Mä en nyt ihan suoraan sanottuna hiffaa miten tämä Savinaisen jatko saa näin monet repeämään liitoksistaan.
Se miten mä näen asian ja miten tulkitsen monia palstaveljien viestejä on se, että vika ei varsinaisesti ole Savinaisen jatkossa. Vaan siinä, että Savinaisen kaltainen pelaaja roudataan sisälle nykyrosteriin, jossa vastaavia iäkkäitä röyjiöitä on jo riveissä vaikka millä mitalla. Tuo on myös siinä mielessä Kurrin puheiden kanssa, että ei otettaisi easy way outia ja että joukkuetta nuorennetaan.
Ja oli Haapalasta mitä mieltä tahansa, lähtökohtaisesti mä näen Vellun niin eri roolin pelaajan, että ihmetys nousee. Mä haluaisin uskoa, että Marjamäki oikeasti miettii pelaajien roolitusta ja rooleja joukkueessa. Pelaajina Haapala ja Savinainen ovat lähes vastakohtia. Haapala on käytännössä enemmän tai vähemmän koko kauden pois. Mun on henkilökohtaisesti vaikea nähdä miten raipemaisesti laukausta panttaava smurffin kokoinen syöttelijä voidaan korvata Savinaisen kaltaisella soturilla.
Jos esimerkiksi Joensuu tai Anttila olisi jäänyt ilman sopparia tai loukkaantunut Haapalan sijasta, mä näkisin tässä sainauksessa erittäin paljon järkeä. Mutta kun molemmat ovat melko terveitä sopparipelaajia, en näe Savinaisen tuovan tarpeeksi uutta sisälle, vaikkakin rehellisesti sanoen ottaisin noista kolmesta ensimmäisenä Savinaisen.