Minkälaista se seuraaminen on Esim. Saksan sarjasta tai vaikka SHL:stä? Seuraatko kokonaisia matseja vai tuloksia vain livetuloksista? Montako peliä katsot kauden aikana esim. Saksan sarjasta?
Saksan sarjan otteluita olen katsonut silloin tällöin, milloin nyt yleensä luppoaikaa on ollut. Yleensä sunnuntaisin, kun on KHL:än ja Extraligan kanssa käytännössä ainoa katsottava sarja mikä sinä päivänä pyörii. Ehkä kerran parissa viikossa tuli viime kaudella ihan kokonaisia DEL-otteluita katsottua, ellen nyt kauheasti sinulle tässä asiassa nyt valehtele. SHL:ää sitten sitäkin enemmän, kun se C Moren kautta on huomattavasti helpompaa. Luonnollisesti kuitenkin joka kierroksen tulokset myös sieltä Livetuloksista, mutta kun varmaan hait vastausta, että katsonko ihan niitä otteluita myös, niin kyllä.
Pakko nostaa hattua jos pystyt aktiivisen Liigan seuraamisen lisäksi myös seuraamaan 60 KHL peliä vuodessa, Saksan Liigaa ja SHL:ää. Itse en samaan pysty mitenkään.
Ei 60 KHL-peliä loppupeleissä ole edes mikään hirveän iso määrä, varsinkin kun tarjontaani on paljon joka päivä ja se alkaa aina kello kolmen-neljän aikoihin ja päättyy joskus kymmenen jälkeen. Täsmennetään nyt kuitenkin, että en SHL/DEL otteluita näin paljon katso kauden aikana, vaan siksi totesinkin, että Euroopan sarjoista seuraan Liigan jälkeen ylivoimaisesti eniten koheloa.
Ylivoimaisesti on juuri se oikea sana. Samalla voi kysyä onko se sarjan taso lopulta kovin hyvä jos siellä on vain kaksi kovaa joukkuetta.
Sarjan yleinen taso ei ole kova ja tasoero hännän ja kärjen välillä on aivan jäätävä, koska yksinkertaisesti saksalainen pelaajatuotanto ei ole niin laaja mitä se on Suomessa tai Ruotsissa. Ei se kuitenkaan poista sitä tosiasiaa mielestäni, että Mannheim ja München ovat erittäin laadukkaita joukkueita, jotka omasta mielestäni pärjäisivät ihan ok tasolla myös KHL:ssä.
SHL on ehdottomasti lähellä KHL:ää ja kertoohan tuo CHL:än dominointi omaa kieltänsä sarjan kovuudesta.
Jokereiden materiaali on kuitenkin pikkuisen kovempi kun näillä huipuilla. Tiukkoja pelejä ja sarjoja tulisi varmasti, mutta lähtökohtaisesti en näitä Jokereiden edelle voi laittaa kaikesta huolimatta ennenkö on nähty mitä kentällä tapahtuu.
Kyllä kyllä, enhän minä ole muuta väittänytkään, jälleen kerran. Tai etsi ja näytä minulle viesti, jossa kerron Frölundalla olevan parempi pelaajamateriaali. Vertailin sarjojen välisiä eroja pelitavassa, jossa totesin, että pelin vaade on taktisesti kovempaa. Siksi totesin, että Jokerit saattaisi olla helisemässä ruotsalaisten seurojen kanssa, jotka hyvän materiaalin lisäksi pelaavat täysin päinvastaista kiekkoa mitä KHL tarjoaa. Kun puhtaasti niitä nimiä ja kokoonpanoja halutaan vertailla, niin täytyy myös muistaa, ettei ne kaikki Euroopan parhaat pelaajat edes halua pelata Venäjällä. Tuli vain Frölundasta mieleen, jossa mm. Rhett Rakhshani ja Ryan Lasch viime kaudella pelasivat. Hyökkääjät, jotka mielestäni menisivät heittämällä myös Jokereiden kärkiketjuihin.
Eipä niitä kokemuksia ole muillakaan muista huipuista. Muutama peli CHL:ssä toisia vastaan mahdollisesti. Edelleen KHL on se kovin sarja, jossa Jokerit pelaa säännöllisesti kovia vastaan. Kyllä minä uskallan väittää että vaikeaa on KHL:än ulkopuolisilla huippujoukkueilla Jokereita vastaan.
Tietenkin olisi vaikeaa. Kuten totesin, minulle ei tee pahaa myöntää, että Jokerit on erittäin laadukas jääkiekkojoukkue, yksi Euroopan parhaista ja pärjäisi myös todennäköisesti CHL:ssä. Kyllä minä ottaisin ilolla Jokerit ja muut KHL-joukkueet sinne mukaan, jotta oikeasti näkisi miten Jokerit pärjää muita eurooppalaisia huippujoukkueita vastaan/miten Jokerit pärjäisi muita eurooppalaisia huippujoukkueita vastaan.
Tämä koko keskustelu on ihan oikeasti jo aivan älytön. Minä tartuin kiinni väitteeseen, jossa kerrottiin Jokereiden olevan se Euroopan paras joukkue, johon totesin ettei se voi olla mahdollista, koska Jokerit ei edes ota mittaa muita Euroopan huippujoukkueita vastaan, eikä ole edes oman sarjansa paras joukkue. Mielestäni täysin absurdi väite, kun ainoa miten joukkueita voidaan edes verrata keskenään on jotkut pelatut NHL-ottelut ja muut huonot argumentit. Kukaan ei tiedä miten vaikka München ja Frölunda pärjäisi KHL:ssä, kuten myöskään kukaan ei voi tietää miten Jokerit pärjäisi SHL:ssä. Luultavasti jälkimmäinen menisi hyvin, mutta kun Euroopan parasta joukkuetta haetaan, niin nämä Frölundat, Münchenit ja muut mittelevät keskenään CHL:ssä.
Jotenkin hassua samalla, että Jokereiden tasoa ja pelaajistoa koitetaan puolustella minulle ja kertoa kuinka Jokerit ei voi olla altavastaaja näitä joukkueita vastaan. Kun lukee viestini ajatuksella, niin huomaa etten minä moista edes ole väittänyt. Otin vain joukkueita ja sarjoja esille, kun niitä täällä kaivattiin ja haluttiin.