi perusteellisesti uusiksi, nyt tehdään se vain astetta laadukkaammin ja pelataan astetta kovempia joukkueita vastaan. Kelpaa minulle, mutta ymmärrän myös että ei maistu keskivertosuomalaiselle joka "pelkää" kaikkea uutta ja pysyttelisi mieluummin kaiken tavallisen, turvallisen ja perinteisen parissa.
Edit.. Sitä piti vielä sanomani että vaikka olen itsekkin dissannut huhuttuja sallisten, huhtaloiden, näkyvien, kähkösten ja davisien hankintoja niin ainakin tällähetkellä jokainen noista vaikuttaisi aikamoiselta vahvistukselta ensi kauden jengiin. Tää joukkue on nähty, ei ollut voittava joukkue, harmi.
Uskon myös vakaasti että Kurri,Westerlund & Vuorinen ovat kasaamassa ensi kaudeksi JokeriJoukkuetta, jossa samalla rungolla olisi tarkoitus mennä monta vuotta, sen takia sinne on todennäköisesti tulossa huhuttujen kaltaisia pelaajia. Ihan samanlaisia tuntemattomia "palkkasotureita" ne hardtit, mosekset, lahdet, dehnerit, hahlit, ben-amorit ja irvingit aikanaat olivat, kunnes voittivat kannattajien sydämmet puolelleen, miksei siis uudet pelaajat voisi sitä tehdä?
Toivottavasti löytyy myös muita jotka näkevät tulevaisuuden mahdollisuuksena eikä vain uhkana.