Keskustelua aiheen tiimoilta aina välillä seuranneena kaikista omituisin ilmiö on se, kuinka ulkopuolelta tullaan kertomaan, miten asiat ovat Jokerien kannattajien keskuudessa ja miltä mikäkin tuntuu. Moni myös korostaa välinpitämättömyyttään Jokerien liigan vaihtoa kohtaan, mutta muistaa samalla kertoa kovaan ääneen ja useaan kertaan, kuinka ei voisi vähempää kiinnostaa. On tässä siirrossa allekirjoittaneenkin mielestä edelleen vähän paska maku, mutta ei Jokerit muutu miksikään. Ihmiset aliarvioivat faniuteen kuuluvan uskollisuuden ja kiinnostuksen. Suurimmankin vitutuksen keskellä mulle ei ainakaan ollut missään vaiheessa epäselvää, ettenkö jatkaisi Jokerien seuraamista. Paljon saa tapahtua, että kiinnostus hiipuu ja vitutuksenkin tilalle tulee välinpitämättömyys.
Mä toivon Jokerien lähtiessä liigasta, että jengi voisi ihan rehellisesti puolin ja toisin kätellä ja toivottaa toisilleen hyvät jatkot. Naljailu kuuluu asiaan kun skabataan keskenään, mutta mun mielestä touhusta häviää ilo, jos oikeasti ollaan sukset ristissä silloinkin, kun ei kilpailla. Sitä on kiva heittää kuittia jullifanien suuntaan milloin mistäkin, hauska välillä skidisti korostaa tiistai-illan SaiPa-matsin ankeutta ja muistuttaa Bluesin lyhyestä historiasta, vittuilla oululaisille ja kutsua porilaisia hitsareiksi. Mutta jos ja kun Jokerit SM-liigasta lähtee vuoden päästä, jäljelle jää vain kunnioitus kaikkia liigaseuroja kohtaan. Kiitollisuus siitä, että tämän touhun seuraamisessa on ollut jotain järkeä. Jokerien mukana mennään vaikka KHL:ään, mutta kyllä tässä on saanut seurata helvetin hienoja matseja vuosien varrella ja musta ei ainakaan olisi siirtymään KHL:n pariin keskisormi pystyssä muiden SM-liigajengien suuntaan.
Kuten sanottua, naljailu kuuluu asiaan ja Jokerit on edelleen SM-liigassa kaudella 2013-14, joten jatkakaa. Mutta pitäkää yllä oleva mielessä vuoden kuluttua. ;)